robert.kardin

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

robert.kardin
Viestit: 68
Liittynyt: 11.01.2011 08:01
Paikkakunta: Eesti

robert.kardin

Viesti Kirjoittaja robert.kardin »

Minne sitä oikein vois kirjotella...? Olen ite ihan mukava JT ja tulin tänne vaan harjoitamaan suomeen kieltää. Olen 10 v. sitten muutanut ja en näe enää Suomeen TV .tä. Pelkään kovasti, että jos en harjoitele ja en osa puhua teikäläisten kanssa, niin miten voin ymmärta Teitä?Vai missä olis netissä parempi paikka jos tykkä joskus vaikka puhua uskon asioista vapasti?

Terv. Virosta.
Viimeksi muokannut robert.kardin, 12.01.2011 20:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
RaM

Re: Tässäpä minä

Viesti Kirjoittaja RaM »

Täällä on oikein hyvä opetella kieltä. Oppii samalla jotain muutakin, mikä on terveen elämän kannalta tärkeää. Tervetuloa vain.
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Re: Tässäpä minä

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

ja suomen tv:tä voi katsella ilmaiseksi netissä sivulla www.anywheretv.fi

Sivuston käyttäminen toki edellyttää rekisteröitymistä.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
robert.kardin
Viestit: 68
Liittynyt: 11.01.2011 08:01
Paikkakunta: Eesti

Re: Tässäpä minä

Viesti Kirjoittaja robert.kardin »

Paljon kiitokia! Minun yksi lempipaikka netissä on ollut tähän saaka yle.fi elävä arkisto. Ihan innolla rupean tutkiman sitä uuta linkiä.
Anteeks, että tule kirjoitusvirheitä... mutta kun ei ole ollut tarvetta kirjotella suomeksi ja see on aivan eri systeemi. Ja joku sana naurataa nii mukavasti... :D .

Kerran Saaremaan seurakunnassa sanoi üksi(suom.) puhija sanan REUNA ja ainakin puoli tuntia kaverit nauroi, kun see kuulosti niin hassulta.Mutta ne suomalaiset saarnajat vasta puhu auskasti alussa, kun tule Viron kentälle. Mut elämää on ihana...kun osa rakasta oma onnea.
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Tervetuloa, olit sitten JT tai et. Kyllä me hieman murteellisempaakin suomea ymmärretään. :lol:
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Juu, tekstissä saa olla noin 20 % virheitä ja se on täysin luettavaa. Itselläni virheet ovat varsin yleisiä johtuen, no joo... Minulla on monta hyvää jehovantodistaja-tuttua, monia hyviä ex-todistajia, ja niin päin pois. Eiköhän täältä tilaa löydy myös Sinulle, en itse ole koskaan ollut todistaja. Tere tulemast (näikös se meni).
robert.kardin
Viestit: 68
Liittynyt: 11.01.2011 08:01
Paikkakunta: Eesti

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja robert.kardin »

Nytt näky ju Suomen tv. ja olen ihan tyytyväinen!! Kiitokset Kirjalisusveli!
Mua ei tarvii vieraksuaa ja yritän aina ymmärtää ihmisiä ja Te olete ihmiset, niin kun kaikki muutkin.Täälä ei varman ole mulle midään uuta ja jo 4 v. sitten, olen tutkinut koko palstan. Tutavat on M.Melo ja E.Eeklund, mutta emme ole tavaneed ja ei oo tarvetakaan.
Olen ihan selvillä niistä onkelmistä ja opetuksista, mitkä on vähen mennyt ohi Raamatun... mutta en rupea täälä ainakin kritisoiman, koska on siina paljon hyväkin ja see on 100% mun oma asia, mitä uskon omassa päässä.Jumalan Valtakunta tule kuitenkiin... tehköön ihmiset mitää lystää ja uskokoo mitä tahansa.Ei see ole ihmisistä eikä JT.ta kiini, mitä Jumala teke.Jumalan tuomioon eten mene myös see Ameriikan pesue! Mutta ... On, niin paljon hyvä, mistä haluan puhua, niile jotka kuuntelevat ja haluavat pelastua.Jumalan rakkaus on kosketanut minua ja olen onnelinen, että voi vapasti puhua, sitä mikä on oikeaa ja mikä tule meidän kaikkien eteen ja mistä ei voi paetaa .
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

robert.kardin kirjoitti:...see on 100% mun oma asia, mitä uskon omassa päässä.Jumalan Valtakunta tule kuitenkiin... tehköön ihmiset mitää lystää ja uskokoo mitä tahansa.
Aivan näin, mutta yksi juttu. Voit rääkida omista kogemust, ei jutlustada. Siis kokku eriti. :D
robert.kardin
Viestit: 68
Liittynyt: 11.01.2011 08:01
Paikkakunta: Eesti

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja robert.kardin »

No olis kiva kuula, että mildä suuressa mittakaavassa mun kirjoitusvirheed tundu :oops: ?
No, en mä täälä nytt rupea paljon puhumaan... kun en edes kieltää osa ja eks tääl oo samoin kova sensuuri.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja rippeli »

robert.kardin kirjoitti:No olis kiva kuula, että mildä suuressa mittakaavassa mun kirjoitusvirheed tundu :oops: ?
No, en mä täälä nytt rupea paljon puhumaan... kun en edes kieltää osa ja eks tääl oo samoin kova sensuuri.
Tervetuloa vain.

Kirjoitusvirheesi kuulostavat siltä, kuin lukisi 100v vanhaa suomenkielistä raamattua. Eli kaiken ymmärtää, mutta vähän pitää miettiä.
Let me go Master I hate you so
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

robert.kardin kirjoitti:No olis kiva kuula, että mildä suuressa mittakaavassa mun kirjoitusvirheed tundu :oops: ?
No, en mä täälä nytt rupea paljon puhumaan... kun en edes kieltää osa ja eks tääl oo samoin kova sensuuri.
Älä ole rahutu. Kokku eriti. Ma ainult rääkidin mida kunagi on juhtudan. Kui lukedat ettekirjutuset, kokku hea on. Da koha mie kirjotin. Sie tervetullut oot. Mie anteeks pyyvän, jos mie sinnuu loukkasin. Ei se tarkotus ollut. Kaikk on hyvin ja saatha Sie haastaa sen mukkaa kui tarvet on. :D
robert.kardin
Viestit: 68
Liittynyt: 11.01.2011 08:01
Paikkakunta: Eesti

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja robert.kardin »

Otetaan huumoria enemän mukan tänne ja puhutaan asia...niin hyvin kui osataan, omalla murtella jokainen.
Oikestaan olen aika onnelinen, koska viralisesti JTei tykkä minusta, koska en uskoo muuta kun Raamatussa lukee ja ei maailmaliset tykkä taas Raamatusta ja eikä mulla ole midään tekemistä "luopioiten"(anteeks...)kanssa, mutta aina löyty joku, joka on tosi mukava minulle ja mun ei tarvi olla kaikkien pelleilyystäva.Juuri tämmönen ulkonen "rakkaus" väsyyttä minua hyvin paljon ja on hyvin tärkeä mitä on ihmisen sisällä.Ei see, miten hyvin joku luke "oikeita" vastauksia Vartiotornista ja omat aivot ajatele lomaa ja katso kelloa...
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Huumor, eluviis pöhiteema. :D
Mir

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja Mir »

robert.kardin kirjoitti:No olis kiva kuula, että mildä suuressa mittakaavassa mun kirjoitusvirheed tundu :oops: ?
No, en mä täälä nytt rupea paljon puhumaan... kun en edes kieltää osa ja eks tääl oo samoin kova sensuuri.
Tervetuloa vaan! Ei täällä ole kova sensuuri. Lahkopalstoilla sensuuri sitävastoin on kiinan ja pohjois-korean tasoa. Näkökannat ja mielipiteet ovat tosin vahvoja täällä.

Kyllä sinun jutuistasi saa selvää. Haiskahdat tosin trollilta vahvasti.
robert.kardin
Viestit: 68
Liittynyt: 11.01.2011 08:01
Paikkakunta: Eesti

Re: robert.kardin

Viesti Kirjoittaja robert.kardin »

Niin kun jo sanoin, tämä palsta on mulle ihan tuttu jo 4v. Alussa oli tosi yllätys, että on muitakin,ketkä ei ota uskoa valmina paketina, vaan halua oppia omien kokemusien kautta ja löudää Jumalan tundemus ja sisäinen rakkaus. Eihän mitän 1914 ole koskan ollut olemassa,samoin kun luku 1875 oli ihan väära ja poistetiin jopa 1938 syksyllä. Eniten harmitaa, että Kristuksen kuoleman muistonvietosta on tehty aikamoinen teateriilta, eikä sillä ole ollenkaan sitä tärkea merkitystä, mita Jumala oli antanut.Samoin on vielä üksi opetus, mikä annetin juutalasten vainon takia Raamatussa, mutta siitä on tehty peloitusväline ja aika moni luule tosiaan, että aika hulluja ollan.
Mitä nyt (vai nytt ?) teikäläisistä sanon...? On hyvä, että onkelmistä keskustellän ja Seuran veljet saavat paljon ilmaista opetusta täälta ja osavat muuta ohjausta ja tyyliä,niin että olis ennemän todelistä rakkautta seurakunnissä ja jokainen yksilö olis tärkeä ja aina tervetullut Valtakunnan asiota oppiman ja muuten hyvään seuraan, missä henki ja aivot, toimi ...niinkun Fairin mainoksessä :) .
See on ihan ok, että seurakunnat piredään puhtana, mutta ne jotka nene pois, ei sais jättä yksin, koska juuri siksi ne lähte, että oli liian vähen rakkautta ja Jeesus halua, että rakastamme jopa vihamiehijä.Aivan eri asija, on see, että jos joku, ketä kutsutaan VELJEKSI ja hän on seurakunnassa aika hankala, niin en varmasti haluais olla hänen paras ystäva .Jos joku ei ole enää seurakunnassa, niin hän ei myös ole enä VELI ja hän on kun tavalinen maaiman ihminen, vapa sanomaan mitä lystää, mutta silti tervetullut aina Jumalav Ikuiseen Valtakuntaan!!Ja minä en pelkää kutsua Häntä, koska Jumalan ovi on vielää aukii!
Vastaa Viestiin