Uuden valon arpajaiset - syvyyden enkeli

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Uuden valon arpajaiset - syvyyden enkeli

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Syvyyden enkeli (Ilm. 9:11) on yksi hyvin kuvaava esimerkki Vt-seuran selitysvalon lisääntymisestä. Vuonna 1917 tämä syvyyden enkeli oli selkokielellä Saatana:

"'The prince of the power of the air.' Eph. 2:2... That is, Destroyer. But in plain English his name is Satan, the Devil" (The Finished Mystery 1917 p. 159).

Kun yllälainattu kirja alkoi olla liian kanssa vanhaa valoa, niin Rutherford tulkitsi Ilmestyskirjan uusiksi, syvyyden enkeliksi tarkentui Jehova:

“The word ‘Abaddon’ is derived from the Hebrew term abad, and is applied to Jehovah, who is the One that is ‘able to save and to destroy’.” (Light 1 1930 p. 145)

Lisäksi koko Raamattu todisti tuon näkemyksen puolesta

“The overwhelming Scriptural authority, in both the Old and the New Testament, applies these titles to Jehovah.” (Light 1 1930 p. 146)

Sitten tulemme vuoteen 1971 (1969 englanninkielellä) ja taas kaikki Raamatussa ilmaisee selvästi, että kyseessä ei ole Saatana eikä Jehova, vaan Jeesus:

“Hänen nimensä on hepreaksi Abaddon, joka tarkoittaa ’tuhoa’ ja kreikaksi Apollyon, joka merkitsee ’tuhoojaa’. Kaikki tässä ilmaisee selvästi enkelin kuvaavan Jeesusta Kristusta, Jehova Jumalan Poikaa.” (Silloin on täyttynyt Jumalan salaisuus 1971 sivu 231)

Nyt sitten kaikki tytöt ja pojat arvuuttelemaan uutta valoa, kenet Vt-seura arpoo seuraavaksi syvyyden enkeliksi? Alkaako kierros mahdollisesti alusta, vai löytyykö musta hevonen, ja vielä sammutetuin lyhdyin?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Re: Uuden valon arpajaiset - syvyyden enkeli

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

- Tervetuloa kaikki katsojat Vartiotorniseuran viralliseen oppikysymyslottoon! Lotossa arvotaan tällä kierroksella Syvyyden Enkelin merkitys.

- Palkintona vastaajien kesken arvomme kaksi Paratiisi-paikkaa suositun kukkulan päältä, kiven heiton päässä silmäätekevien huviloilta. Vartiotornin kauppakeskus on suunnitteilla aivan siihen tuntumaan, josta löytää markkinoiden laajimman käsiteltyjen kirjojen valikoiman ja aivopesulan. Myös lapset voi jättää pestäviksi oman pakkosyöttönsä ajaksi. Kaduilla soi koko ajan mielelle sopivat laulut, jotka pitävät ajatukset mukavasti turpeina. Sinun ei tarvitse ajatella mitään, me teemme sen sinun puolestasi!

- Ja siirrymme arvontaan. Virallisina valvojina toimivat veli X ja veli Y.

- Ensimmäinen kandidaattimme Saatana on ehdokkaista vaikein pala, aina vastahankaan kaikessa, mutta sitäkin helpompi syyllistää. *plots, ensimmäinen pallo sujahtaa arvontakoneistoon*
- Toisena kandidaattina tässä meillä onkin Jehova, joka pystyy vastaamaan hommasta kuin hommasta. Tunnollinen työntekijä, tekee työtä kuusi päivää ja lepää yhden, kustannustehokkuus hyvä. *plots, toinen pallo sujahtaa arvontakoneistoon*
- Ja kolmantena kandidaattina Jeesus, työnarkomaani ja kaikkien kaveri, joka on tekee kirjaimellisesti kaikkensa työnantajansa eteen. *plots, kolmas pallo sujahtaa arvontakoneistoon*

Virallinen valvoja X huomauttaa, että kaikkia näitä onkin jo käytetty aiemmin ja selityksiä jouduttaisiin tehtailemaan enemmän jos joku heistä valittaisiin uudestaan.

- Niin, totta on että jos tässä oppikysymyksen uudelleen kirjoittamisessa menee kauhean kauan, niin jää Beettelin tennis- ja saunailta väliin. Eikä se ole yhtään hyvä. Siellä nimittäin päätetään parhaista Paratiisi-paikoista.

Päätetään kaataa arvontakoneistoon sekalaisia palloja laatikosta Ö, johon on kerätty kaikki Raamatussa esiintyneet hahmot. *plots, plots, plots...*

- Pallojen pyöriessä näytämme teille kuvia onnellisista tienraivaajista, joita ei vaivaa yksikään huoli, koska he tietävät että Vartiotorni sanoo, että he ovat onnellisia.

Sillä välin kulisseissa:
- Hei jätkät! Mikä pallo me nyt otetaan? Ota nyt joku sieltä äkkiä, toi mainos loppuu kohta!
- Täältä tuli Nebukadnessar!
- Mut eihän se sovi!
- OK. Kokeillaan toista.
- No mikä se on?
- Tää on - öö - Saara.
- Äh, olis pitäny ottaa akat pois sieltä laatikosta. Tossa hommassa täytyy olla mies.
- Joo, oot oikeessa.
- No nyt tuli Johannes.
- Siis se Ilmestyskirja häiskä vai se Kastaja?
- Öö - onko ne eri henkilöitä...? Mä oon koko ajan luullu että ne on sam...
- Anna olla! Älä kysele! Sanotaan että se on se Ilmestyskirja tyyppi!
- Joo.
- Mutta miten se voi olla se enkeli jos se kirjottaa sitä kirjaa tossa samalla... Mä en taj...
- Anna olla jo!! Älä kysele liikaa!! Ajattele jos kaikki kyselis noin paljon!
- Niin joo... Oot ihan oikeassa... Sori...
- No niin. Nyt jätkät, kerätkää itsenne. Lähetys jatkuu!

Hymyt kilahtaa takaisin raukeille kasvoille ja arvontakoneisto pysähtyy.

- Ja Pimeyden Enkeliksi on arvottu Uuden Valon voimin Johannes!

- *pssst* Se on Syvyyden Enkeli jota me arvotaan! Koita nyt hyvä mies keskittyä! Jotkut alkaa vielä epäilemään...!!

- *heh* Siis Syvyyden Enkeliksi on arvottu Johannes! Tätä valintaa ei tule kyseenalaistaa, jos kysymyksiä kuitenkin herää, niin voitte ottaa yhteyttä paikalliseen oikeuskomiteaan! Kiitos seurastanne ja näkemiin!

Lähetys loppuu...

- Hei toi oli hyvä! Oikeuskomiteaan! *nauraa* Kyllä ne ainakin pari vuotta pysyy hiljaisena tolla. Ja sitten voidaan arpoa taas uudestaan, jos tarvii!

- Hei kenen vuoro oli viedä kaljat saunailtaan?
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

^aivan hervoton :D
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Uuden valon arpajaiset - syvyyden enkeli

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Marilyn kirjoitti:- Tervetuloa kaikki katsojat Vartiotorniseuran viralliseen oppikysymyslottoon! Lotossa arvotaan tällä kierroksella Syvyyden Enkelin merkitys.
Nyt oli mun vuoro nauraa, sulla raksuttaa, kiitos
- Pallojen pyöriessä näytämme teille kuvia onnellisista tienraivaajista, joita ei vaivaa yksikään huoli, koska he tietävät että Vartiotorni sanoo, että he ovat onnellisia.
Lisäksi enkelit tiputtelevat heidän eteensä lounasseteleitä jos nälkä yllättää.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Viikon kuluttua saunaillassa…

- Hei täällä on joku urpo taas kirjottanut Lukijain kysymyksiin. ”Pertti Nakkilasta” *hah* Joku hemmetin luopio kuitenkin.
- Lue kuitenkin.
- Ok. Täältä pesee. ”Luin innoissani uudesta oppikysymyksestä koskien Syvyyden Enkeliä ja lähdin siitä heti siltä istumalta kertomaan naapureilleni!”
*räkäistä naurua*
- ”Mutta ihmiset kysyivät minulta, mihin tuo tulkinta perustuu, enkä oikein osannut vastata siihen.”
- Taidat ollakin vaan vähän heikko uskossasi. *hah*
- ”Kysynkin nyt teiltä veljeni,”
- Me mitään sun veljiä olla… tai siis ollaan mutta kuitenkin… *tuhahdus*
- ”mitkä Raamatun kohdat todistavat Johanneksen olevan Syvyyden Enkeli?”
- Äh, siis kaikkee ne kysyykin. Mä en nyt yhtään jaksais alkaa tällasta vääntää...
- ”Minusta tuntuu, että naapurini olisi mahdollisesti kiinnostunut, mutta emme pääse tämän kysymyksen ohi. Auttaisitteko minua? Terveisin Pertti, Nakkilasta”
- No siinä tapauksessa varmaan tarvii alkaa jotain kehittelee.
- Niin se tietää kuitenkin lisää ”vapaaehtoisia” *hah* lahjoituksia ja se taas *nauraa* neloskaljaa saunailtaan!
*älämölöä ja hehkutusta*

- Joo ja mulle kävi itse asiassa niin tossa viime sunnuntaina salilla kun siinä ihan rauhassa istuin salin perällä ja yritin keksiä jotain ”kokemusta” *naurua* puheeseen, niin yks meidän seurakunnan juorukelloista tuli siihen. Se on siis tosi ärsyttävä, aina tunkemassa nenäänsä joka paikkaan ja utelemassa jotain perusteluita…
- Joo meillä on kans sellasia!
- Meilläkin!
- Niin joka tapauksessa, se kysy multa jotain. Mä en kuullu ku mun IPodissa oli volat niin kovalla, niin mä esitin että olisin rukoillu ja sanoin silleen hartaasti aamen.
- Hei toi on hyvä! Toi täytyy muistaa!
- Joo mä tiedän! Mä sanoin että mun tarvii mennä paimentamaan laumaa, niin pääsin pois siitä tilanteesta. Kuulin sivukorvalla koksan jälkeen että se olis tivannut kans noita Pimeyden Enkelin perusteluita.
- Syvyyden.
- Häh?
- Se oli Syvyyden Enkeli, ei Pimeyden, yritä nyt edes se muistaa!
- Joo joo oli mikä oli, enkeli kuitenkin.
- Tarvis nyt sitten keksiä jotain.
- Joo. Haes hei Raamattu jostain. Onks kellään mukana?
*hiljaisia ein kaltaisia äännähdyksiä*
- Mulla on!
- No mut sä ootkin hei kierrosvalvoja! *heh heh*
- UMK jäi toimistolle, ei mulla oo ku kirkkoraamattu mukana…
- No ei se mitään. Plärää sieltä joku kohta esiin.
*plärää*

- Mikä tuli?
- Öö – Saarnaaja 9:9 ”Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla - kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla.”
- Jep. Sain ylös, sitten seuraava?
*plärää*

- 2. Pietarin kirje 2:15-16 ”He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa, mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.”
- Joo-o. Otetaanko vielä kolmas?
- Otetaan vaan.
*plärää*

- 3. Mooseksen kirja 15:9 ”Ja jokainen satula, jossa vuotoa sairastava ratsastaa, tulee saastaiseksi.”
- Nonni. Siinä on nyt sitten kohdat.
- Mä en hei tajua miten nää liittyy mitenkään tä…
- Nyt hei hiljaa jo! Älä kysele koko ajan! Keksitään huomenna niiden yhteys tohon Enkeli systeemiin. Laitas nyt se Shakiran musavideo pyörii missä se keikuttelee lanteitaan silleen *uuh*
- Joo! Se on hyvä!
*älämölöä ja hehkutusta*

Myöhemmin samana iltana…
- Hei kundit hei! *hik* Hei!
- *öörps* Noh?
- Siis mä en vieläkään tajuu et miten niin se Ilmestyskirjan Johannes on voinut olla se Enkeli jos se on kirjoittanut sen kirjan?
- Nyt hei lopeta jo toi kyseleminen!
- Se on tainnu alkaa luopioitumaan!
- Joo! Oot tainnu käydä painamassa luopio-näppäintä?!? Häh?!?
- Enkä oo ku…
- Äläs nyt selittele! Tollasia turhia kysymyksiä esittää vain luopio!
- Otetaan siltä etuudet pois!
- Joo! Katotaan minkälaisia kysymyksiä kyselet rivitodistajana! *muhahahahaaa*
Viimeksi muokannut Marilyn, 08.08.2007 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Ei helevetti noita Marilynin kirjottamia stooreja :D
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Viesti Kirjoittaja Aamu »

:D :D :D :D :D En millään malttais odottaa seuraavaa jaksoa...!
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Alueveli kirjoitti:Ei helevetti noita Marilynin kirjottamia stooreja :D
Joo, parasta antia on asiakohtien aitous ts. ei pelkkä vitsi.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Veljet Päättävästä Elimestä raahautuvat seuraavana päivänä eli sunnuntaina salille hieman vielä tuntien eilisen saunaillan ilonpidon takaraivoissaan...

- Äh. *röyhtäys* Pitääks nää koksat oikeesti alottaa jo yhdeltätoista?! Mikä järki tässäkin on? Just kerkes käydä suihkussa ja hakee mättöö Mäkkäriltä et pysty tulee.
- *huokaus* Sanos joo muuta. En mä tajuu kenen idea tää on ollut… Joku hemmetin absolutisti varmaan. Eiks ne tajuu sitä, että kohtuu*heh*käyttö on kuitenkin ihan ok.
- Ei varmaan.
- Täytyy yrittää tsempata, mulla on rukousvuoro tänään.
- *öh* Tsemppiä vaan. *heh heh*
- Tänään puhuu se yks vanha kurppa tuolta jostain peräseinäjoelta. Se jolla menee aina puol tuntia ennenku löytää muistiinpanonsa ja pääsee asiaan. *huokaus*
- Parempi niin. Voi surffaa kännykällä enemmän.
- Totta. Paitsi että mulla on nauhuri mukana. Jos siis joku kysyy jotain siitä esitelmästä niin voi sitten kuunnella jälkikäteen jos tarvii. Eli siis lainelaudalle vaan koko tunniks! *fiilistelee* Onneks ei oo Vartsikan veto vuoroa... *huokaa*
- Njoo. *yhhyh* Tarvii käydä varmaan vielä huussin puolella. Onneks ne on noi siskot kun pesee ne sitten sen jälkeen! *nauraa*
- *hekottelee* Joo ei sinne voi mennä ilman kaasunaamaria, mutta mitäs me siitä välitetään! Me ollaan vanhimpia! *nauraa*
- Näin juuri. *naureskelee* Palataan kohta asiaan!

Sisar yrittää lähestyä veljeä vaivihkaa vasemmalta…

- Anteeksi…
*viheltelee (valtakunnan laulua, totta kai) toiseen suuntaan*
- Anteeksi veli…
- Niin. Olisi varmaan erittäin vanhurskasta mennä valmistautumaan hengellisen ruuan vastaanottamiseen jo nyt hyvissä ajoin ettei usko vain heikkenisi. *hymähtää mielessään*
- *miettii* En nyt aivan ymmärtänyt mitä veli tar…
- Niin, *kärsimättömänä* että sellaiset sisaret, jotka hiljentyvät hyvissä ajoin ennen kokouksen alkua ja näin keskittyvät omassa rukouksessaan tulevaan aineistoon, pääsevät varmasti paratiisiin.
- *miettii* Niin… *oivaltaa* Aivan! Totta! Taidankin mennä paikalleni hiljentymään!

Sisar lähtee hymyillen pois katsoen kauas kaukaisuuteen.

Avustava palvelija kävelee veljeä kohti, joka on vihdoin päässyt saniteettitiloista salin puolelle.
- Kaunis päivä tänään!
- Miettii: mitähän toikin pyrkyri nyt haluaa?!
Toteaa ääneen: On kyllä! Jehova on siunannut tämän kokouspäivän!
- Niin!
- Miettii: huh mikä torvi!
Toteaa ääneen: Parempi mennä valmistautumaan ohjelmaan!
- Niin!
- Miettii: ding ding, että on pässi jätkä!
Toteaa ääneen: Niin.
Mietti vielä: tarvii varmaan miettiä josko tosta tekis vanhimman… täytyy muistaa ehdottaa… siinä olis kyllä ainesta… mutta ei kyllä tähän meidän jengiin… täytyis siirtää se toiseen seurakuntaan, mutta sehän ei oo ongelma, äkkiäkös me tarvesuuri alue keksitään! Joo…! *naurahtaa*

Kokouksen jälkeen:
- Aika läppä se sun rukous! *nauraa ja taputtaa selkään*
- Joo! Mä en keksiny mitään muutakaan… Mutta täydestähän se taas meni! *nauraa*
- Hei mä sovin tossa ohjelman aikana mesen kautta toisten Päättävän Elimen äijien kanssa että tavataan illalla mun luona ja keksitään sitten selitykset *hiljentää entisestään ääntä ja vilkaisee sivuille* tiedät kyllä mihin!
- Täh? Mitä sä nyt sekoilet? *tajuaa* Ai sulla oli taas taskumatti mukana!
- No joo oli, mutta ei tää nyt siihen liity. Siis ne ”är-paikat” siihen ”kysymykseen”.
- Hei pitäiskö sun kuitenkin vähän miettiä tota viinan käyttöä….
- Ääliö! Ne raamatunpaikat siihen enkeli härdelliin!!
- Aa… *tajuaa* Niin joo! Mä olin jo unohtanu sen! Sun luona siis. Monelta?
- Siinä seitsemän aikaan. Mun tarvii mennä istuskelee autotalliin kolmeks tuntia kun mä sanoin meneväni ”kentälle”… *naurahtaa*
- Sulla se välähtää! *hymyilee*
- Mutta nähdään sitten seiskalta! Omat juomat! Mä tarjoon sipsit!
- Ok. Siunausta ”kenttäpalvelukseen”! *nauraa ivallisesti*
- *virnistää* Jep.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Samana iltana seitsemältä Päättävän Elimen veljet ovat kokoontuneet yhteen päättämään oppikysymyksen kohtalosta…

- Mites ”kentällä”? *nauraa* Oliko ”kiinnostuneita”?
- Joo no mä kävin heittää tohon läheiseen vanhustenkotiin 20 kirjaa ja sellaset 100 lehteä ni näyttää raportti hyvältä. *hymähtää* Vähän ne hoitsut siellä kattoo pitkään mutta siinähän kattoo!
- Mikset sä vaan heitä niitä paperin keräykseen niinku muutkin?
- Tossa viereisessä talossa asuu yks akka meidän seurakunnasta ja niillä on samat roskikset…
- Ai no sitte. Onhan toikin ihan hyvä toi vanhustenkoti… *miettii*

Viimeinenkin saapuu paikalle ja selitysten pohdinta alkaa…

- Hei mitä me oikeen eileen vedettiin kun me tällasia kohtia saatiin aikaseks? *pohtii*
- No ne nyt on noi ja sillä selvä. Vai haluatko säkin asettaa jotain kyseenalaiseksi…?!? *katsoo kulmien alta*
- En mä varmaankaan… *nolostuu*
- Nimittäin se, että sä oot piirivalvoja ei merkkaa mitään jos me vähän kerrotaan sun viime konventin jälkeisistä seikkailuista Aleksis Kiven kadulla…
- Joo joo antaa olla. Noi on ihan hyvät.
- Mikä se eka oli?
- Saarnaaja 9:9
- Onks kellään nyt sitä UMK:tä mukana?
- Mulla on!
- *supattaa viereiselle* Aina toikin on nuoleskelemassa…
- Luetko sen?
- Pitäiskö meidän rukoilla ensin ohjausta tai jotain…?
- Älä nyt ala taas pilkkuja nus… siis… *mietti* Siis joo jos sä vetäisit.
- Jep! *ylpeänä*
- *yskähtää* Aasi!

Rukouksen jälkeen:

- Joo eli se eka menee näin: ”Näe elämää rakastamasi vaimon kanssa kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Hän on antanut sinulle auringon alla, kaikkina turhuutesi päivinä, sillä se on osasi elämässä ja kovassa työssäsi, jonka parissa teet kovasti työtä auringon alla.”
*hiljaisuus*
- Onko mielipiteitä?
*joku rapistelee sipsejä*
*olutpullon korkki sihahtaa*
*hiljaisuus*
- Öh. Tota. Jos niinku ajattelis niinku että se Johannes niinku teki niinku kovasti töitä ja sit niinku Jehova siunas sitä niinku sillai että se sai olla se Enkeli?
- Toi vois olla joo aika hyvä…
- Kannatan!
- Ja toi ”osa”-sanan me voitais sanoa olevan ollut kreikaks jotain sellasta että se tarkottais suomeks ”tilaisuutesi olla Syvyyden Enkelinä”!
- Ne puhu hebreaa… Juntti!
- Ainiin. No sitten se tarkottaa sitä hebreaks.
- Ei paha. Tota vois käyttää!
- Ok. Se on päätetty!

- Seuraava on sitten 2. Pietarin kirje 2:15-16.
- UMK sanoo: ”Hylättyään suoran tien he ovat eksyneet. He ovat seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti väärinteon palkkaa 16 mutta joka sai ojennuksen rikottuaan itse sitä, mikä oli oikein. Äänetön juhta, joka puhui ihmisen äänellä, esti profeetan järjettömän menettelyn.”
- *supattaa itsekseen matkien edellistä puhujaa* Mullapa on UMK ja mäpä luenkin sitä! Hah. Nuoleskelija.
- Onko ideoita?
- No toi juhta vois olla Jehova ja toi profeetta sitten se Johannes ja sitten se mitä se sanoi olis että siitä on tuleva Syvyyden Enkeli. Ja sitten se ”puhua”-verbi vois olla – puhuuks nää nyt kreikkaa vai hebreaa?
- Öö… Kreikkaa kai…
- Niin siis toi tossa käytetty ”puhua”-verbi tarkottaiskin että antaa näky olemisesta Syvyyden Enkelinä.
- Hei mistä sä kaikki nää oikeen vedät? Noi on just hyviä!

- Nooh, kato mä pidin komiteaa tossa viikolla yhdelle onnettomalle. Niin joutu valmistautuu vähäsen. Silleen niinku ajattelee kunnolla.
- Potkitko pellolle? Mitä se oli tehny?
- No se oli ollu yhden sisaren kanssa kaupassa ja sitten me epäiltiin että ostiko ne yhdessä sen sipsipussin.
- No ostiks ne?
- Ei ne myöntäny, mutta mun mielestä oli aivan selvää, että ne oli suunnitellu sen niin.
- Ai miten?
- No siis, että ostetaan muka viattomasti sipsejä Alepasta *naurahtaa* ja sitten hiivitään jonnekkin porttikongiin vehtaamaan.
- No tekiks ne niin? *innostuu*
- Ei ne myöntäny, mutta tultiin siihen tulokseen että ainakin aikoivat. Syntisiä ajatuksia. Pellolle vaan!
- Ihan oikein!
- Kohta ne olis kuitenkin niin tehneet!
- Aivan varmasti!
- Mutta etkös sä sillon nuorena…?
- Hiljaa! En. Mä kaduin. Se on eri asia. Palataans nyt asiaan! *kröhöm*

- Kolmas kohta eli 3. Mooseksen kirja 15:9 sanoo näin: ”Ja jokainen satula, jossa vuotoa kärsivä on ratsastanut, tulee epäpuhtaaksi.”
- Eiks tää liity jotenkin naisten vaivoihin?
- Emmä tiedä.
- No nyt se ei ainakaan liity. Se tarkottaa sitä, että jos Johannes ei olisi Syvyyden Enkeli niin se tulis epäpuhtaaksi. Enkelithän ratsastaa eiks ratsasta?
- No joissain kuvissa oon kyl nähny että ratsastais…
- Joo.
- Otetaan tähänkin joku käännösmerkitys.
- Hyvä idea… Ootas… *miettii* Nyt mä keksin! Siis toi ”ratsastaja” kääntyy hebreasta Syvyyden Enkeliksi!
- *epäröi* Ei se oikeen kuulosta hyvältä…
- Annetaan sen olla. Ei jaksa enää miettiä…
- Ei niin. Siihen voidaan todeta vaikka että Jehova ei paljasta meille kaikkea. Tai jotain.
- Joo se on hyvä.

- Mut jätkät hei! Ei näissä oo mitään järkeä! Jos joku alkaa vähääkään näitä tsekkaamaan niin tajuaa mitä kusetusta nää on!
- Se on sitten meidän tehtävä pitää komiteat niille epäilijöille.
- Totta. Helposti se on luopio-ajattelulla kuitattu.
- Niin joo. Oikeassa olet. Nää on hyvät näin.
- Lähetäs ne painoon niin kerkee seuraavaan Vartsikkaan!
- Ja nyt pojat, napit kohti kaakkoa!
- Shakira! Shakira!

Ja näin on Päättävän Elimen raskas urakka saatettu päätökseen ja oppikysymyskin taas taitavasti ratkaistu…!! Ja rauha taas turpeissa mielissä koko Vartiotorniseuran alla. Sen pituinen se.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Noin. Tässä siis sulle Markku vastaus perusteluineen ja "pienen" :oops: demonstraation kera... (itsepähän kysyit...)

Vastaan siis Kanada! 8)
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Aivan hillitön! :lol:
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Marilyn kirjoitti:
:lol: :lol: :lol:
Voi pojat mikä mimmi. :!:
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Marilyn kirjoitti:(itsepähän kysyit...)
Onneksi kysyin. Kun pidät ensimmäisen aiheeseen liittyvän stand up-session, niin muista kutsua mut (maksan kyllä sisäänpääsymaksun). Jaa, no jos 10 % saa alennusta tällaisella vihjeellä sessioosi:

K: Mikä on hallintoelin englanniksi?

V: Governing Cadaver
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Markku Meilo kirjoitti:
Marilyn kirjoitti:(itsepähän kysyit...)
Onneksi kysyin. Kun pidät ensimmäisen aiheeseen liittyvän stand up-session, niin muista kutsua mut (maksan kyllä sisäänpääsymaksun). Jaa, no jos 10 % saa alennusta tällaisella vihjeellä sessioosi:

K: Mikä on hallintoelin englanniksi?

V: Governing Cadaver
Sä pääset Markku ilmaiseksi. Mä lähetän sulle kutsun erikseen hyvissä ajoin jotta pääset varmasti paikalle! :)
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Vastaa Viestiin