Vaihdoin nimimerkkini!

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Voimantorni
Viestit: 989
Liittynyt: 07.06.2009 16:16

Re: Vaihdoin nimimerkkini!

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Verilettu kirjoitti:Luulisi että näyttelemiseen panostettaisiin sen verran ettei ainakaan suoraan näitä kysyttäisi, mutta lopulta nämä on ne kysymykset joihin mennään.
No, minun tapauksessani ei tällaiselle akrobatialle ollut juurikaan enää tarvetta.

Kun asiaa tarkemmin muistelee, niin aivan aluksi oli kyllä vanhinten taholta sellaista hämmentynyttä ja arastelevaakin suhtautumista esittämääni kritiikkin. Toki asiaan vaikuttanee sekin, että olin tullut tunnetuksi aktiivisena avustavana palvelijana, joka oli hyvää vauhtia etenemässä teokraattisella urallaan kohti vanhimmuutta. Ja esittämäni epäilykset tulivat vanhimmille aika lailla puskista muutenkin, eli he ymmärrettävästi yllättyivät.

Toki itse asiakin oli sen luokan uutinen, ettei siihen oikeastaan voinut sanoa hetimmiten mitään. Osoitin heille todisteet Vartiotorni-seuran kytkysuhteesta YK:n alaiseen NGO/DPI -organisaatioon. Huomioiden Vt-seuran painokkaat opetukset YK:sta Ilmestyskirjan helakanpunaisena petona ja Saatanan pääasiallisena välineenä maan päällä, oli tämä koko kuvio kyllä melko irvokas.

Muutama rivivanhin tietysti kuittasi tällaiset tiedot täysin tuulesta temmatuiksi valheiksi, ja minä ymmärrän heitä tässä. He kun eivät yksinkertaisesti olleet tietoisia koko asiasta. Huomasin, että suurin osa vanhimmistakin oli tämänkaltaisissa asioissa rivijäsenten kanssa samassa kusetettujen penkissä, eli järjestön manipuloimia pelinappuloita. He eivät tienneet järjestön todellisista toimintatavoista läheskään niin paljon kuin olin aiemmin kuvitellut.

No, minäpä sitten reippaana julistajana pian kysymään samaa asiaa seurakunnassani vierailleelta piirivalvojalta. A. Hakamäki myönsi kuulleensa ohimennen kyseisestä asiasta Betelissä joltain veljeltä. Muistelen hänen todenneen, että tuon veljen lisäksi minä olin järjestyksessään toinen henkilö, joka oli ottanut asian esille. Mutta mitään sen kummempia selityksiä ei Hakamäkikään asiaan halunnut antaa. Toivoi vain, ettei tämä asia jäisi vaivaamaan minua.
No, jäi kumminkin... mikä johti laajempiin kriittisiin tutkimuksiin Vt-seuran historiallisiin syövereihin, ja kurkistuksiin kulissien taakse. Ja pian sitten erosinkin koko lafkasta.

Ennen järjestöstä eroamistani vanhimmat olivat muistaneet tehdä minulle selväksi, että olin menettänyt Jehovan hengen, koska en ollut heidän ohjeidensa mukaisesti "sulkenut luopiokanavia", vaan olin jatkanut tällaisilla sivustoilla surfailua. Syntini oli kuulemma "Älyllinen synti"; tällaisen tuomion minulle tiesi esittää meidän sihteerimme, joka kuului oikeuskomiteaani. Hän lisäsi, että minut olisi täytynyt erottaa, ellen olisi itse halunnut erota Jt-uskonnosta. Ja ymmärrän tämänkin oikein hyvin; muutoin olisin levittänyt "totuutta Totuudesta" -virusta seurakunnan muillekin jäsenille.

Ja mitäpä sitten vielä sanoisi? Ainakin sen voin sanoa, että kertaakaan en ole katunut päätöstäni lähteä tuosta uskonnosta. Mutta kertaakaan eivät myöskään tulleet kyselemään mahdollisia paluuaikeitani, vaikka normaalisti erotettujenkin luona pyritään käymään kerran vuodessa. Tein ilmeisesti asian kerralla heille selväksi. Tai sitten järjestö pelkää viruksen tarttumista vanhimpiinkin:
"Vanhintenkaan ei olisi sopivaa ottaa aloitetta tiettyjen erotettujen, esimerkiksi luopioiden, tapauksessa, jotka ”puhuvat vääristeltyjä asioita vetääkseen opetuslapset mukaansa”. Nämä ovat ’vääriä opettajia, jotka yrittävät tuoda tuhoisia lahkoja ja kiskoa seurakunnasta hyötyä väärennetyin sanoin’." (Vartiotorni 15. huhtikuuta 1991, s. 22)
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vaihdoin nimimerkkini!

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

"Vanhintenkaan ei olisi sopivaa ottaa aloitetta tiettyjen erotettujen, esimerkiksi luopioiden, tapauksessa, jotka ”puhuvat vääristeltyjä asioita vetääkseen opetuslapset mukaansa”. Nämä ovat ’vääriä opettajia, jotka yrittävät tuoda tuhoisia lahkoja ja kiskoa seurakunnasta hyötyä väärennetyin sanoin’." (Vartiotorni 15. huhtikuuta 1991, s. 22)
Tälle voisi nauraa maha kippurassa, ellei asia olisi niin vakava kuin on. No, en ole koskaan ollut Jehovan todistaja ja silti minua katsotaan pitkin nenänvartta kirjatelinettä ohittaessani ja muutoinkin, eikä ole puhettakaan vierailla luonani, vaikka minulta saisi kovin helposti kenttätunteja vaikka koko kuukaudeksi kerralla, vai saisikohan sittenkään niin helposti, tuumin.

Voisin aloittaa vaikka Ilmestyksen valkealla heposella ratsastavasta, mihin kirjantutkisteluni uuvahti tai oikeastaan ihan mistä vain, mutta lopuksi soitamme veli Mouritzin äänitteen. Se on hyvä kuulla wanhaa ja väkevää todistusta, eikö vain?
Voimantorni
Viestit: 989
Liittynyt: 07.06.2009 16:16

Re: Vaihdoin nimimerkkini!

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Voisin aloittaa vaikka Ilmestyksen valkealla heposella ratsastavasta, mihin kirjantutkisteluni uuvahti tai oikeastaan ihan mistä vain, mutta lopuksi soitamme veli Mouritzin äänitteen. Se on hyvä kuulla wanhaa ja väkevää todistusta, eikö vain?
Se on kuule Jaakko toi sunkin änkyrä-asentees sitä luokkaa vaikea, että ei tule mittään, sano veli Vartiotornista. Jehovan todistajien organisaatio etsii mukautuvia ihmisiä, sellaisia, jotka ovat valmiit luopumaan omista ajatuksistaan ja kaikesta kriittisyydestä. Ja vaikka Jt:t julistavatkin oppiensa tueksi löytyvän "kiistattomia todisteita", niin ilman sokeaa uskoa ei silti tule mitään. Melko ristitiitaiseltahan tuo kuulostaa, mutta se johtuu vain meidän vaikeasta änkyrä-asenteestamme. - Ei, ei nuo tuollaiset kerhot ole ollenkaan meitä varten...
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vaihdoin nimimerkkini!

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Voimantorni kirjoitti:Se on kuule Jaakko toi sunkin änkyrä-asentees sitä luokkaa vaikea, että ei tule mittään, sano veli Vartiotornista.
Enhä mie pahal, mutko mie en luonnoillein mittään maha. Onha miul tummat lasit ja korvatulpatkii tarjota, mutko nekkii on armeijan käytös olleet. Sitä vaa sitte pittää ossaasa tyytyy. :D
Vastaa Viestiin