Ympäristönsuojelu uskontona (linkki)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Ellen
Viestit: 139
Liittynyt: 24.09.2007 19:57
Paikkakunta: Österbotten

Viesti Kirjoittaja Ellen »

3nity kirjoitti: Siitä puheen ollen: voitkin kirjoittaa joitain perusteluja kannallesi,



Toinen vaihtoehto toki on tutustua asiaan muuten kuin keskustelupalstoilla, mikäli turhaa jauhamista asian seasta ei jaksa suodattaa.

Älykkyydellä ja esimerkiksi ydinvoiman periaatteiden tuntemisella ei ole mitään tekemistä keskenään. Myöskin tunneäly on vähemmän hyödyllinen ehkä tässä asiassa? Tu Älykkyys ja teknisyyden tieto on oikeasti kaksi eri asiaa.
Kun asiantuntevat ja teknisesti älykkäät y-fyysikot perustelevat näkemyksensä ja monitahoisesti hahmottavat taustat ja tulevaisuuden negaation puolelle - olen heidän kannallaan.
Kun "talousasiantuntija-poliitikot astuvat kehiin ja sekoittavat y-järkipakan tunneargumenteillaan ja myös Hamelin pillipiiparin tavoin lumoavat rottalaumansa seuraajikseen- olen edelleen viisaiden ,järkevien y-fyysikoiden kannalla.
Sekä kannattajat, että vastustajat pohjaavat kantansa ns. järjen argumentein. Molemmilla kuppikunnilla on perustelut.
Mutta länsimaisen pinta-elintason pilarit ovat syvällä talouskasvun suossa. Se seikka tuottaa pelkästään taloudellisista lähtökohdista tapahtuvaa päätöksentekoa.
Kukapa nyt duudeli sendään tinkisi saavutetuista eduista. :shock:
Arvot ohjaavat päätöksiämme.
Ei tosin milloinkaan ihmiskunnan elämän historian aikana ole pyhän kolminaisuuden sanoma- Kestävän kehityksen periaate- ollut ajankohtaisempi kuin nyt. 8)
Omnia mea mecum porto
Wonderman
Viestit: 156
Liittynyt: 01.08.2007 09:57

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Olisiko yhtenä ryhmänä fanaatikot (toimijat?) ? Siis ympäristösuojelun puolesta.

Aina joskus lumpsahtaa otsikoihin fanaatikkoja, jotka:

- itsemurhaiskut moottoriveneellä tankkerin eteen
- itsemurhaiskut ketjuttamalla itsensä metsäkoneen pyöriin
- itsemurhaiskut valaanpyynnin keskellä
- murtautumiset tai murtautumis/sisäänyritykset ydinvoimaloihin
- ihmismuurit...
- jne...
- esim. peitenimellä "suora toiminta" "viimeinen vaihtoehto" "väkivallaton suora toiminta"...
(pilke silmäkulmassa nuo ylläolevat)
itsemurhaiskuja en hyväksy, enkä ymmärrä. Ihmismuureja yms väkivallatonta toimintaa vastaan minulla ei ole mitään. Ydinvoimaloihin murtautuminen olisi taas turhan vaarallista ja tyhmää.


Arvostan ympäristönsuojelu sekä luonnonsuojelujärjestöjen valistavaa ja informatiivista toimintaa sekä neuvottelutoimintaa. Rauhalliset mielenosoituksetkin hyväksyn täysin. Mutta en hyväksy tätä niin sanottua fanaattista rikollista toimintaa.
Minkä luet rauhalliseksi mielenosoitukseksi ? Smash asem olisi ollut rauhallinen mielenosoitus mutta poliisi meni keskeyttämään liian aikaisin sen. Fanaattista toimintaa löytyy myös poliisien keskuudesta, käyttävät pamppua liian herkästi tai jotain. tai sitä että laitetaan mielenosoittajia nippusiteisiin eikä päästetä edes kuselle jos tarvetta on, näinhän kävi smash asem miekkarissa kun mielenosoittajia vietiin bussiin, muutama joutu kusemaan allensa tai bussin lattialle. Onneksi poliisit sait moitetta tuosta, eikä vain hipeiltä vaan korkeammalta taholtakin.

anarkistien sivuillakin tosin tehtiin virhe, mielenosoituksesta ilmoitettiin sellaiseen tapaan että siitä sivulliset saivat aivan väärän kuvan, että kyseessä olisi ollut kauhea mellakka ja niin edelleen. Tosin mielenosoitus ei ollut anarkistien järjestämä vaikka ilmoitus niiden sivuilla olikin.

Mun mielestä voi tehdä kaikenlaista väkivallatonta vastarintaa, kunhan ei oikeasti vahingoiteta ihmisiä ja hajoiteta paikkoja, ihmismuuritkin hyväksyn.

Jos on halua mennä esim. ihmismuuriin ja kieltäytyä poliisin poistumis tms. käskyistä. Sitten on varmaan halua ottaa pamppuakin niin että sattuu. Itse olen sitä mieltä että jos esim. ihmismuuritapauksissa ei poistu eikä tottele poliisia niin pamppua niin pitkään että lähtee itse tai sitten kannetaan paareilla. FI-Poliisi käsittelee liian suopeasti (kantaa kultatuolissa kun vihersieppo ei suostu kävelemään) näitä ryhmittelyn fanaattisia henkilöitä. :? :evil: <- Ja olen todella tätä mieltä.
no siinä tapauksessa sun kannattaa kattoa tää pieni dokkari, minusta poliisin toiminta jenkeissä on jo sairasta :

Faaraon armeija osa I
Faaraon armeija osa II

Suomessa poliisin toiminta tohon videoon verrattuna on paljon fiksumpaa ja rauhallista, ei kovempia otteita ei todellakaan tarvita, ellei poliiseja kivitellä tai muuta vastaavaa.
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Wonderman kirjoitti: Minkä luet rauhalliseksi mielenosoitukseksi ?
No esim. entisten Jehovan Todistajien mielenilmaisut konventeissa. Tai eduskuntatalon edustalla järjestetyt rauhalliset mielenilmaisut.
Wonderman kirjoitti:Smash asem olisi ollut rauhallinen mielenosoitus mutta poliisi meni keskeyttämään liian aikaisin sen.
Olisiko todella ollut ja sellaisena pysynyt, vaikea sanoa, en usko että olisi pysynyt rauhallisena. Mielestäni poliisi toimi oikein.
Wonderman kirjoitti:Fanaattista toimintaa löytyy myös poliisien keskuudesta, käyttävät pamppua liian herkästi tai jotain.
Aivan varmasti enkä minäkään sitä hyväksyisi. Paitsi osittain itsepuolustuksen osalta.
Wonderman kirjoitti:tai sitä että laitetaan mielenosoittajia nippusiteisiin eikä päästetä edes kuselle jos tarvetta on ,näinhän kävi smash asem miekkarissa kun mielenosoittajia vietiin bussiin, muutama joutu kusemaan allensa tai bussin lattialle
Nippuside on ihan hyvä ratkaisu.

Jos ei viranomaisten käskyjä ole toteltu niin ei minun mielestäni poliisin tarvitse olla mikään yleinen kusiopas. Ja ihmettelisin vähän sitäkin, jos on ensin kannettu bussiin, kun ei itse suostu kävelemään ja sitten itse kyllä kävelisi bussista kuselle. Kuskoon alleen ainakin tuollaiset. Toinen huumorivaihtoehto olisi ollut se, että kaikki eri busseissa olijat olisivat valittaneet wc-hätää yhteen ääneen ja kaikki olisi päästetty kusella käymään, oman henkilökohtaisen poliisivartijan kanssa (mahdotonta) (Tuota, Asem:ssa oli poistumisvaihtoehtokin viranomaisten taholta esitetty..moneen otteeseen)
Wonderman kirjoitti:no siinä tapauksessa sun kannattaa kattoa tää pieni dokkari, minusta poliisin toiminta jenkeissä on jo sairasta :
Minä olisin sitä mieltä että jos lukuisista ja kestoltaan pitkäaikaisista poistumispyynnöistä/keskeyttämispyynnöistä/hajaantumispyynnöistä huolimatta (kuten muuten Asem) ei mitään tapahdu, niin lujat voimatoimet käyttöön.

Vaikka dokkarissa mainitut toimenpiteet, toki sieltäkin voidaan löytää yliammuntaa. Minä en nyt ota kantaa siihen mistä mielenosoitetaan vaan nimenomaan siihen, että viranomaiset pyytävät/käskevät lopettamaan mielenosoituksen tai puuttuvat mielenosoituksessa tapahtuvaan aiheutettuun sekasortoon tms.

Asem, sielläkin osa mielenosoittajista, anarkisteista sekä sivullisista jne poistuivat rauhallisesti poliisin esittäessä kehoituksensa. Useaan otteeseen. Heitä ei roudattu bussiin.
Wonderman kirjoitti:Suomessa poliisin toiminta tohon videoon verrattuna on paljon fiksumpaa ja rauhallista, ei kovempia otteita ei todellakaan tarvita, ellei poliiseja kivitellä tai muuta vastaavaa.
Olen vähän mieltä. Lisäyksenä viranomaisten totteleminen.

:roll: Niin, no päätin vastata ja .. nämä on vaan mielipiteitä :roll: :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vastaa Viestiin