something about me

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Rohkea päätös! Pidähän hauskaa pippaloissasi :)

Itsekin taisin juhlistaa erottamistani.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

jännää

Viesti Kirjoittaja mana »

On se jännä ku nyt on hoidettu tää eroominen kunnolla ja loppuun asti (ilmotin beteliin ja äitille) eikä niinku tunnu mitenkään erikoiselta. Tai niinku kuvittelin joskus että ois isompiki asia tai jonkillainen tunnekuohu tai jotain. Emminä tiä. Ihan tuntuu vaan normipäivältä. Höh.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Nooh, kyllä se vapauden tunne sieltä tulee. Tosin, jos hommasta on henkisesti hyvin irtautunut, ei siitä suurta muutosta tule. Enemmän vaikuttaa silloin, jos eroaminen on eräänlainen päätösseremonia pitkäänjatkuneelle ahdistukselle.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: jännää

Viesti Kirjoittaja Jakke »

mana kirjoitti:On se jännä ku nyt on hoidettu tää eroominen kunnolla ja loppuun asti (ilmotin beteliin ja äitille) eikä niinku tunnu mitenkään erikoiselta. Tai niinku kuvittelin joskus että ois isompiki asia tai jonkillainen tunnekuohu tai jotain. Emminä tiä. Ihan tuntuu vaan normipäivältä. Höh.
No nii, nyt vaan odottelet milloin se alamäki alkaa. Kaikille luppiksillehan käy tooosi huonosti :lol:

Ei muuta ku onnea vaan. Kenties elämäsi tärkein päätös, kyllä sitä on syytäkin juhlia!
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja mana »

Onkohan tässä nyt pari viikkoo menny mun eroilusta ja äiti ja iskä on yrittäny soittaa mulle tuhat kertaa mut en jotenki uskalla vastata niille, tai en jaksa ku ei yhtään jaksais kuunnella mitään jehovashowta. Rasittaa hulluna. Miksei ne vois nyt noudattaa niitä uskontonsa ohjeita. Iskä kävi tänään mun työpaikalla (kioskissa) nopeeta kysyyn vaan et miten menee. Ei ees ahistanu sillon. Sen jälkeen äiti yritti soittaa kolmesti mut en taas vastannu. Mikähän on ku en voi vastata. En tiiä, se on vaan jotenki kauheen rasittavaa. Ei millään jaksais puhua niiten kaa. Miksköhän meillä on niin hyvät välit et oikeen toivon ettei ne pitäis yhteyttä :?

Sisko ei oo pitäny muuta yhteyttä tähän mennessä ko kysy neuvoo jossain nettipankkijutussa ja veli lähetti tänään viestin et lainaa 20e :lol: Muuta ei oo niistä kuulunu. Isoäiti laitto veistin ku erosin et piti ihan sairaalaan lähtee ku otti niin sydämestä. Mummosta ja papasta ei oo kuulunu mitään. Ne on ehkä ainoot joita on vähän ikävä.

Siitä oon taas vähän yllättyny et en oo kaivannu ketään entisiä jtkavereitani, jotka ei pidä enää yhteyksiä, vaikka joitenki kanssa olin ennen tosi paljon. Ei kai sitä vaan kaipaa semmosten ihmisten seuraa, jotka ei hyväksyä mua tämmösenä ihmisenä kuin oon. Ainii, yheltä kaverilta tuli semmonenki viesti et me rakastetaan sua ja toivotaan et tulisit takas ja tiedäthän et oot tervetullut, terveisin se ja se ja se... Ei paljoo hetkauttanu.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

mana kirjoitti:Onkohan tässä nyt pari viikkoo menny mun eroilusta ja äiti ja iskä on yrittäny soittaa mulle tuhat kertaa mut en jotenki uskalla vastata niille, tai en jaksa ku ei yhtään jaksais kuunnella mitään jehovashowta. Rasittaa hulluna. Miksei ne vois nyt noudattaa niitä uskontonsa ohjeita. Iskä kävi tänään mun työpaikalla (kioskissa) nopeeta kysyyn vaan et miten menee. Ei ees ahistanu sillon. Sen jälkeen äiti yritti soittaa kolmesti mut en taas vastannu. Mikähän on ku en voi vastata. En tiiä, se on vaan jotenki kauheen rasittavaa. Ei millään jaksais puhua niiten kaa. Miksköhän meillä on niin hyvät välit et oikeen toivon ettei ne pitäis yhteyttä :?

Sisko ei oo pitäny muuta yhteyttä tähän mennessä ko kysy neuvoo jossain nettipankkijutussa ja veli lähetti tänään viestin et lainaa 20e :lol: Muuta ei oo niistä kuulunu. Isoäiti laitto veistin ku erosin et piti ihan sairaalaan lähtee ku otti niin sydämestä. Mummosta ja papasta ei oo kuulunu mitään. Ne on ehkä ainoot joita on vähän ikävä.

Siitä oon taas vähän yllättyny et en oo kaivannu ketään entisiä jtkavereitani, jotka ei pidä enää yhteyksiä, vaikka joitenki kanssa olin ennen tosi paljon. Ei kai sitä vaan kaipaa semmosten ihmisten seuraa, jotka ei hyväksyä mua tämmösenä ihmisenä kuin oon. Ainii, yheltä kaverilta tuli semmonenki viesti et me rakastetaan sua ja toivotaan et tulisit takas ja tiedäthän et oot tervetullut, terveisin se ja se ja se... Ei paljoo hetkauttanu.
Ei sun vanhemmat ainakaan karta sua, että hyvin sikäli :)

Sisko ja veli.. noin ne apua tarvitessa kyllä ottaa yhteyttä.. ainakin muuttoapua sitten jossain vaiheessa jossei muuta..

Omalta kohdalta voin sanoa, että on ollut hyötyäkin siitä, että vanhemmat eivät karta, mutta vastapainona tullee se "tenttaaminen", olitko missä, mitä ja milloin. Eli ikään kuin "isoveli jälleen valvoisi", ajatus.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Isoptera
Viestit: 76
Liittynyt: 08.05.2007 17:54
Paikkakunta: Hampuri

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja Isoptera »

mana kirjoitti: Miksei ne vois nyt noudattaa niitä uskontonsa ohjeita.

Ei millään jaksais puhua niiten kaa. Miksköhän meillä on niin hyvät välit et oikeen toivon ettei ne pitäis yhteyttä.
Ymmärrän hyvin fiiliksesi nyt, mutta toisaalta voisit hetken miettiä sitäkin miltä tuntuisi jos välit olisivat katkenneet kuin seinään ja kymmenen vuoden kuluttua kertoisit täällä kuten eräs toinen erotettu, että satuit näkemään vanhempasi supermarketissa... et päässyt puheisiin, mutta ainakin olit nähnyt heidät...

Vaikka et olekaan kokenut mitään tunnekuohua, olet varmasti tunneperäisesti hyvin herkässä vaiheessa nyt. Tarvitset "lomaa" kaikesta mikä liittyy menneisyytesi lahkoon, siis myös vanhemmistasi ja muista lahkoon kuuluvista, mutta aikaa myöten tulet varmasti kaipaamaan heitä ja on suurenmoista, jos vielä silloin ovat valmiit pitämään sinuun yhteyttä. Voi valitettavasti käydä vielä niinkin, että seurakunnan painostuksesta päättävätkin katkaista välinsä sinuun.
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja mana »

Äiti tais nyt luovuttaa minun käännyttämisen takas jeppuliks :P . Sanoin äitille että, minulle ei tarvitse enää kantaa mitään herätkäitä ynnä muita, vaikka olisi kuinka hyvä nuoret kysyvät -kirjoitus, mutta jos äiti lukisi minun hänelle lähettämät kirjoitukset, esim. barbara anderssonin ja Raymond Franzin jutut, voisin lukea hänen minulle lähettämiä lehtiä ja kirjoja. Luulin että äiti olis alkanu jotain siitä vääntämään, mutta sanoikin vain että, ok en lähetä sulle enää luettavaa.

Sitte kun äiti jauho sitä että, kyllä sinäkin tiedät että tämä on totuus, sanoin hänelle että en vaan usko siihen että muutamalla brooklynin ukolla olis suora yhteys jumalaan, enkä edes usko että jumalaa on olemassa. Varauduin todistelusaarnaan siitä, miksi pitäisi uskoa hallintoelimeen ja Jumalaan, mutta äiti sanoikin että, ei meidän sitten kannata puhua hengellisistä asioista kanssasi, jos et edes jumalaan usko.

Ompas mukavaa. Noiden asioiden jauhaminen taitaa olla ainakin vanhempieni kanssa ohi. Kannattaa sanoa asiat suoraan.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

mana kirjoitti:Äiti tais nyt luovuttaa minun käännyttämisen takas jeppuliks :P . Sanoin äitille että, minulle ei tarvitse enää kantaa mitään herätkäitä ynnä muita, vaikka olisi kuinka hyvä nuoret kysyvät -kirjoitus, mutta jos äiti lukisi minun hänelle lähettämät kirjoitukset, esim. barbara anderssonin ja Raymond Franzin jutut, voisin lukea hänen minulle lähettämiä lehtiä ja kirjoja. Luulin että äiti olis alkanu jotain siitä vääntämään, mutta sanoikin vain että, ok en lähetä sulle enää luettavaa.

Sitte kun äiti jauho sitä että, kyllä sinäkin tiedät että tämä on totuus, sanoin hänelle että en vaan usko siihen että muutamalla brooklynin ukolla olis suora yhteys jumalaan, enkä edes usko että jumalaa on olemassa. Varauduin todistelusaarnaan siitä, miksi pitäisi uskoa hallintoelimeen ja Jumalaan, mutta äiti sanoikin että, ei meidän sitten kannata puhua hengellisistä asioista kanssasi, jos et edes jumalaan usko.

Ompas mukavaa. Noiden asioiden jauhaminen taitaa olla ainakin vanhempieni kanssa ohi. Kannattaa sanoa asiat suoraan.

Mana: ole tyytyväinen tilanteeseesi. Sinua ei karteta vanhempien taholta. Tunnen jossain määrin vanhempasi ja mielestäni tilanteesi on sen suhteen tämän tuoreimman viestin pohjalta erittäin passeli.

Lisäksi kannattaa tuoda esille jossain vaiheessa mitkä ovat "hengellisiä asioita." Se että jos haluat kuulla jonkun Jehovan todistajiin jääneen "ystäväsi" elämästä ei mielestäni ole hengellinen asia mutta Jehovan todistajien fundamentalistisen "siiven" mukaan sekin on sitä. Tietänet yhteisten tuttujemme kautta mitä tarkoitan.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja mana »

äiti sanoikin että, ei meidän sitten kannata puhua hengellisistä asioista kanssasi, jos et edes jumalaan usko.
Eipä olla tuon jälkeen puhuttu äitin kanssa yhtään mittään.

Muttamutta, tästä sivustosta oli tosi paljon hyötyä sillon kun oli eroomassa, mutta nyt ei jaksa enää yhtään mitään jehovajuttuja missään muodossa. Ei vaan enää kiinnosta miettiä ja jauhaa noita asioita ollenkaan. Kai mä oon päässyt tästäki sit ihan kokonaan yli. Se on ihan hyvä juttu.

Kiitokset vaan niille, jotka jaksaa ylläpitää tätä sivustoa :) .
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

mana kirjoitti:Muttamutta, tästä sivustosta oli tosi paljon hyötyä sillon kun oli eroomassa, mutta nyt ei jaksa enää yhtään mitään jehovajuttuja missään muodossa. Ei vaan enää kiinnosta miettiä ja jauhaa noita asioita ollenkaan. Kai mä oon päässyt tästäki sit ihan kokonaan yli. Se on ihan hyvä juttu.
Tuo juuri on sivuston tarkoituskin, hienoa että se on kohdallasi toteutunut :)
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

mana kirjoitti:
äiti sanoikin että, ei meidän sitten kannata puhua hengellisistä asioista kanssasi, jos et edes jumalaan usko.
Eipä olla tuon jälkeen puhuttu äitin kanssa yhtään mittään.

Muttamutta, tästä sivustosta oli tosi paljon hyötyä sillon kun oli eroomassa, mutta nyt ei jaksa enää yhtään mitään jehovajuttuja missään muodossa. Ei vaan enää kiinnosta miettiä ja jauhaa noita asioita ollenkaan. Kai mä oon päässyt tästäki sit ihan kokonaan yli. Se on ihan hyvä juttu.

Kiitokset vaan niille, jotka jaksaa ylläpitää tätä sivustoa :) .
Oleppas hyvä vaan.. :)

Toivottavasti aina aika-ajoin silti jaksat käydä uusia kuulumisia kertomassa, niitä varmasti tulee jos JT-lähipiirin omaa, tai jos vaikka vanhat tutut sattuvat tulemaan kaupungissa vastaan.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: something about me

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

jotain:
mana kirjoitti:
äiti sanoikin että, ei meidän sitten kannata puhua hengellisistä asioista kanssasi, jos et edes jumalaan usko.
Eipä olla tuon jälkeen puhuttu äitin kanssa yhtään mittään.

Muttamutta, tästä sivustosta oli tosi paljon hyötyä sillon kun oli eroomassa, mutta nyt ei jaksa enää yhtään mitään jehovajuttuja missään muodossa. Ei vaan enää kiinnosta miettiä ja jauhaa noita asioita ollenkaan. Kai mä oon päässyt tästäki sit ihan kokonaan yli. Se on ihan hyvä juttu.
Ilmeisesti äitisi noudattaa Seuran suosituksia tässä asiassa. Jotka itse asiassa kuvainnollisesti ovat vilpittömien Jehovan Todistajien selkärangassa Seuran asentaman kuvainnollisen aivopultin muodossa.
En myöskään pitäisi sitä minkäänlaisena ihmeenä, että äitisi olisi vaihtanut mielipiteitä vilpittömien Jehovan Todistajien sekä vilpittömien veli vanhimpien kesken omasta ns tilanteestaan.
En myöskään pidä mahdottomuutena sitä että vilpitön Jehovan Todistaja äitisi kokee häpeää tilanteesta.

Kannattaisiko ottaa yhteyttä äitiisi ja jutella niitä näitä muita, mikäli itse näin haluaisit ? (kun en nyt ymmärtänyt kuka ei ole ottanut yhteyttä ja mihin vai onko kyseessä jonkinlainen status quo -tasapaino). Perhesuhteiden säilyttäminen on kiva asia, kivempi kuin se että ollaan yhteydessä vain välttämättömyyksissä. Otaksuisin.

Mikäli oma valintasi on yhdeydenpitämättömyys niin mikäs siinäkään sitten.

No, toisaalta rauhoitusaikakin saattaa olla joskus hyväksi :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vastaa Viestiin