Harmittaa vaan tuo Seuran pirullinen dogmatiikka

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Harmittaa vaan tuo Seuran pirullinen dogmatiikka

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Tässä jotain ( anonyymipummeillekin :P )

Olen n. varttia vaille 40 enkä ole ikinä ollut kastettu Jehovan Todistaja.

Tosi Tm totuuden tutkistelu osaltani aikanaan päättyi siihen, että en ole Tosi TM Seuran totuuden arvoinen. Ehkä tämä johtui siitä, että esitin alussa hienovaraisesti sekä myöhemmin jokseenkin suorasukaisemmin Seuran kannalta kiusallisia tai tarpeettomia kysymyksiä.
Salikäynnit koin äärimmäisen vastenmieliseksi jo ensimmäisellä kerralla, vaikka "palkatut" lapset sekä arvostetut vanhimmat olivat hymysuussa vastassa. Sama juttu myös kirjantutkistelussa.

Konventit olivat yhtä väkinäistä perseen puuduttamista. Sitä helpotti tupakilla käynti. Takaisin saapuminen saattoi olla kiusallista kun "agentti smith" iski kantaan kiinni.
Vitutti myös maksaa porukan puolesta mielestäni ylihintaista konventtiruokailua vapaaehtoisesti ja tähän päälle vielä muut lahjoitukset. Yhteistaloudesta.

Minusta ei ollut ilmeisesti Seuran Tosi TM totuuden arvoiseksi ja olen erittäin tyytyväinen tuosta asiasta.

Tästä huolimatta välit osittain säilyivät joihinkin Jehovan Todistajiin. Tämä johtui ehkä siitä että lähipiirissäni on/oli monia Jehovan Todistajia.

Vuosien kuluessa ja tapahtumien kuluessa näin ja ymmärsin itse Seuran ulkopuolisena jäsenenä mitä mielestäni on julma todellisuus ja tapahtumat sekä mukamas juorunta seurakunnissa.

Vuodet ovat kuluneet ja tapahtumia monenlaisia. Hyvä ehkä niin.

Tänä päivänä jostain kumman syystä jeppulat eivät ota yhteyttä eivätkä käy ovella. Ja hyvä niin. Konventtikutsu tuli luukusta sisään vaikka olin itse kotona. Ovikello ei soinut. ?

Myönnän että liberaalisimmat jeppulat ovat osittain vieläkin yhteydessä. Ja otaksun tai ehkä tiedän että heistäkin jotkut lukevat tätäkin sivua.

Minua vituttaa se, että Seura dogmatiikallaan valjastaa kuvainnolliseen aivopulttikahleeseen Jehovan Todistaja-perheeseen syntyvän lapsen.

Samoin minua vituttaa se, että Seura suoraan sanoen hömpöttää kiinnostuneita (=suuri joukko) mukaansa, kertomatta koko totuutta ennenkuin kuvainnollinen Seuran aivopultti on jo liian syvällä.

Juu, tämä on vanha asia. Seura käyttää myös Saatana -dogmatiikkaa (Seuran opetuksien mukaisesti) kiinnostuneiden suhteen. Kiinnostuneelle voidaan mainita että itse Saatana saattaa yrittää vaikeuttaa sinun raamatun tutkistelua. Itse Saatana saattaa vaikuttaa siihen että joku lähipiiristäsi yrittää saada sinut pois tutkistelemasta tosi Tm Seuran totuutta. Ja sitten kiinnostunut saattaa miettiä ja kertoa lähipiirilleen (kuten vaikka minulle) kuinka viisas tuo JT olikaan ja kyllä heille on tosi tm totuus. Tai syyttää minua siitä että olen Saatanan vallassa. Ei helvetti.
-->Tämä voi naurattaa monia tietämättömiä sekä kiinnostuneita, mutta Jehovan Todistajien dogmatiikkaa tuntevat voivat vain surra tämän osalta. Tämä vain toimii näin.

Jehovan Todistajien varjopuolista pitää olla tietoa paljon ja julkisesti.

Tämä multiportaali tarjoaa tietoa ja tulevaisuudessa enemmänkin tietoa Jehovan Todistajien eli käytännössä Seuran dogmatiiikasta.

Erityisesti toivon että sivustolta apua löytävät kiinnostuneet, liberaalisimmat jehovan todistajat sekä eronneeet tai eroa suunnittelevat.
(unohtamatta sitä että sivua lukevat jehovat voivat myös ehkä kyetä löysentämään seuran asentamaa kuvainnollista aivopulttia)

Jk. Yksi elämääni kuuluva tärkeä asia on auto(t). Uusi Bmw-projekti on taas työn alla.
Reippaasti alle xx-litraiset ovat surkeita mopoja :P ?
-->Tärkempiäkin asioita elämässäni on mutta jääköön mainitsematta.

Edit: xx-litraiset ettei tule mutkutusta.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Harmittaa vaan tuo Seuran pirullinen dogmatiikka

Viesti Kirjoittaja Tony »

Bergerac kirjoitti:Vitutti myös maksaa porukan puolesta mielestäni ylihintaista konventtiruokailua vapaaehtoisesti ja tähän päälle vielä muut lahjoitukset. Yhteistaloudesta.
Kieltämättä näin jälkeenpäin ajateltuna 25mk pienestä kinkkukiusaus-annoksesta oli ryöväystä.
Minusta ei ollut ilmeisesti Seuran Tosi TM totuuden arvoiseksi ja olen erittäin tyytyväinen tuosta asiasta.
Kadehdin ihmisiä, joilla on/oli munaa olla tekemättä sitä virheistä suurinta; mennä kasteelle. Broidille olenkin ilmaissut olevani hieman (terveellä tavalla) kateellinen siitä, että hän kykeni olla lähtemättä mukaan jehovantodistajuuteen.

Vuosien kuluessa ja tapahtumien kuluessa näin ja ymmärsin itse Seuran ulkopuolisena jäsenenä mitä mielestäni on julma todellisuus ja tapahtumat sekä mukamas juorunta seurakunnissa.
Ulkopuolella näkee (halutessaan) sen mitä sisäpuolella ei halua nähdä. Surku sinänsä sisällä olijoiden puolesta.

Tänä päivänä jostain kumman syystä jeppulat eivät ota yhteyttä eivätkä käy ovella. Ja hyvä niin. Konventtikutsu tuli luukusta sisään vaikka olin itse kotona. Ovikello ei soinut. ?
Juu jostain kumman syystä (?) itsekin olen saanut olla verrattain rauhassa eroni jälkeen. Viime vuonna vielä käteeni tyrkättiin konventtikutsu ja pyydettiin toimittamaan se vaimolleni. Tulkitsin sen tarkoittavan, että minua ei välttämättä tarvita konventissa. :twisted:

Tänä vuonna edes postilaatikko ei suonut kutsua noihin 'perseenpuudutusbileisiin'.
Myönnän että liberaalisimmat jeppulat ovat osittain vieläkin yhteydessä. Ja otaksun tai ehkä tiedän että heistäkin jotkut lukevat tätäkin sivua.
Sama 'vika' Rahikaisella. Moi vaan :wink:
Minua vituttaa se, että Seura dogmatiikallaan valjastaa kuvainnolliseen aivopulttikahleeseen Jehovan Todistaja-perheeseen syntyvän lapsen.
Niin vituttaa tätäkin!

Uskonnonvapaudella ei ole vt-seuran ihanneperheessä minkäänlaista sijaa.
Samoin minua vituttaa se, että Seura suoraan sanoen hömpöttää kiinnostuneita (=suuri joukko) mukaansa, kertomatta koko totuutta ennenkuin kuvainnollinen Seuran aivopultti on jo liian syvällä.
Näin jälkeenpäin hävettää kuinka itsekin tilaisuuden tullen käyttäytyi juuri kuvailemallasi tavalla. Onneksi en sentään saanut ketään kiinnostumaan tuosta vaarallisesta uskonsuunnasta, mutta hävettää tuollainen selkärangattomuus kuitenkin! :cry:
Noh, ehkä tämä 'toinen elämä' peittää osittain 'edellisen elämän' selkärangattomuuden?

Juu, tämä on vanha asia. Seura käyttää myös Saatana -dogmatiikkaa (Seuran opetuksien mukaisesti) kiinnostuneiden suhteen. Kiinnostuneelle voidaan mainita että itse Saatana saattaa yrittää vaikeuttaa sinun raamatun tutkistelua. Itse Saatana saattaa vaikuttaa siihen että joku lähipiiristäsi yrittää saada sinut pois tutkistelemasta tosi Tm Seuran totuutta. Ja sitten kiinnostunut saattaa miettiä ja kertoa lähipiirilleen (kuten vaikka minulle) kuinka viisas tuo JT olikaan ja kyllä heille on tosi tm totuus. Tai syyttää minua siitä että olen Saatanan vallassa. Ei helvetti.
-->Tämä voi naurattaa monia tietämättömiä sekä kiinnostuneita, mutta Jehovan Todistajien dogmatiikkaa tuntevat voivat vain surra tämän osalta. Tämä vain toimii näin.
Kas kun [muut] verkostomarkkinointibisnekset eivät ole kehitelleet tuon idean ympärille saman tyyppistä ajatusta. No ehkä uskontomarkkinoilla huuhaakerroin on vielä suurempi kuin markkinoilla, joihin ei ole lisätty yliluonnollisia toimitusjohtajia.
Jehovan Todistajien varjopuolista pitää olla tietoa paljon ja julkisesti.
Vielä kun vt-seura uskaltaisi jäseniensä koetella totuutensa. Vaan haaveeksi taitaa jäädä. Ja ymmärtäähän tuon; harva kehoittaa tarkistamaan valheensa totuuspohjan paikoista, joissa vale osoitetaan valheeksi.

Erityisesti toivon että sivustolta apua löytävät kiinnostuneet, liberaalisimmat jehovan todistajat sekä eronneeet tai eroa suunnittelevat.
(unohtamatta sitä että sivua lukevat jehovat voivat myös ehkä kyetä löysentämään seuran asentamaa kuvainnollista aivopulttia)
Samaa toivon minäkin. Ja että näiden(kin) sivujen kautta löytäisivät sen kadonneen selkärankansa. Liikkeelle kannattaa lähteä olemalla rehellinen itselleen, sen jälkeen sitä voi olla helpommin muillekin.
Jk. Yksi elämääni kuuluva tärkeä asia on auto(t). Uusi Bmw-projekti on taas työn alla.
Reippaasti alle xx-litraiset ovat surkeita mopoja :P ?
Hyi hyi Bergerac, monilitraiset saastuttavat pikkuveljiään tehokkaammin. :wink: (tässä paraskin puhuja, kun ei viitsi lähikaupassakaan käydä fillarilla... :lol: )
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Harmittaa vaan tuo Seuran pirullinen dogmatiikka

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tony Syrjänen kirjoitti:Kieltämättä näin jälkeenpäin ajateltuna 25mk pienestä kinkkukiusaus-annoksesta oli ryöväystä.
Vt-seura sai tuta tuon Saksassa kun se jäi kiinni siitä, ettei vuosiin laittanut verolle ruokailusta saatua netskiä. Oletan tämän olleen suuri syy lopettaa ruokailu muissakin maissa. Veronmaksu kun on tervaa Vt-seuralle, toisena osoituksena asiasta on lehtien maksattaminen todistajilla kollektiivisesti.
Uskonnonvapaudella ei ole vt-seuran ihanneperheessä minkäänlaista sijaa.
Se ei kuitenkaan estä Vt-seuraa vetoamasta uskonnonvapauteen, vaikka itse haistatetaan pitkät kyseiselle vapaudelle.
Onneksi en sentään saanut ketään kiinnostumaan tuosta vaarallisesta uskonsuunnasta, mutta hävettää tuollainen selkärangattomuus kuitenkin! :cry:
Noh, ehkä tämä 'toinen elämä' peittää osittain 'edellisen elämän' selkärangattomuuden?
Mä saan lievää suurempaa lohtua siitä, että useampikin henkilö on omalla nimellään yksityisviesteissä kiitellyt kirjoituksiani siitä, että silmänsä olivat avautuneet. Eräänkin kanssa kävimme 's-postitutkistelua' melko tasan vuoden verran ja mallia keskimäärin s-postiviesti/viikko. Nyt samainen henkilö ei enää keväällä ollut muistonvietossa.

Jt-aikana en onneksi saanut ketään kiinnostumaan asiasta sen enempää.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Harmittaa vaan tuo Seuran pirullinen dogmatiikka

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Eipä ole minua kutsuttu konventtiin. Osaan sinne kyllä kutsumattakin. Tai ainakin konventtipaikan lähistölle. Noloahan sellainen kutsuminen on jos kuitenkin käännytetään ovelta takaisin.

Jotenkin tuntuu, etteivät Jehovat kaikesta huolimatta osaa Raamattuaan siinä mitassa, että kiusallisia kysymyksiä heräisi.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harmittaa vaan tuo Seuran pirullinen dogmatiikka

Viesti Kirjoittaja Witless »

Markku Meilo kirjoitti:
Tony Syrjänen kirjoitti:Kieltämättä näin jälkeenpäin ajateltuna 25mk pienestä kinkkukiusaus-annoksesta oli ryöväystä.
Vt-seura sai tuta tuon Saksassa kun se jäi kiinni siitä, ettei vuosiin laittanut verolle ruokailusta saatua netskiä.
Muistan kun teinivuosina kaverini sukulainen joka oli sekä JT että juristi (VT, heh...) intoutui jossain saunoessa pohtimaan, maksaako Vartiotorni-seura veroa konventin tuotoista ja pitäisikö sen niistä veroa maksaa. Koska olin niin kakara ja sinisilmäinen, olin lähinnä järkyttynyt veljen omituisista epäilyistä. Sen lisäksi että en tietysti verotuksesta ymmärtänyt sitäkään vähää kuin nyt en ymmärrä, olin täysin kykenemätön liittämään Jehovan todistajia ja verotusta millään tavalla toisiinsa. Eihän Totuutta(tm) voi verottaa, siinä kaikki vaan vapaaehtoisesti ja ilman palkkaa tekevät hyvää! Edes rahaa ei ole, on vaan niitä kirkkaanvärisiä ruokalappuja... (Ja nyt ei ole edes niitä.)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vastaa Viestiin