Entinen helluntailainen

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kalkkimaan pappi
Viestit: 8
Liittynyt: 04.10.2010 09:36

Entinen helluntailainen

Viesti Kirjoittaja Kalkkimaan pappi »

Olen menettänyt uskoni melko lailla totaalisesti. Mutta se prosessi ei ole ollut helppoa eikä se vieläkään ole helppoa, vaikka prosessi on kestänyt pari-kolme vuotta kovalla vauhdilla ja sitä ennen pientä vauhtia varmaan määräämättömän ajan.

Olen Huitsinnevadaa lukenut, mutta täällä Veljesseurassakin on mielenkiintoisia tällaisia raamatuntutkisteluun liittyviä kysymyksiä. Ne ovat todella antoisia.

Vaikka helluntailaisena en edes hyväksynyt jehovan todistajia kristityiksi niin nykyisin ajattelen niin että tuolta pahasta maailmasta katsoen helluntailaiset ja jt:t ovat ihan samanlaista porukkaa ja yhteisöt samanlaisia. Ja nyt huomaan että helluntaissa ja jt:ssa on paljon enemmän yhteisiä kuin erottavia tekijöitä.

Saako täällä osallistua keskusteluun? Voin tyytyä lukemaankin, jos haluatte varjella forumin erityisluonnetta.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Entinen helluntailainen

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kalkkimaan pappi kirjoitti:Saako täällä osallistua keskusteluun? Voin tyytyä lukemaankin, jos haluatte varjella forumin erityisluonnetta.
Tervetuloa keskustelemaan. Tämä palsta on avoin kaikille, ei tarvitse olla JT-taustaa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Entinen helluntailainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Toki saa keskusteluun osallistua, mutta ensin kannattaa lukea foorumin säännöt. Ensisijainen tarkoitus on auttaa jehovantodistajuutensa kanssa kamppailevia selvemmille vesille, ei pakottaen, ei saarnaten, ei julistaen, mutta kertoen totuuden "totuudesta", siis Jehovan todistajista uskonnollisena yhdyskuntana ja järjestönä käymättä "kiinni" kehenkään henkilönä sekä tuomalla esiin tämän uskonlahkon erilaisia oppinäkemyksiä eri ajoilta.

Toisaalta keskustelu voi olla hyvin yleistä tai johonkin tiettyyn kysymykseen liittyvää. Myös yleisesti uskontoon liittyvä keskustelu on sallittua. Kaikkia näitä varten on oma palstansa. Tervetuloa matkalle jehovantodistajuuteen sellaisena kuin se esiintyy myös kulissien takana. Olen itse ex luterilainen ja tunnen melko hyvin erilaisia kysymyksiä tältä näkökulmalta. En kuulu mihinkään kirkkokuntaan, uskonnolliseen yhdyskuntaan tai yleensä mihinkään. Tunnustaudun kylläkin uskovaiseksi, mutta tämä on eri juttu. Pyrin tarkastelemaan asioita mahdollisimman objektiivisesti, mutta tiedostan hyvin kantavani luterilaisuutta myötäni.
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 04.10.2010 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalkkimaan pappi
Viestit: 8
Liittynyt: 04.10.2010 09:36

Re: Entinen helluntailainen

Viesti Kirjoittaja Kalkkimaan pappi »

Kiitokset. Luin säännöt ja ne ovat selkeät mutta varmimmaksi vakuudeksi kysyin vielä tällaista erityislupaa.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Entinen helluntailainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kalkkimaan pappi kirjoitti:Kiitokset. Luin säännöt ja ne ovat selkeät mutta varmimmaksi vakuudeksi kysyin vielä tällaista erityislupaa.
Jos nimenomaisesti erityislupaa tarvitset, kysy moderaattoreilta tai yllääpitäjältä. :D
RaM

Re: Entinen helluntailainen

Viesti Kirjoittaja RaM »

Tervetuloa vain omasta puolestani. Tuon toisen avauksen alla hieman kommentoinkin sinulle aiheesta.
Muista että voit myös halutessasi jutella/kysellä rekisteröityneiltä kirjoittajilta yksityisviestin avulla.
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: Entinen helluntailainen

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Viesti Kalkkimaan pappi kirjoitti:Olen menettänyt uskoni melko lailla totaalisesti. Mutta se prosessi ei ole ollut helppoa eikä se vieläkään ole helppoa, vaikka prosessi on kestänyt pari-kolme vuotta kovalla vauhdilla ja sitä ennen pientä vauhtia varmaan määräämättömän ajan.
Tervetuloa! Täällä toinen uskon menetyksen kokenut.
Saako täällä osallistua keskusteluun?
Minä en ainakaan vielä ole saanut kokea Hippasoksen kohtaloa, vaikka Raamatunkin tekstejä kriittisesti tarkastelenkin. :D
Vastaa Viestiin