Esittelen itseni :)

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lotten
Viestit: 13
Liittynyt: 24.06.2014 18:21

Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Lotten »

Haluan vähän esitellä ja kertoa itsestäni :)
Tästä saattaa tulla pitkä mutta toivon että joku lukee ja kommentoi.

Olen alle 18-vuotias nainen. Synnyin todistaja perheeseen, kasvoin Jehovan todistajien ympäröimänä sillä koko perheeni ja sukuni on mukana. Seurakuntani oli suht iso ja siellä oli paljon ikäisiäni nuoria joista sain kavereita. Pienenä olin todella ahkera kenttäilemään ja minusta tuli kastamaton julistaja jo 9 vuotiaana ja puheita aloin pitämään heti kun opein lukemaan. Haaveeni oli kun kasvan isoksi, mennä kasteelle, löytää kunnollinen todistaja mies ja mennä lähetystyöhön Afrikkaan. Kodissani oli tiukka kuri sillä vanhempani olivat olleet myös lapsuudestaan asti mukana ja tiesivät maailman "houkutukset". Ala-asteella maailmallisten kavereiden kanssa sai vielä olla mutta aina niistä varoiteltiin. Yläkouluun siirtyessä kuri vain koveni. Sain paljon maailmallisia kavereita joiden kanssa olisin halunnut viettää aikaa mutta se oli kiellettyä sillä he olivat pahoja ihmisiä ja saatanan henki vaikutti heissä. Kasilla tutustuin erääseen vanhaan tuttuun poikaan ja juttelimme päivittäin. Juttu eteni ja ihastuimme ja meillä oli pientä juttua. Kun vanhempani saivat tietää tästä, meteli oli todella kova. Ilmoitin tässä vaiheessa jo haluavani erota uskonnosta mutta olin vasta 14 vuotias enkä uskaltanut sanoa vastaan vanhemmilleni vaan tottelin ja pistin poikki tämän pojan kanssa. Jatkoin kuitenkin salaa hänen kanssaan jutteluaan ja opin valehtelemaan. Osasin salata kaikki jutteluni hänen kanssaan ja kaikki tapaamiset miettein aina huolella etten jäänyt kiinni. Samaan aikaan esitin kunnollista todistajaa perheelleni mutta oikeasti en vähääkään välittänyt enää. Kenttätuntini väheni ja sain kuulla todella paljon haukkuja tutuilta, perheeltä ja sukulaisilta. Olin huono ihminen koska en keskittynyt enää Jehovan palvomiseen. Olin aina esittänyt pienestä pitäen kovaa ihmistä joka kestää kaiken mutta lopulta en enää kestänyt vaan halusin huomiota ihmisiltä ja sairastin sen takia jonkinasteista lievää anoreksiaa. Sain kuulla vielä enemmän haukkuja tämän takia itsestäni joten monesti koin itsetuhoisia ajatuksia ja mietin että maailma olisi parempi paikka ilman minua ja itkin itseni uneen. Pääsin kuitenkin sairaudesta eroon sillä tämä kyseinen poika käski minut terveydenhoitajalle. Onneksi minulla oli muutama samanlainen kaveri kuin itse olin ja heidän kanssaan mietittiin aina kaikkea eroon ja uskontoon liittyviä asioita ja sen rajoituksia ja toivoimme asioiden olevan paremmin. He auttoivat myös minua jaksamaan. Myöhemmin siirtyessäni ammattikouluun sille paikkakunnalle missä tämä poika asui jouduin valehtelemaan vielä enemmän. Hän oli paras kaveri ja rupesimme näkemään joka viikko vähintään kerran, eli elin siis kaksoiselämää ja valehtelusta tuli tapa. Ihmettelen vieläkin miten vanhempani uskoivat minua ja selityksiäni jokaviikkoista kaupunkireissuista, olin kuitenkin tyytyväinen että he luottivat minuun eivätkä epäilleet. Pian rupesimme seurustelemaan. Esitin silti vanhemmilleni hyvää todistajaa ja kaiken painostuksen takia ilmoitin meneväni kasteelle kesällä. Minulle kerittiin pitämään jopa ensimmäisen osan kysymykset. Jäin kuitenkin kiinni noin 5kk seurustelun jälkeen. Kotona tilanne kävi niin ahdistavaksi että karkasin poikaystävälleni. Olin siellä noin viikon ja mietin ratkaisuani yhdessä pojan kanssa, hänen perheensä, oman perheeni ja muutaman kaverini kanssa. Kotiin mennessäni olin päättänyt. Halusin olla tämän pojan kanssa ja kerroin perheelleni että mielummin eroan uskonnosta kuin tästä pojasta. Ja niin kävi. Laitoin eräälle seurakunnan vanhimmalle viestiä tästä ja sovimme keskustelun salille seuraavaksi päiväksi. Keskustelussa kanssani oli oma setäni ja parhaan lapsuudenkaverini isä. Minua pelotti mennä salille mutta päätin olla rohkea. Kuuntelin heidän saarnansa. Toinen heistä sanoin minun tappavan itseni tälläisellä ratkaisulla ja ainoa elämään johtava tie olisi heidän keskuudessaan ja jos palaisin olisin kuin käytetty auto jota kukaan ei katsoisi palattuani enää arvostavasti. Tämä oli kova paikka vanhemmilleni ja sain kuulla todella loukkaavia sanoja varsinkin isältäni. Hän kertoi häpeävänsä minua enemmän kuin mitään, olevan minun saastetta hänen elimistölleen, jos hän kuolisi voisin syyttää siitä vain itseäni ja olisi minun mielummin toivonut kuolevan kuin eroavan uskonnosta. Kotona ilmapiiri oli todella ahdistava ja pyrin olemaan poissa aina kuin mahdollista. Joudun jatkuvasti kuuntelemaan haukkumista ja huutamista. Se on todella rankkaa. Erosin siis uskonnosta vasta melkein kaksi kuukautta takaisin joten tilanne on todella tuore ja vaatii totuttelemista. En koskaan uskonut näin käyvän, mutta olen silti nyt onnellinen että vihdoinkin uskalsin tehdä tämän ratkaisun. Olen myös siitä onnellinen etten koskaan mennyt kasteelle sillä nyt minua ei virallisesti tarvitse karttaa, vaikka jotkut sitä tekevät. Minut jätetään pois nuorten illoista, parhaat kaverini eivät saa olla julkisesti tekemisissä kanssani koska olen "pakana". olen onnellinen myös sen takia että nyt saan olla pojan kanssa ketä rakastan ilman valehtelua ja salailua. Uskonto kuitenkin jättää jälkensä ja tähän on vaikea tottua. Tämä vaati paljon rohkeutta mutta elämäni on paljon paremmalla mallilla nyt. Ehkä tämä tästä ajan kanssa sitten :)

Olen nyt lueskellut muutaman kuukauden myös tätä sivustoa ja huomannut että monet opetuksista tosin ovat outoja ja perustelut ovat vain "koska raamattu sanoo niin". Ja vaikuttaa jotenkin tekopyhältä kun lavalta sanotaan "tämä on ainoa oikea uskonto ja jumalan kansan keskuudessa elävät ovat onnellisia". Onko tämä muka oikeasti "se oikea" uskonto? Onko edes jumalaa? Näitä ja kaikkea muutakin olen alkanut epäilemään :)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kokemuksesi ydinopetus lienee se, että ystävä ja "ystävä" ovat kaksi aivan eri asiaa ja kannattaa keskittyä ensimainittuihin, heillä on enemmän tolkkua normaalista (mitä se sitten kullekin on) elämästä. Selvästikään maailmanloppukulttielämä ei ole sinua varten.
pahis666
Viestit: 8
Liittynyt: 04.05.2014 16:52

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja pahis666 »

Mainio valinta!!,, mutta ei saa antaa vapauden hypätä liikaa hattuun!!
T:Samat meiningit 17vuat sitte!! 8)
Itsensä_etsijä
Viestit: 40
Liittynyt: 03.05.2014 13:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Itsensä_etsijä »

Olisimpa itse pystynyt tuossa iässä lähtemään... Mutta jätin painostuksen alla jälleen yhden miehen sen takia kun vanhempani painostivat niin tekemään :( On se vähän jäänyt kaivelemaan... Mutta 8v nyt ollut poissa ja 30v mittarissa :) Tervetuloa ja tsemppiä kovasti!
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa kirjoittelemaan.
:)
Let me go Master I hate you so
Emmy
Viestit: 90
Liittynyt: 18.04.2012 17:01

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Emmy »

Tervetuloa! Kunpa olisin itsekin uskaltanut lähtemään ennen kastetta :)
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Tervetuloa tänne! Kiitos kirjoituksesta, se oli itselleni myös todella tutunoloista. Tsemppiä ja koeta kestää! Kaikkea hyvää sinulle! :)
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Toinen heistä sanoin minun tappavan itseni tälläisellä ratkaisulla ja ainoa elämään johtava tie olisi heidän keskuudessaan ja jos palaisin olisin kuin käytetty auto jota kukaan ei katsoisi palattuani enää arvostavasti.
Hehheh, kylläpäs sitä osataan puhua ihmiselle nätisti :D Nojaa tuotahan se on ja samaa on odotettavissa. En nyt sitten tiedä miten tuollainen sopii Jeesuksen vertaukseen kadonneista lampaista.
Ilmeisesti se menikin niin, että kun yksi kadonnut lammas on löytynyt, muut kusevat loppuelämän sen päälle.

Onko tosiaan näin että ei katsota enään arvostavasti? Leinonenhan sanoi että "puolet palaa takaisin".

No, jos ollaan Jehovan todistajille sylkykuppeja niin ollaan sitten. Onneksi kerkeämme vielä elämässä etsiä todellisia ystäviä jotka rakastavat meitä sellaisina kuin olemme.

Vielä oikein elämään johtava tie? Tietääkseni sekään ei ole sopusoinnussa raamatun tekstin kanssa, eikä siellä missään mainita, että 1800-1900 luvun ameriikkalainen uskonto olisi tie yhtään mihinkään.
Muuan Jeesus niminen oli toista mieltä sanoilla : "Minä olen".
Jumalan olemassaolosta paha sanoa mitään kun ei tiedä. Se selviää sitten aikanaan tai ei. In the mean time... Rakastetaan toisiamme tehden hyvää kaikille

Tsempit aloittajalle. Rohkeutta löytyy!

Vtseura on mitä on, totuus se ei ole ja siihen löytyy esimerkiksi tältä palstalta näyttöä yllin kyllin ja enemmänkin.

Tervetuloa kirjoittelemaan. Nyt vaan ulos kaikki mikä sapettaa :D
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Lotten
Viestit: 13
Liittynyt: 24.06.2014 18:21

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Lotten »

Kiitos kaikille vastauksista!(:

Yritän tässä itteeni tsempata eteenpäin mietin et nyt on asiat osaltaan ainakin paremmin ja varmasti paranevat ajan kanssa:)
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Oikein hyvin kiteytetty, Veli-Hopea.
Ja Lotten, tervetuloa :)
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Syyllistämisen vähemmän jalon taidon, sen Jehovan todistajat osaavat, toki muutkin.
Olen iloinen tullessasi lukemaan ja kirjoittelemaan tälle sivustolle.
Elisenda
Viestit: 107
Liittynyt: 13.01.2014 19:40

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Elisenda »

Lotten kirjoitti:Yritän tässä itteeni tsempata eteenpäin mietin et nyt on asiat osaltaan ainakin paremmin ja varmasti paranevat ajan kanssa:)
Ihan varmasti paranevat. Tulee päiviä, jolloin kokee että mieli on niin kevyt, että voisi vaan heliumpallona leijailla jonnekin korkealle. Vapaus huumaa :)
Olet niin nuori ja sulla koko ihana elämä vasta alkamassa.. Ne ikävät asiat joita olet kokenut tämän jt-ahdistuksen takia tekee susta vaan vahvemman ja osaat arvostaa vapauttasi ihan erilailla kuin sellainen jolla on se aina ollut. Tsemppiä!
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Lotten
Viestit: 13
Liittynyt: 24.06.2014 18:21

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja Lotten »

Elisenda kirjoitti:
Lotten kirjoitti:Yritän tässä itteeni tsempata eteenpäin mietin et nyt on asiat osaltaan ainakin paremmin ja varmasti paranevat ajan kanssa:)
Ihan varmasti paranevat. Tulee päiviä, jolloin kokee että mieli on niin kevyt, että voisi vaan heliumpallona leijailla jonnekin korkealle. Vapaus huumaa :)
Olet niin nuori ja sulla koko ihana elämä vasta alkamassa.. Ne ikävät asiat joita olet kokenut tämän jt-ahdistuksen takia tekee susta vaan vahvemman ja osaat arvostaa vapauttasi ihan erilailla kuin sellainen jolla on se aina ollut. Tsemppiä!

Totta että elämäni on vasta edessä ja koitan elää sen niin että voin olla ylpeä :)
Kiitos!
meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

Re: Esittelen itseni :)

Viesti Kirjoittaja meikku »

tervetuloa :)

Tosi inhottavasti sinua on kohdeltu. Siinä sitä on ollut sitä tosi uskonnon tuntomerkkiä kerrakseen...
Vastaa Viestiin