Pedofiilit ja talentit

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Pedofiilit ja talentit

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

*** (Matteus 19:13-15) Sitten hänen luokseen tuotiin lapsukaisia, jotta hän panisi kätensä heidän päälleen ja esittäisi rukouksen, mutta opetuslapset nuhtelivat heitä. Jeesus sanoi kuitenkin: ”Antakaa lapsukaisten olla älkääkä enää estäkö heitä tulemasta minun luokseni, sillä taivasten valtakunta kuuluu senkaltaisille.” Ja hän pani kätensä heidän päälleen ja lähti sieltä. ***

Onko Vartiotorniseuran sisällä toimiva "uskollista ja ymmärtäväistä orjaa" edustava hallintoelin tulkinnut tuon kohdan niin, että pedofilia olisi sallittua? Tuossahan sanottiin: "Antakaa lapsukaisten olla älkääkä enää estäkö heitä tulemasta minun luokseni".

Hiukan vaikuttaa siltä. Viime päivien uutiset ovat olleet taas kerran järkyttävää luettavaa. Tässä ote veljesseuran uutissivuilta:

"Vartiotorni-seura on valinnut sovittelemisen pedofiilioikeudenkäynneissä. Se maksaa miljoonien dollareiden sovittelurahat, jotteivät uhrit jatkaisi oikeudenkäyntejä. Näin se yrittää välttää mahdollisesti jopa miljardeihin dollareihin kohoavat korvaukset.
Silentlambs-järjestön mukaan Vartiotorni tällä tavalla myöntää, että viisi vuotta jatkunut pedofiiliensuojelun vastainen työ on ollut aiheellista.
Uhrit ovat joutuneet allekirjoittamaan vaitiololupauksen, mikä kertoo jälleen kerran siitä piilottelusta, jota Vartiotorni-seura harjoittaa, sanoo asianajaja."

http://www.veljesseura.org/?q=node/366

Miksi hallintoelin suojelee rikollisia? Miksi se on valmis maksamaan miljoonia dollareita vapaaehtoisina lahjoituksina kerättyjä varoja, jotka oli tarkoitus käyttää hyvän uutisen edistämiseen maailmassa? Miksi se ei yksinkertaisesti tunnusta ongelmaa ja pyri oikaisemaan asioita sen sijaan, että se lähtee taas kerran salaisille poluille ostamaan kalliilla rahalla uhreja hiljaisiksi, uhrejä, joiden persoonallisuus on pilattu loppuiäksi, ja joiden elämää varjostaa epäluottamus? Miksi se ei yritä toimia Raamatun periaatteiden mukaan, kun se kerran väittää olevansa se "valittu" joukko, joka on muka jo tarkastettu ja läpäissyt kokeen?

Katsotaanpa asiaa hieman Raamatun valossa.

*** (Matteus 24:45-51) Kuka oikeastaan on se uskollinen ja ymmärtäväinen orja, jonka hänen isäntänsä on asettanut huolehtimaan palvelusväestään, antamaan heille heidän ruokansa oikeaan aikaan? Onnellinen on tuo orja, jos hänen isäntänsä saapuessaan tapaa hänet näin tekemästä! Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi. Mutta jos tuo paha orja joskus sanoisi sydämessään: ’Isäntäni viipyy’ ja rupeaisi pieksemään orjatovereitaan ja söisi ja joisi piintyneiden juoppojen kanssa, niin tuon orjan isäntä tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei tiedä, ja rankaisee häntä mitä ankarimmin ja määrää hänelle hänen osansa ulkokullattujen joukkoon. Siellä tulee olemaan itku ja hampaiden kiristely. ***

Orjan tehtävä oli vain jakaa hengellistä ravintoa palvelusväelle. Orja olisi "onnellinen", jos hänen isäntänsä saapuessaan tapaa hänet näin tekemästä! Jos isäntä nyt tällä hetkellä tarkastelee tilannetta, mitä hän havaitsee? Tuo orja on sotkeutunut häpeällisiin rikoksiin ja yrittää nyt ostaa siitä itseään vapaaksi suurella rahalla. Hengellisen ravinnon jakaminen näyttää olevan vain sivuseikka viime aikojen tapahtumien perusteella.

Onko tuo orja jo muuttunut kokonaan pahaksi? Näyttää siltä, koska nämä sanat ovat toteutuneet: "Mutta jos tuo paha orja joskus sanoisi sydämessään: ’Isäntäni viipyy’ ja rupeaisi pieksemään orjatovereitaan ja söisi ja joisi piintyneiden juoppojen kanssa, niin tuon orjan isäntä tulee päivänä, jona hän ei odota". Kun muutamat omaatuntoaan kuuntelevat ihmiset ovat paljastaneet orjan hämärät touhut, orja on alkanut piestä paljastajia, esim. Barbara Anderssonia ja Bill Bowenia. Nämä epäitsekkäät oikeudenmukaisuutta vaatineet ihmiset on varustettu nimilapuilla "luopio", niin kuin Vartiotorniseuralla on tapana tehdä silloin, kun muut keinot ovat vähissä.

http://silentlambs.org/index.cfm

Katsotaanpa vielä, mitä talenttikuvaus kertoo.

*** (Matteus 25:14-30) – –On näet niin kuin silloin, kun ulkomaille matkustamaisillaan oleva mies kutsui orjansa ja jätti omaisuutensa heidän huostaansa. Ja yhdelle hän antoi viisi talenttia, toiselle kaksi ja vielä yhdelle yhden, kullekin tämän oman kyvyn mukaan, ja lähti ulkomaille. Se, joka sai viisi talenttia, lähti heti matkaan ja harjoitti niillä liiketoimintaa ja voitti viisi lisää. Samalla tavoin se, joka sai kaksi, voitti kaksi lisää. Mutta se, joka sai vain yhden, meni pois, kaivoi kuopan maahan ja kätki isäntänsä hopearahan. Pitkän ajan kuluttua noiden orjien isäntä tuli ja selvitti tilit heidän kanssaan.Niinpä se, joka oli saanut viisi talenttia, astui esiin ja toi viisi lisätalenttia ja sanoi: ’Herra, sinä jätit viisi talenttia minun huostaani; katso, olen voittanut viisi talenttia lisää.’Hänen isäntänsä sanoi hänelle: ’Hyvin tehty, hyvä ja uskollinen orja! Olet ollut uskollinen vähässä. Olen asettava sinut huolehtimaan paljosta. Mene herrasi iloon.’ Sen jälkeen astui esiin se, joka oli saanut kaksi talenttia, ja sanoi: ’Herra, sinä jätit minun huostaani kaksi talenttia; katso, olen voittanut kaksi talenttia lisää.’ Hänen isäntänsä sanoi hänelle: ’Hyvin tehty, hyvä ja uskollinen orja! Olet ollut uskollinen vähässä. Olen asettava sinut huolehtimaan paljosta. Mene herrasi iloon.’ Lopuksi se, joka oli saanut yhden talentin, astui esiin ja sanoi: ’Herra, tiesin sinun olevan vaativa mies, joka leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole viljaa viskannut. Niinpä minä aloin pelätä ja menin pois ja kätkin talenttisi maahan. Tässä saat omasi.’ Vastaukseksi hänen isäntänsä sanoi hänelle: ’Paha ja laiska orja, sinähän tiesit, että minä leikkaan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoan sieltä, missä en ole viljaa viskannut. Sinun olisi siis pitänyt tallettaa hopearahani pankkiireille, niin minä tultuani olisin saamassa omani takaisin korkoineen. Ottakaa sen tähden talentti häneltä pois ja antakaa sille, jolla on ne kymmenen talenttia. Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan lisää, ja hänellä tulee olemaan runsaasti, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Ja heittäkää tuo kelvoton orja ulos pimeyteen. Siellä tulee olemaan itku ja hampaiden kiristely.’ ***

Vartiotorniseura väittää itsellään olevan noita talentteja. Miten se on käyttänyt niitä? Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että se on kaivanut "kuopan maahan ja kätkenyt isäntänsä hopearahan". Vartiotorniseura on kaivanut kuopan todella syvälle. Se on piilottanut talentin niin huolella, ettei sitä varmaankaan löydetä. Mutta mitä isäntä sanoo tarkastaessaan tilanteen? ’Paha ja laiska orja, ... Ottakaa sen tähden talentti häneltä pois ja antakaa sille, jolla on ne kymmenen talenttia. ... Ja heittäkää tuo kelvoton orja ulos pimeyteen. Siellä tulee olemaan itku ja hampaiden kiristely.’

Miten Jeesus suhtautui siihen, että Jumalan palvontaan sekoitettiin jotain väärää?

*** (Matteus 21:12-13) – –Ja Jeesus meni temppeliin ja heitti ulos kaikki, jotka myivät ja ostivat temppelissä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysten myyjien istuimet. Ja hän sanoi heille: ”On kirjoitettu: ’Minun huonettani tullaan kutsumaan rukoushuoneeksi’, mutta te teette siitä ryöstäjien luolan. – – ***

Jos Vartiotorniseura olisi halunnut jäljitellä Jeesuksen esimerkkiä ja huolestunut esiin tulleissa inhottavissa pedofiilitapauksissa, se olisi heittänyt nämä kurjat rikolliset ulos järjestöstä. Se olisi myös julkisesti myöntänyt ongelman ja toiminut sillä tavalla, että kaikille olisi tullut selväksi, ettei tällaista vääryyttä suvaita. Mutta valitettavasti se oli kaivanut talenttinsa niin syvälle maahan, ettei se enää kyennyt näkemään, mikä on oikein ja mikä väärin. Siitä on tullut täysin sokea.

Mitkä olivat Raamatun mukaan niitä tärkeitä asioita, joita piti painottaa?

*** (Matteus 23:23-24) Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, ulkokullatut, koska te annatte kymmenykset mintusta ja tillistä ja kuminasta, mutta olette jättäneet huomioon ottamatta Lain painavammat asiat, nimittäin oikeuden ja armon ja uskollisuuden! Näitä oli tehtävä, mutta ei pitänyt jättää huomioon ottamatta noita toisiakaan. Te sokeat oppaat, jotka siivilöitte sääsken, mutta nielette kamelin! ***

Brooklynissa on todellakin unohdettu "Lain painavammat asiat, nimittäin oikeus ja armo ja uskollisuus". Hallintoelin, joka edustaa "uskollista ja ymmärtäväistä orjaa", on todellakin kuin sokea opas, joka kyllä osaa siivilöidä hyttysiä tehokkaasti, mutta joka nielee kamelit kyttyröineen ja kantamuksineen ihan sujuvasti ilman ongelmia.

Kuinka moni haluaa olla tukemassa vielä Vartiotorniseuraa maailmanlaajuisessa pedofiilien suojeluohjelmassa? Pudotatteko euronne lahjalaatikkoon ajattelematta mihin se käytetään? Meneekö se vakavien rikosten peittelyyn USA:ssa?

Oletteko osasyyllisiä vakaviin rikoksiin tukemalla niitä rahallisesti?

http://www.veljesseura.org/?q=node/367