Kristusten perässä juokseminen

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

RaM kirjoitti:
Wonderman kirjoitti: No tämä kirjoitus oli taas ihan ystävälliseen sävyyn kirjoitettu, mutta aloittamasi kirjoitus kristityistä ei ollut kovin ystävällisen oloinen, heti tuli semmonen "kristittyjä turpaan" tyyli mieleen.
Sekoilet pahemman kerran Wonsku. Ei minun avauksessani puhuta kristityistä, vaan lahkoista ja niiden olemattomista rahanahneista kristuksista. En minä ihmisiä laita 'turpaan' vaan kaikki typeriä lahkoja ja harhaoppeja. :evil:
Kirjoituksestasi saa käsityksen että puhut kristillisistä lahkoista, anteeksi jos olen käsittänyt väärin.
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Jos jollekkin usko on herkkää hipiää satuttava aihe, niin asiaa koskevaa kirjoittelua ei kannattane lukea. Saati lähteä sitä kommentoimaan. Etenkään minulle. Wonsku tuntee ja tietää entuudestaan erittäin hyvin näkökantani ja jos Wonsku haluaa suojella omaa Jumalaansa ja uskoaan, niin pysyy kaukana kaikista teksteistäni. Sääliä ja sympatiaa ei tippu ainoallekkaan harhaopille.
en kerjää sääliä ja sympatiaa, kerjään ystävällisiä kirjoituksia :wink:
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Mun mielestä on hienoa että RaM pystyy lyömään faktaa pöytään ja seisomaan sanojensa takana. Mutta hienoa on myös se että Wonsku oikeasti uskoo ja luottaa uskoonsa. Teidän näkemyksenne ovat vain niin kovin eri lähtökohdista. Luen mielelläni kummankin näkemyksiä asiasta. Tässä on hieman oma lehmä ojassa, koska itse en ole jumala-kysymyksen kanssa vielä loppupäätelmään päässyt, kuuntelen mielelläni molemman puolen todisteita. ;)
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Re: Kristusten perässä juokseminen

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Vastauksellasi ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa. Lainasit RaM:in sanoja: "Satojen eri lahkojen eri Jeesukset kehoittavat uskoviaan juoksemaan perässään ja tekemään mitä hölmöimpiä asioita." Ja vastasit niihin: "Onko mielestäsi normaalin hyvän arkielämän eläminenkin sellainen hölmöin asia ?"

Esittämilläsi toiminnoilla ei ole mitään tekemistä uskonnollisuuden tai uskonnottomuuden kanssa. Ateistina teen kaikkia muita mainitsemiasi, paitsi Pleikkariin en ole koskaan koskenut.
ei ehkä ole uskonnollisuuden kanssa tekemistä, mutta ei kaikki kristityt ole saarnaamassa kadulla tai kirkonmenoissa pomppimassa, toiset elävät normaalia elämää vaikka uskovat.


Se nyt vielä puuttuisi, että tavanomaisessa palkkatyössä (siis esimerkiksi palkattu lähetystyö poislukien) ryhtyisi käännyttämään. Olisi se näky kun brankkari taloa sammuttaessaan kaivaisi siinä ohessa Raamatun taskustaan ja ryhtyisi käännyttämään palavan talon asukkaita.
Jep eikä se olisi sallittuakaan ainakaan hoitotyössä, myöskään potilaat eivät saa mennä käännyttämään toisia potilaita. Ainakaan silloin kun olin sotaveteraanien sairaskodilla harjoittelussa, niin eräs mummu joka oli sodan aikana lotta, rupesi jakelemaan jotain jeesuksesta kertovaa lentolehtistä, hoitajat tietysti puuttui asiaan ja kielsi tämän häneltä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kristusten perässä juokseminen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Wonderman kirjoitti:ei ehkä ole uskonnollisuuden kanssa tekemistä, mutta ei kaikki kristityt ole saarnaamassa kadulla tai kirkonmenoissa pomppimassa, toiset elävät normaalia elämää vaikka uskovat.
Ja jos oikein oivalsin, niin RaM ei puuttunutkaan normaaliin elämään, vaan omituisuuksiin. Noita omituisuuksiahan on muillakin kuin Vt-seuralla.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
L

Viesti Kirjoittaja L »

Olla harras kristitty/islaminuskoinen/whatever ja viettää normaalia elämää...tuo yhtälö ei oikein ole mahdollinen ainakaan raamatun oppien mukaan. Vaan ainahan sitä voi keksiä itselleen oman söpön pikku uskonnon ja laatia omat säännöt itselleen. Noinhan liberaalilutikat ja muutama pikkuryhmä ovat käytännössä ovat tehneet.

Entisaikana tuollainen ei ollut Suomessakaan kovin helppoa, vaan nykyään on. Se ei toki ole kirkon ansiota, vaan aivan täysin kirkosta huolimatta.

OT. Terveisiä Pariisista. Kävimme vaimon kanssa jopa ihan Notre Damen kirkossa sisällä. En havainnut Jeesusta tai Jumalaa, mutta turisteja kyllä. Rahankeräyspisteitä korumyynteineen oli runsaasti "herran huoneessa".
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

L kirjoitti:Olla harras kristitty/islaminuskoinen/whatever ja viettää normaalia elämää...tuo yhtälö ei oikein ole mahdollinen ainakaan raamatun oppien mukaan. Vaan ainahan sitä voi keksiä itselleen oman söpön pikku uskonnon ja laatia omat säännöt itselleen. Noinhan liberaalilutikat ja muutama pikkuryhmä ovat käytännössä ovat tehneet.

Entisaikana tuollainen ei ollut Suomessakaan kovin helppoa, vaan nykyään on. Se ei toki ole kirkon ansiota, vaan aivan täysin kirkosta huolimatta.

OT. Terveisiä Pariisista. Kävimme vaimon kanssa jopa ihan Notre Damen kirkossa sisällä. En havainnut Jeesusta tai Jumalaa, mutta turisteja kyllä. Rahankeräyspisteitä korumyynteineen oli runsaasti "herran huoneessa".
Riippuu siitä mitä tarkoitat normaalilla elämällä ja mitkä asiat raamattu mielestäsi estää ja kenen tulkinnan mukaan ? Normaali elämä eroaa aika paljon vaikkapa jehovan todistajien, lestadiolaisten, luterilaisten ja helluntalaisten välillä. Kristillisyydessä ei mielestäni ole kyse sääntöjen tarkoin noudattamisesta kuten todistajissa tuntuu olevan joka helvetin asialle sääntönsä.

Harras ja raitis helluntalainen ei lähde kaljalle vaan humaltuu pyhästä hengestä omasta mielestään kun luterilainen voi lähteä ja sanoa "no perkele, viekää minut baariin veljet!".

Jos todistajien kannalle lähdetään niin sitten on jo aika ahdasmielistä elämää, olin pahis kun pelasin väkivaltaisia pelejä vaikka ne ei ole todellisuutta. Erään levyn kannessa oli demoninen merkki, hajoitin levyn ja heitin roskin euroissa päälle 20 euron arvoinen tuplalevy jossa oli hardcore technoa, teknoreivitkin oli pahasta. Tavallisilla vaatteilla kokoukseen meno oli pahasta, liian lyhyeksi ajetut sänkihiukset ja ilman kravattia lavalle puhumaan siitä huomautus. Pidin huoneeni täynnä spice girls julisteita, todistajien raamatun tutkiskelun jälkeen otin joka ikisen pois seinältä, sekun on epäjumalan palvontaa.. ja niin edelleen, listaa voisi jatkaa loputtomiin.


mutta asiasta toiseen:

Mitäpä muuta sulle L kuuluu ? itse asun nykysiin kuopiossa päin, oon asunut täällä huhtikuusta saakka, tyttöystävä asuu tos 5 km päässä jonka perässä muutinkin tänne. Mukava kaupunki asua, lupsakoita ihmisiä. Töissä olen tällä hetkellä kuopion yliopistollises sairaalas, lähihoitajan hommia tietysti.

Siistitty snadisti - MM
Vastaa Viestiin