Tutkimisohje

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Jukka
Viestit: 71
Liittynyt: 26.05.2007 22:41

Viesti Kirjoittaja Jukka »

RaM kirjoitti: Ero on siinä, että minä en julista MINKÄÄN uskonnon puolesta. Minulle myös SAA tulla saarnaamaan uskostaan, mutta on aivan turha kuvitella minun hymistelevän ja hyväksyvän joutavia hölötyksiä.
Ei ole kukaan niin olettanutkaan. Sallitaanhan se sinullekin. Saat vinkua raamattua vastaan niin paljon kuin haluat. (Moderaattori korjatkoot jos olen väärässä)
RaM kirjoitti: Ja mikä olennaista.... en ala koskaan vinkumaan jos joku erimieltä raamatusta ja sen uskottavuudesta. Hihhuloikoon jokainen ihan niin paljon kuin tykkää, mutta olkoon valmis ottamaan myös vastaan palautetta. Vai onko tästä palstasta tarkoitus tehdä jonkinlainen henkisen tumputtelun klubi... :evil:
Ei tehdä tästä henkistä tumputtelua. Voidaankin heti sopia siitä että mikä sitä tumputtamista on. Tämäkö:
Esivalvoja kirjoitti: Idioottimaista tekstiä. Sen verran pitäisi olla pelisilmää, että osaa kunnioittaa toisten uskonelämää, jota muuten laillakin suojellaan.

Offtopiccina vielä, että täällä pitäisi opetella pysymään aiheessa eikä puhua vessapaperista, kun otsikossa lukee oppinäkemyksiä ja raamatuntulkintaa.
Vai kenties tämä:
RaM kirjoitti: Mitä kitinää tähän keskusteluun ilmaantui?

Raamattuun käytetty paperi on aivan yhtä hyvää vessapaperia kuin mikä tahansa muukin julkaisu. Se on kirja joka sisältää enemmän harhoja kuin keskimääräinen satukirja nykyisin. Sen uutisarvo on täysin olematon hesariin verrattuna.
Jos joku haluaa tuollaista kirjaa tai mitä tahansa muuta vastaavaa julkaisua käyttää uskomustensa pohjana ja oppikirjanaan, niin ei se minua heilauta suuntaan tai toiseen. Vessapaperin tasolle minä sen edelleen luokittelen.

Mitä sitten tulee veli Esivalvojan uskonrauhaan, niin minun puolestani saat uskoa aivan mihin haihatteluihin haluat (koskee kaikkia muitakin), mutta on aivan turhaa tulla varaamaan raamattua omien haihatteluiden ja harhojen yksityisomaisuudeksi ja hakea sitä suojeltavien listalle. Raamatullisia harhoja harjoitetaan tuhansissa erilaisissa lahkoissa ja kirkoissa (etenkin yksinkertaisen hihhulismin luvatussa maassa USA:ssa). Noista raamatullisista harhoista on lähtenyt maidän aikanamme vähintään yhtä paljon henkistä pimeyttä ja väkivaltaisuutta kuin islamilaisuudestakin.

Usko johonkin on kokonaan eri asia kuin raamattu ja sen sisällön arvostaminen. Uskokaa vaikka suuriin peräpukamiin maailman pelastajana (varmaan siihenkin uskoon raamatusta dogmit saa väännettyä), mutta henkilökohtaisen uskonne ja raamatun välillä ei ole mitään todellista sidettä.

On suorastaan sairasta edes ehdottaa raamattua koskevan kriittisen suhtautumisen kieltämistä ja tuollaisessa henkisessä pimeydessä on yleensä liikkuneet vain kiihkomieleiset islamilaiset Saatanallisten säkeiden tapaan esitettyjen Mohammedia ja koraania kritisoivien kirjoitusten synnyttämine jahtaamis ja lynkkaamis operaatioineen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Salman_Rushdie

Minä en tule milloinkaan arvostamaan enkä kunnioittamaan ainuttakaan uskontoa, lahkoa tai niiden oppikirjaa. Ne ovat kaikki samanlaista kusetusta ja paskaa erilaisiin kuoseihin paketoituna. Olen luvannut todistaa jokaisen uskonnon harhaopiksi ja annan sille 100 % takuun.
Jos joku haluuaa kunnioitusta henkilökohtaiselle uskolleen, niin sitä minulta saa, kunhan pitää nuo harhaopit omana tietonaan eli OIKEASTI HENKILÖKOHTAISINA. Muussa tapauksessa tulee aina lunta tupaan. POIKKEUKSETTA! Evil or Very Mad
Vain totuudella on merkitystä.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Henkistä tumputtelua on vaikkapa se, ettei erota raamattuun kohdistuvaa kritiikkiä uskoon kohdistuvasta kritiikistä.
Olen hyvin harvoin tavannut edes kiihkomielisiä uskovaisia, jotka alkaa itkemään raamattuun kohdistuvan kritiikin edessä. Edes Jehovan todistajien kv.-esivalvoja ei ottanut raamattukritiikkiä henkilökohtaiseen uskoonsa kohdistuvana, jotkut ID-helluntailaiset tosin niin tekevät.
Raamatun maailmankuva taivaankansineen sekä siinä ratojaan kiertävine aurinkoineen ja kuineen on niin tiedollisesti pimeän aikakauden opetusta, ettei luulisi kenenkään tervejärkisen ihmisen sitä enää puolustavan.
Vastaa Viestiin