Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

Jehovantodistajat eivät yleisesti - huolimatta marraskuussa 1999 tehdystä Vartiotorni-lehdessä julkaissusta hallintoelimen päätöksestä - äänestä vaaleissa, saati asetu ehdokkaaksi.

http://www.jwfiles.com/vote.htm

Jehovantodistajat eristäytyvät siis paitsi uskonnollisesti, henkisesti ja sosiaalisesti, niin myös poliittisesti normaalista yhteiskunnasta ja kanssakäymisestä muiden kanssa.

Jehovantodistajakasvatuksen saaneet saattavat eronneina lahkolaisinakin jatkaa politiikkakielteisyyttään ja heille on vierasta myös politiikkaan liittyvä ristiriitaisuus; kaikki ovat oikeassa ja väärässä, yhtä totuutta ei ole, on vain suhteellisia totuuksia, näkökulmia ja painotuseroja.

Tämä tällaisena aasinsiltana - vantaalaisten on hyvä tietää, että entisiä jehovantodistajia on ehdolla kunnallisvaaleissa, ainakin yksi: http://akiharkonen.kokoomus.info.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Vieras

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys ja exien

Viesti Kirjoittaja Vieras »

AchanBeroean kirjoitti: Tämä tällaisena aasinsiltana
Melko huonosti naamioitu vaalimainosketju.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys ja exien

Viesti Kirjoittaja Polyester »

AchanBeroean kirjoitti:Jehovantodistajakasvatuksen saaneet saattavat eronneina lahkolaisinakin jatkaa politiikkakielteisyyttään ja heille on vierasta myös politiikkaan liittyvä ristiriitaisuus; kaikki ovat oikeassa ja väärässä, yhtä totuutta ei ole, on vain suhteellisia totuuksia, näkökulmia ja painotuseroja.
En osaa vastata lahkoon syntyneiden puolesta, mutta itse olin politiikasta kiinnostunut jo ennen JT-hörhöilyäni ja siltä osin olen pitkälti vain palannut vanhaan.

Pidän harmillisena ja vähän vastuuttomanakin sitä, etteivät ihmiset käytä äänioikeuttaan, sillä kyseessä on kuitenkin yhteisten asioiden hoito ja joku sitä valtaa kuitekin käyttää - vaikka sitten harvempien äänestäjien valtuuttamana. Äänestämättä jättäminen ei ole kummoinen protesti mitään vastaan.

Exien politiikkakielteisyyden takana saattaa olla yleinen pettymys aatteisiin ja instituutioihin, mitä toisaalta ymmärrän jonkin verran. Ei politiikkaa ole kuitenkaan pakko silmät kiiluen tehdä. Kaikilla on jotain näkemyksiä siitä, mihin suuntaan asioita pitäisi viedä, ja jos niitä ei tuo kuuluville, joku toinen tuo omansa senkin edestä.

Ja politiikassa on hienoa se, että asioista voi olla eri mieltä. Kokoomuksella on hyviäkin arvoja, mutta vasemmalle menee ääneni myös näissä vaaleissa. Puoluetta ja ehdokasta mietin vielä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys ja exien

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

AchanBeroean kirjoitti:...vantaalaisten on hyvä tietää...
Hienoa, että tietoa jaetaan, mutta laajennetaan kenttää. Helsinkiläisten on hyvä tietää, että ainakin yksi entinen jehovantodistaja on ehdolla. Onko muilla lisää vastaavia esimerkkejä?

Hidasälyisen lisäys: [hehe]Sehän meneekin tietysti niin, että sipoolaisena äänestän tätä Tammea jo ihan niillä perusteilla, että:
a) 1. tammikuuta 2009 olen uudestisyntyvä helsinkiläiseksi ja
b) Tammen kanssa olemme molemmat entisiä jehovantodistajia.[/hehe]
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 14.10.2008 00:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: -url
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Nightderanger
Viestit: 209
Liittynyt: 02.05.2007 15:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Äänestäkää toki Helsinkiläiset ehdokasta 611, Vesa Kauhajärvi eli minä. Kuva katujen varsilla onnistui harvinaisen tehokkaasti, ne Hitler-viikset ei tosiaan ole mikään suunniteltu juttu :D
Usko ihmisestä aina pahinta mahdollista niin olet useimmiten oikeassa.
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

Ehdokkaana olen myös minäkin. Ehdokasnumero on 100 http://www.helsinki-listat.fi
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Kerron viime kuntavaaleihin liittyen hauskan "kokemuksen". Luettelin ex-todistajia, jotka olivat ehdolla vaaleissa. Yksi helsinkiläinen ex-JT uhkaili poliisilla, jollen poista nimeä listasta. Äänestäjät eivät kuulemma tykkäisi, jos hänen ex-jehovantodistajuutensa paljastuisi. Kaveri on näemmä taas ehdolla. Itse asiassa eräässä vaalikoneessa hän oli aika korkealla näkemyksineen.

(Tuota henkilöä ei ole ainakaan vielä mainittu tässä listassa.)
Religionsfri.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Japi-40 kirjoitti:Ehdokkaana olen myös minäkin. Ehdokasnumero on 100 http://www.helsinki-listat.fi
Minua pyysi sama puolue ääniharavaksi kuin sinuakin. Anarkistina kieltäydyin.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

Nightderanger kirjoitti:Äänestäkää toki Helsinkiläiset ehdokasta 611...
PerusS on nosteessa, kuten Kokoomuskin. Voittajien kelkassa on mukavaa.

1800-luvun kommunismin pienet ja keskenään riitaisat perinnejärjestöt sen sijaan vähän ihmetyttävät. Vieläkö moiselle on kysyntää? Toisaalta vaalinumerona 100 on erinomainen. Viidellä jaolliset eli nollaan tai vitoseen päättyvät ovat helpompia muistaa ja täydet sadat vieläkin helpompia. Onnittelen onnettaren suosioista.

Toivotan kaikille entisille jehovantodistajalahkolaisille, myös vasemman laidan kulkijoille, hyvää henkilökohtaista vaalimenestystä kotikuntansa kunnallisvaaleissa!
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

AchanBeroean kirjoitti:
PerusS on nosteessa, kuten Kokoomuskin. Voittajien kelkassa on mukavaa.
Ja seuraavissa eduskuntavaaleissa tehdään hallitus kolmesta parhaasta, Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset, vai mitä Achan?
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Analysoija kirjoitti:
AchanBeroean kirjoitti:
PerusS on nosteessa, kuten Kokoomuskin. Voittajien kelkassa on mukavaa.
Ja seuraavissa eduskuntavaaleissa tehdään hallitus kolmesta parhaasta, Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset, vai mitä Achan?
perussuomalaiset, se rasistinen koti isänmaapaskaa puolue, suomella menee hyvin :(
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Analysoija kirjoitti:
AchanBeroean kirjoitti:
PerusS on nosteessa, kuten Kokoomuskin. Voittajien kelkassa on mukavaa.
Ja seuraavissa eduskuntavaaleissa tehdään hallitus kolmesta parhaasta, Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset, vai mitä Achan?
Näin lamatunnelmissa siniset (Nato)ystävämme johdattakoon meidät hakemaan kasvu- ja elintilaa Venäjän suurilta lakeuksilta. Voitto lienee taattu, kuten aina ennenkin. Paras lääke (markkina)talouskriisin nujertamiseksi on kunnon kahakka naapurin kanssa, joten ei muuta kun toimeen vaan!
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Toisinaan jotkut (Vaalimainosketjut) saattavat ärsyttää minua, joten toisinaan tunnen suurta houkutusta sabotoida tiettyjä (Vaalimainosketjuja). Mutta (pahojen kielten mukaan) se johtuukin pääasiassa siitä, että minulla ei ole muuta (Vaalimainosketjua), puhumattakaan omasta (Vaalimainosketjusta).

Nyt kyllä (hävettää).
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Wonderman kirjoitti:perussuomalaiset, se rasistinen koti isänmaapaskaa puolue, suomella menee hyvin :(
Pohjaanpalaneeseen integraatio-selitys-soppaan (väriltään musta tms) sopii monet ainekset. Perussuomalaisetkin sopivat mukaan hyvänä mausteena.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Re: Jehovantodistajien politiikkakielteisyys (Vaalimainosketju)

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

wolframium kirjoitti:Toisinaan jotkut (Vaalimainosketjut) saattavat ärsyttää minua, joten toisinaan tunnen suurta houkutusta sabotoida tiettyjä (Vaalimainosketjuja). Mutta (pahojen kielten mukaan) se johtuukin pääasiassa siitä, että minulla ei ole muuta (Vaalimainosketjua), puhumattakaan omasta (Vaalimainosketjusta).

Nyt kyllä (hävettää).
Tämä ketju on kaiken lisäksi kiinnitetty, jotta se painuisi alas unhoon. On se nyt kumma, että harvoin järjestettävissä valtakunnallisissa vaaleissa ei entisten jehovien sovi mainostaa edes yhdessä vapaassa ketjussa.

Jotain politiikkakielteistä traumaa taitaa palstan moderaattoreilla olla, liekkö jäännettä lahkoajattelusta.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Vastaa Viestiin