Mitäpä tuli saatua perinnöksi vanhemmilta?

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
possessed by Satan
Viestit: 43
Liittynyt: 28.09.2007 12:51
Paikkakunta: Tampere

Mitäpä tuli saatua perinnöksi vanhemmilta?

Viesti Kirjoittaja possessed by Satan »

Synnyin Jehovan Todistaja perheeseen, ja kaikki läheiset sukulaiset kuuluvat myöskin tähän "tosi kristilliseen uskontoon"...joten siinä sitä oltiin ja ihmeteltiin kaikkea.
Lapsena sitä käytiin kokouksissa ja kenttäpalveluksessa, ja leikittiin "meikäläis" lapsien kanssa
ja kivaahan se oli ku kavereita oli.

Kuolussa ei oikeen uskonnon puolesta kiusattu, muuten kuin 1-3 luokkaan asti, joka oli sinäänsä hyvä koska oli muutenkin niin hiljainen ja yksinäinen pojan rääpäle.

Kaikki yritti saada minua ryhtymään teokraattiseen palveluskouluun ja esittämään puheita. No oli se ujo poika joka ei halunnut niitä tehdä.
Joten enpä niitä koskaan tehnyt.
Kentällä kävin sillo ku oli pakko, jos joskus se oli hauskaa, jos nyt kenttä kaveri oli kaveri tai joku hauska ihminen.

Ryhdyin ajattelemaan että "onko tässä nyt oikeen järkee" yläasteella 7 luokalla, ja kyseenalaistin JT opetuksia omassamielessäni aikalailla, ja joskus jopa saatoin niitä möläyttää muillekki, josta sain aina vastauksen "ei niitä kannata miettiä, vaan pitää mielessä Paratiisi jen."
Sinäänsä se oli hassua koska sain monesti mieleeni että tässä ihan selvästi peitellään jonkin asteista TOTUUTTA.

Sitten törmäsin eräänä kauniina päivänä musiikkiin nimeltä Heavy metal. Siitä olen todella kiitollinen että se on keksitty. Siitä sain iloa ja paljon kavereita, ja juttua josta jutella.
Siitä ei oikeen JT porukka tykännyt. Hiukset olivat aina pidemmät kuin muilla, ja saatoinpa pitää mustia vaatteita, josta sitten tuli niitä kommentteja että "masentunut", "mielenterveys ongelmainen" ja "näyttää naiselta pitkässätukassa"....
...mietin hartaasti ja pitkään, miksi en kelpaa tälläisena heille? Mitä olen tehnyt väärin? kieltääkö Jumala Heavy metallin ( :lol: ) jne.
Se masenti jollakii tavalla, ja olin joskus tosi huonolla tuulella...

kesällä 2006 pääni oli räjähtämis pisteessä, ja jos en olisi muuttanut pois kotipaikka kunnaltani ja alottanut "omaa elämää" en välttämättä olisi tässä turisemassa tätä Hengellistä kokemusta :D

Elämä on hymyillyt nyt, ja muutama loistava kaveri Kuopion JT ajoista on parhaimpia ystäviäni, joista olen kiitollinen. Kiitos teille.
JA nyt ku olen menossa kihloihin niin eipä tämä savolaenen mies voes olla onnellisempi :)

JT höpötys oli kokemus sinäänsä mutta...herrajumala elekee kokkeilko sitä kotona tai missää muuvvallakkaa!
Jesus Saves!!!...yeah right....
JHVA
Viestit: 16
Liittynyt: 15.02.2008 23:18
Paikkakunta: Heaven

Viesti Kirjoittaja JHVA »

Hmmm. Oikeastaan mulla aika samanlaiset kokemukset, musiikki pelasti minut jeesukselta. :D Lisäksi muitten uskonveljien tekopyhyys on vieraannuttanut minut pois..
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitäpä tuli saatua perinnöksi vanhemmilta?

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

possessed by Satan kirjoitti: Kaikki yritti saada minua ryhtymään teokraattiseen palveluskouluun ja esittämään puheita. No oli se ujo poika joka ei halunnut niitä tehdä.
Joten enpä niitä koskaan tehnyt.
Kentällä kävin sillo ku oli pakko, jos joskus se oli hauskaa, jos nyt kenttä kaveri oli kaveri tai joku hauska ihminen.
Minä muistelen olleeni yksi niistä, jotka sinua yrittivät tyrkkiä vähän jokaiseen suuntaan. Kentällekin taisin joskus raahata tekopyhänä krapulassa. Taisimme käydä läpi alueeni melko varmoja ET-paikkoja.

Pyydän anteeksi :D
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
possessed by Satan
Viestit: 43
Liittynyt: 28.09.2007 12:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja possessed by Satan »

hehee :D
Jesus Saves!!!...yeah right....
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Viesti Kirjoittaja almi »

Olen aika samoilla linjolla aloittajan kanssa. Ihmettelin itsekin lapsena, miksi paratiisia käytettiin porkkanana aika monen asian hyväksymiseen tai vähintään sietämiseen. Minun sitokykyni rajat tulivat aikoinaan vastaan.

Kysymys "perinnöstä" on kieltämättä hyvä. Lyhyen pohdinnan jälkeen olen sitä mieltä, että edellisen lisäksi sain perinnöksi myös tietynlaisen häikäilemättömän asenteen, tyyliin mehän voimme tehdä toisin kuin yhteiskunnassa toivotaan siksi, että olemme Totuudessa. Lisäksi ihan henkilökohtaisiin perhesuhteisiin liittyen (tätä ei siis saa yleistää) sain perinnöksi kyvyn salailla ja kierrellä totuutta. Se on seikka, jota en suuremmin arvosta.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

almi kirjoitti: Lyhyen pohdinnan jälkeen olen sitä mieltä, että edellisen lisäksi sain perinnöksi myös tietynlaisen häikäilemättömän asenteen, tyyliin mehän voimme tehdä toisin kuin yhteiskunnassa toivotaan siksi, että olemme Totuudessa. Lisäksi ihan henkilökohtaisiin perhesuhteisiin liittyen (tätä ei siis saa yleistää) sain perinnöksi kyvyn salailla ja kierrellä totuutta. Se on seikka, jota en suuremmin arvosta.
Kuulostaa tutulta. Itse olen iloinen siitä, että lapsena opittu "on hienoa olla erilainen" -asenne on säilynyt aikuisikään saakka. Arvostan erilaisuutta ja halveksin massan mukana kulkijoita, tosin valitettavasti usein jopa silloin, kun massa on oikeassa.

Toisaalta parisuhteissa hankala tapani selitellä ja perustella kaikki asiat juurtajaksaen on rasite. Kaikki ei tykkää tavastani pyrkiä selittämään asiat perusteellisesti (perustellen? :wink: ) ja tietenkin itselle edullisesti. Tämä piirre on minussa melko merkittävä. Eräs meidän firman iso pamppu (joka ei tunne taustaani) sanoikin mulle joskus, että "Vaikka teillä Kuopiossa menis miten huonosti, niin sinä se osaat aina selittää asiat niin, ettei me voida sinua mistään syyttää" :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin