Pois väärän uskonnon mahdista

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Hei, olen Natsku, 30-vuotias nainen Pirkanmaalta. :D Erosin järjestöstä 18-vuotiaana samalla, kun muutin pois kotoa.

Lapsuus meni vanhempieni raahatessa minua konventteihin, kokouksiin ja kentälle. Ja remmiä tuli milloin mistäkin syystä, usein täysin mitättömistä pikkuaiheista. Harrastaa ei saanut juuri mitään, bileissä ja discossa käynti oli ehdottomasti kielletty. Joten lapsuuteni ja nuoruuteni oli sangen kurjaa aikaa. :cry:

En ikinä uskonut jumalaan tai jonkin korkeamman voimassaoloon. En uskonut Jehovan todistajien olevan mikään oikea uskonto, uskonnot ovat vain ihmisten keksimiä orjuuttamisvälineitä.

Olen nyt ollut erossa uskonnosta vuosikaudet, enkä aio palata minkään uskonnon valtaan. Terkut kaikille samoin ajatteleville sisarilleni ja veljilleni! :lol:
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Witless »

Kuulostaa tutulta. Onnea! :)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Moi Natsku. Kiva kun kerroit itsestäsi. Remmi taisi olla 70-luvun lasten tutuin kaveri. Nykynuorten lienee vaikea ymmärtää. Me taisimme olla viimeinen sukupolvi joka siihen joutui tottumaan.

Toisaalta sukupolvihan on suhteellinen määritelmä, jos vartsikasta luetaan..
Let me go Master I hate you so
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Natsku kirjoitti:Hei, olen Natsku, 30-vuotias nainen Pirkanmaalta. :D Erosin järjestöstä 18-vuotiaana samalla, kun muutin pois kotoa.

Lapsuus meni vanhempieni raahatessa minua konventteihin, kokouksiin ja kentälle. Ja remmiä tuli milloin mistäkin syystä, usein täysin mitättömistä pikkuaiheista. Harrastaa ei saanut juuri mitään, bileissä ja discossa käynti oli ehdottomasti kielletty. Joten lapsuuteni ja nuoruuteni oli sangen kurjaa aikaa. :cry:

En ikinä uskonut jumalaan tai jonkin korkeamman voimassaoloon. En uskonut Jehovan todistajien olevan mikään oikea uskonto, uskonnot ovat vain ihmisten keksimiä orjuuttamisvälineitä.

Olen nyt ollut erossa uskonnosta vuosikaudet, enkä aio palata minkään uskonnon valtaan. Terkut kaikille samoin ajatteleville sisarilleni ja veljilleni! :lol:
Erosit 18-vuotiaana, saako olla utelias milloin menit kasteelle? Miten vanhempasi ovat suhtautuneet sinuun sen jälkeen?

Menit kasteelle(?) uskomatta jumalaan? Itse en oikein tienny mennessäni kasteelle että uskonko mihinkään. En esimerkiksi "vihkiytynyt rukouksessa Jehovalle", rukoilu oli tosi vastenmielistä ja turhaa puuhaa silloin. Siitä huolimatta pidin hyviä rukouksia kirjantutkisteluissa... :)

Kiva kun kirjoitit palstallemme!
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Kaarmis: menin kasteelle 13-vuotiaana vanhempien painostuksesta. Olimme juuri muuttamassa Jalasjärveltä Kangasalle.

Alkuun erotessani vanhempani panivat välit poikki. Ei se mitään. Nyt vuosien kuluessa vanhemmat ovat ottaneet uudelleen yhteyttä, ja nykyään meillä on ihan hyvät välit. En tiedä, mikä muutti kantaa, tuskin kokousaineisto kuitenkaan... Ehkä itse ymmärsivät kuolevaisuutensa... :wink:
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

rippeli kirjoitti:Moi Natsku. Kiva kun kerroit itsestäsi. Remmi taisi olla 70-luvun lasten tutuin kaveri. Nykynuorten lienee vaikea ymmärtää. Me taisimme olla viimeinen sukupolvi joka siihen joutui tottumaan.
Kyllä se remmi on meille nuoremmille myös tutuksi tullut....
"Life is what You make of it."
djsm
Viestit: 22
Liittynyt: 08.06.2008 19:37

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja djsm »

Remmi viuhui minunkin kankuillani usein. Kivun ohella aistin voimakkaasti, että isäni, hyväsydäminen mies, aina inhosi tuota puuhaa eikä pystynyt inhoaan peitelemään - kaikki väkivalta oli hänelle vastenmielistä - vaan ei kai rohjennut 'vihata lastaan' vartiotornillisessa mielessä. Perheen kuopus toista kymmentä vuotta myöhemmin ei enää tuosta nimenomaisesta 'isänrakkauden' osoituksesta päässyt nauttimaan. Iholtani jäljet ovat häipyneet, kauankohan piiskaaja kantaa omiaan.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

tervetuloa vaan palstalle :)
ihmisenpoika1

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Natsku kirjoitti:Lapsuus meni vanhempieni raahatessa minua konventteihin, kokouksiin ja kentälle. Ja remmiä tuli milloin mistäkin syystä, usein täysin mitättömistä pikkuaiheista. Harrastaa ei saanut juuri mitään, bileissä ja discossa käynti oli ehdottomasti kielletty
Tervehdys ! Tuttu tunne...ikävä kyllä. Remmi tosiaan oli ainakin 70-luvulla ojennuksen ja kasvatuksen väline näköjään yleisesti. Joskus olen miettinyt miksi oli näin , mutta mennyt on mennyttä ja vanhemmat olivat vanhempia kykyjensä mukaan ja eväät elämään oli mitä oli mutta jokainen onneksi määrää itse oman tulevaisuutensa kun kotoa lähtee pois. Tosin on ikävää ja kamalaa jokainen lapsuus joka vahingollisessa uskonlahkossa vaurioituu enemmän tai vähemmän.
Natsku kirjoitti:Olen nyt ollut erossa uskonnosta vuosikaudet, enkä aio palata minkään uskonnon valtaan.
Niinpä, tuttu tunne tämäkin...Kiitos kirjoituksestasi ja onneksi olet päässyt eroon ahdistavasta lahkolaisuudesta.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

ihmisenpoika1 kirjoitti:
Natsku kirjoitti:Olen nyt ollut erossa uskonnosta vuosikaudet, enkä aio palata minkään uskonnon valtaan.
Niinpä, tuttu tunne tämäkin...Kiitos kirjoituksestasi ja onneksi olet päässyt eroon ahdistavasta lahkolaisuudesta.
Uskonnollinen liike voi sokaista älykkäänkin ihmisen mennen tullen ja kunnolla. Nuoruudenystäväni vanhin soitti minulle aikaa sitten nettikirjoitteluihin liittyneissä asioissa (= rikkoi Vt-seuran karttamisoppia kun kyse oli hänen edustaan.) Tietäen hyvin nettikirjoitteluhistoriani (viittasi muutamaan ajallisesti toisistaan etäiseen kirjoitukseeni) hän kykeni vakavissaan tarjoamaan minulle paluuta Vartiotorniseuraan, lupasi vielä instant-paluun, siis paluun ilman katumusryömintää.

Harmi havaita älykkään nuoruudenystävän kadottaneen todellisuudentajunsa. Aivan kaikkiin puhelussa esittämiini Vt-kriittisiin kommentteihin hän vastasi vaikenemalla, mutta se ei millään muotoa estänyt häntä tarjoamasta paluuta. Paluuta poppooseen, joka esittää omaavansa ainoat lopulliset vastaukset kaikkiin tärkeisiin kysymyksiin, mutta joka poppoo on kuitenkin kykenemätön ja/tai haluton vastaamaan oleellisiin opppinäkemyksiin liittyviin tarkentaviin kysymyksiin.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 20.11.2008 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: arvatenkin todellisuudentaju on yhdyssana
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Markku Meilo kirjoitti: Tietäen hyvin nettikirjoitteluhistoriani (viittasi muutamaan ajallisesti toisistaan etäiseen kirjoitukseeni) hän kykeni vakavissaan tarjoamaan minulle paluuta Vartiotorniseuraan, lupasi vielä instant-paluun, siis paluun ilman katumusryömintää.

Harmi havaita älykkään nuoruudenystävän kadottaneen todellisuuden tajunsa.
Ko. älykäs kaverisi ei ollut kadottanut todellisuudentajuaan mihinkään. Hän oli tietoja kalastelemassa ja kykeni puhelimessa äänensä lainkaan värähtämättä lupaamaan sellaista, jota tiesi olevansa kykenemätön täyttämään. Hän siis tarjosi sulle 'katteetonta shekkiä'.
Markku Meilo kirjoitti: Aivan kaikkiin puhelussa esittämiini Vt-kriittisiin kommentteihin hän vastasi vaikenemalla, mutta se ei millään muotoa estänyt häntä tarjoamasta paluuta. Paluuta poppooseen, joka esittää omaavansa ainoat lopulliset vastaukset kaikkiin tärkeisiin kysymyksiin, mutta joka poppoo on kuitenkin kykenemätön ja/tai haluton vastaamaan oleellisiin opppinäkemyksiin liittyviin tarkentaviin kysymyksiin.


Myyjän markkinoilla ei ostajan parane ruveta kovin kärkevästi vastailemaan kriittisiin kommentteihin. :wink:
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

kirjallisuusveli kirjoitti:Ko. älykäs kaverisi ei ollut kadottanut todellisuudentajuaan mihinkään. Hän oli tietoja kalastelemassa ja kykeni puhelimessa äänensä lainkaan värähtämättä lupaamaan sellaista, jota tiesi olevansa kykenemätön täyttämään. Hän siis tarjosi sulle 'katteetonta shekkiä'.
Öö, tota "rosteri" tarjosi Rauskille samaa, plus bonuksena 15 minuuttia/kk julistajastatusta (jota mulle ei tarjottu - nyyh.) Olen muualtakin tullut käsitykseen, että kymmeniä vuosia aiemmin monotettuja voidaan tietyin edellytyksin käsitellä silkkihansikkain. Tästä oli kirjoitus reilu vuosikymmen sitten, jolloin minut kirjeellä monottanut viulisti soitti minulle, mainiten juuri tällaisesta erityishankkeesta, mahdollisen paluun yksityiskohdista ei silloin ollut puhetta.
Myyjän markkinoilla ei ostajan parane ruveta kovin kärkevästi vastailemaan kriittisiin kommentteihin. :wink:
Ei etenkään pyramidia muistuttavissa systeemeissä, joissa nokkimisjärjestys on kaiken perusta.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 20.11.2008 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: ie=>ei
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
ihmisenpoika1

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Markku Meilo kirjoitti: lupasi vielä instant-paluun, siis paluun ilman katumusryömintää
Ohhoh...muistithan olla "otettu" tästä "kunniasta" päästä takaisin :lol: Miksiköhän juuri nyt sinulle tarjottiin tällaista mahdollisuutta, oletko miettinyt? Mulle tulee yksi teoria mieleen , eli oiskos niin että sinun kärkevät kirjoituksesi halutaan eliminoida vahinkoa tuottavana tietona pois keinolla millä hyvällä !? Voisin kuvitella että näinkin saattaa olla?

.
Markku Meilo kirjoitti:Aivan kaikkiin puhelussa esittämiini Vt-kriittisiin kommentteihin hän vastasi vaikenemalla
Niinpä, aina sama vaikeneminen astuu kuvaan kun esittää tiukan kysymyksen jt-porukalle. Näin kävi minullekin kun kaksi jt-veljeä kävi luonani taannoin "jutustelemassa". Oli vaan aika yksipuolista jutustelua kun en saanut vastauksia mihinkään kysymykseeni joka koski jt-oppeja / niiden muutoksia yms. Kaikesta muusta kyllä höpisivät aika auliin tuntuisena. Ai niin ja lopussa kielsivät puhumasta esim. naapurin jt-pariskunnalle että olivat ylipäätänsä käyneet luonani ja puhuneet minulle :o Minusta outo lause heiltä. Paluutakin epäsuorasti tarjoiltiin ns.rivien välistä luettuna. Kuten aikaisemminkin olen sanonut että: " mieluummin ikuisuus "helvetissä "vaikka yksin kuin ikuisuus "paratiisissa" jehovan todistajien kanssa.
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Markku Meilo kirjoitti:
Myyjän markkinoilla ei ostajan parane ruveta kovin kärkevästi vastailemaan kriittisiin kommentteihin. :wink:
Ei etenkään pyramidia muistuttavissa systeemeissä, joissa nokkimisjärjestys on kaiken perusta.
Nimenomaan juuri näin. Pyramidia muistuttavissa järjestelmissä tyrannialla sanellaan mitä alempien tasojen penkinkuluttajien pitää suosiollisesti ottaa vastaan. Ja jos ei ota suosiollisesti vastaan, niin siinä on pätevä syy heittää pihalle.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Pois väärän uskonnon mahdista

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

ihmisenpoika1 kirjoitti:Ohhoh...muistithan olla "otettu" tästä "kunniasta" päästä takaisin
Olen "otettu" edelleen, mutta en tarjouksesta, vaan kokemuksesta.
Miksiköhän juuri nyt sinulle tarjottiin tällaista mahdollisuutta, oletko miettinyt? Mulle tulee yksi teoria mieleen , eli oiskos niin että sinun kärkevät kirjoituksesi halutaan eliminoida vahinkoa tuottavana tietona pois keinolla millä hyvällä !? Voisin kuvitella että näinkin saattaa olla?
Tämä on ollut mm. erään entisen vanhimman kommentti. Itse pidän tuollaista menettelyä nurinkurisena tapana pönkittää vanhimman omaa luottamusta Vt-epäjumalaan.
Niinpä, aina sama vaikeneminen astuu kuvaan kun esittää tiukan kysymyksen jt-porukalle. Näin kävi minullekin kun kaksi jt-veljeä kävi luonani taannoin "jutustelemassa". Oli vaan aika yksipuolista jutustelua kun en saanut vastauksia mihinkään kysymykseeni joka koski jt-oppeja / niiden muutoksia yms. Kaikesta muusta kyllä höpisivät aika auliin tuntuisena.
Small talk on EU-aikaan sopiva kansainvälinen termi tavalle kaupata Vt-seuran Ainoaa Oikeaa Totuutta.
Ai niin ja lopussa kielsivät puhumasta esim. naapurin jt-pariskunnalle että olivat ylipäätänsä käyneet luonani ja puhuneet minulle :o Minusta outo lause heiltä.
Teokraattista koreografiaa, jolla on suurempi merkitys heille kuin konsaan sinulle.
Paluutakin epäsuorasti tarjoiltiin ns.rivien välistä luettuna. Kuten aikaisemminkin olen sanonut että: " mieluummin ikuisuus "helvetissä "vaikka yksin kuin ikuisuus "paratiisissa" jehovan todistajien kanssa.
Vartiotorniseura opettaa helvettin olemassaoloa, se vaan eroaa perinteisestä. Vt-seuran helvetti on ikuisuus Vt-seuran muuttuvan sääntöviidakon lumoissa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin