broken wingsin tarina

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Terve "Siipirikko"!!

Mukavaa että olet nähnyt vaivaa ja päättänyt etsiä muutakin tietoa jt-uskonnosta kuin vain sen mitä jt-kirjallisuudessa esitetään. Toivottavasti asiat ja ajatuksesi selkenevät.

Tästä ajatusten selkeydestä ajattelin kirjoittaa mielipiteeni.

Kerroit avauksessasi että olet pitkällä sairauslomalla. Päivät tuntuvat varmaan välillä hyvinkin pitkiltä ja masentavilta neljän seinän sisällä? Siksi varmaan tuntuu todella mukavalta että luonasi käydään vierailemassa? Jos vielä on mielenkiintoinen aihe josta keskustella niin se onkin ehkä todella mukavaa ja piristävää. Tunnet varmaan saaneesi kuin taivaanlahjana uuden ystävän/ystäviä, jotka ovat valmiita näkemään vaivaa vuoksesi. Kukapa ei olisi otettu moisesta huomiosta.

Tuollaisessa tilanteessa onkin sitten helppo uskoa mitä tahansa uutta jota esitetään tarpeeksi vakuuttavasti. Vieras aihe jota käydään vauhdikkaasti läpi tuntuu järkevältä, koska oma logiikka ei pelaa kun suurimman osan ajasta on vain onnellinen saamastaan huomiosta.

Itsekin meinasin jt-lahkon jälkeisessä masennuksessa hurahtaa New ageen, koska todella mukavat ihmiset sitä minulle esittelivät. Hukkuva tarttuu mihin tahansa oljenkorteen, you know?

Mielestäni sinun siis tulisi keskittyä omaan kuntoutumiseesi. Älä vain missään tapauksessa tee mitään lopullisia ratkaisuja vaikka sinua sellaiseen ohjailtaisiinkin. Jos nämä uudet ystäväsi todella haluavat vain sinun parastasi niin he eivät tahdo hoputtaa sinua mihinkään suuntaan. Tällä hetkellä tärkein asia on sinun kuntoutumisesi, vai mitä?

Nyt jos alat pohtia hereilläoloaikasi jotain vuosilukuja tai ristin/paalun muotoa niin unohdat tärkeimmän: Itsesi ja tervehtymisesi. Sellaista vahinkoa et saa aiheuttaa itselleni ainakaan minun mielestäni.
Let me go Master I hate you so
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

3nity kirjoitti:
Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Yksi päivä Jehovalle on kuin tuhat vuotta on metafora. Yritin katsoa löytyisikö siitä jokin artikkeli, mutta en tällä haavaa onnistunut.
Metaforahan tuo on, ei voida sanoa että luomispäivänkään pituus olisi tuhat vuotta. Jehovantodistajat tosin ymmärtääkseni eivät opeta koko maailmankaikkeuden iän olevan kuusituhatta vuotta, sen verran täsmennettäköön. Heillä on oma versionsa kreationismista(kin).
Vielä mukana ollessani virallinen Totuus(tm) aiheesta tosiaan oli, että Raamattu ei kerro maapallon luomisen kestoa, vaan 6000 vuotta ja risat alkoi kun ihminen luotiin. Korjatkaa jos olen väärässä... Watchtowerin kanta johtunee siitä että kukaan järjissään oleva geologi ei ole enää vuosikymmeniin yrittänyt väittää että maapallon kuoren kerrostumat olisivat syntyneet noin lyhyessä ajassa. Muistelen kuitenkin hämärästi että Totuus olisi ollut erilainen kun olin pieni, eli että silloin olisi väitetty myös maapalloa 6000 vuoden ikäiseksi? Ehkä muisti pettää, vai oliko se sittenkin Vartiotorni-seura? ;)

Tervetuloa, Broken Wings!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Witless kirjoitti:Vielä mukana ollessani virallinen Totuus(tm) aiheesta tosiaan oli, että Raamattu ei kerro maapallon luomisen kestoa, vaan 6000 vuotta ja risat alkoi kun ihminen luotiin. Korjatkaa jos olen väärässä...
Nykyään luomispäivät ovat 'tuhansia vuosia', vuosi 1975 opetti sen Vt-seuralle kantapään kautta. Aiemmin ne olivat 7000 a/kpl, joka on pelkkää vanhaa kansanperinnettä.
Muistelen kuitenkin hämärästi että Totuus olisi ollut erilainen kun olin pieni, eli että silloin olisi väitetty myös maapalloa 6000 vuoden ikäiseksi? Ehkä muisti pettää, vai oliko se sittenkin Vartiotorni-seura? ;)
Vt-seura on jo Russelista lähtien, aina vuoden 1975 jälkeiseen aikaan, opettanut 7000-vuotisia luomispäiviä. On kyllä olemassa muita uskonnollisia näkemyksiä, joissa luomispäivä on 1000 a/kpl.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Markku Meilo kirjoitti:
Witless kirjoitti:Vielä mukana ollessani virallinen Totuus(tm) aiheesta tosiaan oli, että Raamattu ei kerro maapallon luomisen kestoa, vaan 6000 vuotta ja risat alkoi kun ihminen luotiin. Korjatkaa jos olen väärässä...
Nykyään luomispäivät ovat 'tuhansia vuosia', vuosi 1975 opetti sen Vt-seuralle kantapään kautta. Aiemmin ne olivat 7000 a/kpl, joka on pelkkää vanhaa kansanperinnettä.
Muistelen kuitenkin hämärästi että Totuus olisi ollut erilainen kun olin pieni, eli että silloin olisi väitetty myös maapalloa 6000 vuoden ikäiseksi? Ehkä muisti pettää, vai oliko se sittenkin Vartiotorni-seura? ;)
Vt-seura on jo Russelista lähtien, aina vuoden 1975 jälkeiseen aikaan, opettanut 7000-vuotisia luomispäiviä. On kyllä olemassa muita uskonnollisia näkemyksiä, joissa luomispäivä on 1000 a/kpl.
Koskaan en oo ollut väärässä ja nyt olin taas. :) Yllättävän nopeasti on tuokin oppi päästä häipynyt. Mutta ihan ei tieteelle riitä edes "tuhannet vuodet" kertaa seitsemän...
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Witless kirjoitti:Yllättävän nopeasti on tuokin oppi päästä häipynyt. Mutta ihan ei tieteelle riitä edes "tuhannet vuodet" kertaa seitsemän...
Älä huolestu lainkaan, ei siitä taida olla edes vuotta kun joku 24:llä väitti sinnikkäästi, että 7000 a/kpl on edelleen voimassa, oli oikein todisteltava asia, ennen kuin jt tokeni.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
broken wings
Viestit: 25
Liittynyt: 11.10.2007 16:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja broken wings »

Siis on niin uskomatonta, että nää tyypit ketkä mun luona käy niin pystyy selittää ihan KAIKEN mulle... sitä ihan sokaistuu :shock: ja vielä kun kaikki oikeesti löytyy mun raamatusta ja tarkastan jopa asiayhteyden... :? mä oon ihan hukassa ja pulassa :x
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

broken wings kirjoitti:Siis on niin uskomatonta, että nää tyypit ketkä mun luona käy niin pystyy selittää ihan KAIKEN mulle... sitä ihan sokaistuu
Yleensä selittely onnistuu tuossa vaiheessa, entisille jehovantodistajille ei noidenkaan tyyppien kannata edes yrittää selitellä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

o_O

Viesti Kirjoittaja mana »

Siis on niin uskomatonta, että nää tyypit ketkä mun luona käy niin pystyy selittää ihan KAIKEN mulle...
kerro toki tarkemmin. ai siis selitti noi jutut, mitä tänne on laiteltu sulle et mitä voit niiltä kysellä?
broken wings
Viestit: 25
Liittynyt: 11.10.2007 16:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja broken wings »

sanoisin, että miltein kaikki ns. väärät opit matkan varrella perusteltiin sillä, että niitä ei vaan sillon alkuun huomattu... kaikki ristin käytöt yms. niin ne ei olleet niin oleellisia niin sitten kun ne huomattiin niin ne poistettiin sieltä... Ja on kuulemma hyvä, että tämä uskonto puhdistuu kokoajan, kun siitä kitketään viimeisimmätkin pikkuvirheet... ja sitten loppujenlopuksi se on täysin puhdas :lol: Ja kieltämättä tämä meni muhun, ku kuumille kiville... hullua :shock:

Aluksi katsokaas kiinnitettiin huomio isompiin asioihin, ja jos löytyy virhe niin sehän on mahtavaa, että se korjataan ja lopputuloksena on täysin puhdas uskonto. Kuulostaa järkevälle.

Ihmettelin sitten sitä, että mitä jos vielä on jäljellä niitä vääriä oppeja, mutta jos kerta uskonto kokoajan vaan puhdistuu, kun siitä kitketään pienetkin väärät asiat niin nyt se on sitten puhdas.

Nään taas ensiviikolla nää mua totuuteen kutsuvat opastajat ja rupean olemaan aika hukassa, kun kaikki mitä luetaan niin löytyy raamatusta ja kaikkiin kysymyksiinkin löytyy vastaus... :shock:
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Kun nyt Jehovan todistajien sivuiltä löytyy tälläinen lause:
Jotkut voivat tosin väittää Raamattua ristiriitaiseksi, mutta onko kukaan koskaan näyttänyt sinulle tästä mitään esimerkkiä? Emme ole tavanneet ainoatakaan, joka kestäisi tarkkaa tutkimusta..

Vedenpaisumus tarina on yksi jota todistajat eivat pysty selittämään yhtäpitävästi tieteen kanssa. Päinvastaisia tieteellisiä ja arkeologisia todisteita on kuitenkin runsaasti.
Alueilla joita raamattukin kuvaa on tehty kaivauksia ja löydetty kokonaisia savitaulukirjastoja, jotka todistavat useat raamatun tarinat saduiksi.
Ne säilyvat kuivassa maaperässä erittäin hyvin, kun taas alueilla joita tulvat ovat kohdanneet niistä on löytynyt vain jäänteitä joten tiedetään vain niiden olleen olemassa.

Kirjoitustaito syntyi Kaksoisvirranmaassa 3500-3200 eK ja noita saveen kirjoitettuja tauluja on meidän onneksemme löytynyt ja niitä osataan myös lukea.

Esimerkiksi 1970 luvulla kaivauksissa Syyrian Eblasta löydettiin oikea savitaulukirjasto, oka oli peräisin vuodelta 2500 eKr ja jonka kokoelmiin kuului arkistomateriaalin lisäksi runsaasti kirjallisuutta.
Miten se on voinut säilyä vedenpaisumuksesta? No, jos sitten väitetään sen olevan Nooan ajan jälkeen koottu ja rakennettu, niin miksi raamattu ei kerro niissä mainituista hallitsijoista ja kaupungeista joiden rakentamiseen on tarvittu valtava ihmismäärä, ja joiden on täytynyt olla Nooan perheen aikaansaannoksia.
Tähän voisit pyytää selitystä ja näyttää vaikka nämä Wikipedian artikkelit
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ebla
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nuolenp%C3 ... 4kirjoitus

Muualta löytyneistä savitauluista löytyy raamattua vanhempi taru suuresta tulvasta ja voit verrata sen yhtäläisyyttä täältä.
http://www.suol.fi/raamattunet/gilga-vt.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sumer

Alueellisia tulvia on aina ollut ja varsinkin raamatussakin mainitussa Kaksoisvirranmaassa, siellä oli myös valtavat kastelukanavajärjestelmät. Ehkä niiden murtuminen on aiheuttanut alueelle paikallisen tulvan, josta on tehty "jumalan rankaisu kertomus".

Assyrian historiasta tiedetään hallitsijan valvoneen kanavien toimintaa ja rankaisseen kuolemalla niiden laiminlyönnin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Assyria#Va ... yhteenveto

Näitä tulvia on edelleen meidänkin aikanamme ja peräti EU on katsonut niiden ennalta ehkäisyn tarpeelliseksi.

KOMISSION EHDOTUS EUROOPAN PARLAMENTIN JA NEUVOSTON DIREKTIIVIKSI TULVIEN ARVIOINNISTA JA HALLINNASTA (TULVADIREKTIIVIEHDOTUS)

Vuoden 2002 Keski-Euroopan suurten tulvien jälkeen EU:n ympäristöneuvosto käsitteli tulvariskien hallintaa ja esitti yhteistyön lisäämistä yhteisen eurooppalaisen strategian luomiseksi. Kesällä 2004 komissio esitteli tiedonantonsa tulvariskien hallinnasta ja ehdotuksen toimintaohjelmaksi tulvien ehkäisemiseksi, torjumiseksi ja lieventämiseksi. Ympäristöneuvosto totesi komission tiedonannon pohjalta antamissaan päätelmissä 14.10.2004, että tehokas keino saada aikaan integroitu ja yhteinen lähestymistapa on laatia ja toteuttaa yhteisön toimintaohjelma tulvien ehkäisystä, torjunnasta ja lieventämisestä. Neuvosto kehotti komissiota antamaan mieluiten ennen vuoden 2005 puoliväliä asianmukaisen ehdotuksen yhteisön toimintaohjelmaksi. Toimintaohjelmassa on kolme osaa: 1) informaatio ja tutkimus, 2) EU:n rahoitusinstrumentit ja 3) tulvadirektiivi.
Viimeksi muokannut Ariadna, 28.10.2007 23:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

broken wings kirjoitti:sanoisin, että miltein kaikki ns. väärät opit matkan varrella perusteltiin sillä, että niitä ei vaan sillon alkuun huomattu... kaikki ristin käytöt yms. niin ne ei olleet niin oleellisia niin sitten kun ne huomattiin niin ne poistettiin sieltä... Ja on kuulemma hyvä, että tämä uskonto puhdistuu kokoajan, kun siitä kitketään viimeisimmätkin pikkuvirheet... ja sitten loppujenlopuksi se on täysin puhdas :lol: Ja kieltämättä tämä meni muhun, ku kuumille kiville... hullua :shock:

Aluksi katsokaas kiinnitettiin huomio isompiin asioihin, ja jos löytyy virhe niin sehän on mahtavaa, että se korjataan ja lopputuloksena on täysin puhdas uskonto. Kuulostaa järkevälle.

Ihmettelin sitten sitä, että mitä jos vielä on jäljellä niitä vääriä oppeja, mutta jos kerta uskonto kokoajan vaan puhdistuu, kun siitä kitketään pienetkin väärät asiat niin nyt se on sitten puhdas.

Nään taas ensiviikolla nää mua totuuteen kutsuvat opastajat ja rupean olemaan aika hukassa, kun kaikki mitä luetaan niin löytyy raamatusta ja kaikkiin kysymyksiinkin löytyy vastaus... :shock:
Oletteko keskustelleet vuodesta 1975?

Voit kysyä heiltä, eikös VT-Seura opettanut varmana että tuolloin tulee loppu?

Vetoa tunteisiin. Sano, että miten kun monet toimivat todella sen mukaan taloudellisessa mielessä. Sitten heillä ei ollutkaan mitään omaisuutta 1976 kun olivat panneet kaiken luottamuksensa ja varansa lopun tuloon ja saarnaamiseensa.

Miksi VT-Seura ei pyytänyt anteeksi lopun tuloa jäseniltään? Miksi asiaa on pimitetty vuosia uusilta? Miksi ei pelata avoimin kortein?

Tässähän ei ole kyse puhdistamisesta vaan selkeästi valehtelusta.


Täältä tähän

Analysoija
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

broken wings kirjoitti:Siis on niin uskomatonta, että nää tyypit ketkä mun luona käy niin pystyy selittää ihan KAIKEN mulle... sitä ihan sokaistuu :shock: ja vielä kun kaikki oikeesti löytyy mun raamatusta ja tarkastan jopa asiayhteyden... :? mä oon ihan hukassa ja pulassa :x
Kunhan selittävät. Heidän oppinsa on murennettavissa pala palalta. Esitä yksi heidän opetuksensa niin me tällä palstalla pilkomme sen palasiksi.

Yksi tärkeä pointti. Jehovantodistajienkin opetuksen mukaan uskontoja pitää tarkastella sen mukaan millaisia "hedelmiä" ne tuottavat (Matteus 7:17-19). Uskontojen Uhrien Tuki ry:stä apua hakeneista suuri osa on juuri jehovantodistajia. Ortodokseja ei käsittääkseni ole vielä ottanut ry:hyn yhteyttä!
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Viesti Kirjoittaja almi »

Kaarmis kirjoitti:Ortodokseja ei käsittääkseni ole vielä ottanut ry:hyn yhteyttä!
Onpas ottanut. :wink: Tosin otin yhteyttä ex-jt-taustani vuoksi, en nykyisen taustayhteisön takia.

Asiallisesti ajatellen Käärmis on oikeassa: pahoinvointia tulee erittäin helposti esiin, jos yhteisön rakenteissa on jotain mätää...
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
broken wings
Viestit: 25
Liittynyt: 11.10.2007 16:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja broken wings »

Kohta on tädit täällä taas, nyt mä kirjotan paperille mahd paljon etten unohda ja kantelen teille sitten :lol:
broken wings
Viestit: 25
Liittynyt: 11.10.2007 16:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja broken wings »

Voi jessus, enhän mä saanu mitää paperille kirjotettua... ja kaikki uppos muhun taas kun rasvattu... tää on niin älytöntä.
Mutta tää nainen joka mun luona käy säännöllisesti niin on ollu todistaja jo vuodelta 70 tjtn... ja hänen miehensä ei ole todistaja :shock: Tämä on mun mielestä aika omituista. Ja sit ne varotteli mua, että älä nyt vaan taas mee lukee niitä kamalia luopioiden juttuja sieltä internetistä... :lol:
Olemme nyt keltaisen kirjan kohdassa: Ennustusten kirja s. 23 Ja kaikki puhutut asiat ovat tähän mennessä löytyneet raamatusta. :roll:

Me kävimme siis aluksi aika pitkälle mun kysymyksiä ja kaikkia kohtia vähän sekasin... ja sillei ja nyt ollaan sit alotettu ns. järjestelmällisesti tutkimaan.
Vastaa Viestiin