tehtäviin nimityksistä

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:Nettikirjoittelu auttaa takuulla paljon, se ei kuitenkaan auta niitä jotka on seuran sisällä....
Se voi olla vaikea hahmottaa jos ei ole omakohtaista kokemusta, mutta sisällä olevaa voi auttaa vain sisällä oleva itse. Lahkomielenhallinta on mielen lukko, joka avautuu vain jos haluaa itse avata sen.

Siksi me olemme täällä. Sitä hetkeä varten kun mielen lukko alkaa ahdistamaan.

Tämä video voi auttaa hahmottamaan pienen osan asiaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:...se ei kuitenkaan auta niitä jotka on seuran sisällä....
Tämä on jokaisella asiaa tuntevalla tiedossa. Jehovantodistajuudesta poistuminen edellyttää jehovantodistajan omaa aloitetta. Ihan samalla tavalla kuin alkoholistin kanssa, ei dokaaminen lopu kehottamalla, vaan alkoholistin omasta aloitteesta ja halusta.

Kultin mielenhallinnassa oleva saliuskottavuutta hakeva jehovantodistaja vahvistuu uskossaan jos hänelle menee kylmiltään esittämään kritiikkiä.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Tajuaako kukaan alkoholisti olevansa alkoholisti tai että ongelmat joista kärsii johtuvat alkoholista, ellei joku valista ensin?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:Tajuaako kukaan alkoholisti olevansa alkoholisti tai että ongelmat joista kärsii johtuvat alkoholista, ellei joku valista ensin?
Siinä sulle miettimistä.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Mitä itse olisitte toivoneet jonkun sanovan tai tekevän tai osoittavan silloin kun olitte järjestön sisällä?

Vai onko hyvä että asiat oli just miten oli eikä kukaan sanonut mitään?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

pavloff kirjoitti:Vai onko hyvä että asiat oli just miten oli eikä kukaan sanonut mitään?
Muistan miten kun loukkaannuin, kun joku yritti puhua pahaa opista tai todistajista.

Ihan itse sitten havahduin, kun konventtipuhetta pitänyt kierrosvalvoja päästi valheen. Olin kyseisen asian lukenut aiemmin jo useita kymmeniä vuosia vanhasta Vartiotornista ja hän sanoi sen olevan aivan uusi tieto jolle yleisö iloisesti taputti.

Siitä se erkaantuminen pikkuhiljaa alkoi ja päätyi minun ja lasteni erokirjeeseen.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Vilpitön kysyminen ei ole loukkaamista... Sitenkin kun voi antaa näkökulmia...
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Minä haaveilin aikakoneesta jolla voisin käydä lähitulevaisuudessa katsomassa että tuleeko se Harmagedon. Sitten palaisin ajankohtaan jossa sain ensi kertaa tietää jehovantodistajuudesta ja toimisin niin etten ottaisikaan "totuutta" vastaan.

Tämäkin oikeastaan kertoo siitä toivottomuudesta ja pahoinvoinnista, kun on vielä järjestön kahleissa eikä helposti pääse irti. Sitä saattaa vaikka haaveilla tollasia kun on kaikenlaisia epäilyksiä.

Lopulta kun pahoinvointi yltyy niin kovaksi että ei ole enää väliä sillä että pelastuuko harmagedonista vaiko eikö, niin siinä se on se hetki. Silloin voi lähteä lätkimään, koska kuolemanpelko loppuu ja harmagedonilla ei ole enää mitään otetta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

pavloff kirjoitti:Vilpitön kysyminen ei ole loukkaamista.
Nuita vilpittömiä kysymyksiä tienraivaajana jouduin useinkin selittämään, enkä niitä loukkaavina pitänytkään.Omaa kokemustani yritin vain kertoa.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Miten on voinut mennä pahoinvoivalta ohi se opetus että JUMALA ON RAKKAUS että ei sitä tartte pelätä mitään jos on rehellinen
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

pavloff kirjoitti:Miten on voinut mennä pahoinvoivalta ohi se opetus että JUMALA ON RAKKAUS että ei sitä tartte pelätä mitään jos on rehellinen
Niinkö?

Mulle ainaskii - kun olin 8 vuotias - Jehovaa alettiin tehdä tunnetuksi tappajana. Jehova lähettää linnut nokkimaan silmät päästä, jos et ota totuutta vastaan. Jehova mädättää lihan luiden ympärille niille ja kieli mätänee suuhun, jos he eivät ota totuutta vastaan.

Siinä oli 8-vuotiaalla pojan vesselillä ihmettelemistä. Mulle Jehova pantiin pelolla sydämeen. En rakastanut Jehovaa koskaan, pelkäsin vain milloin hän salamalla minut tappaa. Pelkoni oli hysteeristä, mutten voinut kellekään kertoa, koska Jehova kuulee ja tappaa minut - 8 vuotiaan lapsen.

Natsi-jt-täti oli aika tehokas lasten opettamisessa. Ja Jehova antoi sille siunauksensa.

Ei mulle koskaan opetettu että Jehova on rakkaus. Eihän sillä saada lasta kokouksiin, vai mitä? Tarvitaan jotain väkevämpää opetusta. Varsinkaan kun lapsen oma äiti ei ollut jehovantodistaja vielä silloin.

Eiks oo kiva :mrgreen:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

No ei oo kiva. Mulle ortodoksimummo teki samaa ja jehovan todistajilta opin että ei Jumala ollenkaan aiheuta meille pahaa

Oisko tädillä menny uskonnot sekaisin?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

pavloff kirjoitti:No ei oo kiva. Mulle ortodoksimummo teki samaa ja jehovan todistajilta opin että ei Jumala ollenkaan aiheuta meille pahaa

Oisko tädillä menny uskonnot sekaisin?
Eihän sitä aikuiselle kiinnostuneelle tietenkään voida tuoda samoin esiin, kuin miten se tuodaan add-häiriöiselle lapselle joka ei pysty keskittyyn muutenkuin tehokkaalla pelottelulla, jos silläkään.

Mutta voin sanoa etten mennyt kasteelle siksi että olisin rakastanut Jehovaa. Menin kasteelle koska pelkäsin kuolevani harmagedonissa.

Mutta natsi-jt-täti on kyllä hieman skitsofreninen. Nähny demonejakin.

Älä anna niiden koskaan esittää Jehovaa noin omille lapsillesi, jos niiden kanssa tutkistelet. Se menee siihen hyvin äkkiä jos sallit sen.

Mun äiti sanoi että hän on niin onnellinen kun poika on kuin herran kukkarossa. Voin sanoa ettei kannata joutua Jehovan kukkaroon, jos on lapsi.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:Vilpitön kysyminen ei ole loukkaamista... Sitenkin kun voi antaa näkökulmia...
Jehovantodistajuudessa vilpittömätkin kysymykset ovat väärin, mikäli ne kyseenalaistavat Järjestön näkemykset ja oppijärjestelmät. Niitä voi kyllä tehdä muutaman kerran, mutta mikäli vastaukset eivät ole riittäviä eikä kysyjä hyväksy Järjestön näkemystä, kysyjän tulkitaan kolkuttelevan luopumuksen turmiollista ovea.

Uskonnollisissa lahkoissa ja kulteissa totuudella ei ole merkitystä, ainoastaan lahkon tai kultin versio totuudesta merkitsee.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: tehtäviin nimityksistä

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Musta on niin hassua että joku ihminen oikeasti alkaa niinku yhtäkkiä pahaksi... Siis että onko ne hallintoelimen tyypit alkujaankin halunneet ihmiselle pahaa vai miten tää nyt menee? Ihmisiähän ne kuitenkin siellä järjestöjenkin ytimessä on. Ei ole olemassa mitään kasvotonta "seuraa".
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Vastaa Viestiin