p0ter0:n esittely

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
p0ter0
Viestit: 443
Liittynyt: 16.09.2012 12:08

p0ter0:n esittely

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Olen viettänyt koko ikäni jehovantodistajien vaikutuspiirissä, vaikka en ole milloinkaan kastautunut. Kaikki lähiomaiseni ovat olleet jehovantodistajia tai uskovia, mutta niin sanotusti toimettomia. Itse jätin suorittamisen 90-luvulla ollessani vielä teini-ikäinen, mutta lukumäärältään varsin pienen lähisukuni vuoksi olen ollut tavalla tai toisella Vartitorni-seuran vaikutuspiirissä koko ikäni. Teini-ikäisenä tunsin itseni lähinnä agnostikoksi, mutta myöhemmin olen tuntenut itseni enemmänkin ateistiksi. Ensimmäisen kerran muistan kyseenalaistaneeni uskovaisuuteni ala-asteella. Koko tuon jälkeisen ajan olen joutunut elämään eräänlaisen luopioksi leimaantumisen ja muuten vaan kartettavaksi joutumisen uhkan alla. Eniten ateistiksi "kääntymiseeni" lienee vaikuttanut sukurasitteeni puolelta tulleet käännyttämisyritykset ja asioiden perinpohjainen tutkiminen, minkä tein vasta ollessani vaiheessa missä ainoastaan perustelujen vakuuttavuus ja loogisuus merkitsivät. Myös Seuran epärehellisyys "Evoluution vai luomisen tulos" kirjan kohdalla ja vuoteen 1914 liityvän numerologian suhteen vaikuttivat merkittävästi. Kirjoittelun ns. luopiopalstoilla aloitin lähinnä vastareaktiona lähiomaisieni jatkuville käännytysyrityksille. Mielenkiinnon kohteisiini keskustelun kannalta kuuluvat erityisesti mm. evoluutio, kosmologia, logiikka, yhdenvertaisuus, tasa-arvo ja logiikka, mutta vähemmässä määrin teologiset kiistat. Olen kirjoitellut aiheista aikaisempaan Vesipostiin, Suomi24:ään ja tällä forumilla ainakin nimimerkillä PoterO, mutta joskus myös nimettömänä vieraana. Koen olevani tämän uskonnon uhri, koska koko lapsuuteni ajan pelkäsin, että "toimeton" alkoholisti-isäni tultaisiin tappamaan Harmagedonissa. Varhaisnuorena myös kaikkea seksuaalisuutta paheksuttiin kovasti, mikä on vaikuttanut osaltaan kehitykseeni negatiivisesti.
SuurinBabylon
Viestit: 1371
Liittynyt: 02.01.2012 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: p0ter0:n esittely

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Terveteluoa palstalle! :)
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: p0ter0:n esittely

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa myös miun puolestani, vaikka tuttu kirjoittaja oletkin.
Let me go Master I hate you so
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: p0ter0:n esittely

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tervetuloa!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vastaa Viestiin