En jaksa enää.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Eksynyt
Viestit: 19
Liittynyt: 30.03.2014 12:42
Paikkakunta: Tampere

En jaksa enää.

Viesti Kirjoittaja Eksynyt »

Laitoin txt viestin seurakunnan vanhimmalle.

"En ole enää Jehovan todistaja. Vaadin että seurakunnan sihteeri poistaa henkilötietoni ja muut tietoni seurakunnan arkistosta ja henkilörekisteristä. Vaadin myös että betelistä nämä edellä mainitut tiedot poistetaan." t:Oma Nimi

Tulen Tampereen Lukonmäen seurakunnasta. Olen maailmasta mukaan tullut. Kerran erotettu ja kerran takaisin tullut nyt erosin toisen kerran. En jaksa elää Jehovan todistaja kulttuuria. Uskon edelleen Jumalaan mutten järjestöön. Olen 46 vuotias mies eikä minulle jäänyt ketään läheisiä seurakuntaan.
Ei ole hyvä keikkua kahteen suuntaan se syö miestä.
Se perfektionismi mitä järjestö vaatii on minulle liikaa ja olen liian ylpeä auktoriteettikammoinen jäärä etten siedä sitä kyttäämistä mitä minuun kohdistettiin.
Elän nyt elämäni ilman uskontoa. Ja olen epätäydellinen ihminen sitä en osaa katua.

Kesän jatkoja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: En jaksa enää.

Viesti Kirjoittaja Tony »

Eksynyt kirjoitti:Ei ole hyvä keikkua kahteen suuntaan se syö miestä.
Näin se on. Joko tai. Jt-maailmasta muodostuu useimmille jonkinlainen teatteri, jossa salilla on käytössä yksi identiteetti ja muualla sitten toinen. Ja kun se jälkimmäinen identiteetti on tavallisesti se aidompi minä, Jt-version ylläpitämisestä tulee rasite, joka, kuten sanoit, syö miestä (ja naista).
Elän nyt elämäni ilman uskontoa. Ja olen epätäydellinen ihminen sitä en osaa katua.
Fundamentalistisilla uskonlahkoilla, kuten Jehovan todistajat, on ominaisuus saada tuntemaan syyllisyyttä ja riittämättömyyden tunnetta mitä oudoimmista asioista. Yksi oudoin on tietenkin syyllisyys siitä, millainen todellisuudessa sattuu olemaan. Järjestelmällinen itsensä kieltäminen aiheuttaa väistämättä psyykkistä taakkaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Mag Mell
Viestit: 541
Liittynyt: 10.04.2009 17:10

Re: En jaksa enää.

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

Eksynyt kirjoitti:Ja olen epätäydellinen ihminen sitä en osaa katua.
Miksipä sitä tulisikaan katua? :)
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Eksynyt
Viestit: 19
Liittynyt: 30.03.2014 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: En jaksa enää.

Viesti Kirjoittaja Eksynyt »

.
Avatar
Sukututkija
Viestit: 478
Liittynyt: 30.08.2007 08:59
Paikkakunta: Turku

Re: En jaksa enää.

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Nyt tuli Eksyneeltä vähän mystinen viesti.

Olisi mukava kuulla, mikä meininki nyt kun vuosi eroamisesta tuli täyteen.
Vastaa Viestiin