Saanko luvan ?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

nolo tapaus

Saanko luvan ?

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

Tervehdys teille.

Arvelen oikein ymmärtäneeni sanoessani että te ... lapset olette erotessanne omasta uskonnollisesta yhdistyksestänne myös luopuneet uskostanne siihen mahdollisuuteen että olemassaololla olisi jokin suurempi; jopa Ikuinen tarkoitus ?

Pyydän lupaanne saada kertoa teille oman suhteelisen johdonmukaisen oman käsitykseni olemassaolon tarkoituksenmukaisuuden loogisuudesta/kin; Siittä todesta että me olemme Jumalamme luotuja: Jumalamme joka rakastaa meitä.

Koska en itse pidä tarkoitukseni mukaisena ryhtyä väittelemään tai selittelemään Jumalaani kenellekkään, on luvan myöntämisen todisteena se että kymmenen rekisteröitynyttä kirjoittajaa tuon luvan minulle myöntää.

Saattaa olla että ette tule sitä kuulemaan, joten tahtonne on teidän. :)

kaikesta huolimatta, olkaamme ihmisiä toisillemme.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Täällä ei sen kummemmin tarvitse pyytää lupia kunhan asiansa ilmaisee asiallisesti ja turhia kiihkoilematta :) Tosin noin yleisesti ottaen yhden uskon(non) korvaaminen toisella ei välttämättä ole paras mahdollinen tilanne, ainakaan ennen kuin asian on kukin käynyt omalla tavallaan läpi. Siinä olen kanssasi samaa mieltä että aika monella menee ns. lapsi pesuveden mukana. Kun usko järjestöön ja sen "totuuteen" hiipuu, samalla hiipuu myös usko Jumalaan. Tämä on kuitenkin jokaisen itsensä omalta kohdaltaan ratkaistava itsenäisesti.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
nolo tapaus

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

Jaakob kirjoitti:Täällä ei sen kummemmin tarvitse pyytää lupia kunhan asiansa ilmaisee asiallisesti ja turhia kiihkoilematta :)
:) . Pidän luovuttamattomana oikeutenani kirjoittaa Jumalani isolla kirjaimella. Ethän pidä sellaista tekemistäni kiihkoilunani.

Luvan kysyin sillä se on lähtökohtani; kunnioituksestani heitä kohtaan jotka ovat joutuneet "omiensa piinaamiksi".



Tosin noin yleisesti ottaen yhden uskon(non) korvaaminen toisella ei välttämättä ole paras mahdollinen tilanne, ainakaan ennen kuin asian on kukin käynyt omalla tavallaan läpi. Siinä olen kanssasi samaa mieltä että aika monella menee ns. lapsi pesuveden mukana. Kun usko järjestöön ja sen "totuuteen" hiipuu, samalla hiipuu myös usko Jumalaan. Tämä on kuitenkin jokaisen itsensä omalta kohdaltaan ratkaistava itsenäisesti.
Oletan että sinä annat minulle luvan tuoda julki oman uskoni vaikka en Jehovan Todistaja ole ollutkaan. :)

Kohtaaminen edellyttää myös erääänlaista dialogia. En Julista mitään mikä on jo kerrottu.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jaakob kirjoitti:... aika monella menee ns. lapsi pesuveden mukana.
Itse katson, että ei ole näyttöä pesuvedessä olleesta lapsesta, tällöin mitään henkilökohtaista vahinkoa ei ole tapahtunut.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saanko luvan ?

Viesti Kirjoittaja Witless »

nolo tapaus kirjoitti:Tervehdys teille.

Arvelen oikein ymmärtäneeni sanoessani että te ... lapset olette erotessanne omasta uskonnollisesta yhdistyksestänne myös luopuneet uskostanne siihen mahdollisuuteen että olemassaololla olisi jokin suurempi; jopa Ikuinen tarkoitus ?

Pyydän lupaanne saada kertoa teille oman suhteelisen johdonmukaisen oman käsitykseni olemassaolon tarkoituksenmukaisuuden loogisuudesta/kin; Siittä todesta että me olemme Jumalamme luotuja: Jumalamme joka rakastaa meitä.

Koska en itse pidä tarkoitukseni mukaisena ryhtyä väittelemään tai selittelemään Jumalaani kenellekkään, on luvan myöntämisen todisteena se että kymmenen rekisteröitynyttä kirjoittajaa tuon luvan minulle myöntää.

Saattaa olla että ette tule sitä kuulemaan, joten tahtonne on teidän. :)

kaikesta huolimatta, olkaamme ihmisiä toisillemme.
Tervehdys teille(?) vaan,

kylläpä kuulosti he-le-vetin sekavalta. Oliko idea se, että kun kymmenen rekisteröitynyttä kirjoittajaa myöntää luvan, niin samaa tavaraa tulee lisää? Itse en tällä "suhteelisen johdonmukaisella käsitykselläni" lupaa ainakaan myöntäisi. Sori?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Saanko luvan ?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

nolo tapaus kirjoitti:... on luvan myöntämisen todisteena se että kymmenen rekisteröitynyttä kirjoittajaa tuon luvan minulle myöntää.
Nyt on hieman lepakoita tapulissa, tuollaista lupamenettelyä ei ole olemassa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
RaM

Re: Saanko luvan ?

Viesti Kirjoittaja RaM »

nolo tapaus kirjoitti:Tervehdys teille.

Arvelen oikein ymmärtäneeni sanoessani että te ... lapset olette erotessanne omasta uskonnollisesta yhdistyksestänne myös luopuneet uskostanne siihen mahdollisuuteen että olemassaololla olisi jokin suurempi; jopa Ikuinen tarkoitus ?

Pyydän lupaanne saada kertoa teille oman suhteelisen johdonmukaisen oman käsitykseni olemassaolon tarkoituksenmukaisuuden loogisuudesta/kin; Siittä todesta että me olemme Jumalamme luotuja: Jumalamme joka rakastaa meitä.
Koska en itse pidä tarkoitukseni mukaisena ryhtyä väittelemään tai selittelemään Jumalaani kenellekkään, on luvan myöntämisen todisteena se että kymmenen rekisteröitynyttä kirjoittajaa tuon luvan minulle myöntää.

Saattaa olla että ette tule sitä kuulemaan, joten tahtonne on teidän. :)

kaikesta huolimatta, olkaamme ihmisiä toisillemme.
Aika nolo juttu... totta tosiaan. Julistat täällä jumaluutta, josta sinulla ei näytä edes itselläsi olevan kunnollista käsitystä. Korostin avauksestasi olennaista viestiäsi ja esitän siihen lyhyen vastauksen: Jumalasi on herkkäuskoisen harhaluuloisuuden seurausta ja väittämäsi täyttä roskaa.

Lisäksi sinulla itselläsi näyttää olevan uskovaisuuden kierouttama keskustelutyyli eli heität perustelematonta kritiikkiä ei-uskovaisten käsityksille, mutta itselläsi ei ole minkäänlaista rohkeutta käydä keskustelua omasta Jumalastasi. Ei anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa Jumalastasi tai ylipäätään mielipiteittesi luotettavuudesta.

Olen iloinen, jos antaudut keskusteluun dogmeistasi, mutta älä kuvittele minun ilostuvan pelkästä julistuksesta. Saat takuuvarmasti palautetta! :evil:
nolo tapaus

Re: Saanko luvan ?

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

Witless kirjoitti:
nolo tapaus kirjoitti:Tervehdys teille.

Arvelen oikein ymmärtäneeni sanoessani että te ... lapset olette erotessanne omasta uskonnollisesta yhdistyksestänne myös luopuneet uskostanne siihen mahdollisuuteen että olemassaololla olisi jokin suurempi; jopa Ikuinen tarkoitus ?

Pyydän lupaanne saada kertoa teille oman suhteelisen johdonmukaisen oman käsitykseni olemassaolon tarkoituksenmukaisuuden loogisuudesta/kin; Siittä todesta että me olemme Jumalamme luotuja: Jumalamme joka rakastaa meitä.

Koska en itse pidä tarkoitukseni mukaisena ryhtyä väittelemään tai selittelemään Jumalaani kenellekkään, on luvan myöntämisen todisteena se että kymmenen rekisteröitynyttä kirjoittajaa tuon luvan minulle myöntää.

Saattaa olla että ette tule sitä kuulemaan, joten tahtonne on teidän. :)

kaikesta huolimatta, olkaamme ihmisiä toisillemme.
Tervehdys teille(?) vaan,

kylläpä kuulosti he-le-vetin sekavalta. Oliko idea se, että kun kymmenen rekisteröitynyttä kirjoittajaa myöntää luvan, niin samaa tavaraa tulee lisää? Itse en tällä "suhteelisen johdonmukaisella käsitykselläni" lupaa ainakaan myöntäisi. Sori?
Eipä haittaa. Sinua on kuultu ja mielipiteesi on tiedossa :)

Tuosta toisesta vastauksestasi. Toivon että minun mielipiteitäni tai verbaalista jäsennystäni arvostellessasi lainaisit minun kirjoituksiani todistaessasi niiden epäjohdonmukaisuudesta, etkä jonkun toisen.

Rehellinen kritiikki on aina jossakin määrin hyväksi, ja tietoinen epärehellisyys on epärehellisen omaa pahantahtoisuutta.
nolo tapaus

Re: Saanko luvan ?

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

RaM kirjoitti:
nolo tapaus kirjoitti:Tervehdys teille.

Arvelen oikein ymmärtäneeni sanoessani että te ... lapset olette erotessanne omasta uskonnollisesta yhdistyksestänne myös luopuneet uskostanne siihen mahdollisuuteen että olemassaololla olisi jokin suurempi; jopa Ikuinen tarkoitus ?

Pyydän lupaanne saada kertoa teille oman suhteelisen johdonmukaisen oman käsitykseni olemassaolon tarkoituksenmukaisuuden loogisuudesta/kin; Siittä todesta että me olemme Jumalamme luotuja: Jumalamme joka rakastaa meitä.
Koska en itse pidä tarkoitukseni mukaisena ryhtyä väittelemään tai selittelemään Jumalaani kenellekkään, on luvan myöntämisen todisteena se että kymmenen rekisteröitynyttä kirjoittajaa tuon luvan minulle myöntää.

Saattaa olla että ette tule sitä kuulemaan, joten tahtonne on teidän. :)

kaikesta huolimatta, olkaamme ihmisiä toisillemme.
Aika nolo juttu... totta tosiaan. Julistat täällä jumaluutta, josta sinulla ei näytä edes itselläsi olevan kunnollista käsitystä. Korostin avauksestasi olennaista viestiäsi ja esitän siihen lyhyen vastauksen: Jumalasi on herkkäuskoisen harhaluuloisuuden seurausta ja väittämäsi täyttä roskaa.
Ei voida sanoa että julistaisin mitään. Minä kerron omia käsityksiäni keskustellen heidän kanssaan jotka ajattelevat asiasta myös toisin.

Sinä julistat minun julistavan.
Lisäksi sinulla itselläsi näyttää olevan uskovaisuuden kierouttama keskustelutyyli eli heität perustelematonta kritiikkiä ei-uskovaisten käsityksille, mutta itselläsi ei ole minkäänlaista rohkeutta käydä keskustelua omasta Jumalastasi. Ei anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa Jumalastasi tai ylipäätään mielipiteittesi luotettavuudesta.
Voitko esittää jonkun esimerkin, vai puhutko omiasi vain ?
Olen iloinen, jos antaudut keskusteluun dogmeistasi, mutta älä kuvittele minun ilostuvan pelkästä julistuksesta. Saat takuuvarmasti palautetta! :evil:
Toiveeni on että sinäkin ottaisit keskustellasi kantaa itse asiaan josta puhumme, etkä niinkään muiden keskustelijoiden mielenterveydelliseen tilaan. Osaat tehdä niin, mutta tahdotko ?
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Hyvä. Keskustellaan Jumalastasi.
Väittämäsi on, että elämä on todiste Jumalastasi. Jotta tiedän mistä Jumalasta keskustelemme, olisin iloinen jos ensin määrittelisit Jumalasi ja hänen aatteensa tarkemmin. Miksi Jumalasi olisi kaiken elollisuuden taustavoima ja mitä hän haluaa meiltä ihmispoloilta?
Sitten pyydän sinulta todisteen siitä, että juuri tuo sinun Jumalasi on kaiken takana, minä kun väitän, että neljännen ulottuvuuden ufot ovat tehneet maapallon koeviljelyksekseen.
nolo tapaus

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

RaM kirjoitti:Hyvä. Keskustellaan Jumalastasi.
Väittämäsi on, että elämä on todiste Jumalastasi. Jotta tiedän mistä Jumalasta keskustelemme, olisin iloinen jos ensin määrittelisit Jumalasi ja hänen aatteensa tarkemmin. Miksi Jumalasi olisi kaiken elollisuuden taustavoima ja mitä hän haluaa meiltä ihmispoloilta?
Sitten pyydän sinulta todisteen siitä, että juuri tuo sinun Jumalasi on kaiken takana, minä kun väitän, että neljännen ulottuvuuden ufot ovat tehneet maapallon koeviljelyksekseen.
Minä en väittänyt mitään vaan kerroin oman mielipiteeni asiaan josta kysyit.

Emmekä aloita keskustelua asiasta tässä ketjussa ennenkuin olen saanut siihen luvan. :)

Ole kärsivällinen.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Voi voi.
nolo tapaus

Re: Saanko luvan ?

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

nolo tapaus kirjoitti:
RaM kirjoitti:
Lisäksi sinulla itselläsi näyttää olevan uskovaisuuden kierouttama keskustelutyyli eli heität perustelematonta kritiikkiä ei-uskovaisten käsityksille, mutta itselläsi ei ole minkäänlaista rohkeutta käydä keskustelua omasta Jumalastasi. Ei anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa Jumalastasi tai ylipäätään mielipiteittesi luotettavuudesta.
Voitko esittää jonkun esimerkin, vai puhutko omiasi vain ?


Mitenkä on RaM.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Mielipiteeni noin yleisesti on, että jokainen puhuu mistä haluaa ja aloittaa keskustelun aiheesta, mistä haluaa. Niiden, jotka eivät halua siihen osallistua, eivät osallistu.

Mutta itse koen asian niin, että yritetään muistaa tämän foorumin tarkoitus. Tämä ei kuitenkaan ole "Mun Jumalani tekee parempaa ruokaa ku sun Jumala". Täällä on kuitenkin painopiste kiteytetty otsikkoon: Veljesseura.org - Jehovan todistajat lähitarkastelussa.

Mikä olisi siis kirjoituksesi tarkoitus? Käännyttää meitä?!? :? Keskustelun Jumalista ja heidän eroavaisuuksistaan voit toteuttaa tietenkin vastaamalla mielipiteelläsi kysymykseen. Esim tuolla on keskustelua siitä, välittääkö jumala tai maailmankaikkeuden olemassaolo.

Eli siis jokainenhan uskoo kuinka haluaa, ei se väittelemällä muutu (vaikka ilmeisesti se väittely joidenkin mieleen on...). Enkä siis kiellä sinua olemasta omaa mieltäsi asioista ja uskomasta niin kuin uskot, se on oma asiasi.

Henkilökohtaisest olen saanut niin paljon jumalapullaa aikoinani että jos joku sitä yrittää suuhuni tunkea, oksennan. Jos haluan tietää jonkun Jumalasta jotain, kysyn. Jos minusta tuntuu että tarvitsen elämääni Jumalaa, haen sitä. Mutta pakkosyötöllä minut ei saa kuin kirkumaan.

Eli siis. Jos jokin kanta täytyy ottaa, niin se kyllä kallistuu ein puolelle. Ei mitenkään henkilökohtaisesti.
RaM

Re: Saanko luvan ?

Viesti Kirjoittaja RaM »

nolo tapaus kirjoitti:
nolo tapaus kirjoitti:
RaM kirjoitti:
Lisäksi sinulla itselläsi näyttää olevan uskovaisuuden kierouttama keskustelutyyli eli heität perustelematonta kritiikkiä ei-uskovaisten käsityksille, mutta itselläsi ei ole minkäänlaista rohkeutta käydä keskustelua omasta Jumalastasi. Ei anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa Jumalastasi tai ylipäätään mielipiteittesi luotettavuudesta.
Voitko esittää jonkun esimerkin, vai puhutko omiasi vain ?


Mitenkä on RaM.
No tässä on suora lainaus avauksestasi: "en itse pidä tarkoitukseni mukaisena ryhtyä väittelemään tai selittelemään Jumalaani kenellekkään".

Jos et halua selittää uskoasi/Jumalaasi tai käydä keskustelua siitä, niin silloin kyse on kohdallasi yksipuolisesta julistustyöstä, jota en siedä. Keskustelua käyn kanssasi mielelläni.
Lukittu