Mikäs tänään laihduttaa?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Oletko parantanut elämäntapojasi tai keksinyt ihmedieetin?

Nimimerkillä, vuoden alusta -2kg/kk.
"Life is what You make of it."
Salkkumies
Viestit: 24
Liittynyt: 28.04.2007 09:18
Paikkakunta: Suuri Babylon

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja Salkkumies »

Tehokkain laihdutusvinkki on, että jätä jokapäiväinen mäyräkoirasi juomatta ja elä muuten kuin ennenkin. Takuulla laihtuu.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

En tiedä mikä laihduttaa, mutta parissa vuodessa lähteny toistakymmentä kiloa. Nyt melko tavalla "normaaleissa" mitoissa, 180cm/82kg. En oo ikinä ollu laihiksella, mutta jännästi tuntuu vaihtelevan. Muutama vuosi sitten olin kauhee mätisäkki: 96 kg pahimmillaan! Sitten se vaan rupes putoomaan ja näissä lukemissa on oltu viimeiset puol vuotta. Juominen/juomattomuus ei oo mun painoon vaikuttanu koskaan.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
RaM

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja RaM »

Miksi heittää posi sellaista, jonka on isolla rahalla ja kauan kestäneellä työllään vaivoin hankkinut?
No jos siihen kuitenkin päätyy, niin minulla on varma keino laihtua. Syö vähemmän (aivan yksi lysti mitä syö) kuin kuluttaa.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Jakke kirjoitti:180cm/82kg
Jos nyt mitoilla aletaan leveilemään, niin minäpä olen sinua lyhyempi ja paksumpi! Ei ole evolutiivinen kehitys päässyt vielä hioutumaan ihan huippuunsa...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
mana
Viestit: 160
Liittynyt: 07.10.2007 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja mana »

Oli se vielä vuosiki sitte mukavaa ku sai mättää ihan mitä huvittaa ja niin paljon ku huvittaa eikä se näkyny missään, taisin olla kasvuiässä vielä sillon :mrgreen: . Nyt kyllä näkyy kaikki ylimääränen mitä mussuttaa. Mutta empä ostele enää herkkuvarastoja kaappiini niin ei oo sitte mätettävääkään. Jos mulla ois jotain karkkia/keksejä/suklaavanukasta/jäätelöä yms. kaapeissani, mussuttaisin ne kaikki iltamyöhällä tai yöllä. Muutenkin oon alkanu syömään paljon terveellisemmin. Eihän mun laihtua tarvi, mutta haluisin pysyä tän kokosena kuin nytten olen.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

wolframium kirjoitti:
Jakke kirjoitti:180cm/82kg
Jos nyt mitoilla aletaan leveilemään, niin minäpä olen sinua lyhyempi ja paksumpi! Ei ole evolutiivinen kehitys päässyt vielä hioutumaan ihan huippuunsa...
Joo mutta lihashan painaa tunnetusti enemmän ku läski :D
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 01:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Ootte te vielä melko pieniä, sekä pituuden että paksuuden suhteen... :mrgreen:
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

En ole aikoihin vaa'alla käynyt, mutta vuoden alusta, kuukausi sitten tarkastaessani, oli pudonnut kivasti 1kg/kk. Pyöräilyn lisäämistä olen jatkanut varovasti säiden salliessa, periaate on ollut se että joka lenkki on vähintään kilometrin pitempi kuin edellinen. Ei kannata lähteä rehkimään henkensä kaupalla kun ei ole paikat siinä kunnossa että voisi tosiharrastajien tapaan huhkia, liikuntaa kun en ole ikinä oikein harrastanut.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

am-ha·’a’rets kirjoitti: Nimimerkillä, vuoden alusta -2kg/kk.
70 kg laihtunut siitä mitä minä olin lihavimmillani, pysyvästi.
Myös jeppuajoista olen laihtunut. Jepuilla Suomessa olikin aina tuo minun laihtumiseni jatkuvasti mielessä. Ilmeisesti kapeasta portista eivät pääse kovin lihavat.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tänä vuonna olen laihtunut 7kg. Nyt 186cm ja 89kg. Jätin sokerin pois kahvista. Muuten en ole oikeastaan muuttanut mitään.
Let me go Master I hate you so
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Jaakob kirjoitti:Ootte te vielä melko pieniä, sekä pituuden että paksuuden suhteen... :mrgreen:
Juuh... alle satakiloiset punnitaan neuvolassa (ja alan olemaan suht hoikassa kunnossa).

Mulla tepsi se, että jätin hiilarit vähemmälle ja nimenomaan ne väärät hiilarit (sokeri, pitkälle jalostetut ravintoaineet varsinkin viljatuotteissa). Ruokavalioon kuuluu nykyään liha, kala, kana ja kasvikset (ei perunaa ja harvoin (täysjyvä)pastaa ja riisiä). Kolme munaa aamulla (ja kun ehtii niin pekonia ja kasviksia lisukkeena) ja punaviiniä lasi illassa. Elämänlaatu parani ruokavalion muutoksen myötä todella paljon ja muutokset huomaa muutamassa päivässä.

Kaikille, jotka haluaisivat laihtua ja ovat yrittäneet sitä pysyviä tuloksia saamatta suosittelisin ruotsalaisen riippuvuushoitajan Bitten Jonssonin kirjoittamaa kirjaa sokeripommi. Kirjan luettuasi, tiedät miksi olet lihava ja mitä sinun on tehtävä saadaksesi itsesi pysyvästi sellaiseen kuntoon, että kehtaat katsoa itseäsi peilistä. Selkeämpää tekstiä samasta aiheesta (koska kirjoittaja on suomalainen) Antti Heikkilä ja Hyvän olon keittokirja. Kirjoissa on hyvät reseptivinkit, joilla saat helposti ruokavalion vaihdoksen käyntiin, eikä homma kaadu siihen kun et oikein tiedä mitä saat syödä!

Suosittelen (ainakin kokeilemaan)!
"Life is what You make of it."
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Pehmoluopio kirjoitti:
am-ha·’a’rets kirjoitti: Nimimerkillä, vuoden alusta -2kg/kk.
70 kg laihtunut siitä mitä minä olin lihavimmillani, pysyvästi.
Myös jeppuajoista olen laihtunut. Jepuilla Suomessa olikin aina tuo minun laihtumiseni jatkuvasti mielessä. Ilmeisesti kapeasta portista eivät pääse kovin lihavat.
GG! Erittäin arvostettava suoritus! :D

... niin ja muille onnistujille myös!
Viimeksi muokannut am-ha·’a’rets, 24.07.2008 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Life is what You make of it."
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Mikäs tänään laihduttaa?

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

RaM kirjoitti:Miksi heittää posi sellaista, jonka on isolla rahalla ja kauan kestäneellä työllään vaivoin hankkinut?
No jos siihen kuitenkin päätyy, niin minulla on varma keino laihtua. Syö vähemmän (aivan yksi lysti mitä syö) kuin kuluttaa.
http://www.metacafe.com/watch/167125/be ... se_weight/

Aina se ei ole kuitenkaan niin helppoa. Ruoka-addikti voi olla yhtä riippuvainen sokerista kuin huumeriippuvainen heroiinista.
"Life is what You make of it."
Vastaa Viestiin