broken wingsin tarina

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

broken wings kirjoitti:Ja kaikki puhutut asiat ovat tähän mennessä löytyneet raamatusta. :roll:
Älä unohda, että Raamattu on niin vanha kirja ja sen kohdat niin seikkaperäisiä, että on äärettömän helppo taivuttaa jakeet lähes minkä tahansa elämäntyylin perusteiksi ja ottaa ne pois kontekstistään. Maailmassa on hitosti uskontoja ja uskonlahkoja, jotka kaikki pohjaavat Raamattuun, mutta eroavat suuresti toisistaan. Ja kaikki uskovat täysillä, että juuri heidän lahkonsa osaa tulkita oikein Raamattua - tuota monista, vuosituhansia vanhoista, aivan erilaiseen kulttuuriin kirjoitetuista pätkistä myöhemmin yhteenkoottua opusta.

Kirjoita ihmeessä kiperät seikat/kysymykset paperille ja vaadi suoria vastauksia. Kysy vaikka puolestani, kuolivatko elintensiirroista taannoisten seuran käskyjen mukaisesti kieltäytyneet turhaan. Pyydetäänkö niiltä sitten paratiisissa virallisesti anteeksi?
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Ja jehovan todistajilla on tapa lainata raamattua jae sieltä, jae täältä. Yksi jae vanhaa testamenttia, yksi uutta, puolikas jotain kolmatta.

Tällä tavalla saadaan perusteltua mikä tahansa asia. Johdonmukaisuutta siinä taas ei ole.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

broken wings kirjoitti:Voi jessus, -----Olemme nyt keltaisen kirjan kohdassa: Ennustusten kirja s. 23 Ja kaikki puhutut asiat ovat tähän mennessä löytyneet raamatusta. :roll:
.
Kirja on siis pokkari "Mitä raamattu todella opettaa", löytyy kirjahyllystäni.

S.23-24 kpl 13-16 kerrotaan ennustuksesta että Babylon autioituisi pysyvästi. Eräästä toisesta kaupungista raamattu ennusti samaa, ja ennustus ei toteutunut. Muistaako joku kaupungin nimen?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kaarmis kirjoitti: Eräästä toisesta kaupungista raamattu ennusti samaa, ja ennustus ei toteutunut. Muistaako joku kaupungin nimen?
Tyros, onhan näitä:

Jesajan 17:1-2 jäljittelee Hesekielin Tyros-tyyliä ja esittää, ettei Damaskoa pitäisi oleman, siellä se vaan on uutiskuvistakin päätellen. Sitten Jesajan 7:1-7 kertoo, että Juudan kuningas Ahas ei saisi vihollisiltaan turpiin:
”Ja Juudan kuninkaan Ahasin, Ussian pojan Jotamin pojan, päivinä tapahtui, että Syyrian kuningas Resin — ja Israelin kuningas Pekah, Remaljan poika — tuli ylös Jerusalemiin sotimaan sitä vastaan, mutta hän ei kyennyt sotimaan sitä vastaan. 2 Ja Daavidin huoneelle ilmoitettiin sanoma, joka kuului: ”Syyria on turvautunut Efraimiin.” Ja hänen sydämensä ja hänen kansansa sydän alkoi vapista, niin kuin metsän puut vapisevat tuulen takia. 3 Silloin Jehova sanoi Jesajalle: ”Menehän Ahasia vastaan, sinä ja poikasi Sear-Jasub, ylälammikon kanavan päähän, pesijänkedon valtatielle. 4 Ja sinun on sanottava hänelle: ’Pidä varasi ja pysy häiriintymättömänä. Älä pelkää, älköönkä sinun sydämesi arkailko näitä kahta savuavaa halonpäätä, Resinin ja Syyrian sekä Remaljan pojan suuttumuksen hehkua, 5 sen tähden että Syyria on Efraimin ja Remaljan pojan kanssa aikonut pahaa sinua vastaan ja sanonut: 6 ”Menkäämme Juudaa vastaan ja repikäämme se hajalle ja vallatkaamme se itsellemme läpimurtojen avulla ja asettakaamme sinne hallitsemaan toinen kuningas, Tabeelin poika.”
7 Näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: ”Se ei kestä, eikä se tapahdu.”
2. Aikakirjan 28:1-6 lukemalla voi tulla eri päätelmään kuin Jesaja:
”Alkaessaan hallita Ahas oli kaksikymmenvuotias, ja hän hallitsi Jerusalemissa kuusitoista vuotta, eikä hän tehnyt sitä, mikä oli oikein Jehovan silmissä, niin kuin hänen esi-isänsä Daavid. 2 Hän vaelsi sen sijaan Israelin kuninkaiden teitä, ja hän teki jopa valettuja Baalien patsaita. 3 Ja hän itse suitsutti uhrisavua Hinnomin pojan laaksossa ja ryhtyi polttamaan poikiaan tulessa niiden kansakuntien inhottavuuksien mukaan, jotka Jehova oli ajanut pois Israelin poikien edestä. 4 Ja säännöllisesti hän uhrasi ja suitsutti uhrisavua uhrikukkuloilla ja kummuilla ja kaikenlaisten rehevien puiden alla. 5 Siksi Jehova, hänen Jumalansa, antoi hänet Syyrian kuninkaan käsiin, niin että he löivät hänet ja veivät häneltä suuren joukon vankeja ja kuljettivat heidät Damaskokseen. Ja hänet annettiin myös Israelin kuninkaan käsiin, niin että tämä löi hänet aiheuttaen suuren joukkosurman. 6 Niinpä Pekah, Remaljan poika, tappoi Juudassa satakaksikymmentätuhatta yhtenä päivänä, kaikki urhoollisia miehiä, koska he olivat hylänneet Jehovan, esi-isiensä Jumalan.”
Myös Jeremian osumatarkkuudessa olisi ollut toivomisen varaa. Jer. 36:30 kertoo, että Jojakimilla ei olisi perillistä:
"Sen tähden Jehova on puhunut Juudan kuningasta Jojakimia vastaan näin: ’Hänellä ei tule olemaan ketään istumassa Daavidin valtaistuimella, ja hänen ruumiinsa tulee olemaan ulos päivän helteeseen ja yön kylmyyteen heitettynä."
2. Kun. 24:6 antaa asiasta eri kuvan:
”Lopulta Jojakim meni lepoon esi-isiensä luo, ja hänen poikansa Jojakin alkoi hallita hänen sijastaan.”
Niilin kuivattaminen näkyy olevan VT:n profeettojen kestosuosikki ennustuksen aiheena.
Mm. Sakarja (Sak.10:11) profetoi Niilin kuivuvan pohjiaan myöten ja että juutalaiset kulkevat meren poikki orjuuden maasta, Jahve lupaa lyödä aallot pois juutalaisten tieltä.

Mitään tällaista ei ole tapahtunut. Niili ei ole kuivunut pohjia myöten eikä meren aaltoja Jahve ole pyyhkinyt pois juutalaisten tieltä. Libanonin vuoria ei Jahve myöskään ole antanut juutalaisille (10:10).

Muutamia muita "epäonnistuneita" ennustuksia:

Joosua
Joosua sanoi, että Jumala hävittää 7 kansaa israelilaisten tieltä, mutta tämän "maan valtiaan" (Joos.3:9-10) ei onnistunut hävittää niitä kansoja (tasangon asukkaille Jahve ja Juudan heimo eivät pärjänneet, koska tasankolaisilla oli raudoitettuja sotavaunuja, Tuom.1:19) ja israelilaiset saivat taistella satoja vuosia, Daavidin aikaan asti, ennen kuin Kanaanin maa oli heidän vallassaan (Joos.15:63; 17:12-16).


Hesekiel
Hesekiel ennustaa (29:10-14), että Egyptistä tulee asumaton, autio rauniomaa vailla ihmisiä ja eläimiä neljänkymmenen vuoden ajaksi. Nämä ennustukset eivät toteutuneet - noissa ennustuksissa ei ollut mitään ehdollisuutta, vaan Jahve sanoo niin tekevänsä. Mitään tuollaista ei ole tapahtunut, Egypti ole koskaan ollut autio. Hesekielin ennustus egyptiläisten hajottamisesta toisten kansojen sekaan ei toteutunut myöskään (29:12).

Hesekiel ennusti (Hes.26:14,21, 27:36, 28:19), että Babylonian kuningas Nebukadnessar tuhoaa täysin Tyyron kaupungin eikä sitä enää ikinä rakenneta uudelleen. Todellisuudessa noin ei tapahtunut ja Tyyro on olemassa, se oli kaupunki jossa Jeesus ja Paavali kävivät (Matt.15:21, Mark.7:24, 31, Apt. 21:3).

Jeremia
Babylonian kohtalosta Jeremia antaa täysin väärän ennustuksen, mikä ei ole toteutunut: Jeremian mukaan Jahven käsky (Jer.50:21) on, että Babylon tulee autioksi sukupolvesta toiseen ja täysin tuhotuksi, eikä siellä ja sen hävitetyissä kaupungeissa enää asu ihmisiä, eikä kukaan kulje niiden kautta (51:43,62), vaan ainoastaan autiomaan eläimiä kuten strutseja ja villikoiria. Ei yksikään ihminen asu siellä, vaan Jahve hävittää Babylonin niin kuin hän hävitti Sodoman ja Gomorran (50:39-40). Kansat kaikkialta käyvät Babylonin kimppuun tuhoten kaiken, eikä mitään jätetä jäljelle (50:26-27). Tuli polttaa Babylonin kaupungit ja kaiken niiden ympärillä (50:32), Babylonian asukkaat sirotellaan muihin maihin ja muukalaiset jättävät jälkeensä paljaan maan (51:2). Jahve ei kuitenkaan onnistunut hävittämään tulella ja tulikivellä Babylonia, kuten väitetään tapahtuneen Sodomalle ja Gomorralle, eivätkä nuo ennustukset toteutuneet.

Niinpä Jahve joko ei tiedä tulevaisuutta eikä Jahvea edes ole, tai sitten Jahve ei kykene kertomaan profeetoilleen mitä tapahtuu, tai "Jahven profeetat" keksivät omasta päästään ennustuksensa yrittäen päätellä, mitä tulee tapahtumaan ja heidän saarnansa on lähinnä israelilaisten hengennostatusta ja parannuksen tekoon motivointia.

Todellisen historian mukaan Babylonian valtakunnan loppu ja Babylonin kaupungin kohtalo ovat olleet aivan toisenlaisia.

Miika ja Matteuksen tekemä Miikan vääristely
Miikan 5:1-5 tekstissä puhutaan Betlehemistä, Efratasta, joka on pienin Juudan sukukuntien joukossa. Matteus tekee muutoksen Miikan tekstiin väittäen kirjanoppineiden sanoneen Herodekselle: "Sinä, Juudan Betlehem" (Matt.2:6). Miika kuitenkin ei tekstissään puhu mistään "Juudan Betlehem-nimisestä kaupungista", vaan "Betlehem, sinä Efrata" viittaa Betlehemin klaaniin Juudan heimossa. Kyseessä on Kalebin toisen vaimon poika (1 Aik.2:28,2:50-542: "Nämä olivat Kalebin jälkeläisiä. Hurin, Efratin esikoisen pojat...Salma, Betlehemin isä" ,4:4 "Efratin esikoisen Hurin, betlehemiläisten esi-isän, jälkeläisiä"). Kyseessä on tästä klaanista kohoava sotilaallinen vapauttaja ja johtaja. Huomattava on myös konteksti, joka liittyy Assyriaan ja sen aiheuttaman sotilaallisen uhan torjuntaan ja lupaus rauhasta tässä kontekstissa. Kyse ei ole mistään kaukana tulevaisuudessa, satojen vuosien kuluttua Miikan päivistä, tulevasta Jeesuksesta, eikä mistään ”syntien sovituksesta” tai ”sisäisestä” rauhasta uskon perusteella. Jeesus ei mitä ilmeisimmin ollut avuksi Assyriaa vastaan, jota ei enää edes ollut olemassa 1. vuosisadalla jaa.

Sarjaa voisi jatkaa loputtomiin..... jaa ei sentään ihan loputtomiin, rajansa se on Raamatun sisällölläkin. Se vaan on niin, että en ole löytänyt Raamatusta yhtään ainoaa täyttynyttä ennustusta
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
broken wings
Viestit: 25
Liittynyt: 11.10.2007 16:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja broken wings »

Mutta eikö ole todella kummallista, että jehovantodistaja ei ole yhdessä toisen todistajan kanssa vaan ns. maallisen? Ja vielä, kun hän on niin pitkään ollut todistaja niin miten ei ole saanut miestään käännytettyä. Tosi hämärää... :shock:
Kun mun käsittääkseni he ovat naimisissa ja heillä on lapsia...
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

broken wings kirjoitti:Mutta eikö ole todella kummallista, että jehovantodistaja ei ole yhdessä toisen todistajan kanssa vaan ns. maallisen? Ja vielä, kun hän on niin pitkään ollut todistaja niin miten ei ole saanut miestään käännytettyä. Tosi hämärää... :shock:
Kun mun käsittääkseni he ovat naimisissa ja heillä on lapsia...
Omat vanhempani olivat tällainen pari. Toinen lankesi lahkoon vasta naimisiinmenon jälkeen. Tunnen myös toisen tällaisen parin, joka on ollut vielä pitempään naimisissa, eikä toinen osapuoli ole kääntynyt. Ei se minusta todella kummallista ole.
ezal
Viestit: 3
Liittynyt: 21.08.2007 16:18

mietteitä

Viesti Kirjoittaja ezal »

Enpä nyt jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta tässä muuta ajatus joita kannattaa harkita. Jokaisella uskonolla on oma erityinen piirteensä, jolla se yrittää houkutella uusia jäseniä. Jehovan Todistajilla se on näennäistieto. Tämä "tieto" oli se joka sai äitini aikanaan uskonnon pauloihin, olihan hän löytänyt totuuden. Kuitenkaan hän ei koskaan tarkistanut mitään ulkopuolisista lähteistä tai ottanut selvää mitä vastakkaisia näkemyksiä muilla oli esittää. Nyt se on häneltä kastettuna tienraivaajana jopa kiellettyä. Hänen aikanaan tosin ei ollut internettiä käytössä.

Täytyy muistaa, että raamattua ja varhaiskristillistä kulttuuria tutkitaan edelleen oikeastikin. Yliopistoissa voi halutessaan opiskella vaikka muinaiskreikkaa ja siellä on tutkijoita, jotka keskittyvät pelkästään näihin asioihin esim. uskontotieteellinen tiedekunta. Kuitenkaan harva näistä asioista perillä olevista ihmisistä, jos kukaan, on Jehovan Todistaja. Saati että kuuluisi välttämättä mihinkään muuhunkaan uskontokuntaan.

Itse tein lukiossa päätöksen olla menemättä kasteelle ja perustelin sen asian itselleni vedenpaisumuksella. Ei geologia, eikä historia tukenut väitettä siitä, että ihmiskunta olisi hukkunut hm 3000? ekr. Se taas puolestaan todisti sen ettei raamattu voinut olla kirjaimellista Jumalan sanaa. Päätöksen tekemistä tietysti auttoi myös se, ettei toinen vanhemmista ollut mukana järjestössä.
broken wings
Viestit: 25
Liittynyt: 11.10.2007 16:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja broken wings »

Ei siis kovinkaan vakuuttava uskonto, jos ei ole edes omaa miestään saanu käännytettyä. Tyttärensä on kyllä kasvattanut kunnon todistajaksi, joka kiertää maailmalla levittämässä 'totuutta'. Mä haluaisin pystyä perustelemaan asioita jt niin, että ne menis ees vaikeiks, mutta koska nämä minun luona käyvät ovat todistaneet niin hemmetin monta vuotta niin heitä ei niinvaan saada raiteilta.
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Viesti Kirjoittaja paula »

Minä ja mieheni mentiin tämän uskonnon mukaan nuorina. Pikaisen tutustuimisen jälkeen mentiin naimisiin ettei vaan oltais vahingossa tehty haureutta. Mielenkiintoisten vuosien jälkeen jätin uskonnon, mieheni jäi sinne "roikkumaan". Monien monien vuosien kuluessa hän ei ole saanut minua vakuuttumaan uskontonsa erinomaisuudesta, päinvastoin.

Suosittelen että tutustut muihinkin uskontoihin, että mitä he opettavat jos jaksat halkoa pilkkuja. Toiset uskonnot selittävät samoilla raamatunpaikoilla omat oppikysymyksensä aivan erilailla. Esim. radio deistä kuulee vaivatta raamtunselityksiä.

Jos ihmisellä ei ole aiemmin ollut mitään tarvetta miettiä uskonnollisia oppikysymyksiä, niin vartiotorniseuran opetukset voikin uppota helposti. Ensinhän JT joutuu selittämään miten kirkko opettaa ja sitten hän selittää miksi se on väärin. Mutta ei hän selitä miksi kirkko kantansa esittää, eikä ihmiselle tule mieleenkään että kirkolla voi olla hyvinkin hyvät perusteet opilleen.

Onko pilkkujen paikan sijainti uskossa tärkein asia? Olisiko usko, Jumaluus, elämän tarkoitus jotenkin suurempi kokonaisuus kuin jonkun pienen ryhmän etuoikeus???
Minä aikoina ajattelin että jos ei muut kelpaa paratiisiin(joka ei ollut minulle todellinen) niin ei sinne minunkaan tarvi päästä. Enkä todella halunnut olla niin epärehellinen itselleni ja lapsille että olisin pysynyt siellä vain tavan vuoksi.

Muutama vuosi kokouksessa käyntiä voi olla ihan kivaa, ja tutustua uusiin ihmisiin. Mutta vuosia samat puheet, harjoituspuhe tehtävät ja ihmisten ovilla ramppaaminen voi alkaa kypsyttää.

Kaikkea hyvää sinulle!
Jukka
Viestit: 71
Liittynyt: 26.05.2007 22:41

Re: broken wingsin tarina

Viesti Kirjoittaja Jukka »

broken wings kirjoitti:Kun asiat tuntuvat vaan nyt niin jotenkin loksahtavan paikoilleen ja ajattelen, että huojentavaa jos asiat ovatkin noin.
Tämä on hieno tunne, eikö vain? Itse olen kokenut saman ja mielestäni se johtuu siitä että kun ollaan lähellä totuutta, alkaa se ilmentämään itseään. Se on sen merkki että tiedon janoa kannattee lisätä. Muista kuitenkin että jokaisen pitää löytää totuus itse. Siihen ei tarvitse mitään järjestöä, uskontoa tai muuta yhteisöjä. Keskustelut toisten ihmisten kanssa ovat kuin ponnahduslauta eteenpäin mutta parhaimmillaankin pieni, tarpeellinen, välivaihe.

Jos koet että nämä luonasi käyvät ihmiset ovat se mitä nyt kaipaat niin jatka ihmeessä keskustelua heidän kanssaan. Muista kuitenkin ettei kukaan voi sammuttaa tiedon janoasi puolestasi.

Eräs minulle tärkeä henkilö sanoikin että "totuuden tie on yksinäisen ihmisen tie." Samalla se tuo suuremman vapauden kuin yksikään uskonto voi antaa. Pitää vain rohkeasti antaa elämän virran viedä eteenpäin ja ottaa vastaan kaikki mitä sieltä tulee.

Joskus voi tulla tilanteita mitkä tekevät todella kipeää mutta sen ei saa antaa pelottaa. Tee rohkeasti sen minkä tunnet oikeaksi. Jos joskus huomaa tehneensä virheen, aina voi ottaa askeleen taaksepäin ja lähteä kävelemään toiseen suuntaan.

Toivon sinulle vastaisuudessakin hienoja oivallusten hetkiä :)
Vain totuudella on merkitystä.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Tämähän onkin aika mielenkiintoinen ketju.
Mitä on täällä mainostettu 'totuus' :?:

Jos ajatellaan, että sana 'totuus' viittaa asioihin joiden voidaan olettaa olevan totta, niin mitä tekemistä sillä on Jehovan todistajien kanssa :?:

broken wings

Onpa mielenkiintoista kuulla, että luonasi käy joku joka osaa selittää sinulle asioita. Minä kun en ole sellaista onnistunut tapaamaan useista pyynnöistä ja ahkerasta hakemisesta huolimatta. Olen jutellut netin ja sähköpostin kautta sentään monen Jt-vanhimman kanssa sekä luonani on käynyt juttelemassa varsinainen pääselittelijä eli kierrosvalvojana toiminut vanhin.
Kenelläkään ei ole ollut vastauksia, joita sinä koet saavasi tuolta luonasi käyvältä naiselta.

Osaatko erottaa vakuuttavan esityksen ja tiedon sisällön toisistaan?
Raamattua tutkiessa ja lukiessa on syytä muistaa, ettei yhden jakeen perusteella voi lähteä tekemään selityksiä, vaan pitkää katsoa myös se, mitä tuon jakeen ympärillä sanotaan. Mihin se todellisuudessa liittyy. Lainaamalla yksittäisiä jakeita irti asiayhteydestään saadaan raamatusta laadittua mitä ihmeellisimpiä 'totuuksia'.

Tässä sinulle esimerkki siitä, kuinka raamattu opettaa ihmisiä varastamaan, ihannoi varkaan elämää ja kannustaa pahan tekemiseen:

Mooses opetti kanssaa ottamaan itselleen kaiken mitä löytää
22:3 Tee samoin, jos veljeltäsi on kadonnut aasi, samoin, jos vaate, samoin, jos mitä muuta hyvänsä, jonka löydät; älä jätä sitä siihen.

Sananlaskut toteaa varastamisesta saadusta hyödystä
9:17 "Varastettu vesi on makeata, ja salattu leipä on suloista."

Hoosea varoittaa hurskastelusta ja pahantekemiseen puuttumisesta
4:2 Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.
4:4 Älköön vain kukaan nuhdelko, älköön kukaan ojentako, vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita!


Jeesuksenkin sanotaan tulevan varkaan lailla
1.Tessalonikalaiskirje
5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
2.Pietarin kirje
3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla
Ilmestyskirja
16:15 - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi!



Vai olisiko niin, että raamattua pitää lukea laajemmin? :roll:

Minä olen luvannut 100 % takuulla todistaa Jehovan todistajien opettavan erilailla kuin raamattu opettaa. Tämä haasteeni on pysyvästi voimassa.
:twisted:
broken wings
Viestit: 25
Liittynyt: 11.10.2007 16:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja broken wings »

Uskon sen vakaasti, että kaikki nämä suuret 'totuudet' ovat täyttä paskaa, mutta en vaan ole onnistunut vielä narauttaa niitä tätejä siitä... :lol: :lol: Kun kyllä mä vetoan ja paasaan, mutta ei auta, ne vaihtaa aihetta tai perustelee sen vaan jollain, että ei sitä ja sitä voi verrata JUMALAAN-JEHOVAAN :lol: :lol: Ja sitä rataa... Mut kyl mä vielä onnistun. Ja koitan täältä kerätä päteviä/niihin tehoavia vinkkejä. :lol: :lol: Kiitos kaikille teille ihanille jotka mua autatte ja otatte osaa keskusteluun. :mrgreen:
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Joo, ongelmahan tuossa on se että mikä tahansa ristiriita tai mahdottomuus voidaan aina selittää sillä samalla syyllä: GODDIDIT. :roll:
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Jukka
Viestit: 71
Liittynyt: 26.05.2007 22:41

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Millä perustelette totuuden huuhaaksi?

Totuus on kuitenkin se että jotenkin olemme tänne tulleet. Oli se minkä tahansa tulos, yksi ainoa nykyisen maailmankaikkeuden syntymistapa on totta. Vai kuka väittää että ihmisillä ei ole sama historia?

On tosiasia että minä hengitän, oli nykyinen elämä unta tai ei, minä hengitän juuri nyt. Se on totuus.

Jos joku sanoo että totuus on huuhaata niin selittäkööt minulle samalla itsensä olemisen.

Se mikä totuus on, on monelle pimennossa, enkä aio itsekkään mitään totuutta esittää mutta estääkö se etsimästä sitä? Mielestäni totuude etsiminen on jokaisen ihmisen henkilökohtainen matka. Yhteisöt ja joukot tarjoaa helppoja ja valmiita vastauksia, siksi ovat niin koukuttavia.

Täällä pelotellaan ihmisiä JT:stä niin paljon että siitä on tullut tämän foorumin "totuus" jota tyrkytetään jokaiselle joka on heidän kanssaan tekemisissä. Varoitan itsekin uskonnoista ja yhteisöjen kaavoista mutta jollekin (niinkuin minullekin) on/oli eritääin tärkeää kuulua johonkin tälläiseen järjestöön jotta näkee asioita selvemmin nyt kun on irti sellaisesta.

Sen sijaan että jatkuvasti varoitellaan eri totuuksista niin mielestäni on tärkeämpää rohkaista toisia kokeilemaan ja oppimaan.
Vain totuudella on merkitystä.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Jukka kirjoitti:Täällä pelotellaan ihmisiä JT:stä niin paljon että siitä on tullut tämän foorumin "totuus" jota tyrkytetään jokaiselle joka on heidän kanssaan tekemisissä. Varoitan itsekin uskonnoista ja yhteisöjen kaavoista mutta jollekin (niinkuin minullekin) on/oli eritääin tärkeää kuulua johonkin tälläiseen järjestöön jotta näkee asioita selvemmin nyt kun on irti sellaisesta.

Sen sijaan että jatkuvasti varoitellaan eri totuuksista niin mielestäni on tärkeämpää rohkaista toisia kokeilemaan ja oppimaan.
Olen samaa mieltä että kokeileiminen ja oppiminen on rikkautta.
Esim. voisihan sitä kokeeksi käydä vaikka pitsinnypläyskerhossa.

Jehovan Todistaja -kokeilusta sitä vastoin voi joutua maksamaan elämää kalliimman hinnan:

- hetken kuluttua oppii ja sisäistää että itse asiassa Seura kuvainnollisesti (Jehovan kättä pidempi täällä maanpäällä) haluaakin veriuhreja. Tältä osin lähinnä itsemurhia verestä kieltäytymällä sekä valtioista riippuen myös omien lapsien murhaaminen kieltämällä verenantaminen heille. Uskonnon nojalla tietenkin ja "Seura-valmenteisen" omantunnon ohella.
- erotessa tai erotettaessa olet vain Seuran kuvainnollinen sylkykuppi. Sukulaisuussuhteet/ystäväsuhteet katkaistaan Seuran ohjeiden mukaisesti. Sukulaiset häviävät ja ystävät häviävät.

Seura kuvainnollisesti hallitsee pelon voimalla Jehovan Todistajien jokapäiväistä elämää.

En haluaisi kenellekkään suositella Jehovan Todistajuutta. En edes kokeeksi. Kuvainnollisen uskontoverkostomarkkinointipyramidin hymyilevään koukkuun tarttuminen voi olla lopullista, ja siitä voi joutua maksamaan elämänsä tapahtumissa kovan hinnan.

Pitsinnypläykokeilu on suhteellisen riskitöntä verrattuna Jehovan Todistaja-kokeiluun.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vastaa Viestiin