Tietokoneongelman raamatullista ratkontaa

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Tietokoneongelman raamatullista ratkontaa

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Isoptera kirjoitti:Liekö demonit asialla? :D
Oletko kokeillut käyttää muitakin kuin demonistisen organisaation (käyttöjärjestelmänsä yhteyteen integroitua) selainta? Onko selainsoftaa päivitetty viime aikoina?
Viimeksi muokannut Alueveli, 23.05.2008 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Jaettu ketjusta Yleinen palaute.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
RaM

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja RaM »

Isoptera kirjoitti: Outo juttu, vai mitä? Liekö demonit asialla?
Olen kuulut 'varmalta taholta' olevan mitä 'ilmeisimmät' ja 'raamatuun perustuvat' syyt, joiden perusteella voimme 'olettaa' demonien naamioituvat viruksiksi jotka leviävät ja tekevät kummallisuuksiaan internetissä. Ne saattavat johdattaa nöyrimätkin Jehovan todistajat vahingollisille luopioiden sivustoille. Tulee kuitenkin erottaa aidosti pahat virukset muista viruksista jotka voivat kiusata myös pahoja ihmisiä.
Joskus nämä demonivirukset saattavat erehtyä myös kohteestaan ja epäilenkin suuresti tälläisen väärinkäsityksen johtaneen sinunkin kiusaamiseesi.

JOS epäilet tuollaisen aidosti pahan demoniviruksen saastuttaneen koneesi, niin voit raamatun esittämän profeetallisen ohjeen avulla puhdistaa koneesi seuraavasti:
- sulje huoneen ovi (myös ikkuna) tiukasti aamulla, anna sen olla kiinni iltaan saakka ja illalla avaa ovi varovasti raosta ilmoittaen: 'älä tule paha virus tule hyvä virus' - lyö samalla kolmasti oveen kämmenelläsi
- jos huomaat ettei edellä esitetty keino ole auttanut vaan demonivirus on jo muuttanut koneesi ulkomuodon ja merkin kokonaan toiseksi, on kyseessä erittäin vakava ja paha demonivirusongelma. Tuolloin sulje huoneesi ovi uudelleen ja kierrä kolmasti vastapäivään taloasi rummuttaen voimakkaasti sekä samalla ilmoittaen: 'suuri softan sodanpäivä on koittanut, lyököön Bill Gates sinua paiseilla ja ajakoot sinut varpusparveen' - muista reilu äänen voimakkuus loitsutessasi
- tuo on niin voimakas demonivirusten torjuntakeino, että se toimii aina ja vaikutuksen voit nähdä omin silmin kun lähipensaikosta varpusparvi lehahtaa lentoon
- kun ne liitävät talosi luota pois, ota sorsan sulka (valkoposkihanhikin kelpaa), tilkka rotan verta (iso tilkka hiiren vertakin käy) sekä neljä jäniksen papanaa. Roiskuta veri ovenpieliin sekä modeemin päälle, sivele koneesi sulalla ja lopuksi paina papanat peukalolla ulkoseiniin (yksi jokaiseen ilmansuuntaan) 94,0 mm korkeuteen. Tämän jälkeen on kotisi pysyvästi puhdas ja nettiyhteytesi toimivia. Radio Suomesta kuulet myös aina viimeisimmät demonivirusvaroitukset sen jälkeen.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja wolframium »

RaM kirjoitti:- kun ne liitävät talosi luota pois, ota sorsan sulka (valkoposkihanhikin kelpaa), tilkka rotan verta (iso tilkka hiiren vertakin käy) sekä neljä jäniksen papanaa. Roiskuta veri ovenpieliin sekä modeemin päälle, sivele koneesi sulalla ja lopuksi paina papanat peukalolla ulkoseiniin (yksi jokaiseen ilmansuuntaan) 94,0 mm korkeuteen. Tämän jälkeen on kotisi pysyvästi puhdas ja nettiyhteytesi toimivia. Radio Suomesta kuulet myös aina viimeisimmät demonivirusvaroitukset sen jälkeen.
Enpä olekaan koskaan kokeillut noin pitkälle vietyjä metodeja. Tähän asti rajuinta mitä olen demonien karkottamiseksi tehnyt, on koneeni käyttöjärjestelmä-osion jyrääminen ja uudelleen asentaminen kerran vuodessa tai kahdessa...

Mitenkäs kun nuo sorsat, hiiret ja jänikset ovat sen verran vikkelää porukkaa, niin pitääkö minun nyt ensitöiksi investoida johonkin kättä pidempään vai voiko teuraspuluja ostaa Jerusalemin temppelin tapaan joltain rehelliseltä kauppiaalta?
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
RaM

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jos ei halua investoida eläinkauppaan, niin sorsia löytyy Seurasaaresta tai valkoposkihanhia Kaivopuistosta(sulka), jäniksen papanoita vaikka meidän pihapiiristä ja rotan tai hiiren saa näpsästi pyydettyä jonkun metsikön renunassa olevan kaupan takapihalta (yöksi loukku).
Jos joku tykkää että stadi on liian kaukana sulkien hakuun, niin se on vain tekosyy koska samalla voi tulla luoppari-tapaamiseen (vaikkapa nyt tähän suokkiin suuntautuvaan). :D
RaM

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja RaM »

Sorry - koitin vain antaa raamatullista konsultaatio apua ongelmaan. :mrgreen:
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja wolframium »

RaM kirjoitti:Jos joku tykkää että stadi on liian kaukana sulkien hakuun, niin se on vain tekosyy koska samalla voi tulla luoppari-tapaamiseen (vaikkapa nyt tähän suokkiin suuntautuvaan). :D
Kiitos kutsusta, mutta tähän ikään mennessä olen oppinut kiertämään kaukaa kaikki isommat kokoontumiset...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
RaM

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja RaM »

wolframium kirjoitti: Kiitos kutsusta, mutta tähän ikään mennessä olen oppinut kiertämään kaukaa kaikki isommat kokoontumiset...
Täällä voidaan mainiosti kokootua pienimuotoisestikin. :D
Ei tarvitse kuin sopia tulostaan hieman etukäteen.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja wolframium »

RaM kirjoitti:Täällä voidaan mainiosti kokootua pienimuotoisestikin. :D
Ei tarvitse kuin sopia tulostaan hieman etukäteen.
Pidetään mielessä. Onko teillä sauna lämpimänä ja järvi/meri kylmänä?
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tietokoneongelman raamatullista ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

wolframium kirjoitti:
Isoptera kirjoitti:Liekö demonit asialla? :D
Oletko kokeillut käyttää muitakin kuin demonistisen organisaation (käyttöjärjestelmänsä yhteyteen integroitua) selainta? Onko selainsoftaa päivitetty viime aikoina?
Linuxissa (ainakin Ubuntussa) kaikki päivitykset tulevat keskitetysti pakettivarastojen kautta. Tämä koskee sekä itse käyttöjärjestelmän päivityksiä että eri ohjelmien päivityksiä. Nettiselaimiinkin tulee vähän väliä päivityksiä, niille tarvitsee vain antaa lupa asentua, niin siinä se. Aina on kaikkien ohjelmien viimeisimmät päivitykset koneessa. Ainakin niiden ohjelmien, jotka on oikeaoppisesti asennettu pakettivarastoista eikä yksitellen.

Olen viimeisten parin kolmen vuoden aikana pikku hiljaa ajautunut yhä kauemmas monopoli-MikcroSoftin käyttöjärjestelmästä. Minulla on tosin (vielä) myös XP koneessani, mutta käynnistän koneen Windowsiin noin 1 kerran 10 kerrasta, lähinnä vain silloin, kun tarvitsen ikivanhaa skanneriani, joka ei ymmärrä toimia Linux Ubuntussa.

Ubuntu on osoittautunut hyväksi ja kohtuullisen helpoksi käyttöjärjestelmäksi. Selaimena käytän Firefoxia, toki minulla Operakin on. Ubuntuun olen onnistunut asentamaan jopa Vartiotorniseuran WTCD-kirjaston, vaikka se onkin puhdasverinen Windows-ohjelma. Se toimii vaivatta Winen avulla.

Seuraavaan koneeseeni ei tule enää ollenkaan Windowsia, koska olen noin 5-6 kertaa joutunut asentamaan Windowsin uudelleen sen sekoamisen takia. Lisäksi Windowsissa saa olla koko ajan varuilaan virusten kanssa, Linux Ubuntulle on tehty noin nolla kappaletta viruksia, ja nekin pitää itse asentaa, mikäli haluaa örvelöitä koneeseen. Toisin kuin Windowsissa, Linuxissa pitää jokaisen ohjelman asennukselle antaa salasanalla lupa. Virukset ovat myös ohjelmia, joten jos niille ei anna lupaa asentua, niitä ei koneeseen tule.

Tästä vain rohkeasti kokeilemaan Linux Ubuntua, sitä ei kokeiluvaiheessa edes tarvitse asentaa koneelle, toimii suoraan CD-levyltä, tosin vähän hitaammin. Sitten kun on kokeillut, sen voi asentaa joko koneen ainoaksi käyttöjärjestelmäksi tai Windowsin rinnalle.

http://www.ubuntu-fi.org/

Eikä maksa mitään.


Lisätietoja: jpoika@mbnet.fi
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Tietokoneongelman raamatullista ratkontaa

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Johanneksen poika kirjoitti:Ubuntu on osoittautunut hyväksi ja kohtuullisen helpoksi käyttöjärjestelmäksi. Selaimena käytän Firefoxia, toki minulla Operakin on. Ubuntuun olen onnistunut asentamaan jopa Vartiotorniseuran WTCD-kirjaston, vaikka se onkin puhdasverinen Windows-ohjelma. Se toimii vaivatta Winen avulla.
Jep, hieno homma tää Ubuntu. Saunalahden nettitikkukin toimii muutamalla rivillä wvdialin conf-tiedostoon. Joskus käytän Windows-Operaa Winen kautta, kun vanha koira ei tahdo oppia uusia temppuja... :lol:
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tietokoneongelman raamatullista ratkontaa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

wolframium kirjoitti:Joskus käytän Windows-Operaa Winen kautta, kun vanha koira ei tahdo oppia uusia temppuja... :lol:
Operahan löytyy nykyisin suoraan Ubuntun pakettivarastosta. En muista onko se universe-, multiverse- vai medibuntu-pakettivarastossa, mutta jossain se on valmiina. Sen voi siis nykyisin asentaakin vain napsauttamalla nimeä Synapticissa.

Vanha tai uusi koira oppii kyllä ohjelmien asennuksen ja poiston oikeaoppisesti Ubuntussa, ainakin Lisää-poista-sovellus ja synaptic on helppoja tapoja. Ja kyllä komentoriviäkin voi silloin käyttää, kun on valmis malli jossain netissä... (itse olen ihan amatööri, mutta melkein kaikki haasteet Linuxin arkikäytössä on voitettu, vain skanneri haraa vastaan)
Vastaa Viestiin