Mikä on suosikkiopetuksesi raamatussa?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Joos. 10:13 auringon kulun pysäyttäminen keskelle taivasta on sellainen kohta joka pysäyttää joka kerta. Ja se on sellainen kohta, että se pysäyttää sitä lukevien kristittyjen ajatuksenjuoksun kanssa. :lol:

Mahtoiko babylonialaisilla taivaantuijottajilla ollut loma tai lakko kun eivät mainitse auringon pysähtymistä lainkaan?
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Pehmoluopio kirjoitti: Joos. 10:13 auringon kulun pysäyttäminen keskelle taivasta on sellainen kohta joka pysäyttää joka kerta. Ja se on sellainen kohta, että se pysäyttää sitä lukevien kristittyjen ajatuksenjuoksun kanssa. :lol:

Mahtoiko babylonialaisilla taivaantuijottajilla ollut loma tai lakko kun eivät mainitse auringon pysähtymistä lainkaan?
Äääääh... älä sinä puutu epäolennaisiin... enkä ne eivät vain huomanneet sitä... ihmettelivät kun tuntuu työpäivä pitkältä... tai miksi nahka kärvähti tänään erityisen pahasti... :roll:
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Markku Meilo kirjoitti:
Wonderman kirjoitti:...vaan seremoniallinen puhdistus,
Eli sellaista koreografiaa, jota Vt-seura pitää Saatanan palvontana.
Todistajien* näkemystä eläinten uhraamisesta en ole oikein koskaan ymmärtänyt, ja miksi nimen omaan eläinten piti olla esikuva kristuksen uhraamisesta ? vai miten se meni :P

Korjattu hieman - MM
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Pehmoluopio kirjoitti:Joos. 10:13 auringon kulun pysäyttäminen keskelle taivasta on sellainen kohta joka pysäyttää joka kerta. Ja se on sellainen kohta, että se pysäyttää sitä lukevien kristittyjen ajatuksenjuoksun kanssa. :lol:

Mahtoiko babylonialaisilla taivaantuijottajilla ollut loma tai lakko kun eivät mainitse auringon pysähtymistä lainkaan?
selittelijöitä riittää vaikka millä mitalla, olisi hyvä asettua tuohon aikaan ja miettiä mitä tolla kohdalla on todellakin tarkoitettu, ei siihen mielestäni tarvi tunkea väkisin tiedettä, kuten joku "tiedemies" oli todistanut että näin oli muka todella tapahtunut.

tai mistäs minä tiedän kun olen tyhmä maallikko, itse näkisin kuitenkin tämän kohdan vertauskuvallisena, en todellisena konkreettisena tapahtumana.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Wonderman kirjoitti:Todistajien* näkemystä eläinten uhraamisesta en ole oikein koskaan ymmärtänyt, ja miksi nimen omaan eläinten piti olla esikuva kristuksen uhraamisesta ? vai miten se meni
Jumalien lepyttämisellä erilaisilla lahjoilla on pitkät perinteet, nykyään lepytys voi tapahtua vaikka luottokorttilahjoituksella.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
m.näätinki
Viestit: 79
Liittynyt: 08.06.2007 01:07
Paikkakunta: Lohja

"Suosikki-kysymys" muuttui "huvittava-kysymyk

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

Olen varmaan tässä joukossa aika "uskomaton tyyppi" kun en näe noissa edellisissä asioissa paljoakaan huvittavuutta tai sitten olen "totinen torvensoittaja.

Mutta jos palataan alkuperäiseen kysymykseen ,eli mikä on raamatun suosikkikertomukseni,niin niitä löytyy oikeastaan kaksi:
Ensimmäinen on tietenkin.
Joh.11:25
"Jeesus sanoi:.....Joka uskoo minuun saa elää,vaikka kuolisikin,eikä yksikään joka elää ja uskoo minuun,ikinä kuole.Uskotko tämän?"
Ei siinä puhuta että kun on tarpeeksi uskollinen järjestön pykälille saa elää.

Toinen suosikkiraamatunkohtani on:
Luuk.18:9-14 eli kertomus fariseuksesta ja publikaanista.

He menivät temppeliin rukoilemaan.Fariseus rukoili:
"Minä kiitän sinua Jumala etten ole niinkuin muut ihmiset...ja vaikkapa niinkuin tuo publikaani."
Sitten hän luetteli rukouksessaan tekoja mitä hän teki.

Jae 13 kertoo publikaanista."Publikaani seisoi taaempana....ja sanoi:Jumala.Ole minulle syntiselle armollinen".
Mikä oli Jeesuksen kommentti siitä kumpi lähti vanhurskaampana?

Se joka korotti itsensä ja luetteli tekoja jotka hänen mielestään pitäisi olla Jumalalle riittäviä,vai mitättömyytensä tunnustanut?
No,kaikki varmaan sen muistamme.

Tämä teksti oli vähän toisenlainen kun yleensä tämän aloituksen alla.Toivottavasti se ei johda minun"veljesseurasta "erottamiseen.:-) :lol:
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Re: "Suosikki-kysymys" muuttui "huvittava-kys

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

m.näätinki kirjoitti:Olen varmaan tässä joukossa aika "uskomaton tyyppi" kun en näe noissa edellisissä asioissa paljoakaan huvittavuutta tai sitten olen "totinen torvensoittaja.

Tämä teksti oli vähän toisenlainen kun yleensä tämän aloituksen alla.Toivottavasti se ei johda minun"veljesseurasta "erottamiseen.:-) :lol:
No se joka aloitti tämän topic:in ei noilla lempikohdalla tarkoittanut mitään suosikkikohtaa joka oikeasti koskettaa. Entisistä jehovan todistajista mielestäni vain harva tulee uskoon tai uskoo raamattuun millään tavalla todenperäisenä.

Mutta kannattaa ajatella myös siltä kannalta että jokaisella entisellä todistajalla on vapaus ajatella raamatusta omilla aivoillaan ilman mitään vartiotornin valheellisia sepustuksia ja satuja. Uskoisin että entinen todistaja on vaan onnellinen siitä kun saa ajatella ja kritisoida ja jopa nauraa raamatun asioille joita pitää täysin järjettöminä.

Itsellänikin on lempikohtia raamatussa mutta en laita niitä tähän topic:iin koska aihe eroaa siitä mitä minä lempikohdillani tarkoitan.
Vastaa Viestiin