Moderaattori jaakob ja cump.

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

m.näätinki
Viestit: 79
Liittynyt: 08.06.2007 01:07
Paikkakunta: Lohja

Moderaattori jaakob ja cump.

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

Onko tarkoitus että veljesseuran sivuilla ei voi kertoa näkemyksiään selviytymisestä silloin jos siihen liitty "uudestisyntyminen"?
Jos ei niin perustelkaa.
Ja jos tulette siihen tulokseen ettei kantani kertominen :P se käy,niin silloin voitte erottaa minut sivuiltanne.
Silloin voin todeta että olen marginaaliryhmän marginaalin marginaali.
Ehkä ensimmäinen näillä sivuita erotettu uskonnollisen käsitystensä vuoksi.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Moderaattori jaakob ja cump.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

m.näätinki kirjoitti:Ehkä ensimmäinen näillä sivuita erotettu uskonnollisen käsitystensä vuoksi.
Älä nyt heittäydy marttyyriksi tässä asiassa. Jokainen viesti on omansa ja jokainen modekin katselee asiaa hieman eri tavalla. Lähdetään siitä, että täällä keskustellaan lähtökohtaisesti jehovantodistajuudesta, siltä pohjalta pääsee kirjoittamaan vaikka talonrakennuksesta, kunhan muistaa mainita vaikka asiaan sopivan pikasalikokemuksen. Toki jos viestistä joutuu hakemalla hakemaan yhteyden jehovantodistajuuteen ja sellainen huomautuksen jälkeen jatkuu, niin on sen jälkeen varmaan suurennuslasin alla.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
m.näätinki
Viestit: 79
Liittynyt: 08.06.2007 01:07
Paikkakunta: Lohja

Minut voi poistaa

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

täältä kaikkine tunnuksineen ja kirjoituksineen.
Eli otan itse eron.
En ole erotettu mutta eroan. Kiitos ja hyvää jatkoa kaikille.
P.S onneksi ei tarvitse mennä maistraattiin :wink:
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Ethän ole tosissasi, sillä jokainen selviytymistarina on yhtä arvokas. Jos täältä uskovat katoavat silloin palstan nimikin pitäisi vaihtaa "toveriseuraksi". Itse ei-uskovana luen mielelläni uskovien näkökantoja ja erilaisuudesta sekä toistemme mielipiteistä opimme kaikki jotain.
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Viesti Kirjoittaja paula »

m.näätinki!

Luokkaantunut luultavasti oot mutta....

Älä katoa foorumilta....

Sinun erilaista kanttaasi tarvitaan. Jos JT ajan jälkeen ei uskalla edes huokaisten rukoilla (mikä lienee alkukantaisin uskonilmaus) on sinun voimakas uskonnollisuus helposti pelottavaa tai ärsyttävää tms. Mutta minä ainakin olen pannut mielenkiinnolla merkille sinun jutuistasi että myös entinen JT voi ottaa varman kannan johonkin muuhun, itse uskomaansa suuntaukseen. Ennen ajatteli ettei ent. JT voisi liittyä mihinkään muuhun uskontoon. Nyt tuntuu jopa että aika monella on kaipuu Jumalan luo.
m.näätinki
Viestit: 79
Liittynyt: 08.06.2007 01:07
Paikkakunta: Lohja

minut löytää jatkossa

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

suomi24 sivustojen hengellisiltä osioilta nimimerkillä m.naat.
Jatkossa kerron kokemuksiani siellä.
Myös sähköpostia voi lähettää osoitteeseen m.naat@suomi24.fi.
Tämä tie on nyt vain tullut päätökseen.
Mukavaa että lukijoita on riittänyt.
Kaikella on aikansa ja paikkansa.
Uskon että monet täällä nyt tietänsä käyvät löydetään myöhemmin muilta sivustoilta ja mikä parhainta "uskon sivustoilta".
Kutsukaa häntä jonka edessä tunnustamme että:"Jeesus on Herra".
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: minut löytää jatkossa

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

m.näätinki kirjoitti:suomi24 sivustojen hengellisiltä osioilta nimimerkillä m.naat.
Jatkossa kerron kokemuksiani siellä.
Myös sähköpostia voi lähettää osoitteeseen m.naat@suomi24.fi.
Tämä tie on nyt vain tullut päätökseen.
Mukavaa että lukijoita on riittänyt.
Kaikella on aikansa ja paikkansa.
Uskon että monet täällä nyt tietänsä käyvät löydetään myöhemmin muilta sivustoilta ja mikä parhainta "uskon sivustoilta".
Kutsukaa häntä jonka edessä tunnustamme että:"Jeesus on Herra".
Älä jätä veljesseuraa :shock:

Se, että jollakulla on oma näkemyksensä asioista, on erilaisuutta, ja meidän muiden on ilmaistava suvaitsevaisuutta.
Sinulla on omat näkemyksesi asioista nykyään, monilla meistä erilainen näkemys, jotkut eivät ajattele uskonasioita lainkaan.

Tälläkin palstalla yksityisviestein voimme keskustella toistemme kanssa henkilökohtaisemmista asioista muita loukkaamatta.

Joten ottamatta kantaa kirjoituksiisi koska en omaa valtuuksia siihen, jatka ihmeessä kirjoittelua Veljesseuran foorumeille. Meillä jokaisella voi olla annettavaa toisillemme koska tiedämme, että "tarvitsemme toisiamme kuta enemmän näemme sen päivän lähestyvän."

Moderaattorit ratkaisevat, mitä voimme kirjoittaa yleiseen keskusteluun.



Täältä tähän


Analysoija
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Älä toki poistu. Olet palstalle oiva lisä "uskovaisine" ajatuksisi. Ihan hyvä että joku tuo senkin vaihtoehdon esiin.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Lisätäänpä tänne linkki josta tämä juttu sai alkunsa niin ihmiset saavat itse arvioida asiaa:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... =9049#9049
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Veljesseuralla vastuu suvaitsevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Veljesseuralla on aktiivisimpana* ex-palstana todellinen vastuu sietää myös ajoittaista "jeesustelua", antaahan se oikean kuvan siitä, millaisia ratkaisuja exät ovat elämässään tehneet lähtönsä jälkeen.

Minulle itselleni exien kokemustem lukeminen oli kovasti silmiä avaava ja jopa lohdullinen asia > ei ollut pakko mennä mukaan Vartiotornin "itseään toteuttavaan profetiaan". Elää voi uskossa tai ilman sitä, eikä toisen näkemyksistä kannata ottaa hernettä nenään, puolin tai toisinkaan.

* Viittaan tässä siihen, että monet muut palstat ovat kuihtuneet: http://www.veljesseura.org/?q=node/486
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Minut voi poistaa

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

m.näätinki kirjoitti: Eli otan itse eron.
Jokainenhan toimii kuten parhaaksi näkee. Tässä tilanteessa en kyllä ymmärrä sinun herneen nekkuun vetämistä.

Joskus (en kohdista sinuun) "uskonto/usko-asioissa" jotkut (kuten vilipittömät Jehovan Todistajatkin) vetävät uskontoon/uskoon liittyvistä asioista herneen hyvinkin helposti nokkaan ja "en kuuntele en kuuntele" "en halua kuunnella tai ymmärtää sinun käsitystä" on voimissaan.

Mutta kun päätit erota niin Kuva , päätöshän on sinun oma ja mitäs tässä tartte sen paremmin kommentoida.

m.näätinki kirjoitti:En ole erotettu mutta eroan.
Juu selvä. Mutta on tässä valoisakin puoli. Et saa kontollesi (eikä sinun tarvitse edes itse tuntea mitään senlaista) eroamisesi osalta samanlaista sylkykupin tai hylkiön osuutta, kuin esimerkiksi Seurasta eronnut vilpitön Jehovan Todistaja.


Ps noin yleisesti. Jaakob muuten oli mielestäni oikeassa ja suhtautui/kommentoi asiaan juuri niinkuin pitääkin. Kuva
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jaakob kirjoitti:Lisätäänpä tänne linkki josta tämä juttu sai alkunsa niin ihmiset saavat itse arvioida asiaa:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... =9049#9049
näätinki on "uuden" uskonsa tuonut ilmi ja minun mielestäni hänellä on siihen oikeus tälläkin palstalla. Minkään uskonnon laajempaa julistamista täällä ei kuitenkaan kaivata. Mikäli joku on asiasta kiinnostunut, keskustelua asiasta voi varmasti jatkaa sopivammassa paikassa. Pidetään tämän palstan keskustelut JT-aiheisena.

On ihan kiinnostavaa kuitenkin havaita, että muutamat ovat myös siirtyneet muihin uskontoihin JT-orjuuden jälkeen. Sitähän monikaan JT ei ääneen tunnusta. Asiasta keskustelu yleisellä tasolla on varmasti ihan valaisevaa.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Jakke kirjoitti:
Jaakob kirjoitti:Lisätäänpä tänne linkki josta tämä juttu sai alkunsa niin ihmiset saavat itse arvioida asiaa:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... =9049#9049
näätinki on "uuden" uskonsa tuonut ilmi ja minun mielestäni hänellä on siihen oikeus tälläkin palstalla. Minkään uskonnon laajempaa julistamista täällä ei kuitenkaan kaivata. Mikäli joku on asiasta kiinnostunut, keskustelua asiasta voi varmasti jatkaa sopivammassa paikassa. Pidetään tämän palstan keskustelut JT-aiheisena.

On ihan kiinnostavaa kuitenkin havaita, että muutamat ovat myös siirtyneet muihin uskontoihin JT-orjuuden jälkeen. Sitähän monikaan JT ei ääneen tunnusta. Asiasta keskustelu yleisellä tasolla on varmasti ihan valaisevaa.
Joskus elokuussa keskustelin hänen kanssaan yksityisviestein uudesta uskostaan, ja loppupäätelmäksi muutamien viestien jälkeen sanoin hänelle että katselen nyt rauhassa tilannetta ja "toivun" vielä rauhassa hengellisen väkivallan uhrina edellisestä kymmenien vuosien rupeamasta. Asia oli sillä selvä.

Tietänette hänen uuden vakaumuksensa, en ole toki havainnut sitä täällä julkisella puolella mainittavan, mutta tuli vain mieleen, että onko niilläkin joku raportointitavoite?
Viimeksi muokannut Analysoija, 29.10.2007 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Jakke kirjoitti:On ihan kiinnostavaa kuitenkin havaita, että muutamat ovat myös siirtyneet muihin uskontoihin JT-orjuuden jälkeen. Sitähän monikaan JT ei ääneen tunnusta.
Tuota noin, kyllähän vilpittömien Jehovan Todistajien keskuudessa sopivissa piireissä aika tarkkaan retostellaan siitä mitä joku ex-jt on kuulemma tehnyt.

Jos ex-jt viihtyy joissakin kristillisissä yhteisöissä niin tieto kulkee vilpittömien Jehovan Todistajien tietotoimistossa. Ja tieto siitä että sekin on kuulemma kirkon hommissa mukana , ruokkii vilpittömien Jehovan Todistajien ME-yhteishenkeä ->onhan ex osoittanut luopioisuutensa tekemällä kontrahdin luopiokristillisyyden kanssa. ->Ja eräs veli kertoi että tämä pappien kanssa touhuava nähtiin kerran siellä ja se sitä ja tätä.

Kyllä tieto kulkee, etenkin "kuulemma"-perspektiivi saa lisävahvistuksia- Valheellisia tai muuntuneita.

Se on kyllä totta että kiinnostuneille vilpittömät Jehovan Todistajat eivät hevillä kerro ex-JT:n uskonnonsuunnan muutoksista. Näin olen ymmärtänyt.
Kiinnostuneille sitä vastoin kyllä kerrotaan näitä normaaleja muita "kuulemma"-juttuja ex:stä ja heidän mukamas huonosta elämästään JT:den jälkeen.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Bergerac kirjoitti: Se on kyllä totta että kiinnostuneille vilpittömät Jehovan Todistajat eivät hevillä kerro ex-JT:n uskonnonsuunnan muutoksista. Näin olen ymmärtänyt.
Kiinnostuneille sitä vastoin kyllä kerrotaan näitä normaaleja muita "kuulemma"-juttuja ex:stä ja heidän mukamas huonosta elämästään JT:den jälkeen.
Minä muistan kun olin yhden jo iäkkäämmän JT vanhimman kanssa kentällä ja ovenavaaja sanoi tuntevansa useita helluntailaisiin liittynyttä entistä JT:tä. Ovelta lähdettyämme tämä vanha JT sanoi, että "tuo varmaan sekoitti JT:t joihinkin muihin, en tunne kymmenien vuosien varrelta yhtään tapausta jossa JT olisi kääntynyt muuhun uskontoon".

Varmaan on tosiaan niin, että jos sellainen tapaus jossain tiedetäänkin, niin sitä pidetään varmana merkkinä siitä, että demonit riivaavat :lol: Iso D on JT:n peloista pahin ja demonisoimalla exät saadaan tosiaan henki nousemaan ja kuristusote hetkeksi maksimiin.

Kun olin lapsi, äitini sanoi usein erotetuista, että heiltä on "totuus otettu pois", koska "eivät olleet sen arvoisia". Aika hupaisa tulkinta sekin. Melkoista kiusantekoa isolta J:ltä jos ensin antaa ja kohta ottaa jo pois.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin