Rippeli

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Rippeli on keski-ikää (1974) lähestyvä entinen jehovantodistaja.

Lapsuuden ja nuoruuden aikaisen intohimoisen uskovaisuuden ja välillä tapahtuneen romahtamisen jälkeen olen huomannut uskonnottomuuden ja rationaalisen ajattelun järkevyyden.

Lyhyt kertomus jt-elämästäni on luettavissa Aaac:n kokemussivuilla.

En ole kiinnostunut oppikysymyksistä tai raamatun tulkinnasta. Olen lukenut raamattuni, mutta pilkkujen paikat tai lauserakenteisiin liittyvät tulkinnat eivät kiinnosta minua tippaakaan. Siksi kirjoitteluni koskee lähinnä elämän perusasioita ja sitä miten toipua jt-elämän jättämistä kuolettaviltakin tuntuvista haavoista.

Lempikirjat: Hemingway: Kenelle kellot soivat, Steinbeck: Ystävyyden talo, Dan Simmons: Hyperion, Tolkien: Silmarillion.
Lempibiisit: Skid row: Wasted time, White snake: Sailing ship
Lempiväri:Vihreä
Lempisana: Hyvä
Motto: Ei se satu!
Tärkeintä: Poikani
Inhoan: Suvaitsemattomuus ja ehdottomuus
Pelkään: Hämähäkit
Harrastan: Pyöräily, lentopallo, lukeminen
Let me go Master I hate you so
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Re: Rippeli

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

rippeli kirjoitti: En ole kiinnostunut oppikysymyksistä tai raamatun tulkinnasta. Olen lukenut raamattuni, mutta pilkkujen paikat tai lauserakenteisiin liittyvät tulkinnat eivät kiinnosta minua tippaakaan. Siksi kirjoitteluni koskee lähinnä elämän perusasioita ja sitä miten toipua jt-elämän jättämistä kuolettaviltakin tuntuvista haavoista.

Samoin! 8)
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Re: Rippeli

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

rippeli kirjoitti:Olen lukenut raamattuni, mutta pilkkujen paikat tai lauserakenteisiin liittyvät tulkinnat eivät kiinnosta minua tippaakaan. Siksi kirjoitteluni koskee lähinnä elämän perusasioita ja sitä miten toipua jt-elämän jättämistä kuolettaviltakin tuntuvista haavoista.
Olen monessa suhteessa samoilla linjoilla. Seurailin kirjoituksiasi vesipostinkin puolella. Olen pitänyt niistä juuri sen takia, että ne käsittelevät sitä mitä kaikki ihmiset himoitsevat lisää, eli elämää.

Tuli mieleen tuostä välttely-ketjusta, että on se aivan käsittämätöntä miten normaalit käytöstavatkin voidaan heittää pellolle järjestön takia. Omasta lapsuudestani muistan, kuinka meitä kakaroita aina muistutettiin siitä, kuinka sille ja sille ei saanut puhua, kun se oli erotettu. Sitten, jos ja kun kyseinen henkilö eksyi takaisin järjestön siipien "suojaan", niin kyllä piti olla hymy korviin asti levällään tervehtimässä.

Mutta kiitos kirjoituksistasi, jatka samaan malliin.

Berzerk
Itsensä_etsijä
Viestit: 40
Liittynyt: 03.05.2014 13:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Rippeli

Viesti Kirjoittaja Itsensä_etsijä »

rippeli kirjoitti:En ole kiinnostunut oppikysymyksistä tai raamatun tulkinnasta. Olen lukenut raamattuni, mutta pilkkujen paikat tai lauserakenteisiin liittyvät tulkinnat eivät kiinnosta minua tippaakaan. Siksi kirjoitteluni koskee lähinnä elämän perusasioita ja sitä miten toipua jt-elämän jättämistä kuolettaviltakin tuntuvista haavoista.
Itsellä vähän sama. Toki saa puhua Raamatusta ja epäkohdista, mutta pilkkua en ala nussimaan :lol: ...enemmän kallistun itsekin tuonne miten toipua jt-menneisyydestä ja oppia elämään sekä elämään yleensä. :) Itse ajattelen, että jokaisella on oikeus uskoa mitä haluaa tai olla uskomatta. Jos joku saa elämälleen tarkoituksen asioista, jotka itse katson vääräksi, niin mikäpä minä olen toista siitä ojentamaan. Mutta jos joku lähtee tyrkyttämään minulle jotain asiaa, niin hyvin nopeasti tulee huomaamaan ettei mua kiinnosta :D Kukin me eletään omaa elämäämme kuitenkin ja itse olen koittanut opetella ajattelemaan, että kerranhan täällä vaan eletään.. Se pitää sitten tehdä kunnolla ja niin, että nauttii elämästään 8)
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Rippeli

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Seurustelen, ja tämä naikkonen sitten halusi jonkun hellittelynimen itellensä. Harkitsin nimeä "Pilkku"...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Itsensä_etsijä kirjoitti:
rippeli kirjoitti:En ole kiinnostunut oppikysymyksistä tai raamatun tulkinnasta. Olen lukenut raamattuni, mutta pilkkujen paikat tai lauserakenteisiin liittyvät tulkinnat eivät kiinnosta minua tippaakaan. Siksi kirjoitteluni koskee lähinnä elämän perusasioita ja sitä miten toipua jt-elämän jättämistä kuolettaviltakin tuntuvista haavoista.
Itsellä vähän sama. Toki saa puhua Raamatusta ja epäkohdista, mutta pilkkua en ala nussimaan :lol: ...enemmän kallistun itsekin tuonne miten toipua jt-menneisyydestä ja oppia elämään sekä elämään yleensä. :) Itse ajattelen, että jokaisella on oikeus uskoa mitä haluaa tai olla uskomatta. Jos joku saa elämälleen tarkoituksen asioista, jotka itse katson vääräksi, niin mikäpä minä olen toista siitä ojentamaan. Mutta jos joku lähtee tyrkyttämään minulle jotain asiaa, niin hyvin nopeasti tulee huomaamaan ettei mua kiinnosta :D Kukin me eletään omaa elämäämme kuitenkin ja itse olen koittanut opetella ajattelemaan, että kerranhan täällä vaan eletään.. Se pitää sitten tehdä kunnolla ja niin, että nauttii elämästään 8)

Täytyy kunnioittaa Itsensäetsijän innokkuutta :).
En edes tiennyt, että tuollainenkin esittely itsestäni on vielä olemassa, vaikka olen sentään palstan moderaattori. Hauska muisto menneiltä vuosilta. :). Todellakin lisää tervetuloja tänne :)
Let me go Master I hate you so
Itsensä_etsijä
Viestit: 40
Liittynyt: 03.05.2014 13:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Rippeli

Viesti Kirjoittaja Itsensä_etsijä »

rippeli kirjoitti:
Itsensä_etsijä kirjoitti:
rippeli kirjoitti:En ole kiinnostunut oppikysymyksistä tai raamatun tulkinnasta. Olen lukenut raamattuni, mutta pilkkujen paikat tai lauserakenteisiin liittyvät tulkinnat eivät kiinnosta minua tippaakaan. Siksi kirjoitteluni koskee lähinnä elämän perusasioita ja sitä miten toipua jt-elämän jättämistä kuolettaviltakin tuntuvista haavoista.
Itsellä vähän sama. Toki saa puhua Raamatusta ja epäkohdista, mutta pilkkua en ala nussimaan :lol: ...enemmän kallistun itsekin tuonne miten toipua jt-menneisyydestä ja oppia elämään sekä elämään yleensä. :) Itse ajattelen, että jokaisella on oikeus uskoa mitä haluaa tai olla uskomatta. Jos joku saa elämälleen tarkoituksen asioista, jotka itse katson vääräksi, niin mikäpä minä olen toista siitä ojentamaan. Mutta jos joku lähtee tyrkyttämään minulle jotain asiaa, niin hyvin nopeasti tulee huomaamaan ettei mua kiinnosta :D Kukin me eletään omaa elämäämme kuitenkin ja itse olen koittanut opetella ajattelemaan, että kerranhan täällä vaan eletään.. Se pitää sitten tehdä kunnolla ja niin, että nauttii elämästään 8)

Täytyy kunnioittaa Itsensäetsijän innokkuutta :).
En edes tiennyt, että tuollainenkin esittely itsestäni on vielä olemassa, vaikka olen sentään palstan moderaattori. Hauska muisto menneiltä vuosilta. :). Todellakin lisää tervetuloja tänne :)
Haha :lol: Tää palsta toimii hyvin tylsyyden hetkiin :D
Vastaa Viestiin