Ensimmäinen levy?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

almi kirjoitti: Jt-aikojeni lopun aikoina kuuntelin Miljoonasadetta aika synkissä tunnelmissa. Tummaa valoa kuvaa sen ajan tunnelmia. Jostain syystä en saa vieläkään kuunneltua itkemättä Miljoonasadetta.
Mullakin on hyllyssä joitakin levyjä joita on vaikea kuunnella kun niistä tulee niin vahvoja muistoja. Tai paremminkin ne palauttaa jotain ihme muistijälkiä ja fiiliksiä aivojen perukoilta. Esim. Sir Elwoodin toka levy on sellainen jota en mielellään kuuntele, vaikka sinänsä musiikista pidänkin. Välillä sitä jo kärsi kuunnella, mutta nyt on taas sellainen olo että ei pysty.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Ilkkala
Viestit: 75
Liittynyt: 13.06.2008 17:54

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Ilkkala »

Jos metallista kaikkein ärsyttävintä ja vaikuttavaa masennuksen aikaan saavaa musaa etsii, on tutustuttava sellaiseen yhtyeeseen kuin Type O Negative= (veriryhmä O-miinus). Vaikuttavin levy on "October Rust" vuodelta -96. Pete laulaa kauniisti, mutta sanoitukset on kaikkea muuta kuin ilosanomaa.
Ilkkala
Viestit: 75
Liittynyt: 13.06.2008 17:54

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Ilkkala »

Ilkkala kirjoitti:Jos metallista kaikkein ärsyttävintä ja vaikuttavaa masennuksen aikaan saavaa musaa etsii, on tutustuttava sellaiseen yhtyeeseen kuin Type O Negative= (veriryhmä O-miinus). Vaikuttavin levy on "October Rust" vuodelta -96. Pete laulaa kauniisti, mutta sanoitukset on kaikkea muuta kuin ilosanomaa.
Sori, tuli väärään paikkaan tämä viesti. Oli tarkoitettu tuohon "Musiikkia" -ketjuun. No virheistä oppii.
SonOfJesus
Viestit: 744
Liittynyt: 15.05.2007 12:39

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Minun 1. LP:ni taisi olla W.A. Mozartin klarinettikonsertot: A-duuri KV 622 ja No 1 Fduuri op. 73. Minulla on sekin levy edelleen.

Olenko hiukan outo? Kävin Helsingin Töölön sivukirjaston avauduttua kuuntelemassa siellä erityisessä akustisessa huoneessa oopperoita ja konsertteja levyltä. Ensin oli ongelmana, että huoneen sai käyttöönsä vain puoleksi tunniksi kerrallaan, mutta ooppera voi kestää kolmekin tuntia. Virkailijat kuitenkin joustivat ja antoivat minun kuunnella kokonaisen oopperan kerrallaan! Tämä tapahtui noin vuonna 1970.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Eka oma kasetti jonka sain oli Dingon joku. Sain sen tädiltä lahjaksi ja olin kuolettavan pettynyt. Inhosin Dingoa ja sitten kävi niin että eka ei-nauhoitettu kasetti oli juuri sitä paskaa. Sisulla kuuntelin kuitenkin kerran läpi ja nieleskelin pettymyksen kyyneleitä. Eka oma levy jonka ostin oli muistaakseni Scorpions:in Savage amusement. Saattoi olla joku muukin scorppari-levy. Jostain syystä olin koukussa ko bändiin koko nuoruusajan.
Let me go Master I hate you so
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Ensimmäinen oma ostos oli joku 80-luvun hittejä sisältänyt kasetti, mukana oli mm. Kim Wilde, Tanita Tikaram, Sam Brown yms. Hieman jälkeenpäin siirryin Aerosmithin ja ZZ Topin kautta Metallicaan, josta edelleen Megadethiin jne jne. Samalla tiellä ollaan edelleen.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jaakob kirjoitti:Ensimmäinen oma ostos oli joku 80-luvun hittejä sisältänyt kasetti, mukana oli mm. Kim Wilde, Tanita Tikaram, Sam Brown yms. Hieman jälkeenpäin siirryin Aerosmithin ja ZZ Topin kautta Metallicaan, josta edelleen Megadethiin jne jne. Samalla tiellä ollaan edelleen.
Palstalaisten musiikkimakua tarkastelemalla voidaan tehdä kiistämätön päätelmä, jonka mukaan saatanallisen rock-musiikin kuunteleminen johtaa eroon ainoan tosi Jumalan, eli Vartiotorni-seuran, palvonnasta. Ei ne turhaan varoittele.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja almi »

Hoh, minä olen itse liukunut the Cranberriesin suuntaan. Rauhaa & rakkautta...

The Cranberriesin biisi Bosnia on esimerkki ns. tajunnan räjäyttäneistä kappaleista. Kuuntele omin korvin: http://youtube.com/watch?v=SZoLx44qcGM.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Mun ensimmäinen CD tais olla Kingdom Melodies, nro 1.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Salkkumies
Viestit: 24
Liittynyt: 28.04.2007 09:18
Paikkakunta: Suuri Babylon

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Salkkumies »

Ensimmäinen ostamani levy oli Mylviksen Rock'n'Roll. Sen ostin jeppukaverilta, jolla oli sen verran paljon Mylvistä, että tuon levyn kaikki biisit löytyivät hänen muilta levyiltään. Maksoin muuten 15 markkaa siitä.

Sitten ensimmäinen ihan kaupasta ostamani levy oli Beatlesin Rubber Soul. Kuvitelkaa, muistan senkin hinnan. Se maksoi 47 markkaa.

Nämä hankinnat tein vuonna 1980 tai 1981 ja LP-levyjä luonnollisesti olivat. Ne ovat tuolla varastossa olemassa vieläkin.
"-- the Bible cannot be properly understood without Jehovah´s visible organization in mind." (Watchtower 1.10.1967, s. 587)
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Ensimmäinen älppyni oli ABC:n Look of love, kaiketi 1980. Mutsi heitti sen sitten jossain muutossa roskiin, v*tuttaa vieläkin.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Erotettu veli
Viestit: 58
Liittynyt: 05.10.2008 17:20

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Re: Ensimmäinen levy?

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Ysärin lopulla aloin kiinnostumaan muunkinlaisesta musiikista kun vaan valtavirrasta ja siitä-mitä-radiosta-sattuu-tulemaan. Pitkään kaverin isoveljeltä nauhottelin c-kasetille kaikenlaista jännittävää norjametallia kuten Dimmuja ja Satyriconia, kunnes viimein sain säästettyä rahat mankkaan. 999,90 markkaa se maksoi, pirulainen, ja äidiltä piti sitten vielä lainata rahat ihka ensimmäiseen cd-levyyn. Kyllä se todistajaäiti tosin vähän pyöritteli silmiään Dimmujen Spiritual Black Dimensionsille. :lol: Vuosi taisi olla 99.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Vastaa Viestiin