tervehdys

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

tervehdys

Viesti Kirjoittaja meikku »

Esittäydynpä minäkin, kun olen jo jonkin aikaa vieraillut sivustolla.

Olen kohta kolmekymppinen JT-perheeseen syntynyt nainen. Lapsuuteni oli aika normaali JT-lapsuus kenttäreissuineen ja kokouksissa istumisineen, selkäsaunoineen ja maailmanloppuineen. Kasvoin hyvin pienessä lestaadiolaisessa kunnassa, jossa kunnioitettiin vanhempia ja opettajia... perusilmapiiri oli melkoisen ahdistava. Minut on kastettu 12-vuotiaana.

Pitkään olin sitä mieltä, että tämä on Totuus... mutta että minusta ei vaan oikein ole siihen. Tykkään liikaa kaikista maailmallisista jutuista :wink: Kävin kuitenkin kokouksissa (ja käyn jonkunverran edelleen).

Nyt olen noin vuoden verran tutkinut asioita, vaikka tuntuu että tutkittavaa riittää vaikka millä mitalla edelleen. Erityisesti tunnen suuttumusta näistä nyt ilmi tulevista pedofiili-jutuista. Miten jumalanhengen ohjaamassa järjestössä voidaan hoitaa asiat noin?

Lähinnä nyt kaipaan vähän vertaistukea näiden ajatusteni kanssa... julkisesti olen JT edelleen.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tervetuloa foorumille! :)

Ja onnittelut rohkeudesta kyseenalaistaa. Kaikki eivät siihen pysty.
meikku kirjoitti:Erityisesti tunnen suuttumusta näistä nyt ilmi tulevista pedofiili-jutuista. Miten jumalanhengen ohjaamassa järjestössä voidaan hoitaa asiat noin?
Tällaiset tapaukset olivat minullekin yksi silmiä avaava yksityiskohta. Järjestön maineen suojeleminen ihmisten (ja vieläpä lasten) kustannuksella on jotain käsittämättömän vastenmielistä. Ei voi kuin toivoa, että lukuisat oikeudenkäynnit muuttavat Vt-seuran kurssin tässä asiassa, ja että tulevaisuudessa lasten etu menee Seuran maineen edelle. Vaikka sitten uhkasakkojen voimalla jos ei muuten.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Drontti82
Viestit: 410
Liittynyt: 31.07.2013 20:49

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Drontti82 »

Hei meikku!
meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja meikku »

... Jatkan vielä sen verran että pari juttua mitä olen ihmetellyt jo ennen kun varsinaisesti näitä oppeja kyseenalaistin, oli muutamat erottamistapaukset joihin törmäsin. Esim. valtavien henkilökohtaisten tapaturmien jälkeen pahasti masentunut ja jonkinsortin hermoromahduksen saanut ihminen... joka oli siihen aikaan suomeksi sanottuna ihan sekaisin kun seinäkello... erotettiin alkoholismin takia??? saattohan siinä tietty kuppi maistua... mutta olis varmaan maistunut itse kullekin siinä tilanteessa. Tätä tapausta mietin aikanaan paljon.. koska minulla oli niin paha mieli tuon ihmisen puolesta, ja eihän häntä voinut edes mitenkään rohkaista kun ei edes moi saanut sanoa.

Ja sitten lapsuuden seurakunnassani oli risu valtakunnansalin vessan käsipaperitelineen päällä... ihan tälleen yhteiskäytössä ,jos lapset oli tuhmasti. Ja melkein joka kokouksessa sitä käytettiin. Sain minäkin siitä osani aika usein.

Ei kellekään tullut vissiin mieleen että siinä tapahtui rikos joka kerta....
Drontti82
Viestit: 410
Liittynyt: 31.07.2013 20:49

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Drontti82 »

:(
meikku kirjoitti:Esim. valtavien henkilökohtaisten tapaturmien jälkeen pahasti masentunut ja jonkinsortin hermoromahduksen saanut ihminen... joka oli siihen aikaan suomeksi sanottuna ihan sekaisin kun seinäkello...
Olen lukenut väittämän, että depressiot, vainoharhaisuus ja skitsofrenia olisivat kolme kertaa yleisempiä Jehovan todistajien parissa, kuin muun väestön keskuudessa.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

terve meikku, ja tervetuloa palstalle. Samaa ikäluokkaa ollaan ja samassa tilanteessa, paitsi itse en ole käynyt missään moneen vuoteen. Ainoa syy vielä roikkua on, että halua huolehtia ikääntyneestä äidistä, hän kun laittaa heti suhteet poikki, jos jätän järjestön. Sinullakin ilmeisesti Jt. sukua? Täytyy myöntää, että iysekin olen saanut "nauttia" kurittamisen iloista. Miedän salilla inva vessa oli siinä käytössä.









edit. typo
Peeveli
Viestit: 362
Liittynyt: 09.05.2012 14:39

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tervetuloa :)
...Mess with the best, fuck the rest
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tekisi mieli ottaa hommakseni kierrellä valtakunnansalien vessoja ihan vaan siksi, että jos sais ikuistettua kameralle tuo risu...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja meikku »

hei taas.. ja kiitosta vaan:)

onneksi tuo risu taitaa nykyisin olla jo mennyttä maailmaa... tosin sitähän ei tiedä mitä jokaisen kodin seinien sisällä tapahtuu. Ja juu koko suku on mukana. Siksi tämä nyt on vähän hankala tilanne.

Aina välillä harkitsen kun oikein kiukuttaa että ilmoitan perheelle että en tule enää mihinkään kokouksiin enkä halua kuulla koko asiasta enää mitään. Minulla on myös omia lapsia, ja sekin osaltaan mutkistaa asioita. Ja paljon olen joutunut miettimään mitä haluan lapsilleni opettaa... kun mummeilta ja papoilta taas kuulee kyllä ihan riittämiin tuota totuuttakin.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Joo onneksi mun ex-vaimoni epäonnistui kasvatuksessa, kummastakaan pojastani ei tullut jehovantodistajaa. :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Heipä hei! Oiva nikkivalinta :D


Pitkään olin sitä mieltä, että tämä on Totuus... mutta että minusta ei vaan oikein ole siihen. Tykkään liikaa kaikista maailmallisista jutuista :wink: Kävin kuitenkin kokouksissa (ja käyn jonkunverran edelleen).
Minäkin uskoin pitkään tuon olevan totuus, eikä minustakaan ollut siihen, eikä kaikista ole siihen..eikä tarvitsekaan. Kaikki vain ei pysty elämään niin ahdasta ja eristäytynyttä elämää.

Nyt olen noin vuoden verran tutkinut asioita, vaikka tuntuu että tutkittavaa riittää vaikka millä mitalla edelleen. Erityisesti tunnen suuttumusta näistä nyt ilmi tulevista pedofiili-jutuista. Miten jumalanhengen ohjaamassa järjestössä voidaan hoitaa asiat noin?
Pedofiili-jutut taitaa olla jo yli sadas asia mistä mietin, kuinka ihmeessä tuo voisi olla jumalan ohjaamaa. Tosin jo ensimmäisen 10 asian jälkeen selvisi, ettei sitä mikään muu ohjaa kuin ihmislähteet. ("sadas" & "10" vedetty hatusta)

Lähinnä nyt kaipaan vähän vertaistukea näiden ajatusteni kanssa... julkisesti olen JT edelleen.
Täältähän sitä löytyy ja iso osa meistä kokee ja on kokenut samoja ajatuksia kuin sinä. Jokainen meistä ymmärtää kuinka vaikeaa on repiä hajalle koko maailmankuva. Päivä kerrallaan beibi!


On vaikeaa, jos joka IKINEN asia pitää selvittää ja kyseenalaistaa uusiksi, mutta pakko kai se on jos meinaa selvittää missä todellisuudessa mennään. Nähtävästi on alkanut valkenemaan, että kaikki ei ole niin kaunista , kuin annetaan ymmärtää.
Kyllä se siitä :) Sinähän vain olet rehellinen itsellesi. Mitä väärää siinä voi olla?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa minunkin puolestani.

Hyvä että uskallat miettiä asioita.
Mukana roikkuminen voi olla rankkaa, mutta ainakin sulla on hyvä syy.
Let me go Master I hate you so
meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja meikku »

Kiitos vaan kaikille:) Täällähän on lämpimämpi vastaanotto kuin valtakunnansalilla koskaan:)

Muistan aina kun ekaa kertaa menin uuteen seurakuntaan siinä parikymppisenä yksin, ja maha pystyssä. Semmonen täti katto pitkin nenänvarttaan ja tuli ensimmäisiksi sanoiksi kysymään "Onkos sinut kastettu?" Kun sanoin että juu, seuraava kysymys oli "Oletkos sinä naimisissa?" ,kun sanoin siihenkin juu, hän vihdoin uskalsi hymyillä minulle ja alkaa juttelemaan:)
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

meikku kirjoitti:Kiitos vaan kaikille:) Täällähän on lämpimämpi vastaanotto kuin valtakunnansalilla koskaan:)

Muistan aina kun ekaa kertaa menin uuteen seurakuntaan siinä parikymppisenä yksin, ja maha pystyssä. Semmonen täti katto pitkin nenänvarttaan ja tuli ensimmäisiksi sanoiksi kysymään "Onkos sinut kastettu?" Kun sanoin että juu, seuraava kysymys oli "Oletkos sinä naimisissa?" ,kun sanoin siihenkin juu, hän vihdoin uskalsi hymyillä minulle ja alkaa juttelemaan:)

Tyypillistä ehdollista ystävyyttä ja rakkautta.
Ei sovi kovinkaan hyvin ajatukseen missä Jeesus puhui arvokkuudesta ja varpusista.

Jos olisit vastannut eri tavoin , et olisi ilmeisestikään ollut arvollinen nauttimaan tämän tätösen seurasta. Tuomitaanko siinä ihminen vai teot?

Sitähän se on.. Kun ei taho kelvata ja ollaan vaatimassa täydellisyyttä, vaikka tuskin tätösen oma elämäkään on aina mennyt ihan mallin mukaan.
Ehkä ne joilla on omat luurangot kaapissa on vaatimassa muilta enemmän.

Sullahan nyt oli kuitenkin asiat hänen toivomalla mallilla ja sait hyväksynnän leiman marttakerhoon :)
Ei kun eliittikerho :)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Drontti82
Viestit: 410
Liittynyt: 31.07.2013 20:49

Re: tervehdys

Viesti Kirjoittaja Drontti82 »

Veli-Hopea kirjoitti:Tyypillistä ehdollista ystävyyttä ja rakkautta.
Ei sovi kovinkaan hyvin ajatukseen missä Jeesus puhui arvokkuudesta ja varpusista.

Jos olisit vastannut eri tavoin , et olisi ilmeisestikään ollut arvollinen nauttimaan tämän tätösen seurasta. Tuomitaanko siinä ihminen vai teot?

Sitähän se on.. Kun ei taho kelvata ja ollaan vaatimassa täydellisyyttä, vaikka tuskin tätösen oma elämäkään on aina mennyt ihan mallin mukaan.
Ehkä ne joilla on omat luurangot kaapissa on vaatimassa muilta enemmän.
Valitettavasti sama pätee moneen muuhunkin ryhmään tai seurakuntaan. :( Mun mielestä syntiset tulisi toivottaa tervetulleeksi kirkkoon tai seurakuntaan (eihän siellä muita olekaan).
Vastaa Viestiin