Lunnaat: Jeesuksen uhrikuoleman merkitys?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Markku Meilo kirjoitti:
RaM kirjoitti:Ihmisen hajuaisti siitä ehkä pitää, mutta että Jumalankin...
Eikös elikot kärtsätty kokonaisina, karvoineen päivineen?
Taisi karvaleikkurit olla sen verran kortilla, ettei muuta vaihtoehtoa liene ollut.

YKSI ASIA minua on aina kummastuttanut. Kun tiedämme hajun perustuvan ilmassa leijuviin hiukkasiin, jotka nenässä tai vastaavassa värkissä olevien limakalvojen kautta välittyy hajuaistiimme, niin miten tuo hajuaisti toimii avaruudessa hilluvalla henkiolennoilla?
1.Mooseksen kirja:
8:21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden;
2.Mooseksen kirja:
29:18 Ja polta koko oinas alttarilla. Se on polttouhri Herralle, se on suloisesti tuoksuva uhri Herralle.
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

RaM kirjoitti:YKSI ASIA minua on aina kummastuttanut. Kun tiedämme hajun perustuvan ilmassa leijuviin hiukkasiin, jotka nenässä tai vastaavassa värkissä olevien limakalvojen kautta välittyy hajuaistiimme, niin miten tuo hajuaisti toimii avaruudessa hilluvalla henkiolennoilla?
1.Mooseksen kirja:
8:21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden;
2.Mooseksen kirja:
29:18 Ja polta koko oinas alttarilla. Se on polttouhri Herralle, se on suloisesti tuoksuva uhri Herralle.
Ehkäpä vastaus on lainaamassasi kohdassa... ja vielä lihavoitunakin.
1.Mooseksen kirja:
8:21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä...
:roll:

...tai sitten kohdan kirjoittaja on tuntenut suloisen tuoksun klyyvarissaan ja saanut tiedon kosmisella säteilyllä, että yläkertakin diggaa.
"Life is what You make of it."
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jumalinen aineeton klyyvari joka haistaa ilmakehän hiukkaset kaukaa kenties miljardien valovuosien päästä avaruudessa... :roll:

Mooses joka tiesi mitä tuo kenties miljardin valovuoden päässä avaruudessa ollut Jumala oli sydämessään mietiskellyt ja tuntenut satoja vuosia aiemmin :roll: ... HETKINEN... Jumalalla, sillä henkiolennolla sydän :roll: ... ja tuolla sydämellä funtsaillaan ja todetaan asioita, entä Jumalan aivot :roll: ...
Miksiköhän tuosta henkiolennosta on tehty niin kovin ihmismäinen rakenteeltaan ja toiminnoiltaan. :twisted:
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

am-ha·’a’rets kirjoitti:.. ja vielä lihavoitunakin.
Joissakin piireissä tekstin kallistamista kutsutaan kursivoinniksi. (Pääsin huomauttamaan.)
...tai sitten kohdan kirjoittaja on tuntenut suloisen tuoksun klyyvarissaan ja saanut tiedon kosmisella säteilyllä, että yläkertakin diggaa.
Jä näin sitten joku vahvistaa uskoaan persoonalliseen Jumalaan. Kun sitten Raamatun myöhempien tekstien sisältö kuvailee Pyhän/pyhän Hengen/hengen inhimillistä toimintaa. Tälle samalle henkilölle nuo kuvaukset vuorostaan todistavat nimenomaan persoonattomasta pyhästä hengestä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

RaM kirjoitti:Jumalinen aineeton klyyvari joka haistaa ilmakehän hiukkaset kaukaa kenties miljardien valovuosien päästä avaruudessa... :roll:

Mooses joka tiesi mitä tuo kenties miljardin valovuoden päässä avaruudessa ollut Jumala oli sydämessään mietiskellyt ja tuntenut satoja vuosia aiemmin :roll: ... HETKINEN... Jumalalla, sillä henkiolennolla sydän :roll: ... ja tuolla sydämellä funtsaillaan ja todetaan asioita, entä Jumalan aivot :roll: ...
Miksiköhän tuosta henkiolennosta on tehty niin kovin ihmismäinen rakenteeltaan ja toiminnoiltaan. :twisted:
En oikein ole vielä keksinyt millä saisin tekstiini sen pikkiriikksen verran ironiaa, että vain tietyt henkilöt sen ymmärtäisivät.
Markku Meilo kirjoitti:Joissakin piireissä tekstin kallistamista kutsutaan kursivoinniksi. (Pääsin huomauttamaan.)
Ja jos oikein tarkkaan katsot niin RaMin tekstissä oli pelkästään lihavointi ja minä korostin yhtä sanaa vielä kallistamalla sitä. :wink: (sainpas annettua takaisin)
"Life is what You make of it."
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

am-ha·’a’rets kirjoitti:En oikein ole vielä keksinyt millä saisin tekstiini sen pikkiriikksen verran ironiaa, että vain tietyt henkilöt sen ymmärtäisivät.
Kyllä minä sen yleensä tekstistä tunnistan. Kuuluuhan se omiin valikoimiinikin. Innostuin vain pieneen lisärevittelyyn aiheesta. :D
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

RaM kirjoitti: Mitä Kainiin ja Aabeliin tulee, niin siinäkin Jumala rupesi epäreiluksi. Ensin määräsi ihmisen maanviljelijäksi ja kun Kain tuli esittämään armottoman raadantansa parasta hedelmää, niin Jumalapa tykästyikin lampuri-Aabelin grillikylkeen. Kyllä siinä nyt vähemmästäkin miehellä pinna palaa. :evil:
Aabel ymmärsi, että sovittaminen vaatii verta. Kain ymmärsi vielä paremmin: sovittaminen vaatii ihmisuhrin. Mutta Kain ymmärsi ennen aikojaan, Kain oli siis luopio! :twisted:
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Olen joskus ajatellut, että Jeesuksen kuolema on käsitetty väärin. Kyse ei ollutkaan pelastuksesta, vaan siitä että Jumala näytti ihmisille että heidän tappaminen kiduttamalla on hänen mielestään ihan ok, eli ei kannata ihmetellä että maapallolla esiintyy väkivaltaa.

Mitä tuohon Jumalan nenään tulee, niin eihän se ole mikään kumma juttu: koska olemme Jumalan luomia mielikuvitusolentoja ja siis asumme ja elämme hänen mielessään, niin kyllähän hän sen hajun tuntee. Meidän ei tulisi olla materialistisen ajattelutavan sokaisemia.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Pehmoluopio kirjoitti:Aabel ymmärsi, että sovittaminen vaatii verta. Kain ymmärsi vielä paremmin: sovittaminen vaatii ihmisuhrin.
Syntisen Kainin uhraama viaton Abel ei jostain syystä miellyttänyt Herraa. Ehkä asetelma oli sitten jotenkin erilainen, kun juutalaiset ja roomalaiset uhrasivat Jeesuksen.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

am-ha·’a’rets kirjoitti:Ja jos oikein tarkkaan katsot niin RaMin tekstissä oli pelkästään lihavointi ja minä korostin yhtä sanaa vielä kallistamalla sitä. :wink: (sainpas annettua takaisin)
Juu ja siihen tartuin ammattilaisuuttani, sinä kun kutsuit kursivointia lihavoinniksi:

"Ehkäpä vastaus on lainaamassasi kohdassa... ja vielä lihavoitunakin."

Saatan toki olla väärässäkin, jolloin tähänastinen 35 vuotta jatkunut työskentelyni typografian saralla on ollut tältä osin perin vajavaista. Anna ihmeessä takaisin, mutta perustellusti.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Markku Meilo kirjoitti:
am-ha·’a’rets kirjoitti:Ja jos oikein tarkkaan katsot niin RaMin tekstissä oli pelkästään lihavointi ja minä korostin yhtä sanaa vielä kallistamalla sitä. :wink: (sainpas annettua takaisin)
Juu ja siihen tartuin ammattilaisuuttani, sinä kun kutsuit kursivointia lihavoinniksi:

"Ehkäpä vastaus on lainaamassasi kohdassa... ja vielä lihavoitunakin."
Enpäs kutsunut.... Ram ei kursivoinut tekstiään. Ja tarkoitin, että vastaus oli hänen lainaamassaan tekstissä... ja vielä lihavoituna ((kun koko lausetta ei oltu lihavoitu) ikäänkuin hän olisi jo kirjoittanut vastauksen mutta ei olisi sitä huomannut). Minä sitten toisaalta vielä kursivoin tuon jo lihavoidun sanan korostaakseni ajatusta mikä minun päässäni oli. :wink:
"Life is what You make of it."
Vastaa Viestiin