Häpeän vuodet

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Re: Häpeän vuodet

Viesti Kirjoittaja RaM »

Neonilla kirjoitti:Tänä jouluna olen vihdoinkin päättänyt kohdata menneisyyteni. Voi olla, että tätä tilitystä ei jaksa kukaan lukea, mutta kerron sen silti. Kiitollisenä siitä, että tällainen paikka on olemassa ja toisaalta hyvinkin järkyttyneen siitä, mitä olen täältä lukenut..
Tunne itsesi tervetulleeksi joukkoon tummaan.
Neonilla
Viestit: 5
Liittynyt: 25.12.2008 19:33

Re: Häpeän vuodet

Viesti Kirjoittaja Neonilla »

Witless kirjoitti: Jostain kumman syystä vanhinten lapsilla oli teini-ikäisenä ihan omat illanvietot. Kerran uskalsin jopa tämän ääneen sanoa.. "ei sinne ole ketään kielletty tulemasta". Noh, vaikeahan on tietysti osallistua vapaa-ajan viettoon jonka tapahtumapaikasta ja -ajasta ei edes tiedä. Näin "huonompien" perheiden JT-lapset jätetään ikävään välikäteen..
Kiitän sympatisoivata kommentistasi, Witless. Juuri tuota minäkin tarkoitin. Maailmallisia ystäviä ei saanut olla, mutta "omaan porukkaan" ei kuitenkaan kelvannut.. no, ehkä säälistä joskus.
Vaikka edustan Jehovan todistajien mielestä tätä ylivoimaista eli miessukupuolta, koen silti että mitä parisuhteeseen tulee, jotain on mennyt rikki. Pelkään että pysyvästi. Jehovan todistajien perverssi perhemalli ja seksin käyttö vallan ja syyllistämisen välineenä ei voi olla jättämättä jälkiä nuoren ihmisen mieleen.
Aivan varmasti myös te miehet olette saaneet oman osuutenne vääristyneistä käsityksistä parisuhteissa. Jos vaikka ajatellaan, että tuo nuoruuden aviomieheni käyttäytyi (myös) seksuaalisessa mielessä varsin väkivaltaisesti minua kohtaan, on samassa yhteydessä muistettava, että mistä hän on "taitonsa" ammentanut. Hänen omassa perheessään paljastui isän insesti tyttäreen, joten ehkä hänellä oli myös hieman vinksahtanut käsitys naisen kohtelemisesta jo sieltä tulleesta asenteista lähtien. Ja vartiotorniseurakunnan seksivalistus nyt on mitä se on. Onneksi olen saanut myöhemmin kokea myös nautinnollisia hetkiä ja päässyt eroon peloistani tuossa suhteessa.

Tuota pysyvää vauriota vastaan tässä taistellaan.. jaksamista myös sinulle omassa versiossasi, Witless.
I think therefore I am. - Descartes -
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Re: Häpeän vuodet

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Tervetuloa Neonilla myös minun puolestani.

Ihan liian tuttuja nuo kieroutuneet parisuhteet jt-piireissä! Ja vieläpä nimenomaan sellaiset, joissa mies on se hullu tyranni, joka tukahduttaa vaimon olemassaolon. Mäkin voin sanoa tuntevani, millaisia aviomiehiä ja isiä sellaisista perheistä kasvaa. Nuoruudenmiestäsi voi tosiaan selittää insestin tuomat specialkieroutumat perheessä, jos perhe on kaiken kukkuraksi kyllästetty Jehovan todistajien opetuksilla seksuaalimoraalista muutaman vuosikymmenen takaa. Silloinhan ei edes katsos ollut insestiä todistajissa ja raiskauksen syypääkin lieni käytännössä nainen.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Häpeän vuodet

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

tikaram kirjoitti:Tervetuloa Neonilla myös minun puolestani.

Ihan liian tuttuja nuo kieroutuneet parisuhteet jt-piireissä! Ja vieläpä nimenomaan sellaiset, joissa mies on se hullu tyranni, joka tukahduttaa vaimon olemassaolon. Mäkin voin sanoa tuntevani, millaisia aviomiehiä ja isiä sellaisista perheistä kasvaa. Nuoruudenmiestäsi voi tosiaan selittää insestin tuomat specialkieroutumat perheessä, jos perhe on kaiken kukkuraksi kyllästetty Jehovan todistajien opetuksilla seksuaalimoraalista muutaman vuosikymmenen takaa. Silloinhan ei edes katsos ollut insestiä todistajissa ja raiskauksen syypääkin lieni käytännössä nainen.
Juup, noita epäiltyjä insestitapauksiahan on Veikko Leinosen sanoin ollut vain yhden käden sormilla laskettava määrä! (Itselläni on jo toisenkin käden sormet loppuneet...)

Edelleen ilmeisesti totaalisesti yksi asia jeppuloilla puuttuu, se on avioliiton sisäiset raiskaukset? :lol: :(
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Re: Häpeän vuodet

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Kaarmis kirjoitti: Juup, noita epäiltyjä insestitapauksiahan on Veikko Leinosen sanoin ollut vain yhden käden sormilla laskettava määrä! (Itselläni on jo toisenkin käden sormet loppuneet...)

Edelleen ilmeisesti totaalisesti yksi asia jeppuloilla puuttuu, se on avioliiton sisäiset raiskaukset? :lol: :(
Vähän OT, mutta pakko toistaa samaa, että muistan Veikko Leinosen puheen, jossa puhui yhden kätensä sormista insestiaiheen yhteydessä ylimieliseen tyyliinsä. Vaikka olin vielä superhyvin mukana, niin silloin teki mieli oksentaa (mielellään Leinosen päälle). Kuten sanoit, suurempi ongelma on ihan varmasti avioliiton sisällä tapahtuva kaikenlainen väkivalta, jota ainakin mun ystäväpiirien kotona enemmistöllä oli. Myös aikuisiällä naimisissa ollessani tiesin omista kavereistani useammalla olevan väkivaltainen mies. Niistä asioista vaan oli liian iso häpeä keskustella, vaikka sivulauseissa tai pahimmassa kriisissä toisistamme apua haettiin.
Vastaa Viestiin