Esittelyä - miksi olen täällä?

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Luopion toveri
Viestit: 54
Liittynyt: 01.05.2007 17:13

Esittelyä - miksi olen täällä?

Viesti Kirjoittaja Luopion toveri »

Hei!

Ajattelin hieman kertoa itsestäni ja motiivistani olla mukana täällä foorumilla.
Itselläni ei siis ole henkilökohtaista historiaa JT-piireissä. JT-porukoihin tutustuin yläasteella etäisesti, yhden ystäväni ollessa JT-perheestä. Siihen maailmanaikaan Metallica oli kova sana. Muistan aina, kun tämä ystäväni yritti kovasti meitä varotella että Metallican musiikkia kuunnellessa voi joutua demonien valtaan ja jos levyä soittaa väärin päin niin kuulee kun demonit kuiskii. Minua huvitti sekä pelotti tämän ystäväni kertomat asiat. Ystäväni ei iltapäivisin ollut ulkona meidän muiden mukana, eikä ikinä päässyt mukaan mihinkään leffailtoihin tai muihin. Ja mielestämme oli epäreilua että hän ei joutunut kärsimään ussantunneilla niinkuin me muut.

Vuosia myöhemmin tapasin sydänystäväni. Sielunsiskoni. Tutustuttuamme toisiimme, luonnollisesti rupesimme puhumaan lapsuudestamme. Aluksi minulle oli suoranainen järkytys kun ystäväni kertoi olevansa vahvasti uskovasta JT-perheestä. En aluksi oikein tiennyt miten asiaan suhtautua. Noh, avoimin mielin eteenpäin, kuuntelin mielelläni ystäväni kertomuksia hänen "entisestä elämästä". "Ammattinikin" puolesta ja omien lapsuustraumojen kautta (väkivaltainen päihdeperhetausta) kiinnostuin todella tästä ystäväni historiasta. Asioista mitä sai tehdä, mitä ei saanut tehdä, mitkä pelottivat, epäilyttivät, kauhistuttivat ja ilostuttivat. Vielä tänäkin päivänä useiden vuosien päästä, pyydän ystävääni kertomaan lapsuudestaan ja siihen liittyvistä tunteista. Mielenkiintoista on se, että samanlaiset "tunnevammat" vaivaavat meitä molempia, vaikka trauman aiheuttaja on toisella perheen kiivas JT-usko ja toisella väkivaltaiset päihdevanhemmat!

Nyt olen useampia vuosia tutustunut JT elämään, seurannut foorumeita ja lueskellut ihan puhtaasta mielenkiinnosta kirjallisuutta. Ystäväni kokemat asiat kiinnostavat minua. Olemme aivan erilaisista taustoista mutta kuitenkin NIIN samanlaisia. Itselleni ei ole uskoa koskaan missään mallissa tuputettu, minulla on ollut ihana vapaus valita oma uskoni ja sen "syvyyden" taso. Olen oppinut että masturbaatio on tervettä ja sallittua, seksuaalisuus on normaalia, itseensä pitää uskoa, asioita ei voi jättää "herran huomaan" vaan kaikki on itse tehtävä ja että teet niin tai näin, sinua ei hylätä perheestäsi. (okei, on minutkin "mustaksi lampaaksi" leimattu, mutta johtuen ihan omasta murrosiästä aikoinaan.)

Toivon, että otatte minut mukaan avoimin mielin ihmettelemään, oppimaan ja ymmärtämään. Uskon, että kaltaisiani on enemmän, ihmisiä joiden puolisot tai ystävät ovat nykysiä tai ex JT-klubilaisia.

Ehkä minä vain haluan ymmärtää sekä itseäni yhtälailla kuin ystävääni. Tuntuu, että ikäänkuin olisimme kasvaneet eri kulttuureissa! Ystäväni on siis tänäpäivänä aivan "normaali" (määrittele normaali-ei onnistu) ihminen, lämmin, huumorintajuinen ja maailman paras ystävä. Kuitenkin, keskusteluissamme pääsemme usein siihen tulokseen, että lapsuudessa opitut asiat, päähän marnoidut toimintamallit elävät vielä pitkälle aikuisuuteen.

Kiitoksia etukäteen ja oikein aurinkoista kevättä!
T: Luopion toveri
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Esittelyä - miksi olen täällä?

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Luopion toveri kirjoitti:
Toivon, että otatte minut mukaan avoimin mielin ihmettelemään, oppimaan ja ymmärtämään. Uskon, että kaltaisiani on enemmän, ihmisiä joiden puolisot tai ystävät ovat nykysiä tai ex JT-klubilaisia.
Tervetuloa mukaan vain! Tämä palstahan on tarkoitettu kaikille aiheesta kiinnostuneille, ei pelkästään nykyisille ja entisille Jehovan todistajille.

Usein ystävät, puolisot tai sukulaiset ovat ne, jotka ensiksi tutustuvat VT-seuran "pimeään puoleen" - ja sitten vasta itse jäsen uskaltautuu. On hienoa että palstalla on erilaisista taustoista olevia keskustelijoita, toivottavasti jaksat kirjoitella mietteitäsi niin saamme monenlaista näkökulmaa asioihin 8)
Luopion toveri
Viestit: 54
Liittynyt: 01.05.2007 17:13

Re: Esittelyä - miksi olen täällä?

Viesti Kirjoittaja Luopion toveri »

Lehtiveli kirjoitti:"pimeään puoleen" - ja sitten vasta itse jäsen uskaltautuu.
"The dark side of the force...."
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esittelyä - miksi olen täällä?

Viesti Kirjoittaja Witless »

Luopion toveri kirjoitti:Toivon, että otatte minut mukaan avoimin mielin ihmettelemään, oppimaan ja ymmärtämään. Uskon, että kaltaisiani on enemmän, ihmisiä joiden puolisot tai ystävät ovat nykysiä tai ex JT-klubilaisia. i
Varmasti on!

Tervetuloa!

-W
Vastaa Viestiin