Moderaattori jaakob ja cump.

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Itse en edes tajunnut mistä näätinki herneen nenään otti, kyse oli minusta vain normaalista sananvaihdosta, ei sen kummempaa.

Ja toki palstalla saa kertoa kokemuksia siitä miten uudelleensyntyminen tai mikä tahansa muu on auttanut, kunhan se liittyy aiheeseen eikä vaivu suoran käännyttämisen/saarnaustoiminnan puolelle. Raja on häilyvä, ja viimekädessä modet tekevät itse päätökset mihin puuttua ja mihin ei, tähän on mahdotonta tehdä suoraa ohjeistusta.

Eli siis jatkossakin myös uskovaiset ovat tietenkin tervetulleita kaikkine mietteineen, mutta vara kannattaa pitää ettei mene saarnauksen puolelle. Sama pätee myös tietysti ateisteihinkin. Asiat riitelee, ihmiset ei.

Tämä siis vain minun ajatuksia, jokainen ottakoon vapaasti kantaa.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jahas... taas vaihteeksi joku ottaa nokkiinsa enkä minä ole edes ehtinyt mukaan hämmentämään soppaa. :twisted:

Älä sinä Näätinkin turhaan ole herkkähipiäinen ja ota heti nokkiisi jos saat palautetta julistamistyöstäsi. Eihän tätä palstaa ole varmaankaan tarkoitettu minkään muunkaan lahkon ylistyspaikaksi... eihän?

Minäpä kerron sinulle oman henkilökohtaisen vakaumukseni.

JEESUS OLI ÄPÄRÄ!
Jeesus sai alkunsa avioliiton ulkopuolella ja sitä ei juutalaisuudessa tuolloin hyvällä katsottu. Kivittäminen väärinteon seurauksena oli hyvässä muistissa kansan keskuudessa.
Messiasi-odotukset olivat ilmeisesti jälleen voimistuneet tuohon aikaan ja mikäpä olikaan sen nokkelampi veto henkiriepunsa puolesta huolissaan olleilla Marialla ja Joosefilla kuin tarina Jumalan kuksaamasta neitsykäisestä. Niin oudolta kuin se meistä kuulostaisikin, niin tuohon aikaan se sopi kuin nenä päähän. Kunhan vain kumpikin osapuoli pysyisi vakaasti tarinan takana.
Pian tuo juutalaisäpärä alkoi itsekin uskomaan hänestä esitettyyn tarinaan ja niin hän aikuistuttuaan julistautuikin tuoksi tarinan sankariksi. Näin hänestä tuli pikkuruisen juutalaislahkon hengellinen johtaja, karismaattinen saarnamies ja aikansa Yli-vainio.


Jos tämä minun vakaumukseni ei häiritse lainkaan sinua, niin sinunkaan ei haittaa minua. Kunhan maltamme olla maltillisia vakaumustemme julistamisessa.
Istuva Härkä
Viestit: 193
Liittynyt: 29.08.2007 18:58

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

Olipa mielenkiintoinen teoria Jeesuksesta :shock:
Pistänpä tämän muistiin ja pökkäisen esiin kun seuraavan kerran menen kentälle, vaikka esivalvojan kanssa.. 8) (melkoisen itsetuhoista tiedän..)
Tiedämme kuitenkin että jonkinlainen Jeesus on joskus ollut olemassa jossain muodossa livenä tahi paperilla, ehkäpä hän todella oli äpärä, varsinainen ryysyistä Herruuteen-tarina!
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Hyvä ajatus. Pökkäise tuo näkemys ovenavaajalle ja seuraa samalla, miten esivalvojalla väri vaihtuu kasvoilla = :oops: .
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Istuva Härkä kirjoitti:Olipa mielenkiintoinen teoria Jeesuksesta :shock:
Eiköhän tuo ole suunnilleen ainoa realistinen ja maalaisjärjellä selitettävissä oleva teoria asiasta. JT-ajattelusta ulos kasvettuaan tuota pitää jo itsestäänselvyytenä :?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

RaM kirjoitti:JEESUS OLI ÄPÄRÄ!
Juu, ja Mariaan nähden myös Joosef oli vanha mies, voi aikoja entisiä.

Edit: tuli sanottua vähän pöllösti -taustalla pilkisteli tietysti Joosef, Marian mies, jonka nyt lisäsin.
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 15.10.2007 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sivustaseuraaja (L)
Viestit: 43
Liittynyt: 06.05.2007 23:05
Paikkakunta: Hell,1st floor

Viesti Kirjoittaja Sivustaseuraaja (L) »

Jopa näin "ääriateistina" (vaikka en Jumalan mahdollisuutta voi tietenkään kieltää 8) ) pitäisin näätingin ratkaisua kovin mustavalkoisena. Mielipide ja julistaminen on kuitenkin eri asia.

Sekin suuri ero jehovan todistajiin tällä palstalla on, että tänne voi aina tulla takaisin ilman "häpeäaikaa". Saattaapa joku sanoa, että kiva kuulla taas, pitkästä aikaa.

Uskovia täälläkin olisi hyvä olla, mutta heidän pitää ymmärtää, että täällä saattaa saada perusteltua kritiikkiä mielipiteistään. Jos se tarkoittaa heti saatanaa, tilanne on helposti umpikujassa.
Harry Potter,Legolas,Joulupukki,Jumala,Hammaskeiju,Kraken,Ukko jne. -saduilla on kysyntää!
Vastaa Viestiin