Ja kuka hitto on Nellique???

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Elämäni ensimmäinen kokemus jehovantodistajista on jossain lapsuudessa.
Asuimme maatalossa huitsin kukkulassa, mutta aina joskus pihaan eksyi vieras auto. Voi sitä juhlan päivää! Kerran autosta tuli kaksi hiljaista ihmistä, jotka kutsuttiin pirttiin ja keitettiin rehelliset pannukahvit. Isässäni oli velmun vikaa ja hän vaihtoi aina puheenaihetta, kun vieraat yrittivät puhua "omaa asiaansa". Isä onnistui pitkittämään vieraiden istumisen monesti yli kahdenkin tunnin, olivat raukat niin hyvätapaisia etteivät voineet nousta ja lähteä pois kesken toisen puheen - ja sitä puhetta muuten riitti! Se oli isälleni ihan puhdasta ajankulua: hän vei ja vieraat kuuntelivat. Leikki loppui aina siihen, että isä kyllästyi, antoi vieraiden puhua lehtiään samalla pontevasti heiluttaen, ja jyrähti: Ei täällä tuommoisia tarvita! Se oli siinä, vieraat nousivat ja lähtivät.

Yhdet jt:t onnistuivat kerran jopa ottamaan puheeksi oman asiansa. Olivat taitamattomia ja huonoja lukemaan ihmistä: paukauttivat isälle, ettei ihmisen tarvitse tehdä töitä, kyllä Jumala pitää huolen. Sen jälkeen oli isäni ainoa joka puhui ja SUURILLA kirjaimilla. Hyvän sanoman lähettiläät luikkivat pirtistä ulos ja isän mielipiteet saattelivat heitä vielä pitkän matkaa pihatietä. Sana vissiin kiersi ja seuraavia kokelaita saatiin odottaa yli kymmenen vuotta.

Koulussa ei ollut ketään jehovantodistajaa ja koko suuntausta pidettiinkin kirkonkyläläisten ja kaupunkilaisten jonninjoutavana höpötyksenä.

Kotoa muutettuani asuntomme ovelle tuli joskus vaisu pari, mutta 'ei kiitos' ja se oli siinä.

Vasta töissä olen tavannut "ihan oikean" jt:n, sellaisen joka elää ja hengittää "tavallisten ihmisten" joukossa. Olen töissä alalla, jossa miehiä on 99% ja voin kertoa, että ko. kaveri sai kuulla rehellistä kettuilua joka käänteessä ja koko ajan. Selän takana säälittiin, kun hyvä mies meni pilalle. Lopputuloksena oli, että kaikki taukonsa hän vietti muualla kuin taukotuvassa. Jostain syystä hän sitten erosi seurasta ja sai töissäkin jo ihmisen kohtelun. Oikein asiallista asiaa uskonnoista ei ikinä puhuttu, meidän "tavallisen enemmistön" mielestä kaikki uskoilu on tyhjänpäiväistä. "Ja jos jotain onkin, niin pitäisi edes tajuta pitää turpansa kiinni, piruako niitä täällä pitää tyrkyttää!"

Puheena oleva Nellique, minä, olen luterilaisen ja uskovan äidin kasvattama ihan pikku mukulasta. Opin iltarukoukset ja kuuntelin juttuja Raamatusta. Joskus isä antoi luvan, että meillä sai pitää pyhäkoulun: pyhäkoulun pitäjää, vanhaa ja harrasta pappaa isä halveksi. Äidin piti kuunnella kirkonmenot salaa ja häpeillen radiosta. Välillä isä saattoi karjaista kiroten, että kiinni se toosa tai minä pistän sen kirveellä pienemmäksi. Minä opin kuuntelemaan sujuvasti saata peetä isältä ja Jumalan sanaa äidiltä. Muutenkin olen liikkunut maailmassa ihan tavallisesti, en karta, halveksi tai säälittele "uskottomia". Tutkailen Raamattua omaan tahtiini, välillä luumuilen muissa puuhissa turhan kauan. Lueskelen iäkkäiden kristittyjen kirjoittamia kirjoja, joissa he selkeästi kertovat omia mietteitään ja oivalluksiaan tukevasti Raamattuun nojaten.

Hulvattomaan kiroiluun tottuneena olen aika hyvä ihmisten (lue: miesten) kanssa oikeassa elämässä. Omituista sinänsä, että naisporukassa olen kuin orpo piru (jos tällaista sanontaa saa käyttää), ja livahdan liukkaasti miesjengiin. Suodatan sujuvasti kirosanat pois ja kuulen itse asian. Tietyt tyypit, siis uudet tuttavuudet töissä kiroilevat alussa ihan sutena, mutta kun siihen ei kiinnitä huomiota, se vähenee itsestään. Varautumista ja pelkoahan se on, suojautumista. Samalla testausta, että mites reagoit? Lähdetkö pillittäen karkuun, kun Kake vähän heittää läppää, ja enämpi niinku alatyyliin, hehe... Oikeassa elämässä ja töissä minua on helppo lähestyä ja itse tungen kaikkien juttusille. Olen kuulemma hirveän epäsuomalainen, liian eläväinen ja välitön. Pidän huolta, että uudet ja yksinäiset otetaan mukaan porukkaan. Kyselen kuulumisia ja olen luottohemmo, jonka kanssa voi puhua kaikesta - ja jolle voi varsinkin kertoa toivottavansa koko naissukukunnan hitsin kukkulandiaan. Olen monasti valottanut miehille naisten ajattelumaailmaa ja avannut salaovia, "kun siitä muijasta ei ota selvää pirukaan".

Täällä kirjoituspuolella en näe toisten kasvoja tai kuule kuinka ilmaa sihautetaan hampaiden välistä, siksi mokailen koko ajan. Oman tyylini muuttaminen ei käy yhtä vikkelästi kuin jollan suunnanmuutos. Pikemminkin olen valtameritankkeri, jonka potkureista pelittää vain yksi ja sekin vain joskus. Saatan siis karahtaa karille, mutta toivottavasti aina harvemmin. Ja PST! En öykkäröi tahallani!

Tulin tänne löytämään faktoja JT-seurasta, sellaista mitä ei seuran virallisilta sivulta löydä. Mielipiteitä, tarinoita, pohdiskelua, ihmettelyä, vääntämistä. Kokonaisia ihmisiä haluan tarkkailla.
Asiasta tuli ajankohtainen, kun ystävä ilmoitti ottaneensa jt-kasteen vuosia sitten - ja nyt kertoo! Ei mitään merkkejä etukäteen, tuli kuin salama kirkkaalta jne. Emme ole olleet tiiviisti tekemisissä, joten helppohan se on salata kun puhutaan työasiaa vaan. Ei tänään työelämässä juuri ole aikaa muuhun eikä oikein muille ihmisillekään - ei ehdi, ei kerkee!
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
RaM

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja RaM »

Ihan mukava kun avasit lisää itsestäsi ja taustastasi. Minusta ja käsityksistäni löydät tietoa tältä:
http://www.raamattu.tarinoi.fi/
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa palstalle. Mukavaa lukea taas hiukan eri kantilta asiaan perehtyneen kirjoituksia.
Let me go Master I hate you so
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Nellique kirjoitti:Tulin tänne löytämään faktoja JT-seurasta, sellaista mitä ei seuran virallisilta sivulta löydä.
Tervetuloa Veljesseuraan! Jos faktoja haluat, täältäkin löydät sellaista tietoa, mitä Jehovan todistajat itse eivät mielellään anna. Minulla on 31 vuoden kokemus seurakunnan sisäpuolelta. Reilut pari vuotta sitten minut potkaistiin ulos ja luovutettiin sihteerin sanojen mukaan Saatanalle. :mrgreen:
Markoko
Viestit: 111
Liittynyt: 29.11.2008 23:55

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Markoko »

Hittovie, ja sun isäs teki hyvin! Oikein lämpimät tervetulotoivotukset Nelliquelle.
Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Olen keskellä yövuoroputkea, joten toinen aivosoluni on umpiunessa ja toinenkin toimii rankasti vajaateholla... Muutaman sanan laitan tähän silti.

Lämpimät kiitokset antamistanne linkeistä, RaM ja Johanneksen poika! Noista kumpaakaan en ennestään tiennyt, vaikka olen ahneesti etsinyt ja kaikki löydöt tallentanut "Suosikkeihin". Olette keränneet valtavat määrät tietoa, olen tosi vaikuttunut. Sivuihinne täytyy paneutua kunnolla ajan kanssa, että saan sisäistettyä ja samalla opin tietämään paremmin, kuka kukin on!

Rippelille ja Markokolle kiitokset, kun kommentoitte. Oletteko kertoneet itsestänne tämän otsikon alla? Onko teillä omia kotisivuja? Viime päivät olen suihkinut siellä täällä ja nämä Veljesseura.org - sivut ovat vielä tutkimatta tarkkaan.

Palataan!
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Oma tarinani lahkon jälkeiseltä ajalta löytyy täältä: tarinani

Lahkoajastani kertova tarinani oli H2o:lla, mutta sitä palstaahan ei enää ole. Mainittakoon kuitenkin että suurinpiirtein samanlaista lahkohommailua harrastin kuin muutkin täällä kirjoittavat vauvasta asti jeppuloissa pyörineet.
Let me go Master I hate you so
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Witless »

Tervetuloa!

Erilaiset vinkkelit Jehovan todistajien uskontoon ovat aina tervetulleita. Osaa palstalle kirjoittavista on kyseisellä uskonnolla raiskattu korvien väliin jo pienestä asti, joten toivottavasti ymmärrät myös sen.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Nellique kirjoitti: kaikki taukonsa hän vietti muualla kuin taukotuvassa.
Vai että töissä on ihan taukoja ja taukotupakin? :o
Tervetuloa joukkoon!
Itse hurahdin jepuksi nuorena idealistina. Erottaminen tapahtui asuessani Yhdysvalloissa. Tunnen siis kahden maan seurakuntaelämää. En arvostele lahkoa kovin sanakääntein, on oikein, että ihmiset uskovat parempaan maailmaan, siksi nimeni onkin Pehmoluopio.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Tänne kerätään uskonto/Jumala/helvetti -aiheisia musakappaleita. Voidaan väljentää: puhuttelevia kappaleita, joista saa kertoakin miksi.
Tervetuloa muutkin antamaan omia vinkkejä ja mieluiten linkkejäkin! Ensin mietin ihan uuden keskustelun avaamista yleiset-puolelle, aiheena lempparimusa, mutta ehkä on parempi täällä vähän syrjässä...?

Aikaisemmin allekirjoituksenani oli ensin Rammsteinin "Rosenrot", laitan linkin videoon. Sanat on hyvät, mm. "Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will. Rosenrot, oh Rosenrot. Tiefe Wasser sind nicht still..."
http://www.youtube.com/watch?v=2SoW5-tL ... =1&index=2

Toinen puhutteleva kipale on Oomph! Gott ist ein Popstar, linkki videoon:
http://www.youtube.com/watch?v=r_HsVWez ... re=related

Tähän kolmas kappale, jonkalaisia ei uskovaisen luulisi kuuntelevan. Hellarit ainakin olisivat heti nyrkkiä puimassa. (Linkkiä videoon en viitsi laittaa, koska joku ennakkoluuloinen ei tykkää.) :? Katso sanoja.

Twisted Sister and "Burn in hell"

Welcome to the abandoned land, come on in child, take my hand
here there's no work or play only one bill to pay
there's just five words to say
as you go down, down, down

you're gonna burn in hell
oh, burn in hell

you can't believe all the things i've done wrong in my life
without even trying i've lived on the edge of a knife
well, i've played with fire, but i don't want to get myself burned
to thine own self be true, so i think that it's time for a turn

before i burn in hell
oh, burn in hell

take a good look in your heart, tell me what do you see?
it's black and it's dark, now is that how you want it to be?
it's up to you, what you do will decide your own fate
make your choice now for tomorrow may be far too late

and then you'll burn in hell

hear no evil, don't you see no evil, don't you
oh, burn in hell
lay no evil down on me you're gonna burn in hell
speak no evil, don't you think no evil, don't you
oh, burn in hell
play with evil, 'cause i'm free

oh, burn in hell
don't you play with evil, 'cause i'm free
you're gonna burn in hell
hear no evil, don't you see no evil
oh, burn in hell
don't you lay no evil down on me
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
RaM

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja RaM »

Siellä muistaakseni musa-avaus on jo olemassa.
Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Mennäänkin tänne vanhaan ketjuun: Musiikkia.

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... &start=120
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Hei kaikille, ja kauneinta aurinkoista päivää!

Olen tehnyt töissä pitkän yövuoron, enkä tiedä mitä olette puhuneet, vai oletteko puhuneet mitään. Postitkin ovat lukematta. Ajatus pätkii, yritän silti saada kasaan muutaman haperon lauseen.

Aloin "herätä" eilen, kun joku täällä kysyi, että menenkö hautajaisiinkin pinkissä paidassa. Vastaukseni oli (ja on), että kyllä menen. Oman isäni hautajaisissa takkinikin oli pinkki ja niine hyvineni kannoin veljieni kanssa isäni arkkua. Ylpeänä kerron vielä, että sain olla kaiken aikaa lähinnä isäni sydäntä, mutta se on sivuseikka.

Tuo kysymys "pinkkeydestä" jäi kuitenkin mieleni sopukoihin koko työvuoroksi. Siellä remeltävän, rennon ja elämää eläneen äijäporukan seassa, yhden kahvi- ja tupakkatauon aikana minulle kirkastui yksi tärkeä asia. Tämän sivuston tunnelma on ahtautunut ihan valtavasti parin viime viikon aikana - ja vain puolen tusinan ihmisen toimesta. Minä (siinä pinkissä paidassani) olen viime päivien kiristyvässä ahtaudessa taistellut silkasta tilasta saada happea. Ja primitiivireaktiona mesonut entistä enemmän, anteeksi se.

Näillä sivuilla on aivan mahtavaa porukkaa, siis kirkkaasti suurin osa! 98%!

Ihan vain nuo puoli tusinaa ihmistä ovat onnistuneet siirtämään JT-Seurassa oppimaansa tiukkaa kontrollia tännekin - niin, sitä tasapäistämistä. Täällä ei saa olla eri mieltä, eikä olla "erottuva". Nämä muutamat viettävät loputtomia hautajaisiaan, vaativat muita samaan ja tietysti paheksuvat hyvin syvästi pinkkiä hautajaisvierasta. Niinköhän se auttaa päästämään irti vanhasta ja löytämään tilalle uutta? En tiedä, olen täällä tyhmäksi julistettu. :P

Pitemmittä puheitta: tämä pinkki :mrgreen: jatkaa matkaansa ja toivottaa teille kaikille, jok'ikiselle takkinne väristä huolimatta, kaikkea ihan parasta elämäänne!

ISO RUTISTUS KAIKILLE, VARSINKIN JUST SINULLE! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
ihmisenpoika1

Re: Ja kuka hitto on Nellique???

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Nellique kirjoitti:Tämän sivuston tunnelma on ahtautunut ihan valtavasti parin viime viikon aikana
Olen ikäväkseni huomannut saman asian :(
Nellique kirjoitti:joku täällä kysyi, että menenkö hautajaisiinkin pinkissä paidassa. Vastaukseni oli (ja on), että kyllä menen. Oman isäni hautajaisissa takkinikin oli pinkki ja niine hyvineni kannoin veljieni kanssa isäni arkkua
Hyvä. :) Minäkin olen ollut kaksissa eri hautajaisissa vihreä takki päällä. :)
Nellique kirjoitti:Täällä ei saa olla eri mieltä, eikä olla "erottuva". Nämä muutamat viettävät loputtomia hautajaisiaan, vaativat muita samaan ja tietysti paheksuvat hyvin syvästi pinkkiä hautajaisvierasta.
Tämän olen myös huomannut itsekin ja ihmetellyt sitä mielessäni...joskus tulee olo että "luopiot" ovat loppupeleissä samanlaisia kuin jt-porukka :!: Jt-porukka halveksii ja nimittelee meitä luopioita ja syyttää ties mistä. No luopiot tekevät ihan samaa nykyään ja voimakkaammin kuin ennen ( pienimuotoisen järjestäytymisen ansiosta) . Tuolla jossain etusivulla kun oli tuo "ystävänpäiväkortti"-tervehdys wt-seuralle niin huomasin siinä kohdan jossa "kansainvälinen luopio järjestön haaratoimisto" toivotti ystävänpäivää wt-seuralle... :roll: Pikkasen hämmästyin, tämäkin on siis "järjestö" ...havahduin ja totesin itsekseni että koska en halua kuulua mihinkään uskonnolliseen , poliittiseen, tai muuhunkaan järjestöön enää ikinä (päästyäni kerran pois wt- järjestön hampaista ), niin minun on hiljaa hivuttauduttava sivuun myös "täältä".
Edelleen ihmettelen miksi pitää aina solvata ja haukkua kaikkea mitä ihminen vihaa ja josta ei pidä ? Miksei voisi vaan todeta että :"elämä/jokin muu juttu tarjoaa parempaa kuin ""tämä"" ja siksi jatkan elämääni iloisena eteenpäin toivottaen kaikkea hyvää kaikille"....ilman vihaa ja kaunaa... :?

Ajatelkaa ...jospa voisimmekin jokainen tahollamme olla vihaamatta ja paheksumatta / herjaamatta ja haukkumatta esim.wt-seuraa ja jt-ihmisiä...antaisimme vain heidän olla :idea: Emmekö silloin vesittäisi heidän syytteensä ja herjaamisensa heitä kohtaan luopioiden toimesta :?: :idea: Emmekö silloin olisi parempia ihmisiä kuin he :?: Emmekö silloin noudattaisi esim. Jeesuksen esimerkkiä paremmin kuin he :?: Eli jos vaan olemmekin kaikki hiljaa ja hymyilemme ja sanomme kuten edellä sanoin: " kiitos, mutta löysin elämässäni/elämästäni jotain parempaa ja siksi lähden pois, joten toivotan hyvää jatkoa kaikille ".
Minä yritän tehdä nyt näin omalla kohdallani ainakin
. :mrgreen:
Nellique kirjoitti:Pitemmittä puheitta: tämä pinkki jatkaa matkaansa ja toivottaa teille kaikille, jok'ikiselle takkinne väristä huolimatta, kaikkea ihan parasta elämäänne!
Ja tämä vihreä :lol: tekee aivan samoin.....Kiitos myös minun puolestani kaikille ja hyvää jatkoa !
PS. Kiitos Nellique myös itsellesi ja halaus ja rutistus sinulle ! :wink:

Minä olen nyt sitten ilmeisesti myös "luopio-luopio" vai miten se nyt oli :?: :lol:
Vastaa Viestiin