Naamioitumisen mysteeri

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

PoterO

Viesti Kirjoittaja PoterO »

Istuva Härkä kirjoitti:Ihmisen aivojen kapasiteetin ylimitoitus käytännön tarpeeseen nähden 80 vuoden elämässä todistaa ihmisen alkuperäisestä tarkoituksesta elää ikuisesti.
Aivokapasiteetin ylimitoituskin on huiputusta.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Vartiotornin "tieteelliset väittämät" ovat nyt jälkeenpäin osoittautuneet hyvin paikkansapitämättömiksi. Lähes kaikki kokouksissa opittu tieto on virheellistä tai jotenkin muuten turhaa :roll:

Tai no, on kai raamatun tuntemuksesta jotain hyötyä.. onhan?
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Lehtiveli kirjoitti:Vartiotornin "tieteelliset väittämät" ovat nyt jälkeenpäin osoittautuneet hyvin paikkansapitämättömiksi. Lähes kaikki kokouksissa opittu tieto on virheellistä tai jotenkin muuten turhaa :roll:

Tai no, on kai raamatun tuntemuksesta jotain hyötyä.. onhan?
Olen todennut raamatun tuntemuksesta olevan erittäin paljon hyötyä. Vartiotorniseuran teologian tuntemus on sen sijaan vähän kuin tunkiota tutkisi. Tietää että mitä syvemmältä kaivaa sen enemmän on paskaa lapioinut.
Vieras

nälkäpäivä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ovatko Jehovan todistajat mukana nälkäpäiväkeräyksessä? Harrastavatko Jehovan todistajat hyväntekeväisyyttä? Minulla on suvussa Jehovan todistajia, jotka eivät koskaan ole puhuneet mitään hyväntekeväisyydestä ja jotka tulevat ihmisten koteihin kutsumatta myymään lehtiä. Olkaa hyvät ja vastatkaa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: nälkäpäivä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Anonymous kirjoitti:Ovatko Jehovan todistajat mukana nälkäpäiväkeräyksessä?
Eivät
Harrastavatko Jehovan todistajat hyväntekeväisyyttä?
Kyllä ja ei. Vartiotorniseura nimittää jehovantodistajuuteen käännyttämistä parhaimmaksi hyväntekeväisyydeksi. Hyväntekeväisyysjärjestön jäsenyys ja/tai siinä aktiivisesti toimiminen saattaa ilmitullessaan hyvinkin johtaa erottamiseen. Tällöin perusteena pidetään sitä, että ko. järjestön tavoitteet ovat kilpailevia Vt-seuran tavoitteiden kanssa.
Minulla on suvussa Jehovan todistajia, jotka eivät koskaan ole puhuneet mitään hyväntekeväisyydestä ja jotka tulevat ihmisten koteihin kutsumatta myymään lehtiä. Olkaa hyvät ja vastatkaa.
Eiväthän he kutsu käännyttämistäkään käännyttämiseksi.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
PoterO

Re: nälkäpäivä

Viesti Kirjoittaja PoterO »

Anonymous kirjoitti:Ovatko Jehovan todistajat mukana nälkäpäiväkeräyksessä? Harrastavatko Jehovan todistajat hyväntekeväisyyttä? Minulla on suvussa Jehovan todistajia, jotka eivät koskaan ole puhuneet mitään hyväntekeväisyydestä ja jotka tulevat ihmisten koteihin kutsumatta myymään lehtiä. Olkaa hyvät ja vastatkaa.
Minun ympäristössäni keräyksille nyrpistettiin lähinnä nenää, sillä rahat tuli niiden sijaan tietysti laittaa paikallisen Jehovan todistajien valtakunnansalin lahjoituslaatikkoon.

Itse aloin luovuttamaan ropojani keräyskirstuihin vasta vieroituttuani jehovantodistaja tyyppisestä ajattelusta lopullisesti. Lahjoitan lähinnä instansseille joiden toimintatavat ovat minulle tuttuja ja hyväksyttäviä.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Naamioituminen

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Mielestäni kuvainnollisen naamioitumisen loistava esimerkki esiintyy vilpittömiltä Jehovan Todistajilta jotka vilpittömästi Seuran ohjeiden/suosituksien mukaisesti kartoittavat tosi tm totuuden pariin innokkaita kiinnostuneita.

(tämä ei koske syntymästään saakka olevia Jehovan Todistajia)

Kiinnostuneelle kerrotaan asioista kuvainnollisesti samaan tapaan kuin verkostomarkkinointi-myyjät kertovat asiakkaillensa.

Kiinnostunut on hämillään kun ensivierailulla salilla hänet toivotetaan pukupäällä olevien vanhimpien toimesta, lapsien toimesta, ja lähes kaikkien toimesta hymy suussa tervetulleeksi.

Tämän jatkona kiinnostunut imaisee tämän kuvainnollisen naamion itseensä ja saattaa kertoa muille : "Oli niin rauhallinen ja ystävällinen tunne kun kävin salilla. Ja myös sen jälkeen."

Näin asia toimii kun kiinnostunut tulee salille. Tämä asia ilmoitettu myös Seuran suosituksissa vilpittömille Seuran innokkaille Jehovan Todistajille.

Tästä alkaa kiinnostuneen tie kuvainnolliseen verkostomarkkinointi-uskonto-lahko-businekseen. Täysin vilpittömään sellaiseen tietysti. :lol:

En viitsi jatkaa asiaa enempää "oppipuolella". Vituttaa Seuran ja nimenomaan Seuran innokkaiden vilpittömien Todistajien vilpitön mutta kuitenkin julma kiinnostuneiden kuvainnollinen aivopultin valmistelu.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kieltämättä raamatun luomisteoriaan uskottaessa, eläinmaailman erikoisimpien eläjien suunnittelu on vaatinut varmasti 'tiettyä mielentilaa', ollakseen niinkin julmaa tai 'iljettävää', mitä se on. Esimerkkinä tähän vaikka tämä lainaus:

"Kuvan kalan kielessä näyttäisi olevan silmät, mutta aivan niin ihmeellisestä asiasta ei kuitenkaan ole kyse. Sen sijaan Lutjanus guttatus -napsijan kielelle on pesiytynyt yksi omintakeisimmista loisista: Cymothoa exigua. Se on maasiiroille sukua oleva meressä elävä loinen, joka aloittaa parasiitin elämän uimalla sopivan kokoisen kalan suuhun. Ensin loinen syö kalan kielen ja alkaa sitten toimia isäntänsä kielenä. Loisen ruumiin alapuolella on koukku, jolla se kiinnittyy tukevasti kalan suuhun. Erikoisesta kielestään huolimatta kala jatkaa elämäänsä aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Loisen ei tarvitse huolehtia ravinnon hankinnasta, vaan se saa sopivasti ruokaa joka kerta, kun isäntäkala onnistuu nappaamaan jotain suuhunsa."
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin