Mitäs teette työksenne?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

hampihoitaja

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Hammashoitajan hommia teen. Erittäin mielenkiintoista ja haastavaa hommaa. Olen vielä päässyt melkeen vakituiseen erään aivan ihanan lekurin pariksi. Olen tässä jo huomannut, että mitä haastavampi työvaihe menossa, sitä enenmän minä siitä hommasta tykkään. Toisaalta välillä on kiva kun tulee joku rennompikin homma esimerkiksi tarkastus statuksen teko. Päiväni paranee heti kun tulee, joku jäljennöksen otto tai kruunun sementointi/kiinnitys tai juurikanava nastan tai ruuvin kiinnitys. Silloin tulee paljon uusia välineitä ja aineita, joita en ole ikuna käyttänyt tai nähnytkään. Niissä on sellaista haastetta, että keskittyy niin 100% tekemiseen, että aika vain lentää ja ei huomaakkaan, että on istunut paikallaan tunnin verran. Toisaalta on jo ehtinyt huomata nekin hommat, joista en yhtään tykkää esimerkiksi juurihoidon lopetus, siis se vaihe, kun kanavat täytetään ja päälle laitetaan lopullinen paikka. Siinä saan koko huoneen mullin mallin kun tavaraa tarvitaan esille niin paljon....ja potilaan lähdettyä se siivous osio sen juurihoidon jälkeen ei ole herkkua...mutta onneksi niitä ei tule päivittäin.
Viimeksi muokannut sorbet, 21.01.2008 05:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cyrill
Viestit: 27
Liittynyt: 30.10.2007 14:34

Re: sou lavlia

Viesti Kirjoittaja cyrill »

mana kirjoitti:Annatko vinkin? En tunne muita vastaavia keinoja, kuin sairasloma :)
Voihan sitä olla vaikka vuorotteluvapaalla.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: sou lavlia

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Aikaisempia ammatteja postinkantaja, piirtäjä, suunnittelija arkkitehtitoimistossa, graafinen suunnittelija, mainoslavastaja, yrittäjä...

Tällä hetkellä raksahommissa, kaikkea alaan liittyvää.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
3nity
Viestit: 31
Liittynyt: 13.10.2007 18:40

Vähäksi aikaa opiskelijaksi

Viesti Kirjoittaja 3nity »

Seuraavat kaksi ja puoli vuotta opiskelen HESOTE:ssa, samalla toki myös tehden töitä harjoittelujaksojen ajan.
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Viesti Kirjoittaja almi »

Kiva kuulla 3nity, että olet koulussa. Mitäs opiskelet?
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
3nity
Viestit: 31
Liittynyt: 13.10.2007 18:40

Viesti Kirjoittaja 3nity »

almi kirjoitti:Kiva kuulla 3nity, että olet koulussa. Mitäs opiskelet?
Lääkealan perustutkinto, ts. farmanomikoulutus.
ex-jehu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.10.2007 00:14
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

Olen konsulttina IT -alalla. Ihan mukavaa ja hektistä hommaa :)
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Re: Mitäs teette työksenne?

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Jakke kirjoitti:Minkäs alan ihmisiä täällä oikein ollaan? Työelämässä, opiskelemassa vai jotain muuta?
Kun erosin jehovan todistajista -99 jouluna niin lähdin opiskelemaan tammikuussa 2000 Lähihoitajaksi, valmistuin sitten 2003 keväällä (olisin valmistunut jo jouluna mutta jouduin keskeyttämään koulun hetkeksi kun sairastuin masennukseen ja se vei sairaalakuntoon), sen jälkeen pidin välivuoden ja sit olin muutaman kk:n töissä, sen jälkeen jouduin linnaan totaalikieltäytymisen vuoksi armeijasta ja sivarista.

Linnassa tein puusepän hommia, ihan mukavaa mutta ohjausta olisi saanut olla enemmän, pomo kun oli juuri aina poissa eikä muita ohjaajia näkynyt mailla halmeilla. Linnasta vapautumisen jälkeen olenkin sit pikkuhiljaa ollut töissä keikoilla lähestulkoon jatkuvasti 8)

Opiskelu intoa on ollut välillä, nyt en kyl tämän hetkisen elämäntilanteen takia lähde opiskelemaan mitään, jos lähden niin todennäköisesti jatkaisin opiskelujani sairaanhoitajaksi, sillä alalla kun töitä tuntuu myös riittävän.

Mitä tein sitten jehovan todistaja aikoina ? opiskelin kauppakoulussa merkonomiksi, tosin en koskaan valmistunut, kiitos todistajien jotka veivät kirjoillaan ja opetuksillaan pääni niin sekaisin etten keskittynyt enää opiskeluun vaan tulevaan paratiisiin, numerotkin oli huonoja kun en lukenut kokeisiin juurikaan, monesti kauppiksen kirja vaihtui hyvin äkkiä vartiotorni lehteen tai puna/ruskea/vihreä/jne kantiseen todistajien kirjallisuuteen, kunpa olisin tajunut miten heitin hukkaan ton ajan!
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Mimmi
Viestit: 12
Liittynyt: 12.05.2007 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Todistaja aikana tein osapäiväistä haastatteluhommaa toistakymmentä vuotta ja sen jälkeen pääsin lyhyen kurssin ja työharjoittelun kautta taloushallinnon hommia tekemään. Kolme vuotta pätkäduunissa ja kaiken olen saanut opetella alusta asti. Mutta kiitos niille parille työnantajalle joiden palveluksessa olen saanut olla ja niille kärsivällisille duunikavereille jotka ovat hommiin opettaneet. Nuoruuden merkonomiopinnoista ei tänäpäivänä ole juurikaan ollut hyötyä. Nyt sitten lykästi ja vakiduuni alkaa keskiviikkona yksityisellä puolella ja tietoni mukaan ihan hyvässä yrityksessä. Ja jos haluja on niin kuulemma mahdollisuuksia on edetä muihinkin hommiin kuin mistä nyt aloitan. Kyllä sitä tässäkin iässä näköjään vielä voi jotain olemattomalle työuralle tehdä :) Nyt vaan toivon että kaikki menee niin hyvin kuin mahdollista.
"Virheet ovat hyvästä. Omistaan voi oppia ja toisten tekemistä nauttia"
Vastaa Viestiin