En koskaan ole tarpeeksi hyvä

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: En koskaan ole tarpeeksi hyvä

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Todella rankka tarina.. Ei oikein muuta osaa sanoa kuin voimia, ja toivottavasti palsta auttaa toipumisprosessissa ja asioiden järjestelyssä. :) Jaksamista!
-Valaistunut-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.03.2009 15:39

Re: En koskaan ole tarpeeksi hyvä

Viesti Kirjoittaja -Valaistunut- »

Todella tuttua tuo riittämättömyyden tunne. Itsekin mietin monesti vaikuttimiani järjestössä mukana ollessani. Onko minulla vain "palkinto mielessäni" vain teenkö tämän puhdassydämisesti. Sairasta hommaa näin jälkikäteen ajatellen... mut sitä kun on kaulaansa myöten siinä suossa niin on vaikea olla objektiivinen.
Jaksamista sinulle!
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Re: En koskaan ole tarpeeksi hyvä

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Tällä hetkellä pärjään melkein ilman lääkitystä mutta ongelma on edelleen että ne harvat ihmiskontaktit joita minulla on ovat Jehovan todistajia ja ahdistun helposti täysin pois tolaltani jos minulle puhutaan liikaa raamatusta. En voi hylätä uskoani koska minulla ei ole mitään muuta. "Kenen luo me menisimme?"
Kannattaisi ottaa välimatkaa jehovantodistajiin, koska kysymysasettelusi paljastaa juuri ahdistuksesi syyn; "kenen luo me menisimme?" Suhteesi jehovantodistajiin on kaksijakoinen. Muista, että kysymys liittyy Pietarin kysymykseen koskien Jeesusta ja hänen luokseen menemistä - ei jehovantodistajien luokse menemistä. Oma mielipiteeni on, että sen voi tehdä uskonnosta riippumatta, sillä kuten muistat "lähimmäisvertauksessa"oikea toiminta ja empatia oli ratkaisevaa - ei uskonto, sillä oikein toimiva mies oli halveksitusta samarialaisesta uskonnosta.

En tahdo esittää mitään oikeaa tapaa toima vaan sen, että koitat perustella asiat itsellesi uudelleen ilman valmiiksi opittuja vastauksia, jotka auttavat sinua tunnustamaan itsellesi, että et ole mikään paha ihminen vaan päinvastoin hyvä riippumatta kuulutko johonkin uskontoon vai et.

Miten tehdä se? Ehdotankin, että kirjoittelet vapaasti vaikka tälle palstalle, sillä kaikki täällä olevat ovat kirjoittajat ovat tunteneet samoja asioita, kuten sinäkin, joten et ole yksin. Saat täältä ystäviä, jotka uskovat enemmän, vähemmän tai ei lainkaan, mutta pääasia on kuitenkin se, että kaikki on aitoa. Mottona voisi hyvinkin olla; elä ja anna toisten elää. :)
Elä ja anna toisten elää
Vastaa Viestiin