SisarHento

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

SisarHento
Viestit: 112
Liittynyt: 07.08.2012 16:22

SisarHento

Viesti Kirjoittaja SisarHento »

Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja ex-sisar, siitä nimimerkkini SisarHento. Valitettavasti en enää kuitenkaan ole hento. Olin aikoinaan seurakunnan vanhimman vaimo, mutta se ei todellakaan merkinnyt, että avioliittomme olisi ollu onnellinen. Voi kuinka täynnä kiukkua kihisin, kun mieheni piti esimerkiksi sunnuntai-esitelmän onnellisen avioliiton salaisuudesta. Hänelle tärkeintä oli työ ja uskonto; minä olin kuin ilmaa. Sittemmin sairastuin masennukseen. Kuvittelehan kuinka pitää tehdä raskasta kolmivuorotyötä, olla hyvä sairaanhoitaja, olla hyvä äiti (kolme lasta), hyvä vaimo , hyvä jehovan todistaja, koti siisti. Kuka piru semmosta pitkän päälle kestää. En enää jaksanut käydä kokouksissa, enkä kenttätyössä. mieheni ei ymmärtänyt lainkaan sairauttani, mutta eivät seurakunnan jäsenetkään; ei edes sisaret. Jäin niin totaalisen yksin. Usein mietin, että miten pääsen tästä helvetistä ja vanhimmiston kyttäyksestä eroon.

Niinpä tapahtui se klassinen tapaus, että rakastuin toiseen mieheen, ja sitä kautta minut tietenkin erotettiin seurakunnasta ns.haureuden takia. Voi sitä vapauden tunnetta, kun tunsin itseni viimein vapaaksi kaikesta taakasta, jota olin vuosia mielessäni kantanut.

Voi hyvä helevetti, että kaikkeen sitä nuoruuden pöljyyksissä piti sitoutua!
Viimeksi muokannut sinner74, 15.10.2012 07:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Fiksattu otsikko Kirjoittajien esittely --> SisarHento
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: kirjoittjien esittely

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Tevetuloa SisarHento!
Onnittelen onnellisesta ratkaisusta päästä pois onnettomasta tilanteesta.

Valtakunnan salien näytelmä "Onnellinen elämä hengelllisessä paratiisissa" sisältääkin useimmiten täydellisen helvetin, valtakunnan salien hymy kun kätkee alleen perheiden todelliset olosuhteet.
Sittemmin sairastuin masennukseen. Kuvittelehan kuinka pitää tehdä raskasta kolmivuorotyötä, olla hyvä sairaanhoitaja, olla hyvä äiti (kolme lasta), hyvä vaimo , hyvä jehovan todistaja, koti siisti. Kuka piru semmosta pitkän päälle kestää. En enää jaksanut käydä kokouksissa, enkä kenttätyössä. mieheni ei ymmärtänyt lainkaan sairauttani, mutta eivät seurakunnan jäsenetkään; ei edes sisaret.
Vain muutama kuukausi sitten samoin tunteva vanhimman vaimo jätti miehensä ja näyttääkin siltä, että ne srk:ssa paljon puhutut onnellisen perhe-elämän ohjeet menevät perille vain perheettömille, yksineläjille.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: kirjoittjien esittely

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Tervetuloa kirjoittelemaan. Kiva saada lisää naiserengiaa tänne. Vanhimman lapsena kasvaneena ymmärrän ton kyttäyksen täysin.
loikkarisusi
Viestit: 166
Liittynyt: 19.09.2012 19:20

Re: kirjoittjien esittely

Viesti Kirjoittaja loikkarisusi »

Tervetuloa palstalle! :)
SisarHento kirjoitti: --
Hänelle tärkeintä oli työ ja uskonto; minä olin kuin ilmaa. Sittemmin sairastuin masennukseen. Kuvittelehan kuinka pitää tehdä raskasta kolmivuorotyötä, olla hyvä sairaanhoitaja, olla hyvä äiti (kolme lasta), hyvä vaimo , hyvä jehovan todistaja, koti siisti. Kuka piru semmosta pitkän päälle kestää. En enää jaksanut käydä kokouksissa, enkä kenttätyössä. mieheni ei ymmärtänyt lainkaan sairauttani, mutta eivät seurakunnan jäsenetkään; ei edes sisaret. Jäin niin totaalisen yksin. Usein mietin, että miten pääsen tästä helvetistä ja vanhimmiston kyttäyksestä eroon.--
Niin, juuri tuo yletön suorittaminen on asia, jonka monet täälläkin kokevat ahdistavana. Aina voisi (ja pitäisi) "tehdä enemmän Herran työssä" :roll:
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tervetuloa!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Niin surulliselta kuin kuulostaakin, tilanteesi avioliitossa olleen ulkoisen onnen ja sisäisen sodan kanssa vaikuttaa niin kovin yleiseltä todistajien parissa, kuten Ariadnakin jo totesi. Toivottavasti elämäsi suo sinulle parempaa tästä eteenpäin, ja saat ajan myötä myös lapsesi ymmärtämään tilanteen.
Tervetuloa eheytymään!
SisarHento
Viestit: 112
Liittynyt: 07.08.2012 16:22

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja SisarHento »

Kivikko kirjoitti:Niin surulliselta kuin kuulostaakin, tilanteesi avioliitossa olleen ulkoisen onnen ja sisäisen sodan kanssa vaikuttaa niin kovin yleiseltä todistajien parissa, kuten Ariadnakin jo totesi. Toivottavasti elämäsi suo sinulle parempaa tästä eteenpäin, ja saat ajan myötä myös lapsesi ymmärtämään tilanteen.
Tervetuloa eheytymään!
Onnekseni minä ja kaikki kolme lastani olemme jo "eheytyneet" :wink: Lasteni kanssa olemme avoimesti keskustellet aiheesta "meidän perhe ja Jehovan todistajat plus muut kahelit". Joskus jopa naurammekin sitä, mitä me aikoinaan yhdessä koimme ollessamme koko perheenä Jehovan todistajia. Mutta sitä eivät lapseni lakkaa ihmettelemästä, että kuinka minä ja heidän isänsä järkevinä ihmisinä menimme mukaan moiseen touhuun. Syitä on varmaan monia, mutta kun ei alussa tiedä kaikkea, mitä tämänkin kaltaiseen yhteisöön liittyminen merkitsee, niin ei osaa arvioida ratkaisun merkitystä elämässä eteenpäin.

Kiitokset teille myötätunnosta!
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Minäkin ihmettelen suuresti, miksi minun isovanhempani ja vanhempani ovat tuohon lahkoon ajautuneet. Ihan järkeviä ihmisiä olisivat muuten, mutta lahko on saanut pääkopan sekaisin ainakin isältäni - sen verran huikeita turinoita kuulen siltä puhelimen välityksellä silloin tällöin...
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mun mutsi on sitä ikäluokkaa, että toinen maailmansota lienee suurin yksittäinen vaikuttaja tuohon kulttiin ajautumisessa.
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Voip olla saman suuntaiset syyt mun isovanhempienkin kohdalla.
erasmios36

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja erasmios36 »

Tervetuloa kollega!
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja paula »

Terveisiä multakin, hoitaja olen. Minäkin nuoruuden ajattelemattomuudessa menin mukaan, mutta sitä en todellakaan ymmärrä että myös aikuiset ihmiset silloin tällöin hurahtaa heidän porukkaan.
Onneksi sulla on lapsesi irti ikeestä, minulla on ainakin tällähetkellä kaikki neljä kovasti kiinni, hyvin huonosti saan heihin yhteyttä.
kaikkea hyvää sulle uudella polulla.
Marjolie
Viestit: 262
Liittynyt: 22.01.2013 14:42

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja Marjolie »

Ei kenenkään tarvitse sietää tilannetta, jos se ahdistaa eikä ketään kiinnosta auttaa. Itse lähdin myös kun minua ahdisti se tilanne, ettei ketään kiinnostanut olla tukena kun äitini erotettiin. Lohdutan itseäni sillä tiedolla, että kyllä Jumala näkee ihmisen mieleen ja sydämeen millainen ihminen on, vaikkei sitä muut ihmiset nää. Ei muuta kun elämään täysin rinnoin "uudessa elämässä" ja nauttimaan uusista ystävyyssuhteista.
SisarHento
Viestit: 112
Liittynyt: 07.08.2012 16:22

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja SisarHento »

En ole muutamaan päivään käynyt näillä sivuilla ja nyt vasta huomasin, että olen saanut teiltä mukavaa kannustusta. Siitä kiitokset! Mukavalta tuntuu, että joukossamme on myös kollegoja.
Minut erotettiin seurakunnasta jo seitsemäntoista vuotta sitten. Pitkän tien olen kulkenut ja voin sanoa, että tässä elämän vaiheessa asiat ovat mallillaan. Lasteni kanssa minulla on läheiset ja lämpimät suhteet, vaikkakin asuvat pääkaupunkiseudulla. Myös he ovat joutuneet työstämään tätä aihetta nimeltään Jumalan rakkaudellinen ja oikeamielinen seurakunta.
Mutta nyt he voivat hyvin ja jehovantodistajuus on heille niin kuin itselle mennyttä painajaista.
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: SisarHento

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Tervehdys SisarHento Agnostikko tässä Kiitokset tervetuloa toivotuksista palstalle Luin tuossa juuri elämäntarinaasi Jos yhtään lohduttaa on ton jt-kuvion takia mullakin vaikka mitä sotkua koettu Vaikka en koskaan kasteelle asti päässytkään Mutta kerron sitten ehkä myöhemmin enemmän itsestäni sinulle ja muille No jonkun verran noista munkin kaikista eri foorumin palstoille lähettämistäni jutuista saa jo nuuskittua joka tahtoo Jep
Vastaa Viestiin