-

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Mistress-

-

Viesti Kirjoittaja -Mistress- »

-
Viimeksi muokannut -Mistress-, 08.10.2009 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ihmisenpoika1

Re: Uusi elämä edessä

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Kiitos kirjoituksestasi. Menin sanattomaksi itsekin luettuani sun juttusi...Tervetuloa joukkoon tummaan..muuta en osaa sanoa. :roll:
zille
Viestit: 42
Liittynyt: 19.03.2008 23:16
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Uusi elämä edessä

Viesti Kirjoittaja zille »

Ei haittaa, vaikka olikin "pitkä", oli mielenkiintoista luettavaa! Kiitos siitä. :)

Jaksamisia sinulle ja miehellesi.
Vaikka keskenkertaasta yrittää niin priimaa tuloo.
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Uusi elämä edessä

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Mahtavaa, että olette yhdessä nähneet totuuden "Totuudesta"!
Religionsfri.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Uusi elämä edessä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

-Mistress- kirjoitti:...onhan täällä kuitenkin jokaisella uskonnonvapaus, tai niinhän sitä luulisi.
Vartiotorniseura tuudittaa helposti vääränlaiseen ajatukseen uskonnonvapaudesta (muiden vapauksien ohella). Vartiotorniseuralle uskonnonvapaus on käytännössä vapaus erota kaikista muista uskonnoista, paitsi Vartiotorniseurasta. Se jo on merkki kultista ja samaa sarjaa islamilaisuuden kanssa.
Jollain tavalla kuitenkin sisimmässäni pelkään sitä, että miehelleni tulee jossain vaiheessa kova kaipuu takaisin seuran pariin, kuten monille ihmisille tulee.
Miksei se voisi tulla myös minullekin. Kai näitä asioita pitää vain käydä läpi. Tulevaisuutta nyt on turha murehtia, kun ei tiedä mitä huomennakaan tapahtuu. Päivä kerrallaan, asia kerrallaan.
Ainoa äkkiä mieleeni tuleva ajatus on ehdottaa, että käytte jossain tapaamisessa tai tapaatte muulla tavoin henkilöitä, jotka ovat jättäneet Vartiotorniseuran ja tehneet asiat selviksi menneisyytensä kanssa. Siinä voi sitten peilailla asenteitaan ja suhteuttaa Vt-seuran väitteitä todellisuuteen.
Yksi asia, mitä en lakkaa ihmettelemästä, on se, että miten sitä voi olla niin sokea? Miksi asioita ei ymmärrä vaikka näkisi paljain silmin epäkohtia? Miksi kaikki valkenee kunnolla vasta sitten, kun ei enää ole missään mukana? :shock:
Älä huolestu, tuon saman asian jokainen Vt-seuran taakseenjättänyt on kohdannut ja jossain määrin "päivittelee" jatkuvasti. Minulle on kehittynyt kotioloissa (emo ei ole koskaan ollut jt) sanonta; "en mä ole tyhmä, vaikka olen entinen jehovantodistaja". Tämä siis liittyen suosittuun sarjaan: "Poikamies voi olla tietämättään tyhmä avo-/aviomies ei koskaan".

Hieno kirjoitus, jonka perusteella teillä ei ole mitään hätää, kunhan ette "käperry" tilanteeseen, eikä se siltä kuulosta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Uusi elämä edessä

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kiitos koskettavasta kirjoituksesta. Toivottavasti elämäsi kääntyy nyt parempaan suuntaan ja voitte miehesi kanssa elää aitoa elämää ilman orjuuttavaa järjestöä.

Omakohtaisten kokemusten perusteella anna pari vinkkiä:

- älä kiellä historiaasi, se on osa sinua, halusit tai et
- menneisyys ei ole niin tärkeä kuin nykyhetki, elä nykyhetkessä, tulevaisuus tulee sitten jos on tullakseen
- on hyvä pohtia tämä Vartiotorniseura-juttu läpi pohjia myöten, se on terapeuttista
- etsi aktiivisesti toisia, jotka ovat joutuneet "tyhjän päälle" jätettyään järjestön
- älä koskaan väheksy vertaistukea

Johanneksen poika
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: Uusi elämä edessä

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Todella hieno kirjoitus, kiitos siitä.

Minulla on nyt tällainen ihmettely-vaihe ja myös jonkinlainen syyllisyys-vaihe, että miksi olin niin tyhmä, kun olin tuollaisessa mukana. Tietysti tiedän, että jos siihen kaikkeen on kasvanut
Eihän siinä mitään, itse kun hurahdin siihen kolmekymppisenä ja kymmenen vuotta siinä oravanpyörässä pyörin ennenkuin tajusin erota, enkä ole sitä päätöstä katunut.

Onnea ja menestystä uudelle elämän alulle.
vapaa

Re: Uusi elämä edessä

Viesti Kirjoittaja vapaa »

-Mistress- kirjoitti:
Pelkäsin myös paljon etenkin Ilmestyksen huipentuma- kirjassa olevia kuvia, joissa tulta ja tulikiveä sataa taivaasta ja Maa sai kärsiä erilaisista vitsauksista. Muistan myös ihmetelleeni sitä, miksi Jumalaa pitää pelätä, jos Hän on hyvä ja rakkaudellinen. Joka tilanteessa aina puhuttiin "Jumalaa pelkäävistä" ihmisistä, en oikein ymmärtänyt sitä silloin. Ihmettelin myös sitä, miksi Jumala sai tappaa ihmisiä niin paljon raamatun alkupuolella.
Kuulostaa hyvin tutulta! Näin lapsena useasti painajaisia maailmanlopusta ja siitä, miten minä ja perheeni joudumme keskitysleiriin..

Kiitos kirjoituksestasi ja onnea uuteen elämäänne :)
-Mistress-

-

Viesti Kirjoittaja -Mistress- »

-
Viimeksi muokannut -Mistress-, 08.10.2009 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: Uusi elämä edessä

Viesti Kirjoittaja paula »

Kiitos tarinastasi
Käyt läpi elämääsi joka on ollut henkisesti rankka, sinulla on hienoja ajatuksia... ja sinulla on ajatuksen vapaus.. pidä siitä kiinni!

Toivon sinulle vomaa jatkaa
Vastaa Viestiin