Miten homma loppumaan ennen kuin se alkaakaan?

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Astaya
Viestit: 3
Liittynyt: 01.04.2011 16:37
Viesti:

Miten homma loppumaan ennen kuin se alkaakaan?

Viesti Kirjoittaja Astaya »

Tervehdys kaikille! Päätimpä nyt sitten liittyä tänne koska en tiedä mitä mun pitäis tehdä.

Olen aloittanut tutustumisen jehovien oppeihin vuonna 2007. Olen ottanut vastaan kirjallisuutta ja käynyt muutamia kertoja salilla näitten vuosien aikana. Välillä on ollu hiljaisempaa, jossain vaihees kiinnostus katos kokonaan, mutta aina olen vaan liuennut tutkimaan uudestaan oppeja. Olen hiljattain aloittanu raamatuntutkistelun (pari kertaa) ja näyttäis että se nyt vain jatkuis ja jatkuis.. Olen niin ristiriidassa jo omien ajatusteni kanssa. Suurin osa opeista on kristillisiä ja se vetoaa muhun, mutta toisaalta palaan tietoon, että jehovan todistajien järjestö on ihmisen perustama ja näin ollen mukaan mahtuu myös ihmistekoisia sääntöjä, jotka ei ole lähtöisin Jumalasta.

Ongelmana taitaa olla se mm., etten tiedä pitäiskö mun mennä mukaan vai ei. En tiedä mitä se aiheuttaisi jos menen mukaan. Maalliset kaverini mahtuu yhden käden sormiin ja perheeni.. noh, en tiedä mitä he ajattelisivat, ehkä ne taas räjähtäis mulle tai jotain ja lakkaisko yhteydenpito kavereihin, sitä ei tiedä. Perheeni ei ole koskaan oikein ymmärtänyt valintojani muutenkaan. Pelkään vain, että hyväksyntä kavereiden ja perheen tasolta hiipuis, mitä en haluais.

Jotenkin järki kolkuttaa, että älä mene mukaan. Mutta miten mä voin pysyä erossa, päästä lopullisesti eroon? Täytyy kai sanoa suoraan vaan etten halua enää lehtiä tai tutkisteluja? Silti pelkään, että sitten myöhemmin taas alan kaivata niitä lehtiä ja silleen. Voi apua, kuulostan varmaan ihan daijulta, mutta voinen kertoa että olen muissakin asioissa perin ailahtelevainen tyyppi.

Neuvoja?
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Miten homma loppumaan ennen kuin se alkaakaan?

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Lyhyesti: Ei kannata mennä mukaan. Nimimerkki 20 vuotta siellä ollut.

Valheellinen maailmankatsomus ei tuo mitään todellista hyvää sun elämääsi. Ja jehovantodistajilla on valheellinen maailmankatsomus. Tuntuuko sinusta esimerkiksi "Totuudelta" että Jeesus olisi tullut maailmaa hallitsemaan vuonna 1914? Harmagedonin piti tulla sen jälkeen 1918, 1925, 1952, 1975...

90-luvun vaihteessa vartiotorni totesi että julistamistyö tulisi loppumaan vuosituhannen vaihteeseen mennessä. Nyt eletään vuotta 2011 ja edelleen ne käyvät ihmisten ovikelloja pimputtamassa...

Entä se sukupolvi, joka näki 1914 tapahtumat, sen piti nähdä myös harmagedon. Nykyisin oppi on se, että se sukupolvi, JOKA NÄKI sen sukupolven näkee harmagedonin... Voiko syvempää paskaa enää jokin uskonto esittää?

Mikään, siis mikään toinen uskonto ei ole esittänyt niin montaa toteutumatonta maailmanlopun ennustusta kuin jehovantodistajat. Ja raamattu kertoo että joka ennustaa väärin, on väärä profeetta. Jeppulat on ollu niin monta kertaa väärä profeetta, että asian pitäis olla jo itsestään selvä.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Astaya
Viestit: 3
Liittynyt: 01.04.2011 16:37
Viesti:

Näinhän se on

Viesti Kirjoittaja Astaya »

Tuota vuosilukujen pyörittelyä minäkin ihmettelen.. että kun ei Raamatussa puhuta mistään vuosiluvuista ja kaiken lisäksi siellä sanotaan, että nimenomaan kukaan muu kuin Jumala ei tiedä määräaikoja. Mielestäni tuo 1914-oppi on juuri yks niistä ihmistekoisista, vaikka en siihen oo syvällisemmin (vielä) perehtynykkää.

Niin aivan, nuo maailmanlopun ennustelut. Tuo Raamatun kohta väärästä profeetasta on mullekki noussu mieleen tätä ajatellessa... No, kiitos tästä! :)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Miten homma loppumaan ennen kuin se alkaakaan?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Astaya kirjoitti:Suurin osa opeista on kristillisiä ja se vetoaa muhun...
Niin kauan kun kristillisyyden sisällöstä ei ole olemassa yksimielisyyttä, niin joten jokainen itsensä täysin kristilliseksi nimittämä liike voi omasta mielestään olla täysin kristillinen.
...mutta toisaalta palaan tietoon, että jehovan todistajien järjestö on ihmisen perustama ja näin ollen mukaan mahtuu myös ihmistekoisia sääntöjä, jotka ei ole lähtöisin Jumalasta.
Tuon voit sanoa salilla ääneen tasan siihen asti kun ja jos menet kasteelle.
Neuvoja?
Täällä on uskonnonvapaus ja kukin saa saattaa itsensä millaiseen uskonnolliseen liemeen tahansa. Suositan jehovantodistajuutta mikäli halusi on liittyä vahingolliseen kulttiin, jota ohjataan tietoa pimittämällä ja valehtelemalla. Sellaista voisi modernisti kutsua extreme-uskoksi.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Näinhän se on

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Astaya kirjoitti:Tuota vuosilukujen pyörittelyä minäkin ihmettelen..
Tässä on muutamia Vt-seuran esittämiä ajankohtia, esitä tämä luettelo tapaamillesi jehovantodistajille ja kerro, että väitän jokaisen liittyvän pieleen menneisiin ennustuksiin, odotteisiin tai väitteisiin:

1798, 1799, 1829, 1840, 1843, 1846, 1872, 1873, 1874, 1878, 1881, 1910, 1914, 1915, 1918, 1919, 1920, 1922, 1923, 1924, 1925, 1926, 1927, 1928, 1929 1932, 1935, 1938, 1941, 1942, 1944, 1951, 1954, 1972, 1975, 1984, 1989, 1994 ja 2000.

Jos jehovantodistaja esittää vastaväitteen, niin kysy mikä tai mitkä vuosiluvut eivät liity pieleen menneisiin Vt-ennustuksiin, odotteisiin tai väitteisiin ja palaa asiaan. Minä kerron Vt-seuran omalla materiaalilla ryyditettynä mitä kyseiseen tai kyseisiin vuosiin liittyy.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Miten homma loppumaan ennen kuin se alkaakaan?

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Astaya kirjoitti: Silti pelkään, että sitten myöhemmin taas alan kaivata niitä lehtiä ja silleen. Voi apua, kuulostan varmaan ihan daijulta, mutta voinen kertoa että olen muissakin asioissa perin ailahtelevainen tyyppi. Neuvoja?
Huolimatta siitä, että kuulostat toki ihan daijulta, kirjoituksistasi voi päätellä, ettei kysymyksessä ole välttämättä älyllinen heikkolahjaisuus. Jos ihminen on sinut itsensä kanssa en näe käytännössä minkäänlaista pelkoa ja uhkaa jehovantodistajuuteen perehtymisessä, päinvastoin.

Sinä kuulut kuitenkin riskiryhmään, joten- jos olisin sinä niin olisin varovainen, perehtyisin omiin hengellisiin tunnetiloihini hieman syvällisemmin. Aluksi selvittäisin miksi tunnen vetovoimaa nimenomaan Jehovan kaltaiseen jumalmielikuvaan. Tämä on yksin melko haasteellinen selvittää, joten tarvitsisit jonkinlaisen coachin tai sparraajan, ilmeisesti sopiva vertaistuki olisi paikallaan. Samalla sinulle todennäköisesti selviää ylipäätään tunne-elämäsi ailahtelevaisuus ja opit tuntemaan ja hyväksymään itsesi paremmin. Kun nämä kotiläksyt on tehty olet valmiimpi kohtaamaan jehovantodistajat ja ymmärtämään Jehovan jumalallisuuden todellisen luonteen. Jehovantodistajissa ei ole mitään pelättävää, he ovat ulkomaailmasta eristäytynyt hieman höppänä uskonnollinen kultti joilla on oma absoluttinen totuutensa jonka ei tarvitse olla sinun totuutesi-- jos et välttämätttä halua. Samankaltaisia eriskummallisia uskontokuntia on paljon.

Uskontotietoisuus on inhimillinen vahvuus vuorovaikutuksessa lähimmäistemme kanssa.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Astaya
Viestit: 3
Liittynyt: 01.04.2011 16:37
Viesti:

Aijon sanoa suorat sanat!

Viesti Kirjoittaja Astaya »

Huomenna taas olisi raamatuntutkistelu parista aiheesta... Aijon sanoa mielipiteeni järjestöstä, mm. vuosiluvut ja muuttuvat opit otan puheeksi. Jos hänellä on jotain vastaan sanottavaa, tai yrittää Raamatulla perustella, niin mielestäni kuitenkin paras isku on sanoa, että Jumala on Sanassaan iloittanut, ettei Hän muutu.

Tekisi mieli kuitenki perua koko huominen homma, mutta toisaalta haluan sanoa perustelut kasvotusten, että miks en enää halua jatkaa.

Jatkan Raamatun lukemista, Jumalaan tutustumista ja omien hengellisten tarpeiden tutkimista ja tyydyttämistä yksikseni. Ehkä se on parempi näin ainakin toistaiseksi.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Aijon sanoa suorat sanat!

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Astaya kirjoitti: Aijon sanoa mielipiteeni järjestöstä, mm. vuosiluvut ja muuttuvat opit otan puheeksi.
Väittelyasetelma jehovantodistajan kanssa asettaa melkoisia perehtymishaasteita ja mielenhallintamenetelmien tuntemusta. Sinuna nyt toistaiseksi vielä karttaisin älyllistä keskustelua, ennenkuin olet tehnyt omat kotiläksysi oman tunneperäisen hengellisyytesi kanssa. Oikoteitä on hankala löytää.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Vastaa Viestiin