Pieni elämä

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Temptation
Viestit: 1
Liittynyt: 02.08.2008 15:31
Paikkakunta: Kuopio

Pieni elämä

Viesti Kirjoittaja Temptation »

Synnyin perheeseen missä äiti on JT ja isä ei. Minä ja siskot pyörimme siinä mukana siskon mennessä kasteelle ajattelin mennä itse siinä samaan aikaan myös. Kun olin käynnyt kasteella jossain puheessa oli että jehova näkee ihmismielen syövereihin, kysyin sitten että miten minä sitten pääsin kasteelle kun en asiaan täysin usko? Veli vanhin totesi siihen että en minä olisikaan päässyt eikä Jehova erehdy joten olin kai sitten väärässä omien ajatuksieni kanssa. Yläaste aikaan minut oli jo nähtävästi merkitty mustaan listaan koska selvästi osa perheistä minua vältteli. Tosin meidän seurakunnassa oli myös nuoria jotka asiasta välittänyt ja heidän kanssa tulin hyvin toimeen ja vietin aikaa. Kunnes.. onnistuin jäämään tupanpoltosta kiinni ja minut erotettiin katumattomana henkilönä 15 vuotiaana.

Äidin kehotuksesta/painostuksesta muutin pois kun sain koulupaikan 16 vuotiaana. Seuraavana 3 vuotena näin vanhempia varmaan yhteensä noin 5 kertaa, parhaimmillaan olin 8 kuukautta putkeen puhumatta äidille, rahaa tosin he sentään lähettivät joten hengissä pysyin. Sitten lensin ulos asunnostani ja muutin pakosta takaisiin kotiin, mikä oli osittäin hyvä asia koska sain puhuttua asiat aikalailla selviksi. Äitikin ymmärsi vihdoin, että hän oli pilannut minun ja siskon lapsuuden. kotona asuttuani muutin takaisin omaan asuntoon siitä lähtien olemme olleet yhteyksissä viikottain nykyisin, eikä hän ole minulle uskonnosta puhunut enää pitkään aikaan.

Tässä kävi hauska sattuma, Katatonia ja Cradle of filth käväisi täällä soittelemassa ja kysyin aidiltä maksaako minut sisään. Hän totesi että moinen "saatananpalvonta" musiikki erotetulle varmaan mieleen onkin, maksoi lipun :shock: ja sanoi että juo kohtuudella, älä sammu ja koita selvitä hengissä. Perhe suhteet alkavat muistuttaa vähitellen normaaleja.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pieni elämä

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Tervetuloa palstalle!

Kuopiolaisia luopioita ei ole koskaan liikaa ;)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pieni elämä

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa palstalle.

Itsekin mietin kasteelle mennessäni, miten Jehova laski minut, koska ainoa motiivini silloin oli välttää kuolema harmagedonissa. Minulla ei ollut minkäänlaista vihkiytymystä jumalalle. Kun sitä kastekysymysten yhteydessä kysyttiin, niin valehtelin vihkiytyneeni rukouksessa. Koko homma ei ollut tullut edes mieleen ennen kuin sitä erikseen kysyttiin. Jehovalaisperheen vesalta taisivat tuollaiset pikkujutut unohtua näkyvän uskonnonharjoittamisen varjoon.
Let me go Master I hate you so
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pieni elämä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

rippeli kirjoitti:Tervetuloa palstalle.

Itsekin mietin kasteelle mennessäni, miten Jehova laski minut, koska ainoa motiivini silloin oli välttää kuolema harmagedonissa. Minulla ei ollut minkäänlaista vihkiytymystä jumalalle. Kun sitä kastekysymysten yhteydessä kysyttiin, niin valehtelin vihkiytyneeni rukouksessa.
Sama unohdus sattui minullekin :D Mutta Jehova ei pyhine henkineen turhia niuhota; Ihan reipas kaksoiselämäkään ei estä esim. AP:n natsojen saavuttamista.

Tervetuloa vaan palstalle, Temptation. Sawolaisten aktiivisuus JT-bullshitin hylkäämisessä ilahduttaa kovasti. Ei meitä turhaan ihailla ja suuresti kunnioiteta kaikkien Suomen heimojen keskuudessa :mrgreen:

Ja tuota joo... taitaa meillä olla yhteisiä tuttuja aika paljonkin :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pieni elämä

Viesti Kirjoittaja Witless »

Onnittelut perheen normalisoitumisprosessista! Ja tervetuloa!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Elisa
Viestit: 29
Liittynyt: 21.08.2008 15:16

Re: Pieni elämä

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Welcome !
-and hello!

Write, be good!

öh, mäni enkuks mutta sillee siis ett tervetuloa ja kirjoittelemisiin.
:shock: :roll:
Vastaa Viestiin