Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Anonymous kirjoitti:Motiiveja pitää laput silmillä on liuta, kenellä hyvä asema, kenellä perhe, hyväksyntä, varma sosiaalinen kuuluvuus johonkin, syyllisyys, egoismi, henkilökohtainen kriisi... Musta noita tunnekoukkujakin on lahkossa joka lähtöön.
Toi zydeemi ei käytännön tasolla eroa millään tavalla vaikka aktiivisesta puoluepolittikasta. Lainalaisuuksissa ei huomaa mitään merkittävää eroa ja jos eroja haen, niin toteutuspuolella poliitikot sentään tekevät jotain ajamiensa asioiden eteen, eivät odota yliluonnollista ratkaisua.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Viesti Kirjoittaja Viljo »

am-ha·’a’rets kirjoitti:Kuinka niin? Se lukee siinä, koska niin harva sen oikeasti ymmärtää. Miten voi tehdä muutoksen jos ei edes tiedä asioiden olevan huonosti? Onko se halusta kiinni?
Kerro minulle miten joku haluaa olla isminsä sokaisema. Eikö hän vain ole isminsä sokaisema?
Kuulostaa siltä kuin jokainen Jehovan todistaja olisi valinnut uskovansa valheeseen... niellyt myrkkyä tiedostaen seuraukset.
Alkaako sun sigusi pitämään paikkansa vasta sitten, kun on tehnyt jonkin muutoksen tai tietää asioiden olevan huonosti tms?
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

am-ha·’a’rets kirjoitti:Kuulostaa siltä kuin jokainen Jehovan todistaja olisi valinnut uskovansa valheeseen... niellyt myrkkyä tiedostaen seuraukset.
Itse en ainakaan tietoisesti valinnut "valhetta" liittyessäni Jehovan todistajiin vähän yli parikymppisenä. Asia on vain niin, että liittymisvaiheessa minulle ei kerrottu mitään negatiivisia puolia Vartiotorniseurasta. Kaikki oli esitetty kauniina ja virheettömänä. Ja jos pikku "virheitä" olisikin, ne eivät merkitsisi mitään käytännössä.

Kun noin 10 vuotta sitten aloin vanhinten suosiollisella avustuksella nähdä myös Vartiotorniseuran pimeät puolet, tietoisuuteni lisääntyi. Siinä vaiheessa oli pakko kyseenalaista monta asiaa, joista ei ollut hiiskuttukaan mitään tällaiselle rivitodistajalle, jota pidettiin seurakunnassa täytenä nollana.

Nyt olen käynyt omat henkilökohtaiset kriisini pohjamutia myöten läpi. Väittäisin, että tunnen aika hyvin myös ainakin Suomen Jehovan todistajien pimeät puolet. Ja olen oppinut kantapään kautta mm. seuraavat asiat:

1) Betelin ylin johto Suomessa on täysin mätä

2) Suurimmalle osalle vanhimmista on tehty selkärangan poistoleikkaus, tilalle on asennettu kuminen huojuva keppi, joka taipuu aina siihen suuntaan, mikä on Seuralle hyödyllistä, riippumatta siitä, mitä Raamattu sanoo

3) Oppikysymyksistä ei saa keskustella ilman sanktiota

4) Rakkaus on täysin ehdollista

5) Seurakunnassa esiintyy kammottavaa henkistä julmuutta

6) Kysymyksiin ei saa vastausta, mikäli ne ovat riittävän perusteellisia

7) Onneksi on muutamia todellisia ystäviä myös seurakunnan sisäpuolella, vaikka olen erotettu. Jotkut uskaltavat asettaa omantuntonsa oikealle taajuudelle, vaikka Vartiotorniseuran FM painostaa katkaisemaan yhteydet
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Re: Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Johanneksen poika kirjoitti: - -
Ja olen oppinut kantapään kautta mm. seuraavat asiat:

1) Betelin ylin johto Suomessa on täysin mätä

2) Suurimmalle osalle vanhimmista on tehty selkärangan poistoleikkaus, tilalle on asennettu kuminen huojuva keppi, joka taipuu aina siihen suuntaan, mikä on Seuralle hyödyllistä, riippumatta siitä, mitä Raamattu sanoo

3) Oppikysymyksistä ei saa keskustella ilman sanktiota

4) Rakkaus on täysin ehdollista

5) Seurakunnassa esiintyy kammottavaa henkistä julmuutta

6) Kysymyksiin ei saa vastausta, mikäli ne ovat riittävän perusteellisia

7) Onneksi on muutamia todellisia ystäviä myös seurakunnan sisäpuolella, vaikka olen erotettu. Jotkut uskaltavat asettaa omantuntonsa oikealle taajuudelle, vaikka Vartiotorniseuran FM painostaa katkaisemaan yhteydet
Itse voin myös allekirjoittaa kaikki nämä kohdat. Ja jotkut väittävät että tuollainen järjestö on rakkaudellinen ja ainoa oikea totuus? Väitän toisin. Mutta, kuten minua ystävällismielisesti muksauttamalla muistutettiin tuolla toisessa keskustelussa oikaisemaan harhaluuloni ja unohtamaan logiikka, kun puhutaan seurasta, teen niin. :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Kirsieveliina

Re: Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Markku Meilo kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Motiiveja pitää laput silmillä on liuta, kenellä hyvä asema, kenellä perhe, hyväksyntä, varma sosiaalinen kuuluvuus johonkin, syyllisyys, egoismi, henkilökohtainen kriisi... Musta noita tunnekoukkujakin on lahkossa joka lähtöön.
Toi zydeemi ei käytännön tasolla eroa millään tavalla vaikka aktiivisesta puoluepolittikasta. Lainalaisuuksissa ei huomaa mitään merkittävää eroa ja jos eroja haen, niin toteutuspuolella poliitikot sentään tekevät jotain ajamiensa asioiden eteen, eivät odota yliluonnollista ratkaisua.
Nämä ovat toki käypiä syitä lukuisiin arkisiin toimintoihin.

Se vain, että jos hengellisyys alkaa olla saman tasoinen asia kuin egoismi, ja vieläpä niin, ettei ihminen sitä itsekään tiedä, niin minua alkaa epäilyttää...
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kirsieveliina kirjoitti:Se vain, että jos hengellisyys alkaa olla saman tasoinen asia kuin egoismi, ja vieläpä niin, ettei ihminen sitä itsekään tiedä, niin minua alkaa epäilyttää...
Käytännössä tämä, saliuskottavuudesta sekä raporttilomakkeesta johdettu, hengellisyys taitaa loppujen lopuksi olla tarpeen ainoastaan henkilön omiin pyrkimyksiin. Tavoitteena on varmistaa osanotto pian alkaviin leijonanrapsutustalkoisiin.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Re: Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Markku Meilo kirjoitti:Tavoitteena on varmistaa osanotto pian alkaviin leijonanrapsutustalkoisiin.
:lol:

Ne taitaa olla lasisia Leijonia mitä ne yläpallilla olevat rapsuttelee...
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Totuus, Vt-seura ja sen marttyyrit

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Marilyn kirjoitti:Ne taitaa olla lasisia Leijonia mitä ne yläpallilla olevat rapsuttelee...
Totta toinen puoli, alkoholi on ollut todellinen ja jatkuva ongelma pää- ja haarakonttoreissa jo Rutherfordin ajoista.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Lasikantiset laulukirjat

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Markku Meilo kirjoitti:alkoholi on ollut todellinen ja jatkuva ongelma pää- ja haarakonttoreissa jo Rutherfordin ajoista.
On olemassa sellainen sanonta, että "viina on viisasten juoma". Johtuisiko ongelma kenties tuosta? Ja kummin päin asia on? Viisas? Ei viisas? :twisted:

Juomasta sanottua

Yksi varoittava esimerkki

Yksi "totuus" asiasta
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Lasikantiset laulukirjat

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Johanneksen poika kirjoitti:Ja kummin päin asia on? Viisas? Ei viisas?
Henkilökohtaisesti luotan tässä asiassa Hektorin asiantuntemukseen:

Juodaan viinaa
Tullaan viisaammiksi näin
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin