Kuka on OJA?

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
OJA
Viestit: 82
Liittynyt: 05.02.2009 21:00

Kuka on OJA?

Viesti Kirjoittaja OJA »

OJAn piti olla OJR.. eli Sama tyyppi ketä suomi24:sella kirjoitellut nimimerkillä OikeuttaJaRakkautta.
Tuli näppäily virhe ja nyt olen oja, hyvä sekin.. (ojasta allikkoon?!?)
Eli olen 27-vuotias ex-jehovantodistaja täältä Hämeestä.
Tulin uskonnon pariin noin 10-vuotiaana vanhempieni mukana.
Kasteella en koskaan kerennyt käymään ja sekin johtui siitä että en tuntenut olevani valmis ja syyksi ei riittänyt että kaverit menivät,
vaikka sitä näin koitettiinkin painostaa.
Salilla pääsin osallistumaan erinnäisiin tehtäviin, äänipöytä, ajanotto, mikin kanssa pelleily, yms.
Tapasin nykyisen vaimoni, joka on kastettu sisar, 17-vuotiaana ja vuoden päästä olimme naimisissa.
Pari vuotta sitten muistan kuinka vierailin näillä sivuilla ja kauhistelin luopioiden juttuja, edes todella lukematta niitä ja vaimoni kauhisteli selkäni takana millä sivuilla oikein käyn.
Koko vyyhti lähti aukeamaan noin viikko sitten kun todella aloin tutkia näitä kirjoituksia ja mitä muualtakin löytyy.
Tutkimisella tarkoitan taustatietojen paikkansapitävyyden tarkistamista, käänsin viimeisenkin kiven, miksi en koskaan sitä tehnyt vt:n kanssa?
Pikku hiljaa alkoi silmissäni usko vartiotornin kirjoituksiin murenemaan pala palalta..
Meidän onneksi (minä ja vaimoni) emme ole niin tosissaan käyneet enää kokouksissa muutamaan vuoteen (vaikeita raskauksia yms.) ja meillä on paljon "maailmallisiakin" kavereita joten uskonnon jättäminen on enemminkin helpotus, olo on kuin iso kivi olisi pyörähtänyt sydämmelta.
Nyt ajatellen on uskomatonta miten ihminen voi noin sokeasti uskoa kaikkea mitä sanotaan..
Ja miten on ollut viimeiset vuodet huono omatunto kun on jäänyt kokouksissa käynti vähälle.
Vaimoni on edelleenkin kastettu ja saa ollakkin koko mummonsa lopun elinajan, emme halua kiusata vanhaa ihmistä.
Itse aijon pitää rakentavan keskustelun vanhimman kanssa seuraavaksi kun tulee käymään.
Ennen olin onnellinen Vartiotornista joka näytti totuuden,
nyt näistä sivuista jotka avasivat silmäni.
Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyvä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa.
- Steven Weinberg -
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Kuka on OJA?

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Aaarg miten mieltä lämmittävää lukea tämmöisiä kokemuksia. Silmien avautumista voisi kai verrata synnyttämiseen: kipeetä tekee, mutta lopulta kun sen on saanut tehtyä, unohtuvat kivutkin.

Tervetuloa kirjoittamaan!
Religionsfri.
pakana

Re: Kuka on OJA?

Viesti Kirjoittaja pakana »

Tervetuloa sakkiin. :)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kuka on OJA?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Parasta kaikessa on se, että olette molemmat samoilla hertseillä Vt-seuran suhteen. Toisen lähtö ja toisen jääminen syö molempia tarpeettomasti.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Kuka on OJA?

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

OJA kirjoitti:Meidän onneksi (minä ja vaimoni) emme ole niin tosissaan käyneet enää kokouksissa muutamaan vuoteen
Tervetuloa !
Tuostahan se sitten on lähtenyt ilmeisesti jokseenkin mukavasti alkuun sekä ehkä loppuun. Erkaantuminen seurakunnan toiminnasta ( ei siis samalla ehdottomasti välttämättä joistakin kenties hyvistä vilpittömistä Jehovan Todistaja ystävistä, tapauksista riippuen) on, niin tai oli jos teistä puhutaan, yksi mahdollinen hyvä askel eteenpäin.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Kuka on OJA?

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Tervetuloa palstalle :)
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka on OJA?

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa!

On mukava tietää että noinkin voi käydä. Eipä ihme että internet koitetaan leimata saatanan saatanillisimmaksi välineeksi. Totuus vapauttaa...
Let me go Master I hate you so
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Kuka on OJA?

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tervetuloa! :)

Onni on se että myös puolisko on samoissa aatteissa järjestön suhteen.
Vastaa Viestiin