Täällä ollaan.Esittely Japi-40

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Täällä ollaan.Esittely Japi-40

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

:lol: Oikein hyvä tämä sivujen uudistus. Juttua tulee täälläkin riittämään Jehovan todistajista.

ESITTELY

Ensimmäiset muistikuvani Jehovan todistajista on vuodelta 1971 jolloin kävin tätini kanssa salilla Helsingissä vanhalla Harjutorin valtakunnansalilla.Muutaessani Raisioon 1979 joka on lähellä Turkua tutkin pari kolme vuotta Jehovan todistajien kanssa,mutta lopetin sen kun enään jaksanut.Vuonna 1982 muutin takaisin Helsingiin.1986 aloin jälleen tutkimaan Jehovan todistajien kanssa ja minut myös myöhemmin kastettiin.Vuodet vierivät ja aloin päästä pois vartiotorniseuran otteesta ja erosin 1997 Jehovan todistajista. Olin siis 11-vuotta Jehovan todistaja.
Tuohon 11.ista vuoteen mahtuu paljon.Aluksi olin malli Jehovan todistaja,tein kaiken niin kuin piti.mutta noin 6-7 vuoden jälkeen epäilykset alkoivat kalvata mieltäni.Tein pitkään työtä sen eteen,että pystyin eroamaan Jehovan todistajista.Minun piti ikään kuin sulattaa vartiotorniseuran oppi pois päästäni,kaiken vaikeinta asiassa oli se,että oli opittava ajattelemaan asioita eri tavalla kuin ennen ja ymmärrettävä se,että mitä oli ennen pitänyt totena ei sitä ollutkaan.

Nykyään elämäni on paljon parempaa.Olen mukana mm. politiikassa.Olen vasemmistolainen.Myös työväenliike on aina ollut lähellä sydäntäni.[/b]

Hyvää vointia kaikille t.Japi-40. ( Nyt 41 vuotias.)
IRTI VARTIOTORNISEURASTA !
Viimeksi muokannut Japi-40, 18.06.2007 23:44. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tervetuloa vaan tällekkin puolelle 8) Toivottavasti juttua riittää, että jatkossakin saadaan lisää sisältöä kehiteltyä.
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Lehtiveli kirjoitti:Tervetuloa vaan tällekkin puolelle 8) Toivottavasti juttua riittää, että jatkossakin saadaan lisää sisältöä kehiteltyä.
Oliskos aika jonkun väsäillä jonkin sortin arvostelu huhtikuun 1. päivän lehden tutkittavista kirjoituksista?
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

kirjallisuusveli kirjoitti:
Lehtiveli kirjoitti:Tervetuloa vaan tällekkin puolelle 8) Toivottavasti juttua riittää, että jatkossakin saadaan lisää sisältöä kehiteltyä.
Oliskos aika jonkun väsäillä jonkin sortin arvostelu huhtikuun 1. päivän lehden tutkittavista kirjoituksista?
Mitäs aiheita siinä on? Laiskottaa enkä jaksa itse katsoa... :lol:
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Lehtiveli kirjoitti:
Mitäs aiheita siinä on? Laiskottaa enkä jaksa itse katsoa... :lol:
Ulkomuistista vedeltynä aiheet olivat suunnilleen seuraavat: 'Alamaisuus Kristukselle ja hänen orjalleen' sekä 'Alamaisuus seurakunnassa'.

Jälkimmäisessä lanseerattiin mm. sokean tottelemisen opetus. Ei siis mikään ihan ynnämuu juttu ollenkaan.

Nämä kirjoitukset on sikälikin merkittäviä, että niillä muokattiin maaperää otolliseksi sen toukokuun 1. päivän Vt:n lukijain kysymyksessä esitetyn voideltujen kutsumista koskevan oppimuutoksen hyväksymiselle. Eli: Jos joku asia oudoksuttaisikin, niin isännän alaisuudessa toimiva orja on sekä uskollinen että ymmärtäväinen ja heidän alaisuudessaan toimivia vanhimpia pitää totella, vaikkei ymmärtäisikään esitettyjä juttuja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

kirjallisuusveli kirjoitti:Ulkomuistista vedeltynä aiheet olivat suunnilleen seuraavat: 'Alamaisuus Kristukselle ja hänen orjalleen' sekä 'Alamaisuus seurakunnassa'.

Jälkimmäisessä lanseerattiin mm. sokean tottelemisen opetus. Ei siis mikään ihan ynnämuu juttu ollenkaan.

Nämä kirjoitukset on sikälikin merkittäviä, että niillä muokattiin maaperää otolliseksi sen toukokuun 1. päivän Vt:n lukijain kysymyksessä esitetyn voideltujen kutsumista koskevan oppimuutoksen hyväksymiselle. Eli: Jos joku asia oudoksuttaisikin, niin isännän alaisuudessa toimiva orja on sekä uskollinen että ymmärtäväinen ja heidän alaisuudessaan toimivia vanhimpia pitää totella, vaikkei ymmärtäisikään esitettyjä juttuja.

Eli suomeksi sanottuna ihan vain muistutettiin jäsenistöä pysymään ruodussa ja kerrottiin kuka määrää kaapin paikan - näin lonkalta arvailtuna, lukematta tekstiä.

Tällaiset kirjoitukset nähdään nähtävästi yhä tärkeämmiksi, tässä nykyisessä tietoyhteiskunnassa, jossa informaationkulku on kautta aikojen nopeimmillaan. Siinä ei vt-seurakaan ehdi nykyään kissaa sanomaan kun jo erilaiset sivustot ovat analysoineet uusimmat lehtensä, tai kirjallisuuden.

Mielenhallintaan ja tiedonpanttaamiseen sekä jäsenille valehteluun perustuvan järjestön porskuttelu ei ole kehittyneissä maissa mitenkään kadehdittavan helppoa - ja hyvä niin. Vaikka onhan meillä maailmassa vielä rutkasti vt-seuran kannalta vapaata maata valloitettavana, ja sinne tuo taitaa enemmän panostaakin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Täytyypä kaivaa lehti esiin ja lukaista läpi. Kuullostaa mielenkiintoiselta. :roll:
Vastaa Viestiin