tervehdys

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vapaa

tervehdys

Viesti Kirjoittaja vapaa »

--
Viimeksi muokannut vapaa, 06.07.2010 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Hei ja tervetuloa palstalle :)

Meitä on täällä moneen junaan joten myös kirjoittamasi kaltaisia taustoja löytyy kirjoittelijoilta. Toivottavasti saat täältä tarvitsemaasi apua :)
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
RaM

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja RaM »

Moikka ja tervetuloa palstalle omana itsenäsi.
vapaa kirjoitti:Hieman minusta: olen syntynyt osittain tiukan linjan jt-perheeseen, olin lapsena hyvin vahvasti uskossa ja kävin nuorena kasteella. Uskoni jt:iin alkoi horjua, koska he eivät noudattaneet minusta raamatun todellista sanomaa, joka oli rakkaus.
Tuossa on muuten se sama oivallus, josta minunkin epäilyni koko lahkojärjestelmää kohtaan alkoivat. Tajusin jossain vaiheessa nuorena sen, että suurimmalla osalla Jehovan todistajana eläminen on vain ROOLI, jota vedetään saleilla mutta sydän ja teot kertovat aivan muuta. Olen joskus sanonut, että aloin kokemaan eläväni harlekiinien seassa (myös itselläni oli sellainen Jt-naamio). Monet tuntemani vanhimmat edustivat tuota teennäisyyttä mitä suurimmassa määrin vaikka juuri heidän piti olla malliesimerkki päinvastaisesta.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa kirjoittelemaan.

Tarinasi tuntuu samanlaiselta, jonka toinen pikkusiskoni kirjoittaisi, mutta silti epäilen että olemme tuntemattomia toisillemme. Toivottavasti palsta vastaa vertaistuen tarpeeseesi.
Let me go Master I hate you so
Elisa
Viestit: 29
Liittynyt: 21.08.2008 15:16

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Moro ! :D
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Witless »

Tervetuloa!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Kirsieveliina

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Mukavaa että löysit palstalle :)
vapaa kirjoitti:--- vaikka hieman arastelenkin ihmisiä, jotka suhtautuvat jt:iin intohimoisesti (olkoonpa se sitten puolesta tai vastaan).
Näin minäkin ajattelin... Enkä välillä jaksa aihetta lainkaan. Vuodesta toiseen sitä on kuitenkin "jumissa" aiheeseen, kun osa sukulaisista on TAI ei ole jt, eivätkä tiedä sitä itsekään, ja osa ON ja osa EI ole. Ota siinä sitten selvää..

Mutta täällä on kokonainen sävyerojen kirjo todistajien herättämiä ajatuksia. Mielipiteet saattavat olla voimakkaita, mutta kohdistuvat ensisijaisesti järjestelmään, eivät ihmisiin.

Ehkä jossain vaiheessa huomaat, että todistajat ovat muuttuneet tavanomaiseksi, jopa unettavaksi :wink: puheenaiheeksi, ikään kuin taustalle? Täällä on varmaan oppinut suhtautumaan asiaan kevyemmin :roll: Ehkä palstasta on eniten iloa sen puntaroinnissa, mitä "itse ajattelen" (todistajista, elämästä...)... Ja sitä paitsi usein aivan katkettavan hauskaa!

Siispä tervetulemast.
berenike
Viestit: 34
Liittynyt: 08.06.2008 17:18

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja berenike »

Tervetuloa minunkin puolestani! JT-menneisyys on sellainen asia, jota ulkopuoliset eivät kokonaan tajua. Vaikka järjestön on jättänyt jo aikaa sitten, niitä asioita miettii aina välillä. Täällä sitä voi pohdiskella vaikka mistä kulmasta muitten exien kanssa, ei tarvitse itsekseen ihmetellä.
"Jos haluat tappaa ihmisen, jätä hänet yksin.
Murhata voi sekä ampumalla, että hylkäämällä."
-T. Taberman
vapaa

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja vapaa »

--
Viimeksi muokannut vapaa, 06.07.2010 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja hijt »

vapaa kirjoitti:Kiitoksia vaan! Jt asiat nousee väkisin välillä mieleen, koska olen niin monta vuotta elänyt sitä elämää ja aivojen on vaikea unohtaa sellaista. Ei asia minua pahemmin harmita, mutta asiaa on mahdoton ymmärtää jos ei ole itse kokenut vastaavaa. Vaikeahan sellasia juttuja on kenenkään uskoa.
Tervetuloa, vähän myöhässä, mutta kuiten! En käy enää palstalla kovin usein kun ei tuota aikaa tahdo riittää, mutta täältä saa kyllä ihan hyvää buustia vaikka vain silloin tällöin käytettynäkin. Tää palsta oli itselleni todella tärkeä oman eroprosessin tunneperäiseen läpikäymiseen, vaikka itse erosta oli jo tuolloin kulunut toista vuotta. Se on tosi, että kukaan ulkopuolinen ei voi ymmärtää millaista on kasvaa ja elää JT-piirissä. Oma puoliskoni aina välillä tahtoo välttämättä jutella omasta JT-menneisyydestäni, mutta siinä on tosiaan vain vähän järkeä kun ei se toinen voi kuitenkaan koskaan ymmärtää...
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tervetuloa vain mukaan. :)
Vastaa Viestiin