Tervehdys

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mistress
Viestit: 3
Liittynyt: 06.02.2009 20:27
Paikkakunta: Oulu

Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Mistress »

Hei vaan kaikille.

Itse en ole ikinä JT-seurakuntaan kuulunut, mutta sivusta seuraillut kavereita, ja pari kertaa kokouksessa käynyt entisen työkaverin kanssa. Noh, tilanne on ajautunut nyt siihen pisteeseen, että tuon kyseenomaisen työkaverin kanssakin on pientä (ja isompaakin) sutinaa menossa, ja haluan vähän enemmän oikeaa tietoa asioista. Minuun tuo hömpötys ei uponnut, ei vaikka kuinka yritettiin parit ensimmäiset treffikerrat lueskella vartsikkaa ja raamattua :mrgreen: Ehkä minun vastustamattoman ihanat pusuhuuleni veivät voiton pojan päässä :roll:

Ihmetyksekseni poika luovutti minulle "kalleimpansa", jos tiedätte mitä tarkoitan :wink: Ja se sai minut syvästi epäilemään hänen uskonsa varmuutta. Aikaisemmin puheli niin vakavissaan että ei ennen avioliittoa jnejne.. mutta niin ne opit unohtuu, vai? Poju muutti myös vähän etäämmälle kotikunnastaan, eikä ole tainnut enää kokoukset maistua samaan malliin. Olen yrittänytkin tehdä selväksi hänelle, että on elämässä muutakin.. ja hälle on hyvin selvää se, että jos joskus perustamme perheen yhdessä, lapseni eivät todellakaan tule käymään kokouksissa! Eivätkä kyllä kirkossakaan, kun en mikään himouskovainen ole :D tapakristitty paremminkin.

Joten jos sallinette, lueskelen mielelläni tositarinoita JT elämästä, ja siitä, miten siitä on päästy eroon ja "normaalimpaan" elämään..
~Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten, pane sinetiksi ranteesi nauhaan. Rakkaus on väkevä kuin kuolema, kiivas ja kyltymätön kuin tuonela. Sen hehku on tulen hehkua, sen liekki on Herran liekki.~ (Laul. 1, 7:6)
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Tervetuloa palstalle!

Rakastuminen on hyvä keino lähteä jehovantodistajista. Muutenhan suhteenne ei siis tule käytännössä onnistumaan. Taitaa olla turha kuvitella, että pystyisit elämään liitossa jehovantodistajamiehen kanssa. Palstan naiset voivat kuvailla sinulle asiaa lisää.

Jos miesystäväsi jää kiinni "lipsahduksestanne", ei esitä tarpeeksi katuvaa vanhempien kuulustelussa ja erotetaan, kannattaa pitää huolta, että hän tekee tilit selväksi uskonnon kanssa. Muuten hän saattaa alkaa jonkin ajan kuluttua haikailla takaisin seurakuntaan. Jos olette siinä vaiheessa jo naimisissa, voit odottaa loputonta käännytystä.

Fiksuinta olisi tietysti, että kaveri ymmärtäisi itse lähteä seurakunnasta, siis jos rakkaus kehittyy niin syväksi, että hän on valmis tulemaan sukunsa ja "ystäviensä" hylkäämäksi. Mutta sinähän olet silloin hänen tukenaan.
Religionsfri.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Mistress kirjoitti:Ihmetyksekseni poika luovutti minulle "kalleimpansa", jos tiedätte mitä tarkoitan :wink: Ja se sai minut syvästi epäilemään hänen uskonsa varmuutta. Aikaisemmin puheli niin vakavissaan että ei ennen avioliittoa jnejne.. mutta niin ne opit unohtuu, vai?
Uskonnolliset "periaatteet" väistyvät usein evolutiivisen totuuden tieltä.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Mistress
Viestit: 3
Liittynyt: 06.02.2009 20:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Mistress »

Taitaapa kaveri olla jo luovuttamisen puolella.. ei onneksi ole enää tekemisissä oman kotiseurakuntansa kanssa nyt kun asuu kauempana, ja taisipa jäädä salkut ja raamatut kotopuoleen myös :lol: En ole saanut osakseni enää minkäänmoista käännytystä, olen puhtaasti tunnustautunut itseeni uskovaksi ihmiseksi, ja tehnyt selväksi ettei minusta ole laittamaan hamosta päälleni ja istumaan hiljaa kokouksissa kuuntelemassa sitä diipadaapaa.Olen erittäin vahvatahtoinen nainen, ja ompas tuo JT-rakastajani tainnut senkin jo sisäistää paremman kerran että minua ei nyrkin ja hellan väliin saa, ja jos yrittääkään, löytää itsensä sieltä soppakauhan varresta.. :roll:

Miekkonen tuntuu hyväksyvän sen faktan ettei lapsistamme (jos siihen pisteeseen päästäisi) tulisi JT automaattisesti, eivätkä he kävisi kokouksissa. En ole ikinä hyväksynyt sitä että vanhemmat raahaavat lapsensa mukaan johonkin omaan juttuunsa, ja heidät automaattisesti kasvatetaan ajattelemaan samalla tavalla kuin vanhemmat. Näinhän myös lestadiolaiset toimivat, pthyi. Kannatan oman ajattelun vapautta.
Toinen asia josta olemme keskustelleet on se, että en ole ihan lähiaikoina menossa kenenkään kanssa naimisiin. Tämä siis tarkoittaisi sitä, että eläisimme susiparina yhdessä, yhteisessä asunnossa :O Vuosia ja vuosia, ennenkuin haluaisin kuullakaan sanan Avioliitto. En nimittäin aio ostaa sikaa säkissä..
~Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten, pane sinetiksi ranteesi nauhaan. Rakkaus on väkevä kuin kuolema, kiivas ja kyltymätön kuin tuonela. Sen hehku on tulen hehkua, sen liekki on Herran liekki.~ (Laul. 1, 7:6)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mistress kirjoitti:Toinen asia...
Tärkeimpänä asiana pidän sitä, että kaveri tekee todellisen pesäeron Vt-seuraan, eikä toivorikkaana piilottele taka-alalla paluuta jehovantodistajuuteen. Itse elin tuossa välitilassa semmosen 25 vuotta monottamisesta ja vasta irtipäästyäni huomasin kuinka paljon se rassasi avioliittoa. En uskonut vaikka tuo edesmennyt siitä aika ajoin huomautteli, itse asiassa en nähnyt mainitsemiaan asioita.

Kokonaan oma asiansa on se millä näitä asioita voi mitata. Yksi hyvä mittari on jos heppu aivan vapaaehtoisesti ja oikein esimerkein tuo esille mihin soopaan hän on aikoinaan uskonut. Vartiotorniseuran ja jehovantodistajuuden "hyvien puolien" esilletuominen, vaikka vertaamalla luterilaisuuteen on taas merkki jt-ajattelusta, juuri sellaista minä harrastin kaiken aikaa erotettuna.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Mistress kirjoitti:Taitaapa kaveri olla jo luovuttamisen puolella..
Teet hyvää työtä!
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Mistress
Viestit: 3
Liittynyt: 06.02.2009 20:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Mistress »

Pehmoluopio kirjoitti:
Mistress kirjoitti:Taitaapa kaveri olla jo luovuttamisen puolella..
Teet hyvää työtä!

Hehee, toivottavasti näin. Olenkin kiusoitellut miestä sillä, että olen se "paha" joka hänet viekoittelee pois TosiUskonnosta.. :twisted:
Mutta eipä tuo näytä vaikeaa olevan.. ainakin opit tuntuu unohtuvan melko nopsaan. Muuten tämä jäppinen onkin sitten niinkuin muutkin kansalaiset.. käy baareissa silloin tällöin, ja tykkää juoda olutta. Ei liikaa, mutta sopivasti. Tupakkaa ei tosin polta, ja se on hyvä vain kun en itsekään enää ole vuosiin tupakoinut.

Kyllä se tästä! :wink:
~Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten, pane sinetiksi ranteesi nauhaan. Rakkaus on väkevä kuin kuolema, kiivas ja kyltymätön kuin tuonela. Sen hehku on tulen hehkua, sen liekki on Herran liekki.~ (Laul. 1, 7:6)
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Mistress kirjoitti:upakkaa ei tosin polta, ja se on hyvä vain kun en itsekään enää ole vuosiin tupakoinut.
Yhden tupakan polttaminen katumatta johtaa seurakunnasta erottamiseen. Ruotsissa oli esimerkki Anderss (ohjelmassa Uppdrag Granskning), joka erotettiin yhden tupakan polttamisen vuoksi, kun ei suostunut katumaan. Taustalla tietysti oli Anderssin esiintyminen pedofiilinpaljastusohjelmassa.
Religionsfri.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mistress kirjoitti: ... kun en mikään himouskovainen ole :D tapakristitty paremminkin.
Taitaa himouskovaisuus liittyä ennemminkin tähän kohta entiseen jt:an. Himokas uskovainen tosiaan, jos vartsikan opiskelu vaihtuu noin nopeasti naisen anatomiaan.

Tervetuloa palstalle. Kerrothan vastaisuudessakin miten hommanne etenee...
Let me go Master I hate you so
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Aaac kirjoitti:
Fiksuinta olisi tietysti, että kaveri ymmärtäisi itse lähteä seurakunnasta, siis jos rakkaus kehittyy niin syväksi, että hän on valmis tulemaan sukunsa ja "ystäviensä" hylkäämäksi. Mutta sinähän olet silloin hänen tukenaan.
Tässä on tosiaan - varsinkin jos on tapahtunut muutto vieraalle paikkakunnalle - helpoin tapa poishiipuminen.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Vastaa Viestiin