Sukututkija, itse asiassa kuultuna

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
Sukututkija
Viestit: 478
Liittynyt: 30.08.2007 08:59
Paikkakunta: Turku

Sukututkija, itse asiassa kuultuna

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

En ole JT, mutta suvustani ja tuttavapiiristä löytyy muutamia hurskaita seura-uskollisia ja siksi aihe kiinnostaa itseäkin. Olen osallistunut lapsuudessani, -70 luvulla, kuunteluoppilaana muutaman kuukauden verran kirjantutkiskeluun, eli sitä myöden tiedän aiheesta jotain.

Nykyisin käyn ajoittain seurapainotteisia keskustelua aktiivi-jäsenten kanssa ja peilaan omia käsityksiäni heidän vastaaviin. Toisinaan keskustelut lipsahtavat väittelyn puolelle, ja silloin haen usein kokeneempien käsityksistä taustatietoja esimerkiksi tältä saitilta.
Viimeksi muokannut Sukututkija, 28.10.2008 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Sukututkija, itse asiassa kuultuna

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Tervetuloa palstalle :)
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Avatar
Sukututkija
Viestit: 478
Liittynyt: 30.08.2007 08:59
Paikkakunta: Turku

Re: Sukututkija, itse asiassa kuultuna

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Hohoo, kaiken näköisiä ketjuja ja juttuja täältä näköjään löytyykin: http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... t=30#p3311
Lehtiveli kirjoitti:Itseasiassa itsellenikin tuli hieman sama seikka mieleen, mitä Turhapuro sanoi ;) Palstoilla vierailee kuitenkin melko säännöllisesti Jehovan todistajia, jotka väittävät olevansa "kiinnostuneita" tai "JT:n sukulaisia" mutta jotka selvästi reagoivat asioihin niin, etteivät he voi olla vain kiinnostuneita tai vain sukulaisia.
Mitenkähän omalla kohdalla. Jokohan allekirjoittanutta on epäilty vieraan vallan agentiksi...

Niin, siis tuossa ketjussahan oli kyseessä epäily Lieke-nimisen kanditaatin perimmäisestä olemuksesta.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Sukututkija, itse asiassa kuultuna

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Sukututkija kirjoitti:Hohoo, kaiken näköisiä ketjuja ja juttuja täältä näköjään löytyykin: http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... t=30#p3311
Mitenkähän omalla kohdalla. Jokohan allekirjoittanutta on epäilty vieraan vallan agentiksi...

Niin, siis tuossa ketjussahan oli kyseessä epäily Lieke-nimisen kanditaatin perimmäisestä olemuksesta.
Ei näistä agentti Smitheistä tiedä 8) ... Mr Andersson... 8)

Mielestäni tuossa ketjussa oli paljon asiaa. Muutakin kuin mainitsemasi asia.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Avatar
Sukututkija
Viestit: 478
Liittynyt: 30.08.2007 08:59
Paikkakunta: Turku

Re: Sukututkija, itse asiassa kuultuna

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Bergerac kirjoitti:Mielestäni tuossa ketjussa oli paljon asiaa. Muutakin kuin mainitsemasi asia.
Niin oli. Vaikka se oli monta sivua, niin ainakin itselle siinä tuli paljon uutta näkökulmaa ja pohdittavaa. Piloille se meni siinä vaiheessa kun jotkut alkoivat kaivella vanhoja.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Sukututkija, itse asiassa kuultuna

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Sukututkija kirjoitti: Niin oli. Vaikka se oli monta sivua, niin ainakin itselle siinä tuli paljon uutta näkökulmaa ja pohdittavaa. Piloille se meni siinä vaiheessa kun jotkut alkoivat kaivella vanhoja.
Kyllä, olet oikeassa.

Huomasitko muuten kuka tai ketkä alkoivat kaivella vanhoja. Ymmärtääkseni eräs ainoa olkoonnimisittenmikätahansa-nimimerkki.

Tietysti jos vanhojen kaiveluksi katsotaan viitteet Seuran kirjallisuuteen tai viitteet Seuraan kriittisesti suhtautuviin sivustoihin ja sieltä löytyviin ydinasioihin niin tämä ns. vanhojen kaivelu on toisessa mallissa.

Mielestäni kuitenkin ihan ok topic.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Avatar
Sukututkija
Viestit: 478
Liittynyt: 30.08.2007 08:59
Paikkakunta: Turku

Re: Sukututkija, itse asiassa kuultuna

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Bergerac kirjoitti:Huomasitko muuten kuka tai ketkä alkoivat kaivella vanhoja. Ymmärtääkseni eräs ainoa olkoonnimisittenmikätahansa-nimimerkki.
Toki. Siisti avatar hänellä muuten.

Ketjun aloittajan viimeisen viestin voi tulkita että hän sai vastaukset kysymyksiinsä ja että vaikka juttu rämettyi, niin vahinkoa ei siinä mielessä ehkä tullut. Viimeisen viestin voi tulkita myös toisinkin ja koska hän ei myöskään näytä kirjautuneen foorumille vuoteen, niin on myös täysin mahdollista että jussina tuli yksi uusi lehdenmyyjämuurahainen...
Vastaa Viestiin