Mitä mieltä Tehy jupakasta ?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Palkankorotukset hoitajille, niin ansaittuja kuin ovatkin, eivät ratkaise perusongelmaa eli hoitajien vähäistä määrää. Jos korotukset menevät tuollaisenaan läpi niin kunnilla on vielä vähemmän varaa palkata uutta hoitohenkilökuntaa.

Minun mielestäni vaatimukset pitäisi kohdentaa ennemmin henkilökunnan lisäämiseen kuin palkkojen nostamiseen.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Jaakob kirjoitti:Palkankorotukset hoitajille, niin ansaittuja kuin ovatkin, eivät ratkaise perusongelmaa eli hoitajien vähäistä määrää. Jos korotukset menevät tuollaisenaan läpi niin kunnilla on vielä vähemmän varaa palkata uutta hoitohenkilökuntaa.

Minun mielestäni vaatimukset pitäisi kohdentaa ennemmin henkilökunnan lisäämiseen kuin palkkojen nostamiseen.
Nyt veit jalat suustani. En voi ymmärtää, kun hoitsut vinkuvat työssä jaksamisen olevan työväen vähäisyyden vuoksi vaakalaudalla, että jaksaminen ratkaisevasti paranisi liksaa lisäämällä!

Työnantaja tuskin lisää hoitsujen määrää jos se on 25% nykyistäkin kalliimpaa...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vellu
Viestit: 37
Liittynyt: 25.05.2007 21:45

Viesti Kirjoittaja Vellu »

Jaakob kirjoitti:Palkankorotukset hoitajille, niin ansaittuja kuin ovatkin, eivät ratkaise perusongelmaa eli hoitajien vähäistä määrää. Jos korotukset menevät tuollaisenaan läpi niin kunnilla on vielä vähemmän varaa palkata uutta hoitohenkilökuntaa.

Minun mielestäni vaatimukset pitäisi kohdentaa ennemmin henkilökunnan lisäämiseen kuin palkkojen nostamiseen.
Mutta kun sitä porukka ei saada töihin. Esimerkiksi HUS:lla on ollut jatkuvasti paikkoja auki mutta porukka ei hae noita paikkoja, koska a) palkkataso ei ole riittävä ja b) hoitajia on (siksi) liian vähän.

Kyse ei siis ole työvoimapulasta vaan työn arvostuksen puutteesta.
. Ainoakeino saada hoitajat pysymään töissä ja saada avoinna olevat paikat täytettyä on maksaa kunnollista liksaa, mikä samalla helpottaa hoitoalan työntekijöiden työpaineita.

Sitten kun tuo sopu viimein löytyy, niin alkaa mielenkiintoinen keskustelu siitä mistä nuo rahat otetaan :) Voi olla että kun kysellään vapaaehtoisia maksumiehiä, niin kädet on yhtäkkiä taskussa ja alkaa vartiotornilainen kuoliaaksivaikeneminen ja viheltely. Ehkäpä jonkinlainen porrastettu terveyskeskusmaksu niin, että huonosti terveyttä ja kuntoa hoitavat potilaat maksavat hoidostaan enemmän kuin hoikat ja hyvät elämäntavat omaavat henkilöt.

EDIT: Piti vielä lisätä se, että uskon hoitajien tyytyvän 18-20% korotukseen.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Mitä mieltä Tehy jupakasta ?

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Mitä mieltä Tehy jupakasta ?

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Pehmoluopio kirjoitti:Kerrankin olen, Bergerac, kanssasi samaa mieltä!
Juu, itse asiassa toisen tai kolmannen kerran... :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Kirsieveliina

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Puhujasta riippuen korotuksen määräkin näyttää vaihtelevan :wink:

http://www.tehy.fi/viestinta/tiedotteet ... 3=13384601
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Kirsieveliina kirjoitti:Puhujasta riippuen korotuksen määräkin näyttää vaihtelevan :wink:
Näin näyttää olevan. "Muuttuvaa Valoa" täydeltä laidalta. :D

(Itse Jehova tosin ei taida olla osallisena/päätoimittajana sanelemassa valon vilkkumista tässä tapauksessa) :P
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vastaa Viestiin