Agnostikko

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ja oliko kristadelfialisetkin? Pääasiassa amerikkalaisia liikkeitä, siellä kun niitä riittää enemmän kuin meillä, tosin jehovantodistajuuskin on amerikkalainen 1800-luvun uususkonto.
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Jehovan todistajat eivät käy armeijaa/eivätkä sodi jutun lisäksi mulle yritettiin markkinoida loppuvaiheessa kriittisten kysymysteni jälkeen Vartiotorniseuraa ainoana oikeana uskontona sillä että: No Agnostikko kerroppa meille sitten mitä heillä muilla on sulle tarjota? Mitä he tarjoavat? ...Tätä mulle hoettiin kyllästymiseen asti kun heille selvisi että olen painanut luopio-nappia Toistolla tuli: Mitä heillä on sinulle? Miten asiat menee? Mikä on totuus? Ei heillä ole totuutta jos eivät pysty sitä sinulle kertomaan jne...
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Agnostikko kirjoitti:Ei heillä ole totuutta jos eivät pysty sitä sinulle kertomaan jne...
Ei ole totuutta ei, joten ei ole myöskään tarvetta perustella sitä. Toisin kuin jehovantodistajilla, jotka väittävät omaavansa totuuden, mutta eivät kykene sitä perustelemaan.
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Niin no mä vastasin tohon todistajan heittoon: Ei heillä ole totuutta jos eivät pysty sitä sinulle kertomaan Että no mikä se totuus sitten oli vaikka vuosina 1100jkr.-1500jkr. ? Ihan nyt vaikka summamutikassa arpomalla otetaan nämä vuodet? Koska todistajathan ymmärtävät että näinä vuosisatoina totuutta oli pikku rippeinä siellä täällä pitkin kristikuntaa hajallaan (näin sen olen ymmärtänyt) No nyt jos ajatellaan että todistajat onkin pieleenmennyt porukka niin mehän voisimme olla vaikka samassa tilassa kuin silloin mun lonkalta heittämät vuodet 1100jkr.-1500jkr. just nyt vieläkin Eli mikään ei olisi muuttunut Vaiheessa ollaan totuus hajallaan pikku rippeinä pitkin kristikuntaa ja tosi uskonto se ainoa ja oikea joka ennallistetaan ja laitetaan taas toimimaan tulee jossain vaiheessa vasta tulevaisuudessa tapahtumaan.... (tiettyä samankaltaisuutta Urantian kanssa tässä ajatus leikissä) No tää on tätä keskustelua voishan se olla näin ja noin ja niin ja tälleen ja tolleen ja silleen jne.... jne.....
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Agnostikko kirjoitti:Että no mikä se totuus sitten oli vaikka vuosina 1100jkr.-1500jkr. ?
Ei se Raamatun totuus ole mihinkään häviinnyt kun sitä ei ole ollutkaan.
Koska todistajathan ymmärtävät että näinä vuosisatoina totuutta oli pikku rippeinä siellä täällä pitkin kristikuntaa hajallaan (näin sen olen ymmärtänyt)
Tuo Vt-seuran väite on perusteeton jo senkin takia, ettei tuota markkinoitua Vt-totuutta ole lainkaan olemassa. Yksi hilpeä esimerkki on "Täyttynyt salaisuus" -kirjassa sivulla 76 esitetty ketju Paavalista Russeliin:

Paavali
Johannes
Arius
Waldo
Wycliffe
Luther
Russell

Hilpeys on siinä, että näistä kolminaisuuden kannattajia olivat Waldes, Wycliffe ja Luther. Ja kun sitten ottaa huomioon sen Vt-opetuksen, että hallintoelin on ollut olemassa läpi vuopsisatojen, miksi Jehova ei ole sen kautta oikonut esimerkiksi noita kolmea mainittua?
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Kolminaisuus opin Waldo Wycliffe ja Luther No mulle selitettiin tämä sillä että kavereissa oli Totuus mutta sen lisäksi kristikunnan jumalattomia harhaoppeja likatahroina Ja näin on loogistakin ja oikeestaan itsestään selvää kun ottaa huomioon ajan mitä silloin elettiin Kukaan jolla oli Totuus ei ollut täysin puhdas vaan painolastina myös vääriä opetuksia tietenkin jne... Näin yksinkertaisen simppelisti mulle asia selitettiin kun tuli siitä puhetta vanhimman kanssa
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Verrataan kahta tapausta: MAAILMALLINEN HENKILÖ JOKA ON NS. KIINNOSTUNUT ja alkaa tutkistelemaan todistajien kanssa ja MAAILMALLINEN HENKILÖ JOKA ON NS. KIINNOSTUNUT + NAIMISISSA TODISTAJAN KANSSA (TODISTAJA MENNYT NAIMISIIN MAAILMALLISEN KANSSA) ja alkaa tutkistelemaan todistajien kanssa Niin onko todistajien suhtautuminen noin yleisesti hieman/paljon? erinlainen näihin kahteen eri edellä mainittuun tapaukseen/henkilöön Tulis mieleen että HENKILÖ JOKA MAAILMALLINEN KIINNOSTUNUT koetaan aidosti kiinnostuneeksi ja rakkauspommitusten lisäksi varmasti saisi osakseen ihan aitoakin huomiota rakkautta ja lähimmäisten lämpöä Kun taas HENKILÖ JOKA MAAILMALLINEN KIINNOSTUNUT + NAIMISISSA TODISTAJAN KANSSA (TODISTAJA MENNYT NAIMISIIN MAAILMALLISEN KANSSA) voidaan kokea hieman/paljon? epäaidosti kiinnostuneeksi (todistaja puolison + suvun mielistelyn vuoksi muka tutkistelee) rakkauspommitusten lisäksi varmasti saisi osakseen muutakin huomiota rakkautta ja lähimmäisten lämpöä mutta olisiko koko homma sittenkin osalta todistajia pelkkää rakkaus-teatteria ja selän takana "kohteliaan" kylmän viileätä hieman/paljon? epäilevää maailmallista kiinnostunutta kohtaan Saattaisi olla jopa halveksuntaa ja vihaa Ja jos näin on niin tällainen henkilöhän on aika VAINOHARHAISESSA TILANTEESSA (kun tajuaa ettei häntä oteta vakavasti kiinnostuneena ja epäilys rakkaus-teatterista hänen ympärillään kasvaa) kun ei tiedä mikä on totta ja mikä ei kun hänelle ollaan ystävällisiä rakkaudellisia Voi käydä loppupeleissä niin että ei luota enää mihinkään vaan alkaa epäillä niin todistajien käytöstä kuin maailmallistenkin käytöstä Menee täysin lukkoon Onko kokemuksia mitä on olla jehovantodistajan aviopuoliso kun juttu menee vielä niin että jehovantodistaja on mennyt naimisiin maailmallisen kanssa ja JUURI SINÄ olet nyt tämä henkilö?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Agnostikko kirjoitti:Kolminaisuus opin Waldo Wycliffe ja Luther No mulle selitettiin tämä sillä että kavereissa oli Totuus mutta sen lisäksi kristikunnan jumalattomia harhaoppeja likatahroina Ja näin on loogistakin ja oikeestaan itsestään selvää kun ottaa huomioon ajan mitä silloin elettiin Kukaan jolla oli Totuus ei ollut täysin puhdas vaan painolastina myös vääriä opetuksia tietenkin jne... Näin yksinkertaisen simppelisti mulle asia selitettiin kun tuli siitä puhetta vanhimman kanssa
Mulle opetettiin aikoinaan, että jt-hallintoelin on ollut olemassa kautta vuosisatojen, opettiko Jehova sillekin vääriä oppeja? Missähän tuo ko. elin esiintyi ja oli kautta vuosisatojen?

No jos Vt-seuralla oli vääriä oppeja ja pääsi niistä irti, niin se tapahtui omaksumalla uusia vääriä oppeja, sellainenko se on totuus - kilpajuoksu siitä kuka ehtii useimmin vaihtaa näkemyksiään siitä mikä tulisi olla Raamatun totuus. Russelilla oli oma lopunaikansa, Jeesuksen paluuvuosi ja maailmanloppu. Rutherfordilla toinen lopun aika ja oma maailmanloppu. Franzilla oma Jeesuksen paluu ja oma maailmanloppu, joka jätkä siis omilla teillään.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Agnostikko kirjoitti:Verrataan kahta tapausta: MAAILMALLINEN HENKILÖ JOKA ON NS. KIINNOSTUNUT ja alkaa tutkistelemaan todistajien kanssa ja MAAILMALLINEN HENKILÖ JOKA ON NS. KIINNOSTUNUT + NAIMISISSA TODISTAJAN KANSSA (TODISTAJA MENNYT NAIMISIIN MAAILMALLISEN KANSSA) ja alkaa tutkistelemaan todistajien kanssa Niin onko todistajien suhtautuminen noin yleisesti hieman/paljon? erinlainen näihin kahteen eri edellä mainittuun tapaukseen/henkilöön
En keksi mitään eroa, paitsi tietty henkilösuhteet. Jt:n puolisoa toki yritetään yleensä käännyttää, vaikka ei olisi järin kiinnostunutkaan, mutta sama voi tapahtua kenen tahansa kohdalta.
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Juu pähkinä purtavaksi tossa mun jutussa oli vain että Maailmallinen henkilö joka ns. kiinnostunut + naimisissa jehovantodistajan kanssa Todistaja mennyt naimisiin maailmallisen kanssa Edustaa vartiotorniseuran kannalta MAHDOLLISTA UHKAA TODISTAJALLE SAATANAN PELIKAVERI ja jehovantodistaja on HIEMAN HAKOTEILLÄ OLEVA J.TODISTAJA KUN EI MENNYT HERRASSA NAIMISIIN RIKKOI RAAMATUN KÄSKYÄ HENGELLISESTI VAARASSA EKSYÄ ja tästä asetelmasta olevat mahdolliset seuraukset No se siitä Lueskelin tossa äskön keskustelufoorumi: Jehovantodistajat osion vanhoja keskusteluita ja olin sivulla: 124 ja keskustelussa: KIT-käännös Olin jo kerran paperille riipustanut täältä netistä kopio paprun missä KIT-asiaa Mutta jonnekkin senkin hukkasin Pitää jossain vaiheessa paneutua siihen KIT-Raamattuun paremmin Harmi vain kun toi englannin kielen taito ei niin hääppönen
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Agnostikko kirjoitti:Todistaja mennyt naimisiin maailmallisen kanssa Edustaa vartiotorniseuran kannalta MAHDOLLISTA UHKAA TODISTAJALLE SAATANAN PELIKAVERI
Ehei, uhka sanan varsinaisessa merkityksessä koetaan vasta siinä tapauksessa jos jt menee avioon saatanallisen luopion kanssa.
ja jehovantodistaja on HIEMAN HAKOTEILLÄ OLEVA J.TODISTAJA
Onneksi vain hieman, opillisesti hakoteillähän heistä on jokainen.
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Jt-tytteli hurahti luopio renttu-ukkoon ja tytön esimerkillinen jt-vanhin isukki ja jt-tienraivaaja äityli... Jotain näin suloisen Saatanallista mulla ei tullut mieleenkään Mutta totuus on tarua ihmeellisempää ...Näitäkin varmasti löytyy
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Kun aloin olla jo hieman kriittinen (ensimmäiset epäilyt aikaa elettiin) vartiotorniseuran juttuja kohtaan Vanhin joka mua todistajaksi yritti valmentaa tuli rehellisyyden nimissä mua jutuissaan kerran vastaankin kun olin epäileväinen Hän sanoi mulle : Voi se hei olla että mullakin pimenee päässä ja saatan luopua Totuudesta Koskaan ei tiedä miten voi käydä pitää olla varovainen... Niin jos sulla ehkä sitten pimeni päässä (en tiedä?) niinkuin MULLA AINAKIN PIMENI niin jos/kun satut lukemaan tätä mun tekstiä (viimekertoja kun nähtiin vihjasin sulle että käyn täällä) varmasti tunnistat minut mun röyhkeästä tekstistä/muistakin täällä eri paikoissa olevista jutuista (olen antanut itsestäni tunnistus vihjeitä) PALATAAN nyt ASIAAN mennään kahville minä tarjoan ja vaihdetaan kokemuksia miten sulla sun lyhty sammui ja miten mulla mun lyhty sammui Kuin meillä pimeni kummallakin päässä Eli kuin meitä kumpaakin KUSETETTIIN ja oltiin HARHASSA Jos taas luet tätä mun juttua ja olet edelleen uskossa oleva vanhin mutta nyt jotenkin tänne eksynyt lukemaan niin PALATAAN nyt ASIAAN jatketaan siitä mihin jäätiin eli mun vartitorniseura/Raamattu kysymyksiin Anna niihin kaikkiin mua tyydyttävät vastaukset + ota muitakin vanhimpia/todistajia mukaan keskustelemaan jos haluat Niin jos vastauksenne tyydyttävät minua Aloitetaan ensitilassa taas tutkistelu ja mä lähden salille jatkamaan keskenjääneitä Raamatun lukuja ja kastamattoman julistajan titteli on todennäköisesti vain ajan kysymys
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Tohon mun viime viestiin halusin vielä lisätä että saatan olla välillä hieman karkea ja hyökkäävä jutuissani Mua vain jäi harmittamaan tää tietty vanhin kun ehdin ystävystyä hänen kanssaan ja meillä oli monta mielenkiintoista keskustelua muustakin kuin vain tutkistelua Tykkäsin vaihtaa mielipiteitä hänen kanssaan ja jutella ihan kaikesta Jotenkin vaan loukkaa kun näin häntä viimeksi jokunen aika sitten kaupungilla niin hetki juteltiin ja hän sanoi olevansa minun kaveri ja ystävä ja lupasi palata kanssani asiaan Raamattu ja jt-asioita juttelemaan Olen vain ymmärtänyt ja tottunut että jos joku sanoo olevansa minulle kaveri ja ystävä ja ystäviä on oltukin niin hän pitää sanansa Vai oliko tämä sitä välillä täällä Veljesseurassakin puhuttua ehdollista-ystävyyttä? No joka tapauksessa jos tämä kyseinen vanhin sattuu lukemaan tätä niin mun mielestä asiat voi riidellä keskenään mutta ei ihmiset Eli minulla ei ole sinua vastaan mitään Olet ihan hyvä tyyppi Eiköhän palata asiaan ja nostetaan kissa pöydälle ja kissan viereen Raamattu ja keitetään kahvit
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Mikä juttu muuten tää oli/on Raamatun ja vartiotorniseuran kannalta? Eli 2008 syksyllä Yhdysvaltalainen rahoitusalan yritys Lehman Brothers kaatui ja vaikutti akuutisti maailmanlaajuisesti osakemarkkinoihin ja dollarin kurssiin ja myöhemmin maailmalla oli kaikenlaista talous sotkua

Todistaja veljet jotkin supisivat innoissaan keskenään että: Tämä se on! Juttelivat keskenään ja totesivat että eräässä jo 1970-luvulla julkaistussa jehovan todistajien kirjassa oli ennustettu tai jotenkin vihjattu näin käyvän Talous menee alamäkeen ja tulee vaikeuksia Raha-hommat maailmalla menee huonoon suuntaan Tämä keskustelu käytiin vuonna 2009 Mulla tuli mieleen tää Lehman Brothers ja sen seuraukset

Satuin vaan olemaan muutamia kertoja läsnä itse kun juttelivat tästä keskenään No mulle ei asiaa alettu selittämään Olin silleen ns.taustalla vähän sivussa Jäin välillä tutkistelun jälkeen muuten vain seuraan Kun veljet kyläilivät toistensa luona

Oliko tämä kaikki äsköinen sitä kun vanhin selitti mulle että ennen Harmaa tulee rahapula maailmaan ja sanoi sen jälkeen porukka/maailma iskee kristikunnan kirkkoihin kun siellä lepää isot summat rahaa ja kirkot putsataan rahoista tyhjiksi ja uskontojen alasajo olisi alkanut

Sitten pitäisi varmaan olla se rauhan aika tässä välissä tai jossain välissä vai just ennen Harmaa? Lopullinen uskonnon hävittäminen ja jehovantodistajat jäis ainoaksi Sitten heidän vainoa jonkinaikaa ja vihdoin olis Harman vuoro (Mites kun kaikessa tossa rytäkässä pitäis olla ehditty saarnata hyvä uutinenkin kaikelle kansalle jossain välissä?)

Onko tuttu juttu tää 1970-luvulla julkaistu vartiotorniseuran kirja ja äsköinen tarina?
Vastaa Viestiin