Pois väärän uskonnon mahdista

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

ihmisenpoika1

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Markku Meilo kirjoitti:Olen "otettu" edelleen, mutta en tarjouksesta, vaan kokemuksesta
Näin ajattelinkin tässä tapahtuneen :lol:
Markku Meilo kirjoitti:Tämä on ollut mm. erään entisen vanhimman kommentti. Itse pidän tuollaista menettelyä nurinkurisena tapana pönkittää vanhimman omaa luottamusta Vt-epäjumalaan
Nyt en ymmärtänyt täysin...valaisetko?
Markku Meilo kirjoitti:Teokraattista koreografiaa, jolla on suurempi merkitys heille kuin konsaan sinulle
Niinpä , mutta miksi? Miksi ylipäätänsä luopiolle pitää asia sanoa näin? En ymmärtänyt kyllä heidän koreografiaa tässä kohdin, joskin en ymmärrä sitä muissakaan kohdin jos ymmärrät mitä tarkoitan?
Markku Meilo kirjoitti:Vartiotorniseura opettaa helvettin olemassaoloa, se vaan eroaa perinteisestä
Niin...minulle opetettiin lapsena että sitä ei ole, mutta kun teit jotain tuhmaa niin peloteltiin kyllä helvetillä heti, nurinkurista ja ristiriitaista hommaa.
ihmisenpoika1 kirjoitti:Paluutakin epäsuorasti tarjoiltiin ns.rivien välistä luettuna. Kuten aikaisemminkin olen sanonut että: " mieluummin ikuisuus "helvetissä "vaikka yksin kuin ikuisuus "paratiisissa" jehovan todistajien kanssa.[/quote]

Ymmärsithän mitä halusin tällä alleviivatulla kohdalla sanoa?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

ihmisenpoika1 kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:Tämä on ollut mm. erään entisen vanhimman kommentti. Itse pidän tuollaista menettelyä nurinkurisena tapana pönkittää vanhimman omaa luottamusta Vt-epäjumalaan
Nyt en ymmärtänyt täysin...valaisetko?
Toi oli siis mun ajatus aiheesta, mutta viittaamani vanhin tietysti puki asian käytännön kaapuuun todeten, että kyseinen vanhin tulisi vahtimaan tekemisiäni sekä mahdollisia kirjoittamisiani hyvin tarkkaan, päästäkseen tilaisuuden tullen näyttämään vanhimmuutensa.
Niinpä , mutta miksi? Miksi ylipäätänsä luopiolle pitää asia sanoa näin? En ymmärtänyt kyllä heidän koreografiaa tässä kohdin, joskin en ymmärrä sitä muissakaan kohdin jos ymmärrät mitä tarkoitan?
Jehovantodistajat elävät kuvitteellisessa kuplassa, pienikin reikä tarkoittaa uskonpohjan alkavaa murenemista ja lopullisessa vaiheessa kuplan luhistumista. Reaalimaailmassa elävällä ei tuollaista pelkoa ole, ongelmat ratkaistaan tavalla tai toisella, eikä odoteta Jehovaa.
Niin...minulle opetettiin lapsena että sitä ei ole, mutta kun teit jotain tuhmaa niin peloteltiin kyllä helvetillä heti, nurinkurista ja ristiriitaista hommaa.
Äidillä oli kasvatuslaitokseen lähettäminen alituisena pelotteena ja kerran oikein hylätä kotinsa ja meidät lapset. Hengen hedelmiä siinä kai äiti viljeli omalla tavallaan, minä vein porraskäytävään nipun puhtaita lautasia perään, jotta äidillä olisi edes lautasia syödä ruokaa.
Ymmärsithän mitä halusin tällä alleviivatulla kohdalla sanoa?
Älä lainkaan epäile.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Munkin äiti pelotteli kasvatuslaitokseen lähettämisellä ja poliisille soittamisella. Kauheaa, me olimme pieniä, ymmärtämättömiä ja viattomia lapsia silloin! :cry: Kuinka kukaan äiti voi olla noin julma lapsillensa! :?: :shock:
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Natsku kirjoitti:Kuinka kukaan äiti voi olla noin julma lapsillensa!
Valitettavasti tuo kasvatuslaitoksella pelottelu on vasta miedommasta päästä tuon hengellisessä paratiisissa asustavan maailman onnellisimman kansan käytäntöjä. Olen lukenut JWD:ltä aikoinaan kahden eri naisen kirjoitukset, joissa molemmissa äiti oli sanonut tyttärelleen olevansa valmis tappamaan luopiotyttärensä mikäli Vt-seura sitä vaatisi. Tuollaisen ajattelun rinnalla karttaminen näyttäytyy haluttavana vaihtoehtona.

Tällaisessa aiheessa muljahtaa aina mieleen se jt-isä, joka hakkasi tyttärensä kuoliaaksi kaapelinpätkällä. Jt-äiti, joka arkiselta ammatiltaan oli sairaanhoitaja osasi ammattitaitoisesti pitää sordiinoa tytön suulla, jotta huuto ei sekoittaisi isää lyöntien lukumäärän laskemisessa. Se kun on siinä harhassa, että jehovantodistajapariskunta ei tuollaiseen kykenisi, voi niin halutessaan hakea vaikka sanoilla laree+slack+jehovahs.

Jehovantodistajien moraali ja lainkuuliaisuus ei ole yhtään korkeampi kun jonkun muun verrattavissa olevan ryhmän, tosin ei se moraali ole sen matalampikaan.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
ihmisenpoika1

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Natsku kirjoitti:Munkin äiti pelotteli kasvatuslaitokseen lähettämisellä ja poliisille soittamisella
Saman olen minäkin kuullut toistuvasti kotona lapsena...
Tämän lisäksi mm. seuraavat metodit olivat käytössä : Remmin anto sekä solkipäällä että ilman solkea, tukkapölly, "luunapit", "korvapuustit", läimäykset kämmenellä eri puolille vartaloa, pelottelu eri asioilla (demonit,helvetti,harmagedon),
ruoka-aresti(jos oli tuhma ei saanut esim.iltapalaa) , koppirangaistus ( lukittuna vaatekaappiin pimeässä n.2-4h. kerrallaan) ...muutamia mainitakseni , tuskin kukaan haluaa kuulla lisää enään :cry: . Olikohan syynä koviin otteisiin pelko" raamatun" kohdasta vanhemmilla:" Joka kuritusta säästää se poikaansa vihaa" ja "kuritus on rakkauden osoitus"....

Minun vanhempani ilmeisesti rakasti minua paljon kun kurittivatkin paljon ja kovilla metodeilla. :?
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Näinpä, ihmisenpoika1... :|
Vastaa Viestiin