Jouko Pallarin taustaa....

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

On esitetty toivomus, että kertoisin itsestäni.........

On luonnollista, että keskustelijoiden on hyvä tuntea vastapuolensa, niin se auttanee joissakin tapauksissa keskustelun etenemistä.

Se, että miksi olen kiinnostunut esim kannabiksen vaikutuksesta ihmismieleen, juontaa alkujaan siitä, että poikani alkoi opiskelija tovereidensa houkuttelemana kokeilemaan ja sitä tietä myös käyttämään ko. ainetta. siitä on jo aikaa yli 30 vuotta.
Kokeilua ennen poikani oli tavallinen eteenpäin pyrkivä kaveri, jolla oli myös tavalliset tulevaisuuden odotteet. Näihin odotteisiin kuului perheen perustaminen, itsenäisenä yrittäjänä oleminen, (eväät tähän hän sai kotoaan), jne jne.

Kun hän kuitenkin (opiskellessaan kauppakoulua) tutustui tähän harmittomaksi mainostettuun huumeeseen (kannabikseen) ja sitä tietä myös "ihastui" siihen....niin jo muutaman kuukauden "kokeilujen" jälkeen hän alkoi muuttumaan persoonaltaan. Pukeutuminen muuttui "hippimäiseksi", eteenpäin pyrkiminen elämässä muuttui hänen mielessään "oravan pyörässä olemiseksi".
Myös tunne-elämä raaistui ja kylmeni.

Kun huomasin poikani elämän muutoksen, niin aloin etsimään tietoa tästä salaperäisestä aineesta kannabiksesta.

Siihen aikaan ei ollut suomalaisessa kirjallisuudessa juuri mitään perusteellisemppaa tietoa, muuta kuin Juhanna Idänpään-Heikkilän kirjoituksia ja selontekoa sen psykedeelisyydestä sekä rasvaliukoisuudesta.

Sain yhteyden muihinkin vanhempiin, joilla oli samanlaisia kokemuksia lastensa kanssa, ja niin päätimme perustaa yhdistyksen nmeltä SUOMEN VANHEMPAIN YHDISTYS IRTI HUUMEISTA RY.
Tämä tapahtui muistaakseni v. 1982 .

Olin sen yhdistyksen ensimmäinen puheenjohtaja ja se toimii tänäkin päivänä nimellä
IRTI HUUMEISTA RY.

Olin siinä yhdistyksen toiminnassa mukana n. 15 vuotta.Tuon ajan kuljin kouluissa pitämässä
luentoja lähinnä kannabiksesta mutta luonnollisesti myös muista huumeista.

Tämän päivän harrastuksiini kuuluu mm Tampereen lintujen talviruokinta.

Kun lyöt nimeni Googlen hakuun, niin ehkä sieltä löytyy kuvanikin, liittyen lintuyhdistyksen toimintaan.

Jehovantodistaja olen ollut lapsesta lähtien (välillä erotettuna n 20 vuotta), takaisin tulin jehovantodistajiin n. 10 vuotta sitten. Erotuksen syy oli mieltymykeni vieraisiin naisiin.

Myös isäni ja jopa isäni isä oli raamatuntutkijoita (nyk jehovan todistajat), aikaisempi suku oli lähinnä Russelilaisia, ehkä tämä geeniperimä on myös minussa, koska mielellään ajattelen omilla aivoillani.

Ehkä tämä tällä kertaa "avautumisestani"
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Mielenkiintoista. Mainitsit jossakin, että et ole samoilla linjoilla kaiken kanssa mitä Vartiotorniseura opettaa. Miksi näin?
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Esimerkkinä mainitsen jo nyt "tapeetilla" olevan asian, eli "Mikä puu oli Hyvän ja Pahantiedonpuu". siihen ei vartiotorniseura ole minulle (jopa kyselyistä huolimatta) antanut vastausta, ja siksi olen kehittänyt omiin kokemuksiini perustuen ..oman teoriani,,,oli se sitten oikein tai väärin.

Ehkä muut "omat ajatukseni" selviää pikku hiljaa kirjoituksieni edistyessä.

Vaimoni takia, joka sairastaa Altzheinerin sairautta, en levittele ajatuksiani kovin helposti maailmalle. Vaimoni tarvitsee ystäviä ympärilleen, ja minun erottamiseni seurakunnasta todennäköiseti pahentaisi hänen sairauttaan.

Tarkkanäköinen lukija kyllä huomaa ajatuksieni eron jehovantodistajista tulevina aikoina.

Minun yksi tehtävistäni tänä päivänä on vaimostani huolehtiminen...(liekö omantunnon tuskia).
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Esimerkkinä mainitsen jo nyt "tapeetilla" olevan asian, eli "Mikä puu oli Hyvän ja Pahantiedonpuu". siihen ei vartiotorniseura ole minulle (jopa kyselyistä huolimatta) antanut vastausta

Tervetuloa näin uudelleen. Hieno esittely.
Olehan varovainen kysymyksien kanssa, mitä itse vartiotoriseuralle esität. Jos kerran olet edelleen jt, pelkät kysymyksetkin voivat johtaa ei toivottuihin asioihin ja ratkaisuihin.

Esiinnyt ilmeisesti omalla nimelläsi ja olet tehnyt sitä jo ikaisemmin muilla forumeilla. Miten vtseura suhtautuu tähän? Tämähän on aika kova sanktiouhka..

On olemassa suuri riski , että potkivat sinut pellolle ja eristävät yksinäisyyteen.


Kysymys (johon ei tarvitse vastata), mikä poikasi rooli on vtseurassa? Vai onko näin ,että rooli oli ja meni aikaa sitten?

Edit: lisäkysymys : Miten vtseura on suhtautunut tähän kannabispuu ajatukseen?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Veli-Hopea kirjoitti....

"Tervetuloa näin uudelleen. Hieno esittely.
Olehan varovainen kysymyksien kanssa, mitä itse vartiotoriseuralle esität. Jos kerran olet edelleen jt, pelkät kysymyksetkin voivat johtaa ei toivottuihin asioihin ja ratkaisuihin.

Esiinnyt ilmeisesti omalla nimelläsi ja olet tehnyt sitä jo ikaisemmin muilla forumeilla. Miten vtseura suhtautuu tähän? Tämähän on aika kova sanktiouhka..

On olemassa suuri riski , että potkivat sinut pellolle ja eristävät yksinäisyyteen.


Kysymys (johon ei tarvitse vastata), mikä poikasi rooli on vtseurassa? Vai onko näin ,että rooli oli ja meni aikaa sitten°

Vastaan....

Tiedän tuon "sanktiouhkan" siksi kysymykseni yleensä on niistä asioista, joihin vartiotorniseuralla ei ole selventävää vastausta, vaan ainoastaan vastaavat, että "raamattu ei siitä kerro",
niinkuin esim. Hyvän ja pahantiedonpuun suhteen.

Jos minulla on erillaisia ajatuksia asioista, mutta pidän ne esim seurakunnassa ollessani sisälläni, niin silloin "sanktiouhkaa" ei ole.
Sen sijaan, jos levitän mielipiteitäni vaikka internetissä (niin toki ymmärrän sanktiouhkan olevan olemassa, mutta aika sen näyttää.)

Olisi kuitenkin ihmeellistä, jos raamattua tutkimalla ja vertaamalla omia "vierestä seuranneen" kokemuksia...raamatun sanomaan ...ja että niistä on minulle syntynyt jonkillainen käsitys, niin ei sen pitäisi olla väärin ja sanktioihin johtava.
Olisi toki eri asia, jos vartiotorniseuralla olisi minulle antaa jokin vastaus, mutta kun ei ole.
Sanovat vain että "Raamattu ei sitä kerro".

Kysyit poikani roolista vartiotorniseurassa?

Hän ei ole seurakunnan jäsen eikä näin ollen "vihkiytynyt".

Poikani elää (eihän kannabis tapa), mutta mielenterveys on kärsinyt huomattavasti rajun kannabiksen käytön takia, oli mm. Cristianissa 3 vuotta, asuen teltassa kesää talvea.

Kannabis ei tapa fyysisesti,mutta se tappaa mielen.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

ja että niistä on minulle syntynyt jonkillainen käsitys, niin ei sen pitäisi olla väärin ja sanktioihin johtava.
No järjellä ajateltuna ei. Kehoittaisin varautumaan ja valmistautumaan tällaiseenkin asiaan.
Vtseuran maailmassa sinulla ei ole oikeutta ajatella asioita itse , saati mitään ei todellakaan saa kyseenalaistaa, ainakaan ääneen.

Jää nähtäväksi. Ehkä tulevaisuudessa saamme tietää miten kohdallasi käy. Sellainen kutina minulla on , että kyllä näitä palstoja joskus vähän seuraillaan vtseuran toimesta. (siihen minulla ei ole mitään faktaa.)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa palstalle. Ihan mielenkiinnosta kysyisin, oletko sukua Paimion Pallareille? Lapsuuden seurakunnassani oli Pallarien perhe, joiden vanhimman tyttären kanssa olin samalla luokalla.
Let me go Master I hate you so
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Pallarin suku on hyvin laaja varsinkin jehovantodistajain keskuudessa, eli, uskoisin olevani sukua Paimiossa oleville Pallareille.
Mutta en ole 100 % varma.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Pallareita on tullut tutuksi tällaiselle varttitodistajallekin (tulin maailmasta masentuneena mukaan n. 10 vuodeksi, ja lähdin terveempänä ulos).
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jouko Pallari kirjoitti:Jos minulla on erillaisia ajatuksia asioista, mutta pidän ne esim seurakunnassa ollessani sisälläni, niin silloin "sanktiouhkaa" ei ole.
Sen sijaan, jos levitän mielipiteitäni vaikka internetissä (niin toki ymmärrän sanktiouhkan olevan olemassa, mutta aika sen näyttää.)
Ray Franzin CoC:ssä tuodaan kirjekopiolla selvästi esille, että ajatusapostasia riittää, jos et ole lukenut kirjaa, niin olisi hyvää luettavaa.
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Mjoo... Itse olen vähän sitä mieltä, että ei välttämättä kannata omalla nimellä kirjoitella täällä, mikäli haluaa pitää suhteet pystyssä lähimmäisiinsä. Mielestäni otat ison riskin osoittamalla edes kiinnostusta käydä minkäänlaista keskustelua omalla nimellä tällaisen luopiosivuston jäsenten kanssa. Nähtiinhän sen JwAnalyst:n kohdalla, että pelkästään siitä, että erimieliset kommentoivat sinun sivulle, on huono juttu, ja kaikkea negatiivista käytetään sinua vastaan (olkoon se miten typerää tahansa, vanhimmista ei omien kokemuksieni mukaan viisaus ainakaan loista). Mielestäni kaikkein helpoin sinun olisi kirjoitella anonyyminä, jolloin voisit puhua vapaammin myös niistä asioista, jotka Vartiotorniseura katsoisi "vääriksi ajatuksiksi", eikä pelkästään lillukanvarsista.

Mutta, mikäli haluat jatkaa omalla nimellä, niin lykkyä pyttyyn ja toivotaan, ettei käy huonosti.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Jos ja kun joku ihminen haluaa olla rehellinen omalla nimellään, se on hieno juttu. Se mitä rehellisyys sitten tuo mukanaan, se on vain otettava vastaan. Noin rehelliset ihmiset toimii ( ja samalla karsiutuvat ne ei tosi ystävät).
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kaarmis kirjoitti:Jos ja kun joku ihminen haluaa olla rehellinen omalla nimellään, se on hieno juttu. Se mitä rehellisyys sitten tuo mukanaan, se on vain otettava vastaan. Noin rehelliset ihmiset toimii ( ja samalla karsiutuvat ne ei tosi ystävät).

Pääsääntöisesti ajattelen samoin, varsinkin jos puhutaan ystävistä ja sitä tällä todennäköisesti tarkoitettiinkin.Tässä on vaan se pikku juttu, että joissakin tapauksissa karsiutuminen liippaa turhan läheltä, liian läheltä ja lähempää kuin sana läheltä merkitsee.

Se on silloin kun pois karsiutuu omat lapset. ( enemmän kuin omat vanhemmat?) Joskus rehellisyydellä on liian kova hinta.
Kyllä sympatiani menevät näille ihmisille ihan täysin. Se on paikka johon isänä en itseäni halua koskaan asettaa.

Kunpa pystyisin nämä lasten ja vanhempien välirikot hävittämään, kunpa vaan pystyisin..

Ei uskonnon takia sovi lapsiansa menettää.(tietenkään ei ketään.)Se on väärin, todella väärin.Kuitenkin näitäkin asioita ja välirikkoja joutuu tälläkin hetkellä todistamaan, vaikka rakkautta löytyy yllinkyllin ja enemmänkin.

Toivotaan että aika korjaa suhteet kuntoon
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Masterpiece
Viestit: 333
Liittynyt: 09.10.2011 22:15

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Kaarmis kirjoitti:Jos ja kun joku ihminen haluaa olla rehellinen omalla nimellään, se on hieno juttu. Se mitä rehellisyys sitten tuo mukanaan, se on vain otettava vastaan. Noin rehelliset ihmiset toimii ( ja samalla karsiutuvat ne ei tosi ystävät).
Rehellisyys on hieno juttu, mutta mielestäni turha leikkiminen elämän tärkeillä asioilla ei ole suotavaa. Varsinkin kun se olisi niin yksinkertaisesti vältettävissä. Omalla nimellä kirjoittelemisella on täällä iso riski, ja se riski olisi vältettävissä yksinkertaisin menetelmin. Sitä rehellisyyttä voisi sitten jatkaa sen anonymiteetin takaakin.
Occamin partaveitsi
Viestit: 685
Liittynyt: 02.11.2014 14:14

Re: Jouko Pallarin taustaa....

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

"Masterpiece" kirjoitti....

"Mutta, mikäli haluat jatkaa omalla nimellä, niin lykkyä pyttyyn ja toivotaan, ettei käy huonosti."

Se, että aloin kirjoittelemaan omalla nimelläni, oli minulle itsestään selviö, koska ei tarkoitukseni suinkaan ole tehdä tyhjäksi Jehovantodistajain oppisuuntia.
Ainakin tähän asti olen vain tehnyt kysymyksiä niistä asioista, joihin vartiotorniseura ei ole pystynyt antamaan vastausta.
1/ Mikä puu oli laatuaan "Hyvän ja pahantiedon puu?

Vartiotorniseuran vastaus on ollut...."Raamattu ei sitä kerro".

Koska vartiotorniseura kehoittaa seurakuntalaisiaan jopa päivittäiseen raamatuntutkisteluun ja asioiden miettimiseen, niin sitä olen pyrkinyt tekemään.
Tämän vartiotorniseuran antaman kehoituksen seurauksena ja oman yli kolmekymmen vuoden "sivustaseurannan" (seuratessani poikani elämänrataa kannabiksen käyttäjänä sekä satojen muiden nuorten elämänrataa ..niin-ikään myös kannabiksen käyttäjinä,) ... tuloksena on minulle syntynyt teoria hyvän ja pahantiedonpuun olemuksesta.
Halusin ikään kuin testata teoriaani, liittymällä tähän keskustelufoorumiin, koska tiesin siinä olevan useitakin vanhoja ja kokeneita jehovantodistajia, jotka myös kenties ovat miettineet samaa asiaa.

2/ Mikä oli tai on "Elämänpuu", jonka hedelmää nauttimalla saa jopa "ikuisen elämän" ta ainakin pitkän elämän.?

Tätä en ole kysynyt vartiotorniseuralta suoraan, mutta olen ymmärtänyt, että tässä asiassa ajattelen samaan tyyliin kuin jehovantodistajat.
Vivahde-eroja voi ilmetä esim. siinä, että niin sanotut terveelliset ruuat, luontaistuotteet, jne, niistä vartiotorniseura sanoo, että "jokainen kantaa vastuun niistä itse, joko ...käyttämättömyydestä tai käytämisestä.

3/ Kysymys TUOREESTA MAIDOSTA?

Tästä asiasta myös vartiotorniseura ottaa saman kannan, eli jättää vastuun yksilölle itselleen.
Myös vartiotorniseura ottaa mieluimmin saman kannan kun on EVIRALLA, eikä halua joutua "hakauksiin" ainakaan tässä asiassa valtiovallan kanssa.

Tietääkseni tuoretta maitoa ei ole tarjolla esim. haaratoimiston ruokailusalissa.

Kuitenkin esim. kirjassa "Raamatun ymmärtämisen opas" toisen osion sivulla 168 /ensimmäinen kpl, otsikko MAITO..." Vastineella "MAITO" käännetty hebrealainen sana tarkoittaa tavallisesti TUORETTA MAITOA.
Raamatussakin puhutaan "väärennetystä maidosta".

Toki pastörointi sanaa ei tunnettu tuona varhaisena aikana, mutta väärennetty maito (keitetty maito) tunnettiin.
Eli kun Israelin kansa hakeutui "luvattuun maahan", niin siellä ei juotu väärennytä maitoa...vaan tuoretta maitoa.

Eli nämä kolme asiaa olen tarkoituksellisti ottanut keskustelun alle, ja vaikeaa minun olisi ymmärtää, että niistä joutuisin sanktiouhkan alle.

Jos joudun, niin aika sen näyttää ja kyllä tietysti pidän tämänkin keskustelufoorumin ajan tasalla myös sen suhteen.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Lukittu