Me, myself and I

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Eli puskista huuteleva Berzerk on nyt rekisteröitynyt.

Roikun Todistajissa mukana oikeastaan enää vain sosiaallisista syistä. Koen, että minulla on siellä muutama oikea ystävä, joiden suhtautumista erotettuun minuun en ole vielä onnistunut selvittämään. Perhe, lähinnä äitini, on myös yksi syy.

Minun pois hiipumistani on edesauttanut mm. "rakkaudellinen" erottamiskäytäntö ja suhtautuminen erotettuihin. Ollessani ala-asteella isäni erotettiin. Myöhemmin olen tajunnut, että se johti myös meidän muiden (minä, siskoni ja äitini) eristämiseen ns. piireistä. Minusta tuli huonoa seuraa.
Lopulta näin selvästi, miten nepotismi ja oligarkia vaikuttaa seurakunnassa.

Nyt oikeastaan tajuan, kuinka pahassa umpikujassa olen. Nyt jos eroan tai minut erotetaan, minulla ei olisi mitään sosiaalisia kontakteja. Seurallisena ihmisenä kaipaan kuitenkin ystävieni seuraa. Tyhmyydessäni olen joskus tunnustanut "syntejäni" vanhimmistolle. Sitä virhettä en enää tee.
Kentällä en ole käynyt enää pitkään aikaan. Kokouksissa käynti tuottaa lähinnä ahdistusta. Puhumattakaan opillisista ristiriidoista, jotka eivät mahdu enää jakeluun, jos ovat koskaan mahtuneetkaan.

Mutta tässä hieman minusta.

Täältä tähän,

Berzerk
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tervetuloa rekisteröityneeksi 8)

Oletko vielä aloittanut ystävyyssuhteiden luomista järjestön ulkopuolella?
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Itseasiassa erään alakulttuurin porukoissa vaikutan hieman.
Mutta se, että vaimo asuu saman katon alla :D hidastaa hieman kehitystä.
Vaimon kanssa on onneksi voinut puhua asioista, ja hän suhtautuu varsin hyvin, vaikka on myös JT.

Berzerk
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Berzerk, voimia Sinulle.

Itselläni kesti vuosia hyväksyä ja sietää silloisen todistajamieheni epäilyksiä "totuudesta" ja seurakunnan vahimmista. Loppujen lopuksi kävi niin, että minä erosin seurakunnasta ennen tuota miestäni.

Ei niin, että toivoisin puolisosi eroa. Lohdutuksena tarkoitan, että vaikkei olisi valmis uskostaan luopumaan tänä vuonna, niin ehkä joskus uskaltaa ajatella uskonsa nurjiakin puolia tai ainakin hyväksyy sen, että toiset niitä näkevät (jopa oma puoliso).
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Berzerk kirjoitti:Itseasiassa erään alakulttuurin porukoissa vaikutan hieman.
Mutta se, että vaimo asuu saman katon alla :D hidastaa hieman kehitystä.
Vaimon kanssa on onneksi voinut puhua asioista, ja hän suhtautuu varsin hyvin, vaikka on myös JT.

Berzerk
Mukava kuulla että on kuitenkin jonkinverran ystäviä järjestön ulkopuolelta. Onko vaimosi kanssa tullut ristiriitoja, vai tiedätkö onko hänellä omiakin epäilyksiä? On hienoa, että asiasta on kuitenkin pystytty keskustelemaan.
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Onni oonettomuudessa on se, että mitään ristiriitoja ei ole ollut.
Asiasta keskustellaan asiana, ja asiallisesti. Voi olla, että jotain epäilyjä on vaimollanikin. Toisaalta miksi ei olisi. Hän on kuitenkin varsin kriittinen,
korkeakoulutettu 8) ihminen. Toki kun on lapsesta asti ollut Todistaja, niin tilanne on hankala hänelläkin.

Berzerk
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Berzerk kirjoitti: Nyt oikeastaan tajuan, kuinka pahassa umpikujassa olen. Nyt jos eroan tai minut erotetaan, minulla ei olisi mitään sosiaalisia kontakteja. Seurallisena ihmisenä kaipaan kuitenkin ystävieni seuraa.
Tuo on hyvin tuttua. Juuri se, ettei näe kuilun yli pohjaa, pelottaa. Sinne on vaan hypättävä ja toivottava, että siellä on pehmusteet vastassa.

Itse tein tuon hypyn aika lailla silmät kiinni. Ei se varmaan silmät auki olisikaan onnistunut. Vaikka vapaata pudotusta olikin jonkin verran, varavarjo kyllä aukeaa jossain vaiheessa ja pudotuksesta voi siis selvitä hengissä. Olen siitä elävä todiste.

Minulle kuuluminen uskontoon, johon en itse usko oli kuitenkin asia, jonka kanssa en voinut elää. Minulle ainoa vaihtoehto hengittää vapaasti, oli lähteä.

Rohkeutta sinulle päätökseesi, oli se kumpaan suuntaan tahansa. Itse tiedät parhaiten mikä on sinulle se oikea. Voimia!
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Siitä on nyt hieman yli vuosi, kun kirjauduin tänne palstalle ja kerroin hippusen itsestäni. Toki täytyy sanoa, että olen ollut enemmän palstaa lukeva, kuin sille aktiivisesti kirjoittava jäsen. Kiitos kaikille, jotka ovat kirjoittaneet, on ollut avuksi. Ja eritoten muutamille yksityisesti höpötelleille.

Mutta asiaan. Olen ajatellut edetä pikkuhiljaa pois järjestöstä johtuen omista sukulaisistani ja vaimoni sukulaisista, jotka ovat kiihko uskovaisia (lievä ilmaus). Ajattelin, että katsellaan rauhassa ainakin tämän vuoden loppuun. Olen seurannut viimeisen vuoden aikana yhden sukulaiseni,vaimon puolelta, henkistä tuhoa, joka on aiheutunut jehovan todistaja uskosta. Tosin tuhoutumista ovat varsin kiitettävästi auttaneet muiden lahkolaisten painostus ja muu henkinen väkivalta. Tämä kaikki on tottakai tehty periaatteella "God want's it!".

Eilen otin asiasta yhteen erään vaikutusvaltaisen vanhimman kanssa ja ilmaisin kantani varsin suoraan. Keskustelun lopuksi minun annettiin ymmärtää, että jatkoa seuraa. Joten kohtaloni ilmeisesti on, koska uskaltauduin kritisoimaan toimintatapoja, joita apua tarvitsevan "auttamiseksi" on käytetty, joutua itsekin pyörremyrskyn keskukseen. Vakaa aikomukseni oli irtautua vaimoni kanssa vähitellen seurakunnasta, mutta eilen päätin, että enää en peräänny. Tulee mitä tahansa jatkossa, puolustan omaa näkökantaani asiassa. Inhimillisyyden, oikeuden ja armon nimissä, joita järjestössä ei todellakaan näytä olevan.

Kiitos, että on paikka mihin voi tuskan hetkellä hieman purkaa asioita.

P.S. Pidätän oikeuden kirjoitus- ja kielioppivirheisiin. :)

Berzerk
"Strain the truth, print your lies
Let me fall into the other side
Bail me out and I'll be gone
Fading out of your soul
I won't be there for you anymore"
-Entwine-
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja mana »

Berzerk kirjoitti:Vakaa aikomukseni oli irtautua vaimoni kanssa vähitellen seurakunnasta,
:o Oletteko siis vaimosi kanssa oikeen sopineet että hiivutte yhdessä pois?! Jos niin hyvin on asiat mennyt, hienoa että sait vaimosikin järkiinsä :)
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

mana kirjoitti::o Oletteko siis vaimosi kanssa oikeen sopineet että hiivutte yhdessä pois?! Jos niin hyvin on asiat mennyt, hienoa että sait vaimosikin järkiinsä :)
Jep, näin on sovittu... :twisted: :D
"Strain the truth, print your lies
Let me fall into the other side
Bail me out and I'll be gone
Fading out of your soul
I won't be there for you anymore"
-Entwine-
RaM

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jos vanhimmisto käy kimppuusi, niin tarjoudun pieneksi takapiruksi ja avuksi tuohon 'episodiin'.
Eli jos tarvetta tulee niin laita viestiä. :)
kirjallisuusveli
Viestit: 903
Liittynyt: 29.04.2007 16:43

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Berzerk kirjoitti:Tulee mitä tahansa jatkossa, puolustan omaa näkökantaani asiassa. Inhimillisyyden, oikeuden ja armon nimissä, joita järjestössä ei todellakaan näytä olevan.
Voimia sinulle. Tulet tarvitsemaan niitä. Jo komiteat tai asian tutkiminen sen selvittämiseksi olisiko tarvetta perustaa sinulle komitea on epäinhimillinen, epäoikeudenmukainen ja armoton rumba. Olet nähnyt ihan oikein sen farisealaisuuden, joka rehottaa. Juuri tästä Jeesus puhui:

(Matteus 23:23-24)  Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, ulkokullatut, koska te annatte kymmenykset mintusta ja tillistä ja kuminasta, mutta olette jättäneet huomioon ottamatta Lain painavammat asiat, nimittäin oikeuden ja armon ja uskollisuuden! Näitä oli tehtävä, mutta ei pitänyt jättää huomioon ottamatta noita toisiakaan. Te sokeat oppaat, jotka siivilöitte sääsken, mutta nielette kamelin!
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Voimia sinulle täältäkin. Prosessi voi olla raskas, mutta pitkässä juoksussa se kyllä helpottaa tilannetta. Vaikka rytinässä muutama ystävä meneekin, niin kyllä itse arvostan päivittäisen elämän helppouden muutaman ystävyyssuhteen edelle.

Todennäköisesti sinut on nyt otettu vanhimmiston maalitauluksi, ja he tekevät kaikkensa keksiäkseen sopivia erottamisperusteita. :lol:
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Moi berzerk.

Huomasin rekisteriröitymisesi vasta nyt, mutta toivotan näin jälkikäteen onnea ison askeleen johdosta. Olisiko sinulla jo nyt jotain kerrottavaa jatkotoimenpiteistä, joita sinulle lupailtiin kuukausi sitten?
Let me go Master I hate you so
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Re: Me, myself and I

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Ei ole kuulunut mitään uutta, tosin en ole sen jälkeen salillakaan vieraillut. Todennäköisesti siellä odotellaan "hame hampaissa" :lol:.
"Strain the truth, print your lies
Let me fall into the other side
Bail me out and I'll be gone
Fading out of your soul
I won't be there for you anymore"
-Entwine-
Vastaa Viestiin